بازدید 2897

انتشار یادداشت محرمانه علیه اِف بی آی«متقلبانه و گمراه کننده» است

رئیس پیشین و اِخراجی «پلیس فدرال آمریکا» در انتقاد از موافقت ترامپ با انتشار یادداشت محرمانه کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا، آن را اقدامی «متقلبانه و گمراه کننده» خواند.
کد خبر: ۷۷۰۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۳:۵۸ 03 February 2018

رئیس پیشین و اِخراجی «پلیس فدرال آمریکا» در انتقاد از موافقت ترامپ با انتشار یادداشت محرمانه کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا، آن را اقدامی «متقلبانه و گمراه کننده» خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه خبری بیزنس اینسایدر، «جیمز کومی» رئیس پیشین و اِخراج شده «پلیس فدرال آمریکا» (اِف بی آی) در یک پیام توئیتری با انتقاد از اقدام «دونالد ترامپ» در انتشار یادداشت جنجالی کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان به ریاست «دوین نونِس» نوشت: «[این] یادداشت متقلبانه و گمراه کننده کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان را تخریب کرد، اعتماد به جامعه اطلاعاتی را از بین برد، و بطرزی نابخشودنی از تحقیقات محرمانه یک شهروند آمریکایی پرده برداشت».

وی در ادامه می نویسد: «برای چه؟ وزارت دادگستری و اِف بی آی باید به انجام وظایفشان ادامه دهند».

لازم به ذکر است که جیمز کومی ماه مه گذشته به طور ناگهانی به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور از سمت خود برکنار شد، که این برکناری به انتصاب «رابرت مولر» بازپرس ویژه برای نظارت بر روند تحقیقات در خصوص مداخله ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا و تبانی احتمالی کارزار انتخاباتی ترامپ با مقامات مسکو انجامید.

گفتنی است که ترامپ با انتشار عمومی این یادداشت موافقت کرد؛ با اینکه فرد منصوب وی در وزارت دادگستری و پلیس فدرال آمریکا- از جمله «کریستوفر رای» مدیر اِف بی آی که از سوی ترامپ برای جانشینی کومی منصوب شد- رئیس جمهور آمریکا را ترغیب کرد که دستور انتشار این یادداشت را صادر نکند.

این یادداشت که توسط جمهوریخواهان در کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان گردآوری شده است؛ به سوء استفاده اِف بی آی و وزارت دادگستری آمریکا از اختیارات و قدرت نظارتی خود علیه دستیار پیشین کارزار انتخاباتی ترامپ- «کارتر پیج»- اشاره می کند.

مقامات وزارت دادگستری آمریکا این یادداشت را بی پروایانه و تهدیدی علیه امنیت ملی آمریکا برشمردند و دموکراتها و شماری از جمهوریخواهان نیز این یادداشت را به باد انتقاد گرفتند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل