بازدید 6209
۷
وجود ۱ مسجد برای هر ۱۶۰۰ شیعه در کشور

انتقاد از کمبود شدید مسجد در کشور

کد خبر: ۷۷۰۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷ 03 February 2018
رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی کشور و آذربایجان شرقی با انتقاد از کمبود مسجد در سطح کشور، گفت: به ۲۵۰هزار مسجد متناسب با جمعیت‌مان نیاز داریم.

به گزارش مهر، محمدحسین عبداللهی در همایش تجدید بیعت با ولایت انجمن‌های اسلامی استان که در حسینیه بیت امام جمعه تبریز برگزار شد، اظهار کرد: وجود بیش از ۱۵۰۰انجمن اسلامی در استان، فرصت بسیار مغتنمی را برای پیش‌برد بسیاری از اهداف انقلاب اسلامی در این خطه فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: انجمن‌های اسلامی از دیرباز به‌عنوان فرزندان انقلاب اسلامی در کنار دیگر نهادهای متولی به انجام وظیفه در حوزه خود مشغول بوده‌اند و توفیقات بسیاری را به‌همراه داشته‌اند.

رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی کشور گفت: انجمن‌های اسلامی چه در حمایت‌های مادی و معنوی در دوران دفاع مقدس و چه حمایت از مدافعان حرم پیشتاز بوده‌اند و با ۴۰سال فعالیت امروز یکی از دستورکارهای مهم سازمان تبلیغات اسلامی و نیز از نهادهای مردمی مورد تاکید مقام معظم رهبری هستند.

وی با بیان اینکه اصل ۲۶قانون اساسی اشاره صریحی به وظایف سازمان تبلیغات اسلامی درقبال انجمن‌های اسلامی داشته، خاطرنشان کرد: امروزه یکی از اولویت‌های اصلی انجمن‌های اسلامی توجه ویژه به بحث آسیب‌های اجتماعی است که سرمنشا بسیاری از آن‌ها از محلات شروع شده و به شهر و کشور تعمیم می‌یابند.

عبداللهی در بخشی از سخنان خود با گلایه از کمبود مسجد در کشور، تاکید کرد: برای هر ۱۶۰۰شیعه در کشور ما یک مسجد وجود دارد و این رقم واقعا قابل تامل است. ما امروز به ۲۵۰هزار مسجد نسبت به جمعیت خود نیاز داریم.

رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی آذربایجان شرقی در پایان با تاکید بر ضرورت ساماندهی مساجد موجود در سطح استان، ابراز کرد: مساجد تبریز دارای مشکلات زیادی هستند و برخی به تعمیر و فعال‌سازی نیازمندند. تشکیل ستاد ساماندهی مساجد تحت اشراف نماینده ولی فقیه در استان باعث خوشحالی ما می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸۷
انتشار یافته: ۷
این همه مسجد خالی ...فقط مسجد ساختن هنر نیست ..باید مساجد را با جاذبه کنیم ...خدایش بی غرض و مرض وضع حضور مردم در مساجد بغیر از مناسبت فوت و ایام لیالی قدر را قضاوت کنید
بپایید همینا تعطیل نشه.بقیش پیشگش
واقعا عجیب کمبودمسجد درکشور حس میشه !
بنام خدا- حدود نیم ساعت پس از اذان مغرب از گرگان به تهران در حال حرکت بودیم. مسجدی با نمای قشنگ و چراغهای روشن و در بسته! باعث شده بود تا مسافرین در محوطه بیرونی نماز بخوانند. ایدهم الله !!
مردم دارند از گشنگی می میرند شما از کمبود مساجد می گویید؟ همینهایی که هستند را نیمه پر بکنید، مساجد جدید پیش کش.
این آمار 250000 از کجا آمده . تقسیم کل جمعیت ایران به این عدد با فرض اینکه همه جمعیت (زیر سن شرعی، اقلیت دینی، معذور نداریم) هر 320 یک مسجد ؟ چی میگی شما؟ چرا برای بیمارستان و مدرسه اینقدر نگران نیستید؟ چرا اینقدر به فکر معیشت مردم نیستید؟ شما امار مسجد بروهاتون داره روز به روز کاهش پیدا می کنه. فقط نمیشه که حرف زد
اصلا نبود کلاس درس در روستاها بی خیال ، اصلا نبود سر پناه برای مردم بی بضاعت بی خیال، نبود سرپناه برای زلزله زدگان بی خیال ، بهترین کار ساخت مساجدی است که اغلب خالییه و فقط در وقت اذان ظهر و شب حدود 20 تا 30 نفر برای اقامه نماز خدمت میرسن یا در مراسم عزاداری ، ؟؟؟! کارشناسانی که ایننظریه ها رو میدن باید دید چه منافعی براشون داره؟؟!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار