کد خبر: ۷۷۰۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۸ 02 February 2018
فیس‌بوک با ارائه گزارش مالی خود از سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۷ میلادی نشان داد که ۱۲.۹۷ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از وب سایت تک کرانچ، فیس بوک علی رغم مسائل بوجود آمده بر سر تبلیغات و آگهی های مداخله جویانه حساب های کاربری روسی نشان داد که عملکردی فراتر از انتظار داشته است.

گزارش مالی فیس بوک از سه ماه آخر سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی حاکی از آن است که این غول تکنولوژی و شبکه های اجتماعی با رشدی ۲.۱۸ درصدی هم‌اکنون ۱.۴ میلیارد کاربر فعال در روز دارد که البته تعداد کاربران فعال در این شبکه اجتماعی در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷، با رشدی ۳.۸ درصدی بیش از ۱.۳۷ میلیارد نفر پیش بینی شده بود که این نشان از کاهش قابل ملاحظه تعداد کاربران فیس بوکی دارد و این نرخ رشد تابحال رکورد کمترین تعداد کاربر فعال را برای فیس بوک ثبت کرده است.

مارک زوکربرگ – موسس و مدیرعامل فیس بوک – در این خصوص معتقد است که چنین کاهشی در نرخ رشد تعداد کاربران مربوط به نمایش کمتر ویدیوهای پربازدید است که به طور متوسط زمان مصرفی برای تماشای محتوا را روزانه ۵۰ میلیون ساعت کاسته است.

تغییر در نمایش ویدیوهای پربازدید، برای نخستین‌بار منجر به کاهش ۷۰۰ هزار نفری تعداد کاربران فعال روزانه‌ فیس بوک در دو کشور ایالات متحده‌ آمریکا و کانادا شد.

تعداد کاربران ماهانه‌ فیسبوک اکنون با رشدی ۳.۳۹ درصدی نسبت به تعداد ۲.۰۶ میلیارد نفری کاربران ماهانه‌ این شبکه‌ اجتماعی با رشد ۳.۱۹ درصدی در سه‌ ماهه‌ سوم سال مالی ۲۰۱۷، اکنون ۲.۱۳ میلیارد نفر برآورد شده است اما با وجود کاهش تعداد کاربران روزانه، نرخ رشد کاربران ماهانه‌ در فیسبوک افزایش یافته است.

میانگین درآمد فیسبوک برای هر کاربر نسبت به بازه‌ زمانی مشابه در سال ۲۰۱۶‌ میلادی با رشدی ۲۷ درصدی، اکنون معادل ۶.۱۸ دلار ارزیابی می‌شود. فیس بوک در سه ماهه آخر ۲۰۱۷، سودی بالغ بر ۴.۲۶ میلیارد دلار کسب کرده است که به خاطر هزینه‌های مالیاتی چشمگیر و هنگفتی که باید بپردازد، کاهش قابل توجهی را نسبت به سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷ که سودی معادل ۴.۷ میلیارد دلار داشت، پیدا کرده است.
اشتراک گذاری
روی خط سایت ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
در سالهای گذشته فیلترینگ فیس بوک و توئیتر در کشور ما با این دلیل توجیه میشد که مثلا این شبکه ها میتوانند به بستری برای ارتباطات نامناسب میان افراد تبدیل شوند که میتواند تبعات اخلاقی و امنیتی و... را به دنبال داشته باشد. اما امروز با وجود بسیاری شبکه های جدید پیام رسان، آیا فیلترینگ این دو شبکه منطقی به نظر میرسد؟ بخصوص توئیتر که اصولا یک شبکه رسمی و به اصطلاح سنگین و متین است و بیشتر برای پیام رسانی از سوی شخصیتهای مشهور استفاده میشود. امیدواریم مسئولین با دید روشنتری به این مسئله نگاه کنند.
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

نام:
ایمیل:
* نظر: