بازدید 4487

شاخص داو جونز بورس نیویورک بدترین روز 2 سال گذشته را تجربه کرد

نگرانی‌ها نسبت به سخت شدن بازار اشتغال در آمریکا و تاثیر آن بر تورم و سود سهام باعث شد تا سهامداران وال استریت اقدام به تشکیل صف فروش کرده و شاخص داو جونز بدترین سقوط روزانه را طی 20 ماه گذشته تجربه کند.
کد خبر: ۷۷۰۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲ 03 February 2018

نگرانی‌ها نسبت به سخت شدن بازار اشتغال در آمریکا و تاثیر آن بر تورم و سود سهام باعث شد تا سهامداران وال استریت اقدام به تشکیل صف فروش کرده و شاخص داو جونز بدترین سقوط روزانه را طی 20 ماه گذشته تجربه کند.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، شاخص صنعتی داو جونز، وال استریت بدترین روز را طی دو سال گذشته تجربه کرد. این شاخص در معاملات روز گذشته 666 واحد ریخت که بیشترین سقوط درصدی این شاخص در 20 ماه گذشته محسوب می‌شود.

افزایش نگرانی‌ها نسبت به تاثیر بسته شدن بیشتر بازار اشتغال آمریکا بر تورم و سوددهی اوراق سهام باعث شد تا سهامداران وال استریت اقدام به فروش سهام‌های خود و گریختن از بازار بکنند.

از سوی دیگر سقوط 666 واحدی شاخص داوجونز بیشترین سقوط واحدی این شاخص مهم وال استریت از ماه دسامبر 2018، زمان رکود بزرگ اقتصادی، تاکنون بوده است.

با پایان یافتن معاملات روز جمعه سه شاخص مهم وال استریت بدترین دوره هفتگی خود طی دو سال گذشته را تجربه کردند.

دو شاخص S&P 500 و داوجونز بدترین هفته خود از ژانویه 2016 را تجربه کرده و شاخص نزدک نیز بدترین عملکرد هفتگی از فوریه 2016 را تجربه کردند.

چاک کارلسون مدیر ارشد مؤسسه خدمات سرمایه‌گذاری اورایزن در ایالات ایندیانای آمریکا،‌گفت: سرمایه‌گذاران و مردم آمریکا شاهد بدتر شدن شرایط ناشی از افزایش نرخ بهره هستد چرا که چشم‌انداز تاثیر این اقدام بر رقابت در بازار سهام نامعلوم است.

پس از آنکه شب گذشته وزارت کار آمریکا گزارش خود نسبت به بازار اشتغال این کشور را منتشر کرد و این گزارش نشان داد که بازار اشتغال بیش از نیاز مورد انتظار در آمریکا رشد کرده و رشد حقوق‌ها در 8 سال گذشته بی‌سابقه بوده است قیمت سهام‌ها در آمریکا کاهش سریع‌تری را در پیش گرفت.

یکی از اصلی‌ترین دلایل این مسئله این بود که در نتیجه رشد بازار اشتغال و بالا رفتن حقوق‌ها انتظارات نسبت به بالا رفتن تورم در آمریکا تقویت شده که این مسئله می‌تواند بانک مرکزی فدرال این کشور را به سمت و سوی اتخاذ سیاست‌هایی برای بالا بردن بیشتر و سریع‌تر نرخ بهره سوق دهد.

شاخص میانگین صنعتی داوجونز یک شاخص اقتصادی بازار آزاد است که توسط وال استریت ژورنال منتشر و تهیه می‌شود. این شاخص فهرستی از 30 سهام برتر در بورس سهام نیویورک است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار