بازدید 4327

کاهش ارزش سهام اپل پس از کند کردن عمدی گوشی های آیفون

بر اساس پیش بینی های انجام شده، ارزش سهام شرکت اپل پس از کاهش یافتن میزان فروش گوشی های آیفون کاهش خواهد یافت. همچنین، اطلاعات منتشر شده نشان می دهد که در ماه دسامبر سال گذشته گوشی های آیفون کمتر از مقداری که انتظار می رفت به فروش رفته است.
کد خبر: ۷۷۰۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲ 03 February 2018

کاهش ارزش سهام اپل پس از کند کردن عمدی گوشی های آیفونبر اساس پیش بینی های انجام شده، ارزش سهام شرکت اپل پس از کاهش یافتن میزان فروش گوشی های آیفون کاهش خواهد یافت. همچنین، اطلاعات منتشر شده نشان می دهد که در ماه دسامبر سال گذشته گوشی های آیفون کمتر از مقداری که انتظار می رفت به فروش رفته است.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، اندی هارگریوس یکی از تحلیلگران بازار سرمایه پیش بینی کرده است که کاهش میزان فروش گوشی های اپل نشان می دهد که بازار از این محصول اشباع شده، عدم افزایش ''حاشیه ی سود خالص'' احتمال سودآوری این محصول در آینده را کاهش داده و در نهایت این به نوبه ی خود باعث کاهش ارزش سهام شرکت اپل در بازار سرمایه خواهد شد. به گفته ی وی در حال حاضر قیمت منصفانه ی هر سهم شرکت اپل ۱۷۸ دلار است.

افزون بر این، نهاد تحقیقات اقتصادی برنشتین که در وال استریت آمریکا قرار دارد در پیش بینی های گذشته ی خود مبنی بر این که عملکرد سهام شرکت اپل فراتر از حد انتظار خواهد بود تجدید نظر کرده است. به گفته ی این نهاد، روند فروش گوشی های آیفون برای سومین سال پیاپی ثابت خواهد بود و افزایش نخواهد یافت. بر اساس پیش بینی های گذشته ی برنشتین، ارزش سهام شرکت اپل در آینده به ۱۹۵ دلار می رسید اما در حال حاضر این نهاد معتقد است که هر سهم این شرکت در بازار بیش از ۱۷۰ دلار مبادله نخواهد شد. یکی از دلایل این تجدید نظر روند نزولی فروش گوشی های آیفون از دو سال پیش تا کنون و به خصوص از ماه دسامبر سال گذشته عنوان شده است.

لازم به ذکر است که در ماه های گذشته مقامات فرانسوی عهده دار ''تعقیب (جرم)'' تحقیقات خود را در مورد ادعاهای مطرح شده در رابطه با ''منسوخ کردن (عمدی) و برنامه ریزی شده'' ی برخی از مدل های ''آیفون'' توسط شرکت اپل آغاز کرده بودند.

در این خصوص، شرکت اپل اتهامات مربوط به کند کردن عمدی محصولات آیفون با قدیمی تر شدن آن ها را تایید و در این خصوص عذرخواهی کرده بود. این شرکت در بیانیه ای که در ماه دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی منتشر کرده با تاکید بر اینکه برای تعویض باتری برخی دستگاه های خود به مشتریان خود تخفیف می دهد اعلام کرده بود که '' می دانیم که برخی از شما احساس می کنید که اپل شما را نا امید کرده است. عذر می خواهیم''. این شرکت افزوده بود که ''همیشه خواسته ایم که مشتریان ما قادر باشند که از آیفون های خود تا جایی که ممکن است استفاده کنند''.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار