بازدید 6963
قابل توجه مسئولانی که به خود نمره قبولی می‌دهند؛

رأی ۸۹ درصدی کاربران «تابناک» به ضعف مسئولان در مهار «برف»!

در روز‌هایی که مسئولان می‌کوشند، کارنامه خود را در بارندگی اخیر قابل قبول نشان دهند، به نظر ناکارآمدی شان برای مردم مسجل شده است؛ این را می‌شود از نتیجه نظرسنجی‌هایی دریافت که در این خصوص انجام شده است.
کد خبر: ۷۷۰۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴ 03 February 2018
در روز‌هایی که مسئولان می‌کوشند، کارنامه خود را در بارندگی اخیر قابل قبول نشان دهند، به نظر ناکارآمدی شان برای مردم مسجل شده است؛ این را می‌شود از نتیجه نظرسنجی‌هایی دریافت که در این خصوص انجام شده است.

به گزارش «تابناک»؛ در پی موج بارش و برفی که بسیاری از مناطق شمالی کشورمان را در برگرفت، اتفاقاتی بروز و نمود یافت که هرچند تا حدود زیادی تحت کنترل به نظر می‌رسید و به مانند یک دهه پیش، به قطع گاز و امثال آن نرسید، از بحرانی تمام عیار هم چیزی کم نداشت؛ این را ماشین‌های در راه مانده در فاصله چند کیلومتری پایتخت نشان می‌داد که اگر نیرو‌های امدادی به دادشان نرسیده بودند، معلوم نبود چه بلایی بر سرشان می‌آمد!

وضعیتی وخیم که تا یکی دو روز بعد تا حد زیادی برقرار بود؛ چیزی شبیه بحران؛ بحرانی که جرقه شروعش را برف زده بود و ادامه آن به دست مسئولان رقم خورده بود. مسئولانی که باز هم مثل همیشه غافلگیر شدند و تلاش کردند، تقصیر‌ها را گردن این و آن بیندازند، ولی چیزی جز نارضایتی عموم از خود بر جای نگذاشتند.

این را می‌شود از نظرسنجی «تابناک» دریافت که در آن از کاربران پرسیده بودیم: «عملکرد مسئولان مختلف در بارندگی‌های اخیر تا چه حد رضایت بخش بود؟» و در پاسخ به آن، تنها حدود ۱۱ درصد کاربران عملکرد مسئولان را خوب و عالی ارزیابی کردند و مابقی، از نارضایتی خود از عملکرد مسئولان خبر دادند؛ نارضایتی که میزان آن در سه چهارم شرکت کنندگان در این نظر سنجی بسیار بالاست.

رای ۸۹ درصدی کاربران «تابناک» به ضعف مسئولان در مهار «برف»!

از حدود ۲۰ هزار شرکت کننده در این نظرسنجی، ۷۴ درصد کاربران (دقیق‌تر: ۷۳.۹۸) بر این باورند که مسئولان عملکرد ضعیفی در بارندگی‌های اخیر نشان داده‌اند، ۱۵ درصد (دقیق‌تر: ۱۴.۷۴) عملکرد ایشان را متوسط ارزیابی کرده‌اند و در رتبه‌های بعد، هفت (۶.۷۹) و چهار (۴.۴۹) درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی، گزینه «خوب» و «عالی» را برگزیده‌اند که نشان از رضایت مندی ایشان از عملکرد مسئولان در بارندگی‌های اخیر دارد.

آمار و ارقامی که البته تفاوت فاحشی با کارنامه ارائه شده توسط خود مسئولان دارد. مثل آن جمله شهردار تهران که مدعی شد استاندار تهران در بارندگی‌های اخیر به ایشان نمره ۱۸ داده است! یا ادعای وی مبنی بر تمام و کمال بودن همه خدمات در بارندگی‌ها که همزمان با نخستین بازدید وی از وضعیت برف‌روبی، درست چهار روز پس از پایان بارش‌ها مطرح می‌شد!

به این موارد، اعلام رضایت رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از عملکرد خود و همراهانش را می‌توان افزود که گویی مربوط به جای دیگری از کره خاکی بود، نه شهر‌هایی که برف، آزادراه هایش را برای زمانی طولانی مسدود کرد، فرودگاه هایش را از کار انداخت، تمامی فعالیت هایش را مختل کرد و اگر بارشش تداوم یافته بود، بعید نبود بحرانی بی مثال رقم بزند.

اتفاق‌هایی که به باور بسیاری از مردم، حکایت از ناتوانی مسئولان در مهار بحران، حتی بحران برفی دارد. بحرانی از جنس سنگینی برف بر شاخسار درختان که مسئولان شهری برای رفع آن دست به سوی مردم دراز می‌کنند، اما وقتی چند روز از ماجرا می‌گذرد و کمی به خود می‌آیند، راه جبران مافات در پیش گرفته و می‌گویند: «دیگر چه کاری می‌شد انجام داد که ندادیم؟!»

پرسشی که برای پاسخ به آن می‌توان ایشان را به امثال نظرسنجی فوق ارجاع داد، به شرطی که بخواهند نظر مردم درباره عملکردشان را ببینند و بشوند!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳۵
برخی مسولین همونایی هستن که قبل از گرفتن مسئولیت وعده مدینه فاضله به ملت میدادن و با یه برف کل عیار شون معلوم شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
شنبه 14 بهمن دلار 4710 تومان یورو 6000 تومان پوند 6700 تومان دلار کانادا 3910 تومان !!!!
من در نظر سنجی صدای آمریکا شرکت میکنم نه نظر سنجی تابناک..
فارغ از مسائل حزبی بازم شانس آوردن صد درصد نشد چون واقعا پتانسیلش رو دارن
این خصلت متاسفانه از مسولین و امثال نوبخت و.. به شهرداری و نجفی سرایت کرده است
به نظرم این نظر سنجی ها هیچ فایده ای که نداره مشکل ساز هم هست. به نظرم حداقل کاری که میشه کرد این هست گه بگویید بودجه مربوط به مهار برف این میزان بوده است، با توجه به این بودجه شما مدیریت را چه طور ارزیابی می کنید. آخه بابا جان ممکلت ما که بودجه لایزال نداره، چه مردم و چه رسانه ها گاهی چنان برخورد می کنند انگار نه کمبود بودجه و اعتباری هست و نه هیچی. این موضوع مهمه که از رسانه ها شروع بشه به تصحیح. یادمون باشه وقتی میگیم باید بیشتر خدمات میدادند داریم میگیم باید بیشتر هزینه می کردند و این یعنی باید بیشتر درآمد کسب کنند و یا از بخش های دیگر بزنند. حالا در مورد شهرداری بحث عوارض بیشتر می تونه مطرح باشه و یا کم کردن در هزینه های بخش های دیگر. این موضوعات خیلی ساده به نظر میاد اما باور کنید چون فرهنگ سازی نشده مردم وقتی دارند عملکردی را ارزیابی می کنند به آن هیچ توجهی ندارند.
مگه خود اين مسئولان دركره مريخ زندگي مي كنند كه مشكلات مردم براي تردد در خيابان ها و جاده ها را نمي بينند.
اين كه ديگه نياز به نظر سنجي نداره . اگه هدف نپذيرفتن واقعيت ها باشه با هزاران دليل و نظر سنجي نمي توانيد آنها را قانع كنيد.
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
وقتی شهردار از قول استاندار به خودش نمره 18 میده باید بهش فهموند سرش هنوز زیراون برفیه که اومده.
نظر سنجی های شما مبنای علمی درستی ندارد
سوال ها کلا دقیق پرسیده نمی شود
مسئله برف در تهران با جاده ها و فرودگاه در مسولیت نهاد های متفاوتی است
کلا بدنیال سیاسی کردن موضوع هستید
تابناک بیخودی بااینگونه نظرسنجی ها دل مردم را نسبت به مسئولان وخدمتگزان سردنکن ؟ نمی خواهم عملکرد ضعیف مسئولین را توجیه کنم اما هر روز بخواهیم به بهانه های مختلف خدمات مسئولین را به چالش بکشیم جز القاء نا امیدی و یاس دربین مردم نتیجه دیگری ندارد. خدایی من وشما درزیربارش برف وسرما و بوران و یخبندان و درحال بارش برف چقدر می توانیم کارکنیم ؟ فرزند خودمن در یک فاصله 220 کیلومتری تا تهران در آن روز برفی10 ساعت درراه مانده بود. اما نیایدفراموش کنیم که اداره مملکت سخت است .دعا کنیم درعملکردشان موفق باشند . الان متاسفانه با توجه به جوی که درکشورپیش آمده اگربهترین عملکرد دولت راهم به رای بگذارید باز همه منفی می دهند
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
خدمت گذاااااااررررررر؟؟؟؟؟؟
این وضع شهر بود با یک برف نه چندان سنگین، خدا بدادمان برسد اگر زلزله بیاید، بزرگترین فاجعه تاریخ کره زمین میشود با این مسئولان محترم. مسئولان محترم ستاد بحران چرا استعفا نمی دهند؟
بسمه تعالی
ای کاش بعضی از مدیران حداقل شان خود را حفظ می نمودند و با اصرار بر مدیریت صحیح خود نمی نمودند و این خود از عدم ناکارامدی آنان است
مسئولان بی توجه هستند این نظر ستجی ها هیچ فایده ای نداره.
خیلی عالی هم می ذاشتی که ماهم بتونیم رای بدهیم
همه اخی شما خوبید
حدودا 4 درصد عالی!
خخخ اینجا هم مثل رای به رئیس جمهور رایش شده 4 درصد...
سلام
خوب بود یک نظر سنجی بفرمایید که این مردمی که انتظار دارند شهرداری وغیره برای انان همه کار کنند .. خودشان در روزهای برفی وبحرانی برای خودشان ونه شهرشان چه کردند.. مثلا جلو درب خانه خودرا پارو کردند ویا باز منتظر بودند شهرداری براشون پارو کنه .. برفهای روی درخت روبروی خانه ویا محل کار خودرا تکانی دادند تا سنگینی برفها را از دوش درختان بردارنر ؟
ما فقط طلبکاریم وشما تابناکیها وامثال شما طلبکار پرورید ..
در كدام يك از دستگاها مسئولين به وظايفشون عمل ميكنن كه اين دومى باشه!؟ خلافى خودرو رو چك كردم ٤٩٠ تومن جريمه دارم كه ٣٨٠ تومنش رو نميدونم كى و كجا بود .كسرى بودجه رو منه كارگر بايد جبران كنم!و اقاى پولدار ماشين ٤٠٠ ميليونى ١ ماه پيشش شده ٧٠٠ ميليون
وقتی تونستی و جرات داشتی کامنتها را چاپ کنی نظر سنجی هم بزار
مردم تهران قالباف را ميخواهند
رييس جهور آينده ايران محمد باقر قاليباف است.5 ميليون راي مردم تهران را دارد و 25 ميليون راي شهرستاني ها را...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
باشه طلبت
اونائی که عالی و خوب و متوسط دادن یا دستشون خورده
یا شوخی می کنن
مصاحبه آقای یونسی با روزنامه آرمان درباره نقش شکست خوردگان انتخابات چند ساله اخیر در شورش چند هفته پیش به قصد سقوط دولت روحانی رو بخونید
تابناک جون دو روز دیگه میگذاشتی میشد 90 درصد
اونوقت نمره دولت به شهردار درست از آب درمی اومد البته از اون ور
ضعف مسئولان فقط در برف 89 درصد نیست در تمام زمینه ها 99 درصد ضعف دارند فقط بلدند با مردم دروغ و وعده تو خالی بدهند دیگه حرفشون بچه 6 ماهه قبولش نداره
رای 89درصدی به همه مسئولان
کاش باقی نظرسنجیاتونم منتشر میکردید...اونایی که مردم خلاف مشی سیاسیتون رای دادن
نظر سنجی برای مسئولان ارزشی ندارد آنها خود را فراتر از ان میدانند که عملکرد آنها نقد شود؟!!! بعنوان نمونه عدم توجه دولت به بالا رفتن قیمت دلار و سکه و... نمونه بارز ناتوانی دولت در انجام وظائف خود است که هرگز دولت به اعتراض عمومی به بالارفتن قیمت دلار و... توجهی نمیکند .دولتی داریم که فعلا" غرق در خود باوری و خود شیفتگی کاذب است و همین امر باعث بدبختی ملت شده و خواهد شد .خداوند به همه ما رحم کند
سلام. تابناک جان می شه بگی مسئولین ما در چه نظر سنجی نمره قبولی می گیرند؟ آنها در هر نظر سنجی مردودند. چاپ نکن تابناک جون چون تو هم جزوشون هستی.
انتشار این آمارها اگر تجربه باشد برای آینده و حل مشکلات و آلام مردم خیلی خوب است. امیدواریم برای مسائل سیاسی و کوبیدن رقیب نباشد و نیت خیر خواهانه داشته باشد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان