بازدید 13071
آخرین تحولات خاورمیانه؛

تحریم سیزده فرد و نهاد مرتبط با حزب الله/علت شکست سناریوی اقدام نظامی علیه قطر از زبان وزیر خارجه این کشور/رتبه اول ایران در رشد شاخص «توسعه انسانی» در جهان/تهدید وزیر دفاع آمریکا برای حمله به سوریه

کشته شدن چهارده نیروی ترکیه در عفرین سوریه، علت شکست سناریوی اقدام نظامی علیه قطر از زبان وزیر خارجه این کشور، رتبه اول ایران در رشد شاخص «توسعه انسانی» در جهان و تهدید وزیر دفاع آمریکا برای حمله به سوریه، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به تحریم سیزده فرد و نهاد مرتبط با حزب الله نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۷۷۰۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 03 February 2018

کشته شدن چهارده نیروی ترکیه در عفرین سوریه، علت شکست سناریوی اقدام نظامی علیه قطر از زبان وزیر خارجه این کشور، رتبه اول ایران در رشد شاخص «توسعه انسانی» در جهان و تهدید وزیر دفاع آمریکا برای حمله به سوریه، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به تحریم سیزده فرد و نهاد مرتبط با حزب الله نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»، وزارت خزانه‌داری آمریکا 6 فرد و 7 نهاد را به اتهام ارتباط با بخش مالی حزب‌الله، تحریم کرد. در بیانیه این وزارتخانه آمده است، 6 فرد و 7 نهاد به خاطر ارتباط با بخش مالی حزب‌الله به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه شده‌اند.

بر این اساس، تمامی اموال و دارایی‌های آنها در آمریکا توقیف شده و هیچ شخص یا شرکت آمریکایی اجازه معامله با آنها را ندارد.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا این افراد و اشخاص را به اتهام حمایت‌های مالی و تعاملات تجاری با گروه‌های تروریستی تحریم کرد.

اسامی افراد تحریم شده به شرح زیر است:

1- جهاد محمد قانصو

2- علی محمد قانصو

3- عصام احمد سعد

4- نبیل محمود عساف

5- عبداللطیف سعد

6- محمد بدرالدین

تحریم 13 فرد و نهاد مرتبط با حزب الله/علت شکست سناریوی اقدام نظامی علیه قطر از زبان وزیر خارجه این کشور/رتبه اول ایران در رشد شاخص «توسعه انسانی» در جهان/تهدید وزیر دفاع آمریکا برای حمله به سوریه

اسامی شرکت‌های تحریم شده که از ملیت‌های مختلف هستند، به شرح زیر است؛

1- گروه بُلو لاگون (واقع در سیرا لئون)

2- آژانس ماهیگیری قانصو (سیرا لئون)

3- شرکت تجاری استار (غنا)

4- کمپانی تجاری دلفین (لیبریا)

5- کمپانی تجاری اسکای (لیبریا)

6- شرکت گولدن فیش (لیبریا)

7- شرکت گولدن فیش (لبنان)

افراد مذکور متهم به همکاری یا فعالیت برای «ادهم طباجه» تأمین‌کننده مالی و سرمایه‌گذار حزب‌الله هستند.

شرکت‌های تحریمی نیز تحت کنترل یا مالکیت «علی محمد قانصو» هستند.

کشته شدن 14 نیروی ترکیه در عفرین سوریه

نهاد دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرد: 14نیروی ارتش ترکیه و تروریست های مورد حمایت آن در 24 ساعت گذشته در منطقه عفرین کشته شدند.

نهاد دیدبان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان اعلام کرد که این نیروهای ارتش ترکیه و تروریست های وابسته در اطراف شهر عفرین کشته شدند.

بر اساس این گزارش، این تعداد در عملیات ارتش ترکیه موسوم به شاخه زیتون جان خود را از دست دادند.

ارتش ترکیه شنبه گذشته عملیات «شاخه زیتون» را با هدف اخراج یگان های کرد از عفرین آغاز کرد.
بر اساس اعلام رسانه های ترکیه در جریان این عملیات، بیش از 6 هزار نیروی نظامی مشارکت دارند.

خبرگزاری آناتولی اعلام کرد، ارتش ترکیه به حملات خود در روزهای گذشته شدت بخشیده و تاکنون کنترل مناطق حساسی از جمله کوه استراتژیک «برصایا» در حومه عفرین و یک روستا به نام «عمر اوشاقی» را به دست گرفته است.

تحریم 13 فرد و نهاد مرتبط با حزب الله/علت شکست سناریوی اقدام نظامی علیه قطر از زبان وزیر خارجه این کشور/رتبه اول ایران در رشد شاخص «توسعه انسانی» در جهان/تهدید وزیر دفاع آمریکا برای حمله به سوریه

دولت ترکیه هدف از این عملیات را نابودی گروه های تروریستی همچون پ.ک.ک و داعش در منطقه عفرین در شمال غرب سوریه و نجات مردم این مناطق از ظلم و فشار تروریست‌ها اعلام کرده است.

دولت آنکارا همچنین این عملیات را با استناد به حق دفاع مشروع بین المللی و قطعنامه‌های مبارزه با تروریسم شورای امنیت حق خود می داند.

مقام های آنکارا اعلام کرده اند، خواهان حفظ تمامیت ارضی سوریه هستند و نیروهای نظامی این کشور، پس از سرکوب تروریست ها، منطقه را ترک خواهند کرد.

علت شکست سناریوی اقدام نظامی علیه قطر از زبان وزیر خارجه این کشور

خالد بن محمد العطیه، وزیر دفاع قطر گفت: امارات و عربستان در ابتدای محاصره به دلیل توییت های دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و روابط دو کشور با جرارد کوشنر، داماد ترامپ تصور می کردند، در الحاق آمریکا به صفوف خود موفق شده اند.

«خالد بن محمد العطیه» روز جمعه در گفت وگو با مجله آمریکایی پولیتیکو افزود: اما امارات و عربستان هنگامی که فهمیدند داستان با توییت های ترامپ تمام نشده، ضربه خوردند، زیرا دریافتند که تمام بخش های دولت آمریکا، رئیس جهموری، وزیران امورخارجه و دفاع و دیگر نهادهای دولتی به رغم برخی اختلاف سلیقه ها، در تصمیم گیری ها هماهنگ بوده و دولت به عنوان یک مؤسسه متحد مدیریت می شود.

العطیه تأکید کرد، کشورهای محاصره کننده قطر نزدیک بود عملیات نظامی علیه قطر انجام دهند؛ اما طرح آنها به دلایلی از جمله عکس العمل مردم قطر و رابطه عمیق آنها با دولت و حکومت وآمادگی مردم برای فداکاری عملی نشد.

العطیه درباره انگیزه های 'محمد بن سلمان' ولی عهد عربستان از تحریم قطر گفت: وی به تنهایی مسئول محاصره قطر نیست بلکه سه کشور دیگر نیز شبانه علیه قطر نیرنگ کرده برای محاصره آن نقشه کشیدند.

العطیه بحران قطر را درگیری خانوادگی در یکی از مهمترین مناطق جهان دانست، از ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خواست به سرعت این بحران را پایان دهد و با ذکر مثالی گفت: پذیرفتنی نیست که میان مادر و پسر به دلیل اینکه مادر قطری است و پسرش اماراتی، در فرودگاه ابوظبی 6 ماه جدایی بیفتد.

وی درباره خرید سامانه موشکی اس 400 از روسیه گفت: بیشتر سلاح های قطر آمریکایی است؛ اما دوحه حق انتخاب برای امنیتت مناسب کشور دارد و این به معنای دور شدن از آمریکا به عنوان یک شریک راهبردی و همپیمان نیست.

تحریم 13 فرد و نهاد مرتبط با حزب الله/علت شکست سناریوی اقدام نظامی علیه قطر از زبان وزیر خارجه این کشور/رتبه اول ایران در رشد شاخص «توسعه انسانی» در جهان/تهدید وزیر دفاع آمریکا برای حمله به سوریه

العطیه تأکید کرد؛ ما ناوگان C-17، وC-130، وبالگردهای آپاچی، رادارهای آژیر خطر وسامانه های آمریکایی دیگری در اختیار داریم.

عربستان، امارات، بحرین و مصر از 15 خرداد تاکنون به اتهام حمایت قطر از تروریسم با این کشور قطع رابطه کردند.

رتبه نخست ایران در رشد شاخص «توسعه انسانی» در جهان

گزارش دفتر توسعه سازمان ملل متحد نشان می‌دهد، ایران با افزایش ۰.۳۳۷درجه‌ای شاخص توسعه انسانی بالاترین رشد را از لحاظ توسعه‌یافتگی در چهار دهه اخیر بین کشورهای دنیا کسب کرده است.

گزارش توسعه انسانی یکی از مهمترین و معتبرترین گزارش‌های اقتصادی و اجتماعی در جهان است که هر ساله توسط دفتر توسعه سازمان ملل متحد (UNDP) منتشر و در این گزارش شاخص توسعه انسانی (HDI) کشورها بر اساس معیارهایی چون امید به زندگی، کیفیت نظام آموزشی، درآمد واقعی و سرانه درآمد ملی از عدد صفر تا یک محاسبه می‌شود که هرچه این شاخص به عدد یک نزدیک‌تر باشد، نشان از توسعه‌یافتگی بیشتر است.

تمامی شاخص های توسعه اقتصادی و اجتماعی در برآورد این شاخص دخیل است و به‌عبارتی یکی از جامع‌ترین معیارها برای مقایسه توسعه‌یافتگی کشورها به‌شمار می‌‌رود که البته تمامی دولت ها و سازمان های علمی و تحقیقاتی از این شاخص به‌ عنوان معیار اصلی مقایسه کشورها استفاده می‌کنند.

بر اساس جدیدترین گزارش توسعه انسانی 2016 که اوایل سال جاری منتشر شد، شاخص توسعه انسانی ایران به 0.774 از یک رسید که در مقایسه با نمره 0.437 ایران در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بیش از 0.337 درجه افزایش نشان می‌دهد.

این در حالی است که بین 105 کشور دنیا که از سال 1980 میلادی شاخص توسعه انسانی برای آنها محاسبه می‌شد، ایران در این چهار دهه بالاترین رشد را در شاخص توسعه انسانی داشته است. پس از ایران، چین با رشد 0.334درجه‌ای در رتبه دوم جهان جای گرفته است. نپال با رشد 0.316‌درجه‌ای و ترکیه با رشد 0.304درجه‌ای در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

بر اساس گزارش سازمان ملل، رتبه جهانی جمهوری اسلامی ایران هم در این چهار دهه بیش از 41 رده صعود داشته و از جایگاه 110 در سال 1979 به جایگاه 69 در سال گذشته ارتقا یافته است.

تهدید وزیر دفاع آمریکا برای حمله به سوریه

«جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا روز جمعه با تکرار ادعاهای بی‌اساس درباره استفاده دولت سوریه از گازهای شیمیایی، هشدار داد، در صورت تداوم این مسأله، واشنگتن گزینه نظامی علیه دولت بشار اسد را اجرا می‌کند.

به نوشته نشریه «هیل» متیس با ابراز نگرانی از اینکه شاید دولت سوریه از گاز سارین در حملات به غوطه شرقی استفاده می‌کند، درباره احتمال حمله به دمشق تهدید کرد.

وی طی نشست خبری در وزارت دفاع توضیح داد: «ما هنوز مدرکی درباره آن نداریم، ولی پنتاگون این گزارش‌ها را رد نمی‌کند.»

وزیر دفاع آمریکا همچنین گفت، واشنگتن با ترکیه درباره عملیات آتی این کشور علیه شهر منبج در ارتباط است اما اکنون زمان خوبی برای رسانه‌ای کردن آن نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۸
در سال ۹۶ هشت مرزبان در مرز چالدران، سه نفر مرز ارومیه، سه نفر پیرانشهر و دو نفر در ماکو به دست پ ک ک شهید شدند دعا کنیم ترکیه بتونه ریشه این تروریستها رو خشک کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
شنبه 14 بهمن دلار 6710 تومان یورو 6000 تومان پوند 6700 تومان دلار کانادا 3910 تومان !!!!
شاخص توسعه انسانی چرا در زندگی مردم دیده نمی شود. وضع کره جنوبی ترکیه در زمان انقلاب ایران جه بود و الان جیه ؟ لطفا با این حرفها بر زخم مردم نمک نپاشید.
پاسخ ها
شهاب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
حتما سازمان ملل هم دروغ میگوید چرا این همه دوست داریم همه چیز رو با هم قاطی کنیم؟؟؟
شاخص توسعه بر اساس داده کشورها محاسبه میگردد،غافل از اینکه تمامی امارهای داده شده توسط ایران کذبی بیش نیست در نتیجه هر امارجهانی بر این منوال نمیتواند درست باشد ، براساس امار ارایه شده توسط دستگاههای دولتی ایران ، کشور ما بهشت باید باشد امار اشتغال، رشد اقتصادی، امید به زندگی و،،،،،غافل از اینکه همگی در درون جامعه عکس این موضوع را نشان مید هد ، پس لطف کنید واین امار را منتشر نکنید تا مردم بیشتر از این به مطالب شما نخندند
پاسخ ها
شهاب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
نهادهای بین المللی گزارشات و سنجشهای خاص خودشون رو دارند و صرفا به گزارشگران مستقل خود اتکا می کنند این همه ااز خود بیگانگی علی رغم همه مشکلات واقعا نوبره!!!!و
این شرکت های تحریم شده که همه اصلیت ایرانی دارند حتما
آقایون آمار حقوق نجومی خودشون با آمار اختلاسهای هزاران میلیاردی اطرافیان خودشون رو به عنوان حقوق!!! به سازمانهای بین المللی ارائه می کنند اونوقت اونا هم تقسیم می کنند به تعداد ملت ایران میگن بله دیگه با این حساب هر ایرانی ماهیانه 40 -50 میلیون درامد داره!!!خب مشخصه اگر 3000 میلیارد و یا 100 میلیارد جدید وزارت نفت رو با حقوق صفر بیکارا جمع بزنی و میانگین بگیری بازهم عدد توپولی بدست میاد.اونوقت از روی این آمار غیرواقعی میان میگن ببینید وضعتون خوبه خودتون خبر ندارین!مانمیگیم فلان موسسه یا ارگان بین المللی معتبر گفته وضع ملت ایران عالیه.ملت هم اینجا گریه و زاری و داد و فریاد میکنند بابا بیکاریم و باز دوباره تخم مرغ رو کردن 10 هزار تومن و دلار 4700 تومن و ...این قصه ادامه دارد!
رتبه نخست ایران در رشد شاخص «توسعه انسانی» در جهان .خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ منظورتان از آخر است از ليست كشورهاي نامبرده مشخص است.
رتبه نخست ایران را به رتبه 69 اصلاح کنین.....اول تیتر با متن همخوانی نداره...زرنگی یا عوام فریبی نکنین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
چیز ی که اومده رشد شاخص هست نه خوده شاخص
شنبه 14 بهمن بورس در ادامه ریزش های روزهای اخیر امروز هم با 400 واحد سقوط وارد کانال 97 هزارواحد شد دلار به 4680 تومان افزایش یافت
شاخص توشعه انسانی، بعبارت دیگر شاخص بزرگترین نیروی تحصیل کرده بیکار را دارا هستیم.
ايشان يادش رفت از ايران و تركيه بعنوان مهمترين عوامل جلوگيرى از جنگ نام ببرد
در مورد قطر بنظرم میرسه که اونا جنگ زرگری راه انداختند تا سامانه ضد موشکی امریکا در قطر مستقر بشه و دارن به هدفشون میرسن وگرنه چاقو دسته خودشو نمیبره شاید در مورد یمن صدق نکنه چون یمن حیات خلوت عربستان بود و عربستان دید یمن داره از چنگش در میاد مجبور شد بهش حمله کنه
یعنی عین تز حمله آمریکا به عراق دارد اجرا میشود داعش از بین رفت ولی ابتدا با ادامه اعتراصات بر عیله خاندان اسد مجبور میشود دست به کشتار بیشتر بزند و تمام مردم سوریه از حاکمیت خاندان اسد متنفر شوند و یعنی هم از داخل و هم از خارج زمینه را آماده کند سپس آمریکا با حمله غافگیری اسد را کنار بزنند
دومین ارتش ناتو با کلی توپ و تفنگ در گل عفرین مانده هههه
شرکت ماهیگیری قانصو جالبه!!!! حتما ماهی های بد صید می کرده!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار