بازدید 4691

افزایش قیمت نفت آمریکا با پایبندی اوپک به اجرای قرارداد کاهش تولید نفت

روز جمعه قیمت نفت آمریکا نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز پنجشنبه افزایش یافت. دلیل افزایش قیمت نفت در روز جاری ادامه ی پایبندی نهاد اوپک و همپیمانان آن به قرارداد کاهش تولید نفت علیرغم افزایش میزان تولید نفت توسط آمریکا عنوان شده است. 
کد خبر: ۷۷۰۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷ 02 February 2018

افزایش قیمت نفت آمریکا با پایبندی اوپک به اجرای قرارداد کاهش تولید نفتروز جمعه قیمت نفت آمریکا نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز پنجشنبه افزایش یافت. دلیل افزایش قیمت نفت در روز جاری ادامه ی پایبندی نهاد اوپک و همپیمانان آن به قرارداد کاهش تولید نفت علیرغم افزایش میزان تولید نفت توسط آمریکا عنوان شده است. 

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت لندن، نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز پنجشنبه ۲۴ سنت (۰.۳ درصد) افزایش یافت و این نفت در بازار بشکه ای ۶۹.۸۹ دلار معامله شد. این در حالی است که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت با افزایشی ۳۳ سنتی (۰.۵ درصد) بشکه ای ۶۶.۱۳ دلار صورت گرفت. لازم به ذکر است که در روز پنجشنبه ی هفته ی گذشته قیمت نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت به ترتیب با رسیدن به ۷۱.۲۸ و ۶۶.۶۶ دلار در هر بشکه رکوردی جدید را از اوایل ماه دسامبر سال ۲۰۱۴ تا کنون به نام خود ثبت کره بود.

از دلایلی که در ماه های اخیر باعث شده است که قیمت نفت افزایش یابد پایبندی نهاد اوپک و همپیمانان آن به قرارداد کاهش تولید نفت بوده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده، در ماه ژانویه به طور کلی میزان تولید نفت اوپک و به طور خاص میزان تولید این محصول توسط عربستان و نیجریه افزایش یافته است. پیش از این میزان تولید نفت توسط اوپک به کمترین حد خود از ۸ ماه گذشته تا کنون رسیده بود. یکی از دلایل افزایش تولید نفت توسط اوپک کاهش تولید این محصول توسط ونزوئلا عنوان شده است.  گفته می شود که در ماه ژانویه اوپک و همپیمانان آن با افزایشی ۱۰۰،۰۰۰ بشکه ای در مقایسه با ماه دسامبر سال گذشته روزانه ۳۲.۴ میلیون بشکه نفت به بازار عرضه کرده اند. همچنین، بر اساس نظر سنجی هایی که رویترز انجام داده است، میزان پایبندی اوپک و همپیمانان آن در ماه ژانویه ۱۳۸ درصد بوده است. 

لازم به ذکر است که سازمان کشور های صادر کننده نفت و ۱۱ کشور دیگر از جمله روسیه در اواخر سال ۲۰۱۶ توافق کرده بودند تا برای ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا و در پی آن افزایش قیمت نفت، تولید خود را از اول سال ۲۰۱۷ در مجموع روزانه ۱.۸ میلیون بشکه کاهش دهند. در تاریخ ۲۵ می سال ۲۰۱۷، تولید کنندگان تصمیم گرفتند که قرارداد کاهش تولید نفت را که در ابتدا ۶ ماهه بود، برای ۹ ماه دیگر تمدید کنند، و تا ماه مارس ۲۰۱۸ به کاهش تولید ادامه دهند. علاوه بر این، در روز ۳۰ ام نوامبر سال ۲۰۱۷ اعضای اوپک به همراه کشورهای غیر عضو به رهبری

روسیه توافق کردند که تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی قرارداد مزبور را تمدید کرده و تولید نفت را کاهش دهند.

قیمت نفت در روز جاری در حالی افزایش یافته است که بر اساس آمار رسمی منتشر شده توسط اداره اطلاعات انرژی آمریکا در روز ‍پنجشنبه، میزان تولید نفت آمریکا در ماه نوامبر سال گذشته رکوردی تاریخی را به نام خود ثبت کرده و برای نخستین بار از سال ۱۹۷۰ میلادی تا کنون از مرز ۱۰ میلیون بشکه در روز گذشته است.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان