بازدید 44547
۸

تحریف تاریخ و ادعاهای جعلی در کتاب‌های درسی دولت باکو

در کتاب‌های درسی دولت باکو به 9 استان ایران، ادعای ارضی شده و حتی جالب آن که مازندران و گیلان هم جزو آذربایجان به شمار آمده‌اند!... در این کتاب‌ها مزدک، کمونیست دانسته شده و از ازدواج با محارم به عنوان یک سنت بابکی، دفاع شده است. همچنین از دوره چنگیز و تیمور به عنوان دوران طلایی تاریخ یاد شده است!
کد خبر: ۷۷۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۸۸ - ۰۸:۵۱ 14 December 2009
با توجه به تحرکات مشکوک دولت باکو در تحریف تاریخ، حدود آذربایجان و اران و شروان، هم اکنون شاهد گسترش تبلیغات منفی علیه ایرانیان و چاپ کتاب‌های رسمی و غیر رسمی علیه تمامیت ارضی ایران هستیم.
به گزارش «تابناک»، پس از فروپاشی شوروی و استقلال اران با نام جمهوری آذربایجان، جریانات ضد ایرانی با حضور شخصی به نام «ابو الفضل ایلچی بیگ»، قدرت را به دست گرفتند و دیگر بار، جریان ایران ستیزی در آن سامان آغاز شد و دستمایه این تبلیغات و جریان، همان ایده‌های شرق شناسان شوروی پیشین با نگاه کمونیستی بود که تلاش می‌کردند با هر ترفندی، بین ملت بزرگ ایران و مردم شمال ارس خطوط پررنگی ترسیم کنند تا علاقه‌ای به زندگی مشترک و دوستانه بین این ملت واحد جدا افتاده از هم ایجاد نشود.
در کتاب‌های درسی جمهوری آذربایجان، ادعا شده است، پانصد سال پیش کشوری به نام آذربایجان! وجود داشته که اردبیل و تبریز هم جزو آن بودند و ایرانیان از زمان کوروش (بزرگ) به این سرزمین تجاوز می‌کرده‌اند!
در این کتاب‌ها مزدک، کمونیست دانسته شده و از ازدواج با محارم به عنوان یک سنت بابکی، دفاع شده است. همچنین از دوره چنگیز و تیمور به عنوان دوران طلایی تاریخ یاد شده است!
در کتاب‌های درسی دولت باکو به 9 استان ایران، ادعای ارضی شده و حتی جالب این که مازندران و گیلان هم جزو آذربایجان به شمار رفته‌اند!
 



همچنین در کتاب‌های درسی و رسمی «هنر» در جمهوری آذربایجان، همه هنر ایران، آذری فرض و تعریف شده و حتی شاعران پارسی گوی چون خاقانی و نظامی گنجوی (که زادگاهش روستای تا در تفرش است) و خواجه نصیرالدین طوسی نیز ترک تبار فرض شده‌اند.

گفتنی است، آذربایجان به عنوان تاج ایران در تاریخ، همواره نقشی سترگ در حفاظت و بقای هویت و ملیت و مذهب ایران زمین داشته‌اند و آگاهی کامل و دفاع بموقع از هویت و یادآوری پیشینه واقعی تاریخی منطقه، می‌تواند دشمنان ایران را در ایفای توطئه‌های تجزیه طلبانه خود و اربابانشان مأیوس کند.
آذري‌هاي ايراني که از ميان آنان، مردان بزرگي مانند شيخ محمد خياباني، ثقة‌الاسلام، ستارخان، باقر خان، شهيد باکري و … برخاسته و تا پاي جان از اسلام و تماميت ارضي ايران و آزادي آن دفاع کرده‌اند، مي‌توانند نزدیکی هر چه بیشتر ايراني تباران آن سوي ارس را که تا 196 سال پيش شهروندان ايران بودند، با ایران قدرتمند موجب شوند.
متن کامل این خبر را در اینجا بخوانید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۸
انتشار یافته: ۸
بگیر بشین بابا ..... ایرانی
هرچی باشه ایرانیه ..... همچین یه لقمتون کنیم ..خودتون هم نفهمید ....
اون قرارداد واگذاری 99 ساله این آذربایجان کجا رفت ؟!!
سلام
همه فرمایشاتون به فرض صحیح . فقط من نمی دونم نظامی گنجوی (گنجه ای) چطور میتونه اهل تفرش باشه !!!
لطفا تحت تاثیر اندیشه پان ایرانیسم ننویسید .
محض اطلاع شماکه اطلاعات تاریخیتون کمه خاقانی و گنجگوی ترک زبان بودن و خود گنجوی زاده شهر گنجه واقع در اذرباجان فعلی است
با سلام به همه هموطنان
ترك ها از قرن دوم هجري در سرزمين اذربايجان در مناطق شمال غرب ايران ساكن شدند همچنين مناطق بالاي رود ارس در هيچ كجاي تاريخ با نام اذربايجان نبوده و از زمان استالين با توجه به سياست توسعه ارضي شوروي مناطق اشغالي بالاي رود ارس با نام آذربايجان خوانده شده است نژاد و زبان اين مردمان چه در بالاي رود ارس و چه در پايين رود ارس تا قبل از قرن دوم هجري ايراني بوده است . مطالعه كتاب هاي بجا مانده از ابن مقفع عربي كه ما او را به علت ترجمه كتاب كليله و دمنه به زبان عربي مي شناسيم مفيد فايده خواهد بود
آذر آبادگان پاره جدا مانده از سرزمين آريايي ‘ به مام ميهن باز خواهي گشت .
تو این بلبشوی مملکت ما قورباغه هم هفت تیر کش شده!!!!!!!!!!!!!!
تابناك هاي براي جلب مخاطب براي اخبار هدفمند سياسي و موج سازي ، هر از چند گاهي بايد مطلبي هر چند نادرست در خصوص آذربايجاني ها چاپ نمايد .
وای که عهد نامه ترکمنچای چه خاکی بر سر ایران کرد که اینها هم جرات پیداکنند
یاشاسین اذربایجان
وقتی خودمون داریم اسم پادشاهان قدیمی تاریخ ایاران رو تو کتاب ها حذف می کنیم از بقیه چه انتظاری می ره؟؟؟؟؟
بیشتر از همه تقصیر خودمون است! منظورم کسانی که مسئول پیگیری این جور قضایا هستند!
درج کن تابناک جون، درج کن......
اتفاقا نظامي در اقبال نامه هم گفته كه من اهل تفرشم.درسته گنجه دنيا اومده اما پدر و مادرش اهل تفرشن.شما كه ميگين نظامي اذريه يه بيت شعر تركي در اينجا بيرين .
آذربايجان جزيي از خاك ايران است. كافي است تاريخ را بخوانيد. بي كفايتي قاجاريه را روزي فرزندان ايران زمين جبران خواهند كرد.
آقایان حفظ تمامیت ارضی ایران از هر چیز واجب تر است .حتی شده باید به چنان مرحله ای برسیم که مثل کشورهای اروپایی به اتحاد با همسایگان برسیم.
(سلام تابناک , خوبی ؟ از وقتی دوباره نظراتم را گذاشتی باهات آشتی کردم .)
در رابطه با کشور های تازه استقلال یافته از استثمار شوروی سابق که اکثرا پاره های جدا شده از کشور ایران هستند در زمان حکومت کومونیستی تلاش بسیاری شد تا با تحریف واقعیت تاریخ و عملا سفسطه اینطور به خورد نسل های بعدی القا کنند که اینان قبل از تسلط ایران خود دارای حکومت و فرهنگ مستقل بوده اند . آنچه که در این این فضاحت تاریخی را به یک سفسطه تبدیل می کند به اختصار به شرح ذیل است :
1- این قبل از تسلط ایران معلوم نیست دقیقا چه زمانی و چه دوره تاریخی بوده است ؟ و اگر کمی دقت شود با دست کاری تاریخ به دوره ایی قبل از ورود آریایی ها اشاره میکنند و فراموش می کنند که خود اینان از نسل آریایی ها هستند و ربط دادن بابک و مزدک که از بزرگان ایران و ایرانی بودند به غیر ایران بی معنی است .
2- همه ما به درستی می دانیم که از نظر نژادی هم بین اهالی ترکیه و اساسا ترک نژادها و مردم مردم آذربایجان رابطه ایی وجود ندارد , چراکه مردم آذربایجان از نژاد مادی و آریایی و مسلما ایرانی هستند در حالی که ترکان از نژاد های همسایگان شرق ایران و نزدیک به مغولان بوده اند و حتی مردم ترکیه امروزی که به اشتباه خود را ترک می نامند از نژاد رومی هستند که باز هیچ ربطی به هم ندارند .
3- ریشه زبان آذری از گویش های زبان فارسی است و هر چند با زبان مردمان امروز ترکیه به دلیل نزدیکی جغرافیایی و روابط تاریخی شباهت هایی دارد ( مانند شباهت های زبان فارسی و اردو ) اما باز ترک خواندن مردم آذربایجان با نیت اینکه آنها را جدای از سایر اقوام آریایی و ایرانی خواندن خطاست و سفسطه .
3- سخن اخر اینکه امروز ما بر شاهان قاحار لعنت می فرستیم بابت بی لیاقتی در از دست دادن قسمتی از خاک ایران و اگر امروز ما خود در رفع اینگونه جسارت ها و لشگرکشی های های نرم از خود شجاعت و لیاقت نشان ندهیم آیندگان در فردایی که می آید بر ما لعنت خواهند فرستاد .روی صحبت من در وهله اول با دستگاه سیاست خارجی کشور است و فکر میکنم باید بیشتر بر مبنای منافع ملی تاکید کرد تا هر چیز دیگر .
اراضی فراسوی ارس مال ایران بوده و انشا الله به ایران باز خواهد گشت. کمی صبر و غیرت می خواهد.
الیس الصبح بقریب.
از حساسیتی که در این ارتباط بخرج داده اید صمیمانه تشکر می نمایم. این بخشی از قضیه و فاجعه ای است که ما با آن روبرو هستیم. هم اکنون بسیاری از باستان شناسان معتبر جهانی که قبلا در ایران کار می کردند هم اکنون با آغوش باز جمهوری آذربایجان در آن کشور مشغول کاوش هستند و به تبیین تاریخ بر اساس خواست دولت مردان آن کشور می پردازند. آیا بخود اندیشیدیم که بعلت عدم درک شرایط جهانی و طرد بسیاری از اندیشمندان جهان چه بر سر خود آوردیم. اینجانب اطمینان دارم که بعلت استفاده فراوان دولت مردان آذربایجان از شرایط روز کشور همانند دیگر کشورهای همسایه سعی خواهند کرد تا تاریخی دروغین و جعلی برای کشور خود درست کنند. بایستی بهوش باشیم و برای استانهالی مرزی کشور برنامه های وسیع فرهنگی تدارک ببینیم و وحدت فرهنگی و غرور ملی کشور را از طریق تدوین دقیق تاریخ کشور تحکیم ببخشیم. بطور مثال هم اکنون در بلوچستان پاکستان پژوهش های بسیار گسترده ای توسط غربی ها در جریان است و بیم آن می رود که از منظر فرهنگی بلوچهای ایران بعلت مطالعات دقیق فرهنگی در بخشهای ایرانی بلوچستان این خلاء را در کشور همسایه پر نمایند (چقدر کتاب در این زمینه چاپ شد و ما بی خبریم: بلوچستان شناسی). لذا اینکه فقط انفعالی برخورد کنیم و شکوه نمائیم دردی را دوا نمی کند. همه می دانیم !!! در چند ساله اخیر یکی از کشورهای همسایه نه فقط در حد ادعا اعلام نمود که بنیان گذار سلسله پارت (ترکمن ها می باشند و چندین جلد کتاب نوشت و سمینار بین المللی برگزار کرد). آیا در این رابطه یک جمله نوشتیم و یا برای بازنویسی تاریخ پارت چه کردیم!.... درد زیاد است ولی امید است که با اندیشه پاکی که در ضمیر آگاه مسئولین تابناک است بطور جدی این موضوع پی گیری و به دولت مردان ایران اطلاع رسانی شود.
با تشکر
به يكي گفتند چي رشت معروفه گفت خربزه مشهد اش .
حالا نظامي گنجوي هم تفرشي شده !!!
انالله و انا الیه راجعون
آذریها باید این کارها را بکنند چون تاریخ و تمدنی از خود ندارند
باسلام
واقعا ما همه چیزمون نوبره ، شنبه شب تو ... برنامه ای بود در ارتباط با وقایع آذربایجان و تشکیل دولت مستقل در زمان شاه ، واقعا لذت بردم از تحلیل دو مهمان برنامه که یکیشون پروفسور احمدی از دانشگاه تهران بود اونجا عنوان شد که آذربایجان ازین شیطنت ها کرده و خواهد کرد اون وقت ...وظیفش اینه یا صداوسیما !!!!!!!!!!
در ويكي پديا نگاشته اند كه :
جمال‌الدین ابومحمد الیاس بن یوسف نظامی معروف به نظامی گنجوی (۵۳۷ - ۶۰۸ قمری) بزرگ‌ترین داستان‌سرای ایرانی منظومه‌های حماسی عاشقانه به زبان فارسی است که سبک داستان محاوره‌ای را وارد ادبیات داستانی منظوم فارسی کرد.
نام پدرش یوسف و نام مادرش رئیسه بود. نام جدش «ذکی» و نام جد اعلایش «موید» بوده‌است. زادگاه نظامی شهر گنجه (واقع در جمهوری آذربایجان کنونی) بوده‌است و اجدادش را اهل تفرش (در استان مرکزی ایران) گفته‌اند.[۱][۲]
پدرش زادهٔ تفرش و مادرش نیز کرد ایرانی بوده‌است.[۳] او در سنین کم یتیم شد و دایی‌اش، بزرگش نمود.
99سال ترکمانچای تمام شد شهر یاد شده ودیگر شهره مال ماست
تابناک عجب گیری داده به این آذربایجان
گیلان و مازندران، کهن ترین سرزمینهای خاورمیانه و قفقاز هستند. زبان و نژاد این مردم از قدیمی ترین و اصیل ترین زبانها و نژادهای بومی این مناطق می باشد. به تاریخ نگاه کنید: آران (آذربایجان شوروی)، چند بار مورد تجاوز اقوام و ملتهای دیگر قرار گرفته است و گیلان و مازندران چندبار. ..
دوست عزيز دانشمندي كه ادعا دارد زبان آذري يك گويش از فارسي است، چرا از يك مرتد "احمد كسروي" تقليد مي‌كني. تو خود عقل داري و بايد بفهمي كه تركي (نه آذري؟؟؟!!!) اختلاف بسيار زيادي با فارسي دارد، هرچند هيچ مشكلي در ارتباط با زندگي در كنار هموطنان فارس وجود ندارد، ولي بايد توجه كنيم ما چيزي به نان آذري و زبان آذري نداريم. اشتراكاتي هم كه امروزه امثال شما احساس مي‌كنيد، از باب تحميل‌ها و محدوديت‌هايي است براي زبان مادري آذربايجان ايجاد شده است. ...
در زمان فروپاشي شوروي سابق،اين كشور آذربايجان آنقدر مفلوك شده بود كه شبانه و محرمانه به نزد دولتمردان وقت ايران آمدند كه آذربايجان را ضميمه ايران عزيز كنيد.كه به خاطر برخي مسائل و مصالح ملي طرح سه فوريتي آن در مجلس وقت مسكوت ماند.حالا ببينيد چقدر بي حيا شده اند كه از آن طرف غش كرده اند. البته من نظر بيننده عزيز سوم را كه كامنت گذاشته قبول دارم "از ماست كه بر ماست"تاريخ يك مملكت ماهيت و گذشته يك ملت است.چرا بايد آن را از بين برد.واين است آثار و تبعات آن...
عزيران من در تابناک، لطفا عکس روي جلد را مشاهده فرماييد، استان هاي گيلان و مازندران در تصوير روي جلد جزو آذربايجان نيستند. در ضمن، در ارتباط با ايران، آيا اشلا اسمي از کلمه ايران در تاريخ حکومت ها بوده است؟
در قديم حکومت ها به اسم موسسان مثلا هخامنشيان، صفويان و عثماني شناخته مي شدند.
لطفا کذب ننويسيد.
همه عالم تن است و ایران دل نیست گوینده زین قیاس خجل
چونکه ایران دل زمین باشد دل ز تن به بود یقین باشد
میانگیز فتنه میافروز کین خرابی میاور در ایران زمین
تو را ملکی آسوده بی داغ و رنج مکن ناسپاسی در آن مال و گنج
شعري از نظامي
اصل تمامیت ارضی ایران از تاجیکستان تا مصر است این باید مد نظر سیاست مداران کشور باشد که هر از چند گاهی شخصیت های مهم غیر مسول خواهان رجعت سرزمینهای جدا شده به ایران باشد
ضمن تشكر از شما بايد متذكر شود كه اين قضايا مكمل طرح آقايان ( خودي ) در تحريف تاريخ كشورمان است كه در آينده اي نزديك بطور كلي ايران را از تاريخ جهان حذف شده خواهيم ديد . متأسفم .
اگر راست هم بگن چیزی عوض نمیشه چون آنها هم ایرانی هستند و باید بگویم نه فقط گوشه ای از ایران بلکه همه ایران با هم متحد بوده ،فقط مدتی است کشور آذربایجان از ما جدا شده است و باید به سرزمین اجدادی برگردد
به به چه نظرهای یکطرفه به قاضی رفته ای می شنوم
آفرین تابناک به بقیه فرصت ندی ها!
استان آذربایجان شمالی بخش جدایی ناپذیر ایران است که توسط روسهای جنایتکار از مام میهن جدا شد و به امید خدا و با تلاش همه ایرانیان بزودی به خاک مام میهن باز خواهد گشت.
گویش آذری که اکنون در آذربایجان صحبت می شود از گذشته های دور پیوندهای بسیار نزدیکی با زبان فارسی داشته است که اندیشمند و تاریخدان بزرگ کشورمان احمد کسروی نیز در رابطه و با استناد به مدارک تاریخی کتاب بسیار ارزشمندی نوشته است. امیدواریم استان " آران" هم به زودی به خاک ایران برگردانده شود.
با سلام
اينكه يكي از دوستام گفتند كه زبان تركي آذربايجاني از گويش هاي زبان فارسي است خنده دار بود.
به به چه نظرهای یکطرفه به قاضی رفته ای می شنوم
آفرین تابناک به بقیه فرصت ندی ها!
با محدود اندیشی فقط خودتان را حذف خواهید کرد هویت یک ملت تحرف شدنی و محدود شدنی نیست.
عجب صبری خدا به ما داده !!!!!!!!!!!!!!
با سلام
لطفا در نقشه روي جلد بيشتر دقت كنيد.
و گيلان و مازندران را پيدا كنيد

درياچه اورميه را هم پيدا كنيد

درياي خزر را هم بيابيد

حالا بگيد گيلان و مازندران جزو نقشه انان است يا نه؟
اقای محترم اگرمشکلی نیست چرا از کشفیات باستانی می ترسی


به این بیت شعر از حافظ شیرازی توجه کنید:

ای صبا گر بگذری بر ساحل رود ارس بوسه زن بر خاک آن وادی و مشکین کن نفس
بنده کارشناس مسائل آذبایجان هستم.ضمن تشکر از اهتمام تابناک به این موضوع مهم،باید عرض کنم حدود یک دهه است که درباره ی این کتابها واقدامات ضدایرانی دیگر دولت جمهوری آذربایجان به مسئولان می گوییم ومی نویسیم...بنده با چند سفیر و چند مدیر وکارشناس این مسائل را مطرح کرده ام آقایان آصفی ،صفری،صفاری ،قضایی، افشار، بهرامی و... هرسال گفته اند دولت جمهوری آذربایجان قول داده سال تحصیلی آینده اینها را حذف کند.اما حدود ده سال گذشته وهیچ اتفاق مثبتی نیفتاده..این آقایان بیشتر به دنبال محدود کردن رسانه های برون مرزی خودمان هستند، تا برخورد با شیطنت های جمهوری آذربایجان....جز صبر چه باید کرد؟؟؟؟
جهت اطلاع کسانی که منکر تفرشی بودن نظامی گنجوی می شوند:
شعری از اقبال نامه که نظامی در آن به
صراحت به تفرشی بودن خوداستناد کرده است:به تفرش دهی هست "تا" نامِ او نـــظامــی از آنـــجا شــده نامجو

تفرشی بودن نظامی علاوه بر این درشعری منسوب به شیخ بهایی نیز تایید شده‌است. آنجا که می‌فرماید:
ز اهل تفرش است آن گوهر پاک ولی در گنجه چون گنج است در خاک

پایده ایران بزرگ با همه اقوامش از سند تا فرات از قفقاز تا کرانه های خلیج همیشه پارس و بحرین
خوشم میاد بدجور حالتون گرفته ست
تقريبا" همه شما يك تنه به قاضي رفته ايد . حقيقت اين است كه كمونيست ها از اين خلق الله عزيز ما فرهنگ زدائي كرده آنها را به سراب كمونيسم برده اند . پس از بازگشت ، به جاي بازجستن اصل خويش ، خسته و كوفته و تشنه به چند كتاب « هيستوري » غربي دست يافته اند كه هم معني « تاريخ » مي دهد و هم معني « قصه » و افسانه! اين است كه به سبب كمبود اطلاع كافي به جاي تاريخنويسي به افسانه بافي دست زده اند ! حال آنكه در حقيقت ميبايست به روزگار وصل خويش فكر مي كردند . انتقاد ندارد ، بايد راهنمائي شوند...
بعد میگن ارمنستان توسعه طلب بوده و سودای ارمنستان بزرگ را در سر می پروراند.
حالا که هرکسی میتواند دست در نقشه کشورها ببرد من فکر میکنم بهتر است اصلآ ایجاد یک کشور ایرانی تبار بشود که علاوه بر اذربایجانها کل مناطق کرد نشین افغانستان ایزان تاحیکستان و ترکمنستان را شامل شود وبنام ایالات متحده ایران نامیده شود چی میشود
وقتی خودمان تاریخمان را ارج نمی دهیم ونسبت به آن بی تفاوت وحتی مایع ننگ می دانیم از دیگران چه انتضااری دارید؟
جناب تابناک ، خوب دروغ می گی ها ، چند تا دکتر مثل دکتر کریم زاده تبریزی و ... از خودتون در آوردین و دارین بر علیه آذربایجان دروغ بافی می کنین ! کجای نقشه گیلان و مازندران جزء آذربایجان است ؟
اگه راست میگی کامنتم رو درج کن !
سرزمین کردها هم جزو آذربایجان شده. شیطان می گوید....
ایرانیان قاجارها و خیانتاشون یادشون نمیره.
درجواب دوستی که گفته نظامی یک بیت هم شعر ترکی نداره میگم شما رفتی دنبالش و پیدا نکردی؟ در ضمن با این اسندلال باید به اعراب حق بدین که ابن سینا و فارابی و ......رو عرب بدونن!!!!
تاریخ رو هر کس باب میل خودش مینویسه. تاریخ واقعی اصلا وجود نداره. ما باب میل خودمون نوشتیم اونا هم همین کارو کردن. نمیشه گفت همش راسته یا همش دروغه
من آذربایجانی ام و ساکن تبریز. نام تاریخید جمهوری آذربایجان ، اران است که به لحاظ تاریخی بخشی از ایران بزرگ محسوب میشود.به لحاظ حقوقی هم قراردادهای گلستان و ترکمنچای لغو شده اند.رژیم سوسیالیتی شوروی این قراردادها را لغو کرده
بحرین ، اذربایجان ، قفقاز همه اینها بخاطر بی کفایتی قاجار و پهلوی از ایران جدا شد اگر انقلاب نمیشد شاید الان جنوب کشور هم از ایران جدا شده بود
تغاری بشکند ماستی بریزد جهان گردد به کام کاسه لیسان!!!
من از ترکان استان مرکزی هستم. پیشینه تاریخی مردم ترک زبان ایرن و منطقه قفقاز علیرغم تفاوت زبان ، با ایران یکی بوده است. مادها نیاکان ما در مناطق یاد شده بوده اند.زبان ترکی این مناطق بدلیل نفوذ ترکی ترکستان در این مناطق و ادغام با گویشهای محلی به مرور بوجود آمده. حکومت شبانکاره های حاکم که ترک زبان بوده اند و سلسله های بعدی گویش خاصی از ترکی را در مناطق آذربایجان و قفقاز و نیز استانهای مرکزی ایران بوجود آورده است. این مردمان از نظر تاریخی -فرهنگی -نژادی ایرانی هستند. شمال ارس پاره تن ایران است.گرچه ما مطابق قوانین جهانی به تمامیت اراضی و استقلال امور داخلی آنها احترام میگذاریم.
اگر خوب كار كنيم و كشور پيشرفته شويم همه مي خواهند با ما باشند و ولي وقتي خوب كار نكنيم چاره اي جز فرافكني و گير دادن به اين و آن و خيال بافي نخواهيم داشت !!
موج مهاجرت به سوي ديگر كشور ها را چه جور توجيه مي نماييد !!
نوشته آتا یوردوم یعنی سرزمین پدران یا سرزمین نیاکان اگه دقت کنید قسمتی ترکیه فعلی رو هم شامل شده یعنی اینجا آذریها ساکن بوده اند این چه دخلی به تمامیت ارضی ایران عزیزمون داره
تابناک تفرقه ننداز
یاشاسین، ایران و آذربایجان
دستگاه دیپلماسی ما چه می کند ؟ چرا واکنشی نشان نمی دهد ؟
از طرف یک ی منتقد خیلی مهم کتاب : من از آذربایجان یک در خواست دارم : شما کتاب ننویس واسه بچه مدرسه ای هات!
با تشکر .
تابی جون درج کن ای ول!!
وقتی خودمون داریم تاریخ خودمون رو تحریف میکنیم.. چه انتظاری از باکو داری؟!!!!!!!!!!!
از این پس آن کشور تازه به دوران رسیده را فقط اران بنامیم . م تز اتریش
تابناکيهاي عزيز و دانا، لطفا عکس روي جلد را مشاهده فرماييد، استان هاي گيلان و مازندران در تصوير روي جلد جزو آذربايجان نيستند!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار