بازدید 2514

امیدواری برای صدر اعظمی مجدد مرکل کاهش یافته است

نتیجه یک نظرسنجی در آلمان نشان می‌دهد که طولانی‌ شدن روند تشکیل دولت در این کشور، اعتماد عمومی به صدراعظمی مجدد مرکل را کاهش داده است.
کد خبر: ۷۷۰۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳ 02 February 2018

نتیجه یک نظرسنجی در آلمان نشان می‌دهد که طولانی‌ شدن روند تشکیل دولت در این کشور، اعتماد عمومی به صدراعظمی مجدد مرکل را کاهش داده است.

به گزارش فارس، نتیجه آخرین نظرسنجی در آلمان نشان می‌دهد که دیدگاه عمومی درباره اینکه «آنگلا مرکل» برای چهارمین بار به عنوان صدراعظم آلمان فعالیت کند، متزلزل شده است.

شبکه خبری ARD در نظرسنجی ماهیانه‌ای که منتشر کرد به این موضوع اشاره کردد.51 درصد از پرسش شوندگان اعلام کرده بودند که درباره اینکه بار دیگر مرکل صدراعظم آلمان شود، تردید دارند و 46 درصد هم دید منفی خود را اعلام کرده بودند.

این آمار در مقایسه با 6 ماه گذشته که هنوز انتخابات پارلمانی آلمان برگزار نشده بود، تغییر قابل ملاحظه‌ای داشت.

71 درصد هم اعلام کرده بودند که از طولانی شدن مدت زمان تشکیل دولت خسته شده‌اند.

این در حالی است که میزان رضایت از عملکرد سوسیال‌‌دموکرات‌ها به پایین‌ترین حالت ممکن کاهش یافته است به طوری که اگر همین یکشنبه انتخابات برگزار شود، سوسیال‌دموکرات‌ها فقط 18 درصد رای به دست می‌آورند.

این در حالی است که در آخرین دور از مذاکرات رسمی حزب مرکل با سوسیال‌دموکرات‌ها درباره مواردی درباره خانواده پناهجویان به توافق رسیدند که اوایل ماه به این موارد پرداخته شده بود و امیدواری‌ها درباره اینکه مرکل برای چهارمین بار صدراعظم آلمان شود، هموار شد.

قرار است که تا چهارم فوریه (15 بهمن‌ماه) توافق نهایی در این زمینه به دست یابد.

مرکل پس از انتخابات 24 سپتامبر (2 مهرماه)، نخست تلاش کرد تا دولتی متشکل از احزاب دموکرات‌مسیحی، سوسیال‌مسیحی، سبزها و لیبرال‌ها تشکیل دهد اما با وجود گذشت 2 ماه از مذاکرات، احزاب درباره مواردی مانند امور محیط‌ زیست، پناهجویان و مسایل مالی به توافق نرسیدند.

سرانجام و با تلاش‌های «فرانک والتر اشتاین‌مایر» رئیس‌جمهور آلمان با هدف جلوگیری از تکرار انتخابات و نیز تشکیل نشدن دولت اقلیت، سوسیال‌دموکرات‌ها موافقت کردند که برای تشکیل دولت با محافظه‌کاران وارد مذاکره شوند. این در حالی است که حزب سوسیال‌دموکرات پیش از این اعلام کرده بود که تمایلی برای شرکت در دولت آتی مرکل ندارد و قصد دارد در قالب حزب مخالف فعالیت کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر