بازدید 3000

عموی بداقبال، سیبل شد!

کد خبر: ۷۷۰۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷ 03 February 2018

 جوانی که پس از مصرف مشروبات الکلی و درگیری با پسر همسایه، دست به سلاح برد تا عشق تیراندازی اش را به رخ دیگران بکشد، این بار در حالی به خطا شلیک کرد که عمویش در تاریکی شب سیبل مقابل شده بود!

به گزارش خراسان، ساعت یک بامداد دوم شهریور، صدای وحشتناک شلیک گلوله، خواب اهالی ساکن در بولوار حر مشهد را آشفته کرد. اهالی محل هراسان از منازل بیرون آمدند و در تاریکی شب با پیکر نیمه جان مرد 42 ساله ای روبه رو شدند که گلوله ای شقیقه اش را شکافته بود! چند نفر هراسان به سوی مرد مجروح دویدند و برخی نیز با نیروهای امدادی تماس گرفتند.


در این میان برادرزاده مرد مجروح در حالی که فریاد می زد عمویم تیر خورده است، تا رسیدن خودروی اورژانس در محل ماند و در انتقال او به مرکز درمانی کمک کرد اما دقایقی بعد خبر ناگواری در محل پیچید و مشخص شد که مرد 42 ساله بر اثر شدت عوارض ناشی از اصابت گلوله جان خود را از دست داده است.


گزارش خراسان حاکی است هنوز مدت زیادی از این ماجرا نگذشته بود که چراغ گردان خودروهای پلیس، نور قرمز رنگ خود را در خیابان حر 90 به گردش درآوردند. بررسی های مقدماتی بیانگر شلیک مرگبار فرد ناشناس در تاریکی شب بود بنابراین ماجرای این جنایت مسلحانه، به بازپرس ویژه قتل عمد مشهد، اطلاع داده شد و بدین ترتیب با حضور قاضی «کاظم میرزایی» در مرکز درمانی و محل شلیک گلوله تحقیقات قضایی در حالی آغاز شد که با دستور تلفنی مقام قضایی، کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی نیز در حر 90 حضور یافتند. بررسی های بازپرس شعبه 211 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، نشان می داد که گلوله از فاصله حدود 10 متری شلیک شده است اما هیچ کس از ماجرای این شلیک مرگبار در تاریکی شب اطلاعی نداشت! حتی نزدیکان مقتول نیز که از این حادثه تلخ در شوک بودند اظهار کردند که «علی-خ» (مقتول) روی پله های مشرف به خیابان نشسته بود که ما با شنیدن صدای شلیک، بیرون آمدیم و با پیکر خون آلود او روبه رو شدیم ولی هیچ کس در خیابان دیده نمی شد!!


بنابراین گزارش، ادامه تحقیقات مقام قضایی در حالی به سپیده دم کشیده شد که رفتار مضطرب یکی از برادران مقتول، ظن بازپرس با تجربه جنایی را برانگیخت و بدین ترتیب بررسی های قضایی به سوی نزدیکان و بستگان مقتول سوق یافت. در این میان غیبت «مسعود» برادرزاده 26 ساله مقتول که تا زمان اعزام مجروح به مرکز درمانی در محل حضور داشت، اولین سرنخ این کلاف پیچیده شد چرا که صحنه حادثه طوری رقم خورده بود که احتمالا ضارب با مقتول آشنایی داشت چرا که او برای نجات خودش از محل نگریخته بود!


بنابراین قاضی در دستوری سری به کارآگاه نجفی (افسر پرونده) از وی خواست شبانه به تحقیق درباره محل اختفای مسعود بپردازد چرا که هیچ کس از او خبری نداشت و گوشی تلفن وی نیز بدون استفاده بود!


هنوز 24 ساعت از ماجرای این جنایت هولناک نگذشته بود که مسعود در تنگناهای اطلاعاتی پلیس آگاهی قرار گرفت و اطرافیان و بستگان وی نیز برای پیدا کردن او بسیج شدند. این گونه بود که بعد از ظهر جمعه سوم شهریور، متهم 26 ساله خود را به پلیس معرفی کرد و راز تیراندازی شبانه را فاش کرد. بنابر گزارش اختصاصی خراسان، این متهم پس از اقاریر مقدماتی در مراحل بازجویی، به دستور قاضی میرزایی به محل وقوع جرم هدایت شد تا مقابل دوربین قوه قضاییه، جزئیات این جنایت هولناک را شرح دهد.

متهم این پرونده جنایی پس از معرفی کامل خود گفت: آن شب من و پسر همسایه با یکدیگر مشروب خوردیم! ولی او هنگامی که مست بود شروع به فحاشی و ناسزاگویی کرد. من که از حرف های زشت او عصبانی شده بودم او را روی زمین انداختم و آن قدر کتک زدم که دست خودم نیز درد گرفت و متورم شد. با این وجود از عصبانیت ام کاسته نشد به همین دلیل به خانه رفتم و سلاح کلت را برداشتم تا حساب او را برسم ولی هنگامی که از منزل بیرون آمدم یکی از عموهایم مقابل ام ایستاد و از من خواست اسلحه را کنار بگذارم و این کارها را نکنم! اما من حال خودم را نمی فهمیدم. آن لحظه بود که خشاب سلاح روی زمین افتاد و من درحالی که دوباره آن را جا می زدم گفتم: «دیگر کاری به او ندارم!»

در همین حال از منزل بیرون آمدم و عموی دیگرم را دیدم که در تاریکی شب با آن پسر و پدرش صحبت می کند! آن جا بود که آن پسر را هدف گرفتم و شلیک کردم ولی تیرم به خطا رفت و گلوله به سرعمویم اصابت کرد. هراسان به سوی او دویدم و با اورژانس تماس گرفتم. بعد از آن هم با دیدن وضعیت وخیم عمویم، ترسیدم و از محل گریختم!


متهم به قتل با بیان این که از کرده خود بسیار پشیمان است ادامه داد: من عاشق سلاح و تیراندازی بودم و در زمان خدمت سربازی دوست داشتم همواره به میدان تیر بروم و به سوی سیبل ها شلیک کنم! اما کاش این بار هوایی شلیک می کردم یا تیرم به خطا می رفت!...


گزارش خراسان حاکی است: با اعترافات صریح متهم در بازسازی صحنه قتل، این پرونده جنایی به شعبه اظهارنظر ارسال شد و با صدور کیفرخواست از سوی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، به زودی محاکمه وی در یکی از شعبه های دادگاه کیفری یک خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر