بازدید 2409

شیوع بیماری‌های تنفسی در خوزستان در اثر ریزگردها

کد خبر: ۷۷۰۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷ 03 February 2018

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «وضعیت گرد و غبار در این شهر و استان خوزستان هنوز بهبود نیافته است»، گفت که بیماری‌های تنفسی در اثر گرد و غبار در این منطقه شیوع پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، جواد کاظم نسب اظهار کرد: گرد و غبار خوزستان به این سادگی‌ها کنترل نمی‌شود بلکه نیازمند زمان، امکانات و آب مورد نیاز است. ما برای مهار ریزگردها ابتدا باید حقابه تالاب هورالعظیم و تالاب شادگان را تامین کنیم. همچنین کانون‌های ریزگرد در شرق اهواز نیاز به آب دارند که اراضی را مرطوب کنند. باید خاک‌ها را بخوابانیم و بعد وارد عمل شویم اما متاسفانه نه آب و نه بودجه لازم برای مالچ‌پاشی و نهال‌کاری موجود نیست.

این نماینده مجلس با اشاره به مصوبه سال جاری و سال آینده مجلس برای برداشت 150 میلیون دلار از صندوق توسعه برای ریزگردها، گفت: این مبلغ مربوط به مهار ریزگردها در کل کشور است و به هیچ عنوان کفایت نمی‌کند. با این اعداد و ارقام نمی‌شود ریزگردها را مهار کرد.

وی با اشاره به تبعات بحران ریزگردها در یکسال گذشته و با بیان این‌که «بیماری‌های تنفسی در خوزستان و اهواز شیوع پیدا کرده است»، گفت: فرار نخبگان، متخصصین و کارمندان از استان از دیگر تبعات ریزگردهاست.

نماینده مردم اهواز در مجلس ریزگردها را از عوامل افت کشاورزی در خوزستان عنوان کرد و گفت: در زمان برداشت گندم و صیفی‌جات گرد و خاک باعث می‌شود محصول کافی به بار نیاید.

وی با اشاره به آثار ریزگردها از بعد امنیتی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نیز تصریح کرد: اگر برای مهار ریزگردها به فوریت اقدام نشود امکان تکرار بحران وجود دارد؛ همچنان که گل سال گذشته هنوز روی کابل‌های برق هست، اگرچه کارهایی در شبکه برق صورت گرفته اما هنوز هم جای کار دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر