بازدید 143280
هر آنچه درباره تلگرام جدید لازم است بدانید؛

تلگرام ایکس چیست و چه نسبتی با تلگرام دارد؟

تغییرات ریز و درشت در حالی که تمامی ویژگی‌های مثبت تلگرام در تلگرام ایکس نیز دیده می‌شود، این نرم افزار را به پیام رسانی تبدیل کرده که نمی‌توان به سادگی از کنارش گذشت؛ پیام رسانی که اگر بگوییم محصول قدرت نمایی دورف و همکاران است و جاه طلبی مدیران تلگرام برای تسخیر بازار را نشان می‌دهد، سخنی به اغراق نگفته‌ایم.
کد خبر: ۷۷۰۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰ 02 February 2018
تلگرام ایکس چیست؟ نسخه جدیدی که قرار است به جایی متفاوت برسد یا ورژنی که عملکردش بهبود یافته؟ نسبت آن با تلگرامی که قابل فیلتر کردن نیست، چیست؟ اصلا چه باید کرد؟ تلگرام جدید را جایگزین تلگرام قبلی کرد، یا بی تفاوت از کنار این ایکس مجهول گذشت؟

به گزارش «تابناک»؛ روز گذشته تلگرام از محصولی جدید رونمایی کرد که شباهت بی حد و حصری به تلگرام دارد و «Telegram X» نام گرفته است. پیام‌رسانی با لوگوی مشابه تلگرام که شاید رونمایی از آن در دنیای پررنگ و لعاب پیام‌رسان‌ها در جهان هیچ اتفاق ویژه‌ای به شمار نمی‌آید، ولی برای ایرانیان، خیر!

تنها کافی است، شمار ۴۰ میلیونی کاربران تلگرام در ایران را مدنظر داشته باشیم تا چرایی مهم جلوه کردن این اتفاق برایمان مشخص شود؛ اتفاقی که پیرو آن انبوه پرسش ها و ابهامات به ذهن ایرانیان راه می یابد؛ پرسش های پیرامون تلگرام ایکس که قصد داریم در ادامه برخی از آن‌ها را پاسخ گوییم.

 
تلگرام ایکس چیست و چه نسبتی با تلگرام دارد؟

نسخه رسمی است یا مشابه تلگرام؟
نخستین پرسش پیرامون تلگرام ایکس این است که آیا این پیام رسان متعلق به تلگرام است یا یکی شبیه به تلگرام‌های فارسی و پیام رسان‌های مشابه تلگرام که در امنیتشان تردید‌های جدی وجود دارد؟ این سؤال ساعاتی پیش رسما توسط مدیران تلگرام پاسخ داده شد تا خیال همه از اصل بودن ایکس راحت شود.

چرا همان تلگرام قبلی آپدیت نشد؟
حالا که بحث درباره اصالت تلگرام ایکس رفع شد، این سؤال مطرح می‌شود که چرا همان تلگرام قبلی آپدیت نشد و با نام و لوگوی متفاوت (هرچند مشابه) یک نرم افزار جدید به بازار ارائه شد؟ پاسخ تلگرام به این پرسش تا حدود زیادی همه چیز را مشخص می‌کند؛ تلگرام ایکس پیام رسان جدیدی‌ است که از نو برنامه نویسی شده و هیچ ارتباطی در کدنویسی با تلگرام قبلی ندارد؛ یعنی از سر نشسته‌اند و پیام رسانی شبیه به تلگرام و بهینه‌تر از آن نوشته‌اند و عرضه کرده‌اند.

هدف از این کار چیست؟
ظاهرا رفع برخی از اشکالات تلگرام فعلی و بهبود بعضی قابلیت‌های آن. به این موارد، تدارک بستر بهتری برای توسعه تلگرام را هم باید افزود که در تلگرام ایکس فراهم آمده و کمک می‌کند توسعه دهندگان برای کار با پلتفرم تلگرام مشتاق‌تر باشند. اتفاقی که اگر رخ دهد، می‌تواند افزایش شمار کاربران تلگرام و محبوبیت این نرم افزار در جهان را به دنبال داشته باشد.

آیا تلگرام برچیده خواهد شد؟
پرسش مهم‌تر و اساسی که با رونمایی از ایکس مطرح می‌شود، اینکه آیا این نرم افزار جایگزین تلگرام خواهد شد؟ پاسخ مدیران تلگرام به این پرسش، «احتمال دارد» است. پاسخی که در آن تأکید می‌شود، تلگرام ایکس یک «نرم افزار آزمایشی» است که شاید در آینده جای برنامه رسمی تلگرام، یعنی نرم افزار فعلی را بگیرد و شاید هم نه، برچیده شود.

نسبت ایکس با TON چیست؟
پرسش بعدی که شاید تنها به ذهن ایرانیان برسد، اینکه نسبت این تلگرام جدید با آن نسخه از تلگرام که غیرقابل فیلتر است و قرار است در آینده ارائه شود، چیست؟ همان تلگرامی که در روز‌های فیلتر شدن تلگرام در کشورمان، صحبت درباره آن زیاد بود و بسیاری از هموطنانمان چشم انتظار ارائه اش به بازار هستند؟ پاسخ به این پرسش «هیچ» است؛ به این معنا که هیچ ارتباطی میان ایکس و TON یا تلگرامی که قرار است بر بستر بلاک‌چین دایر شود، وجود ندارد.

تلگرام ایکس نصب کنیم یا نه؟
تنها زمانی می‌توان به این پرسش پاسخ گفت که ویژگی‌های ایکس را مرور کنیم. ویژگی‌هایی که اگر بتوانند نظرمان را جلب کنند، نصب ایکس موجه به نظر می‌رسد و اگر نه، بهتر است کاربر همان تلگرام مشهور بمانیم.

• نمایش بدون حباب (Bubble): از جمله ویژگی‌های جذاب تلگرام ایکس، حذف حباب یا همان کادر دور پیام هاست که موجب می‌شود متن و عکس در محدوده بزرگ تری به نمایش درآید و در نتیجه کاربر راحتی بیشتری در خواندن متن یا دیدن تصاویر داشته باشد؛ دیدن تمام صفحه تصاویر و متن‌ها که چیزی شبیه استفاده از تلفن همراهی با صفحه بزرگتر است!
 
• سریع تر: این کلیدی‌ترین ویژگی ایکس است آنقدر که مدیران تلگرام در معرفی این نرم افزار جدید مدعی شده‌اند تلگرام ایکس سریع‌ترین نرم افزار پیام رسان در جهان است. البته درک این سرعت بالاتر کار ساده‌ای نیست، اما می‌توان به شیوه استنتاجی به آن پی برد. به این شکل که بدانیم ایکس کم حجم‌تر از تلگرام است، برنامه نویسی یکپارچه و منسجم تری دارد و بر بستری سریع‌تر از نسخه قبلی پیاده شده است (بر بستر TDLib نوشته شده که سریع و ساده‌تر از بستر تلگرام فعلی، یعنی Telegram API است).
 
تلگرام ایکس چیست و چه نسبتی با تلگرام دارد؟
 
• کاربری بهتر: هرچند محیط کلی ایکس تفاوت چندانی با نسخه اصلی ندارد، چند دقیقه گشت زدن در برنامه کافی است تا متوجه کاربری بهتر آن شویم. اینکه می‌توانیم پیام‌ها را با انگشت به سمت راست بکشیم تا قابلیت شیر کردن آن را داشته باشیم، روی آن انگشتمان را نگه داریم تا قابلیت انتخاب پیام‌های مختلف برای دیلت کردن یا کپی کردن و... پیش رویمان قرار گیرد و کلی تغییرات ریز، اما موثر دیگر؛ تغییراتی که شامل بازطراحی آیکون‌های برنامه هم می‌شود.
 
• بازطراحی پلیر و شناور کردن پخش ویدئو: هرچند تلگرام در پخش ویدئو نرم افزار خوب و مناسبی است، تلگرام ایکس در این ویژگی تغییرات وسیعی به خود دیده است؛ تغییراتی که می‌توان علاقه مندان به تماشای ویدئو را مسحور خود کند، به ویژه اگر بدانیم در ایکس، محدودیتی برای ارسال ویدئو (از نظر حجم) وجود ندارد و به کمک ویژگی پخش شناور ویدیو، می‌توان یک ویدئو را پخش کرد و همزمان به گروه‌ها و کانال‌ها سر زد و حتی چت کرد.

قابلیت باز کردن صفحه چت به صورت پاپ آپ و چت همزمان، تسهیل دسترسی به ربات‌ها و قابلیت‌هایی مانند ارسال لوکیشن و تغییرات ریز و درشت دیگر، در حالی که تمامی ویژگی‌های مثبت تلگرام در تلگرام ایکس نیز دیده می‌شود، این نرم افزار را تبدیل به پیام رسانی کرده که نمی‌توان به سادگی از کنارش گذشت؛ پیام رسانی که اگر بگوییم محصول قدرت نمایی دورف و همکاران است و جاه طلبی مدیران تلگرام برای تسخیر بازار را نشان می‌دهد، سخنی به اغراق نگفته‌ایم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸۰
ما همیشه بلدیم ازداشته های کشور های دیگه حرف بزنیم میشه یه روزی هم کشورهای دیگه از داشته های ما صحبت کنن بگن ایران سروش ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
همه اینها را ما زمان هخامنش داشتیم اعراب از بین بردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
آفرین به منفی ها نگاه نکن اگر دیگران توان شنیدن حق را ندارند مشکل آنهاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
ایران- سروش- سپاه
محمد جاويدي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
يعني ببين چه ملت بيچاره اي هستيم
كه وقتي يكي هم يه حرف بجا ميزنه اين همه آدم از خود باخته براي كامنتش نظر منفي ميدن . بعد مياييم از عملكرد مسئولين انتقاد ميكنيم.!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
منفی ها م مخالفت ها همیشه نشانه باطل بودن حرف نیست.
X
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
شما برو بچسب به سروشت
اپن سورس بودنش مهمترین ویژگیش هست...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
داداش ورژن قبلی هم متن باز بود
دنیا دارد هر روزش از دیروزش بهتر بادانش ولی در ایران می بینیم دارند هنوز اندر خم یک کوچه اند علما دارند تسبیح بدست میگیرند کهآیااینکار به بهشتختم میشود یا جهنم کهالبته همهاینکارهایشانغیر اسلامی است اسلام دینی است که می فرماید دانش را حتی اکر در چین باشد یا در آسمانها طلبکنید اسلام هیچوقت در باره نماز و روزه چنیننفرمودند و چنین گفت پیغمبر راستگو ز گهواره تاگور دانش بجوی باید با داشتن چنین پیغمبری افتخار کرد ولی علمای ما .............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
ببخشید تلگرام چه علمی برای شما زیاد کرده
البته نمیشه بگیم هیچ خوبی نداره
ولی مشکلاتی که برای افراد بوجود آورده بیشتر از سودشه
پناه می برم از علمی که هیچ سودی ندارد
نصب کنید بهتره. حالت حباب رو هم میشه فعال و غیر فعال کرد . حالت شب هم داره که بسیار زیباتر میشه
بجای تعریف و تجمید از یه پیام رسان خارجی بهتر بود مردم را تشویق به پیام رسانهای ایرانی میکردید که این پیام رسانها میتوانستند بااستقبال مردم همانند پیام رسان تلگرام هر روز بهتر از دیروز بودن تا مسولان ما بخاطر امنیت کشور از مدیر عامل تلگرام محترمانه خواهش نمی کردن که دست از ترویج خشونت بردارد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
این مشکل مسولان ما هم هست ..الان ما باجمعیت 80میلیونی چه نیازی به 5یا 6 تا پیامرسان داریم؟؟بهتر نیست متخصصان ما تجمیع بشن و یک یا دو پیامرسان رو ایجاد کنند که سرعتر هم بتونند پیشرفت کنند وهم زیر ساختها هم متمرکز روی یک یا دوتا از پیامرسان ها بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
تا زمانی که رسانه های داخلی کاملا خصوصی و مستقل نباشند، فرقی نمیکند چند هزار تا پیام رسان داخلی درست کنید و چقدر تبلیغ کنید. اگر همه همان نسخه تکراری صدا و سیمای میلی باشند، کسی برای آنها تره هم خرد نخواهد کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
بحث اینه که رسانه های ما خصوصی نیستن،کاملا تحت نظارت سازمان ها و نهادهای دولتی و نظامی هستن،موضوع خودباختگی و غرب زدگی و اینا نیست،موضوع اعتماده،اعتماد
مهمترین تفاوت ، پیاده سازی کلاینت جدید بر پایه ی tdlib است .. tdlib با زبان ++c نوشته شده است و هدف از آن ، ایجاد یک بستر مشترک برای نسخه های متفاوت تلگرام از جمله اندروید ، آی او اس و نسخه های دسکتاپ و در نتیجه هزینه ی کمتر نگهداری و توسعه و افزایش سرعت به دلیل سریعتر بودن زبان ++c نسبت به جاوا و کارایی رمزنگاری و رمزگشایی پیامها و اتصالات تلگرام با سرور است
به نظر من تلگرام میخواد جای شرکت‌های بزرگ رو بگیره ولی نمیدونم موفق میشه یا نه. دوروف و کلا تیمش جاه‌طلب و فعال هستن ولی قبلا هم در حوزه کامپیوتر (حوزه‌های دیگر رو نمیدونم) اینچنین چیزهایی بوده که شرکتهای بزرگ مثلا با پول برنامه‌نویسها و طراحان رو اغوا کردن و به شرکت خودشون بردن و یا جاسوسی کردن و بعدا اون شرکت اصلی رو هم با پول کمتری خریدن. به عنوان مثال شرکت سان شرکتی بود که تمام سی‌پی‌یوهای امروزی مدیون اون شرکت هست ولی اینتل با تغییر روش طراحیش و کپی برداری از اون شرکت تونست به حیاتش ادامه بده و اون شرکت بعدا منحل شد، ولی امروزه اینتل پرقدرت باقی مونده.
منتظر سروش ایکس و .... هستیم :-))
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
خخخخخخخخخخخ
من که نصب نمیکنم
همین تلگرام عادی خوبه و کار راه انداز
(حالا یسری میان چرت و پرت میگن و واکنش نشون میدن، انگار سرمایه گذار تلگرام هستن... بابا نظر شخصیمه بخدا!)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
آدمایی با طرز فکر شما همیشه تو زندگی در جا می زنن.
سلام
چگونه میتوان زبان را تغییر داد گزینه زبان در تنظیمات نیست
جنس چین و روس هیچ کیفیتی ندارد حالا چه از جنس حقیقی باشد مانند تلویزیون و چه از جنس ابزار فضای مجازی باشد . دیگه بدتر . قابل اعتماد نیست . چون دقیقا چرا در چنین مواقع چنین نرم افزاری را معرفی کرده زیاد مطمن نیستم . احتمالا در نسخه قبلی قابل ویرایش و پردازش نبود ولی نسخه جدید احتمالش هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
خیالت راحت این جنس اصل آمریکا و انگلیس است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
جنس چین و روس در مقابل جنس اروپا، آمریکا و ژاپن اعتبار ندارد، ما که در ایران پراید آخر تکنولوژی ماست خیلی نباید به دیگران گیر بدهیم. به قولی کلی که در خانه شیشه ای زندگی میکند نباید سنگ پرت کند
هیچ اپلیکیشنی در جهان قابلیت های تلگرام نداره و جالبه که هنوز در اروپا و امریکا از اپ های رده پایینتر استفاده میکنن که ممکنه بخاطر بازار انحصاریشون باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
در اروپا بخاطر اینه که اونها جایگزین برای خودشون دارند ومردم هم از داخل حمایتشون میکنند مثل مانیستند که تا
یه چیز رو میبینیم سریعتر جذبش میشیم
این یک مطالبه عمومی و ملی مذهبی است مردم به پیام رسانی اخلاقی، مطمئن، آرامش بخش، سریع و سودمند نیازمندند. داشته های دیگران را به رخ کشیدن چه سود؟ و الله آنها دلشون به حال ما نسوخته چرا برخی نمی فهمند؟
پاسخ ها
اردوان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
هر کی این مطالبه عمومی و مذهبی رو داره بره عضو نرم افزار سروش شه
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
مشکل این جاست شما و امثال شما افکارشان را مطالبه عمومی و ملی می دانند و به جای مردم نظر میدهد بد نیست به تعداد مثبت و منفی نظرات خود نگاه کنید
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
مردم به پیام رسان های ایمن وامن که حریم خصوصی اونها حفظ بشه نیاز دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
چرا همه چیو باهم قاطی میکنی؟
به جای این حرف ها از پیام رسان های ایرانی حمایت کنید.
چرا اینطور برای خارجی ها تبلیغ می کنید؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
به نام خدا
امنیت
پارسا عبدی
| Netherlands |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۴
تا وقتی مثل کبک سرت زیر برفه.......! ء
وجدانا شما نظر و خواست کمردم رو نمیبینی.... یا عمدا خودت رو به کوری میزنی؟! ء

اللهم اشف کل مریض والسلام علی من اتبع الهدیٰ! ء
این هفته شما گزارشی از نماز جمعه نداشتید
احتمالا گزارش تلگرام ایکس مهم تره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
شک داری کدوم مهمتره !!!
پارسا.ع
| Netherlands |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۴
یقینا تلگرام برای ملت مهمتره...ء
تو کشوری که ارگان های خاصی به راحتی فراتر از قانون حر کت می کنند تو همه چیز دخالت می کنند و به کسی جواب گو نیستند انتظار نداشته باشید مردم دو دستی خودشونو بسپارند به اون ها همین الان که ادعای گل و بلبل بودن دارید برا یک استخدام ساده نگاه می کنیید به صحفه شناسنامه تا ببینید طرف چندتا مهر خورده به صحفه اخرش تا بعد بفهمید صلاحیت استخدام شدن داره یا نه اونوقت میاند میگند پیام رسان دولتی (ظاهرا خصوصی شده؟) نصب کنیید!! نصب کنیم که پس فردا احضار بشیم که چرا از فلان کلمه استفاده کردیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
معلومه که کسی که میخواد در اداره دولتی یک کشور استخدام بشه باید هم نسبت به کشورش تعهد داشته باشه و سرنوشت کشورش براش مهم باشه. پس بیان آدمهای بی تفاوت رو استخدام کنن تا راحت مملکت رو بفروشن؟!
کاربران محترم قبل از اینکه اینترنت و فضایی مجازی و یعد تلگرام . اینستاگرام .....وارد کشور شوند ابتدا باید قانون استفاده از آن نوشته میشد که بعدا مجبور نشویم یک سری مقیدات و محدودیت های برایش قایل شویم در حقیقت این تکنولوژی ساخته و پرداخته همان کشورهای هست که مشکل آزادی بیان و عقیده و دین و جرم سیاسی ندارند حالا شما هر بگی و بنویسی تو کت کاربران نخواهد رفت . تا آن قانون را تعریف نکنی مرور گر و نرم افزار وطنی در حقیقت چون مراتب تعریف قانونی بالا را ندارد در شرایط فعلی گزینه مناسبی نیست .
متاسفانه بیشتر پیام رسان های خارجی در خدمت سرقت اطلاعات کاربران تهیه شده اند و خطرهای فراوانی برای اینده کشور دارند باید هرچه سریعتر پیام رسان داخلی در دستور کار کاربران قرار گیرد و این کار هزاران سود و منفغت برای ما داره .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
خارجی ها سرقت کنن بهتره تا یه ارگان خاص سرقت کنه بخاطر هیچ و پوچ هی احضارت کنن و بازخواست بشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
مشتی!!!مشکل مملکت ما الان پیامرسان نیست ک در دستور کار قرار بگیره!!مشکل اینه ک منه جوان هر جا ک میرم برای کار میگن مشکل اقتصاد نمیذاره ک استخدامت کنیم!!
این همه بزرگ نمایی! ،
نشخه جدید رو با سی پلا پلاس نوشتن, معلومه کد بومی از کد جاوا سریعتره..
حالا شما مطمن هستی که پیام رسان داخلی اصلاعات شما را برنمیدارد . پبام رسان خارجی عکس منو و تو را میخواد چیکار کنه . چه فراوانه آنجا عکس و تصویر واقعی از موی سر تا پا خیلی خوشبین نیستی . نگرانی ما از آن خارجیه نیست از وطنی هست که میخواهد بداند چکاره ای . چه جوری میندیشی . چه مینویسی
پاسخ ها
احمدخانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
عزیز من
یک چیزی هست بنام بیگ دیتا
فکر می کنید پول نگهداری شرکت های این چنینی از کجا درمیاد؟
این چیزی که حتمی است اینکه پردازش داده های ما که خیلی هم با ارزش است برای کشورهای دیگر خیلی مهم است
فرا تر از همه چیزر، اینکه چه طور فکر می کنیم ،کجا زندگی میکنیم، چی مصرف می کنیم، چندتا فک و فامیل داریم ف علاقمندی ما چیست ، چه چیزی کدوم استان بیشتر دوست دارند، چه غذایی می خورن ،
و چهچیزی برای این کشور درست کنیم ، به کدم استان می تونیم بهتر صادرات داشته باشیم ،امنیت کا رو در خطر بیندازیم ، چه دارویی درست کنیم تا در اون کشور فروش بره ، و
.....
شما ساده فکر نکنید
این اطلاعات شما از طلا برای هر کشوری بیشتر ارزش دارد و همین باعث میشه کلی هزینه کنند
راستی هیچ فکر کردی که چرا گوگل ارزشش هی اضافه میشه؟!
مگر ما بهش پول میدیم
ولی ما آینده امنیت و اقتصاد و فرهنگ خودمون رو میفروشیم ،
بعد میگیم به ما چی
این رویه خطر ناکی است
وخیانتی که متاسفانه مسئولین دارن انجام می دن و بفکر منافع ملی خودشون هستند
ای کاش تابناک یه چیز درست درمونی می نوشت تا حقایق اشکار شود
یا بگوید ما برایش مستدل دربیاوریم و بنویسیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
اونی که بخواد عکس شما رو از پروفایلت ببینه وقتی شماره تلفنت رو داره تو تلگرام هم این کار رو میتونه انجام بده. عقل هم خوب چیزیه.
دم دورف و همکاراش گرم ،کاش اون برنامه ای که مکالمه واینترنت هوایی رایگان قراربود براش بذارن را زودتر بفرستن بازار،یکی از اپراتورهابیچارم کرده با چه بدبختی تو این وضع خراب اقتصادی یه بسته اینترنتی میخرم نمیدونم خیرندیده ها چطوری حساب میکنن با وجود اینکه حجمش مشخصه و فقط تابناک ویه سایت محلی و یه سایت ورزشی را میخونم چرا بعضی وقتا یه هفته، ده روز بعضی وقتا پانزده روزه تمومش میکنن
تابناک جان از اینکه خالصانه و برای خدا و بدون هر گونه چشمداشتی!! به تبلیغ محصول جدید تلگرام پرداخته و باعث رونق بیشتر آن و کسادی افزونتر محصولات ایرانی می شوید از زبان جناب پاول دورف و همه عاشقان کسادی محصولات وطنی تشکر و قدردانی می شود!!!
پاسخ ها
پارسا.ع
| Netherlands |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۴
به کوری چشم شما و هم پیالگی هایتان
دم تابناک گرم
اصولا ما چیزی به نام اینترنت به اون معنی که در بقیه نقاط دنیا وجود داره ، نداریم
ساختار شبکه اینترانت ایران از اول بر مبنای اصولی شکل نگرفته و باید سرمایه گذاری بزرگی برای پیاده سازی اصولی اون و افزایش ظرفیتش داده بشه و این کار هم باید توسط شرکت های خارجی انجام بشه چون پیمانکاران داخلی این علم رو ندارن تا هم هزینه پیاده سازی پایین بیاد و هم اصولی پیاده بشه تا مرتب بشه ظرفیتشو مطابق نیازهای روز ارتقا داد نه هر روز دولت مجبور بشه با قانون و تعرفه گذاری و کاهش سرعت دسترسی کاربران و یا افزایش قیمت ، کاربران فعلی رو محدود کنه تا نیازهای کاربران جدید رو بصورت حداقلی پاسخگو باشه ..
یک روز قانون محدودیت سرعت ۱۲۸ کیلوبیت میذارن ، یک روز دیگه میان به اسم نامحدود کردن منصفانه ، سرعت های بالا رو با تعرفه های بالا که خرید اون ها از توان عامه ی مردم خارجه ارایه میدن اونم در سال ۲۰۱۷ ، سرعت های مسخره ۵۱۲ کیلو و یک مگ و دو مگ رو به زور قانون و اجبار و کشتن رقابت به خورد مردم میدن و فکر میکنن مردم مصداق بارز اون چهارپای معروف هستن و اصل قضیه که ناتوانی شبکه و شرکت مدعی زیرساخت از پاسخگویی به نیاز کاربران هست رو نمی دونن

و اما تلگرام و بحث مسنجرهای داخلی

اگه فرض کنیم نرم افزاری مشابه تلگرام در ایران نوشته بشه و مردم هم به اون اعتماد کنن و ۴۰ میلیون کاربر تلکرام به اون کوچ کنن ، آیا دیتاسنترهای داخلی توان ذخیره سازی محتوای تولید شده رو دارن ؟؟؟
بزرگترین دیتاسنتر ایران که متعلق به افرانت هست و با سرمایه گذاری چند ده میلیاردی ایجاد شده ، فقط و فقط امکان ذخیره سازی ۶ پتابایت محتوا رو داره که این ظرفیت حتی نمیتونه محتوای تولیدی یک ماه کاربران ایرانی تلگرام رو ذخیره کنه
از طرف دیگه قیمت پهنای باند اینترانت داخلی برای ۴۰۰ تا ۶۰۰ گیگابیت در ثانیه ، در هر سال با تخفیف بسیار بسیار اساسی حداقل بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان در سال میشه که حتی از توان شرکت های کوچک دولتی هم خارجه چه برسه به تستارت آپ های خصوصی در حالیکه در بقیه نقاط دنیا میشه با حداکثر یک دهم تا یک بیستم این مبلغ این پهنای باند رو خرید

متاسفانه غفلت مسوولین از انحصارطلبی شرکت زیرساخت و سهامداران قدرتمند اون باعث عقب افتادگی شدید صنعت آی تی ایران شد و با قدرتی هم که سهامداران زیرساخت دارن ، دیگه امیدی به رشد و توسعه ی صنعت آی تی در ایران نیست و هزینه ی این انحصارطلبی رو مردم و کشور باید بدن و مسنجرهای خارجی هم اطلاعات ایرانی ها رو جمع آوری و مورد سواستفاده های سیاسی و اقتصادی و روانشناختی قرار بدن و کار به جایی بکشه که حتی دولت بخاطر وابستگی اپراتورها و آی اس پی ها به پولی که مردم بابت مصرف اینترنت این مسنجرها پرداخت میکنن ، دیگه امکان فیلتر کردن اونها رو هم نداشته باشن

مسوولین ، خدا قوت
پس سانسورچیان کارشون چی میشه؟!حتما مبدونید که حتی انترنت هم قطع بشه کاربران با هم میتونند ارتباط داشته باشند. باید از مسئولان پرسید که اگه کمی دانش و آگاهی داشتید هیچ وقت فیلتر و سانسور رو در کشور کسترش نمیدادید!!چون زمان در حال حرکت به جلوست !!!
تا وقتی شرکت زیرساخت ، انحصار زیرساخت های مخابراتی کشور را در اختیار دارد و پهنای باند را به قیمت مفت خریده و به قیمت خون به مردم و شرکت ها می فروشد ، امیدی به توسعه صنعت آی تی ایران نیست

شرکت زیرساخت حتی به میزان ظرفیت شبکه ، پهنای باند وارد نمی کند تا مبادا قیمت ها شکسته نشود و از طرف دیگر مجبور به سرمایه گذاری بیشتر برای توسعه ی بیشتر شبکه مطابق نیاز روز کاربران نشود و این یک بازی دو سر سود برای سهامدارن نورچشمی زیرساخت است تا هزار میلیارد هزار میلیارد پول زور بی زحمت بابت اینترنت بی کیفیت و کم سرعت از مردم بگیرد و صرف پاداش های نجومی مدیران باکیفیتش !!! و سهامدارانش کند

متاسفانه مقصر اصلی وقایع اخیر تلگرام و شبکه های معاند نبودند چون از دشمن بجز دشمنی انتظاری نیست بلکه یکی از مقصرین اصلی، شرکت زیرساخت و سهامداران و حامیانش بودند که انحصار آنها اجازه نمی دهد تا هزینه ی پهنای باند در ایران پایین بیاید و شرکت های خصوصی وارد عرصه ی ساخت دیتاسنتر شوند و با گسترش دیتاسنترهای پرظرفیت ، امکان پیاده سازی شبکه های اجتماعی پرظرفیت مشابه تلگرام بوجود بیاید

اگر انحصار شرکت زیرساخت شکسته شود و تعیین قیمت پهنای باند از حالت دستوری خارج شده و به بازار سپرده شود ، شاهد همان اتفاقی خواهیم بود که با ورود ایرانسل و شکسته شدن انحصار مخابرات در بازار موبایل اتفاق افتاد .. هنوز از خاطرمان پاک نشده روزهایی که برای داشتن یک سیمکارت باید چند صد هزار تومان که معادل چند میلیون تومان حاضر ارزش داشت ، به جیب مخابرات پول زور میریختیم و ماهها هم منتظر میماندیم ولی با شکسته شدن این انحصار ، خرید سیمکارت به سادگی خرید یک پفک نمکی شد

انحصار : دشمن توسعه
گوگل از فلوریدا خط اینترنت زیردریایی به‌سوی برزیل می‌کشد که از ۶ خط فیبرنوری پرقدرت تشکیل شده و سرعتی معادل 64 ترابیت بر ثانیه خواهد داشت و کل این هزینه فقط 60 میلیون دلار خواهد بود ..

یعنی ۶۴ برابر کل پهنای باند بین الملل ایران آن هم فقط با ۶۰ میلیون دلار !!!

واقعا شرکت زیرساخت در این چند دهه که مسوول گسترش اینترنت ایران بوده ، چیکار کرده ؟؟؟ دهها هزار میلیارد تومان معادل دهها میلیارد دلار از مردم بابت اینترنت گران و بی کیفیت پول گرفته ولی هنوز به اندازه ی یک دانشگاه اروپایی نتونسته برای یک کشور ۸۰ میلیونی ، زیرساخت و پهنای باند فراهم کنه

واقعا این همه پول کجا رفته ؟؟؟ چه کسانی این پولها را به جیب زدن ؟؟؟

اگه این پول ها ، به آمریکای جنانخوار که نه ، به کشور دوست و برادر چین داده شده بود الان کل مملکت را فیبرنوری کشیده بودند
این تلگرام ایکس برای خود ایرانه
اصل و سورسش هم ماله ایران
نصب کنید بعداً متوجه میشید
اگه قدری باهوش باشید ردپای ایران را در هنگام نصب و راه اندازی متوجه میشد
که اصل ایرانه
امتحانش ضرر نداره
فقط توصیه میکنم تلگرام قبلی را پاک نکنید
ﻫﺮ ﻭﻗﺖ ﺗﻮﻧﺴﺘﻴﻢ ~ﺭﺍﻳﺪ ﺭﺍ ﺑﺰﺍﺭﻳﻢ ﮐﻨﺎﺭ ~ﻳﺎﻣﺮﺳﺎﻥ ﻫﻢ ﻣﻴﺴﺎﺯﻳﻢ.
اینکه تابناک بیاد و از نسخه جدید تلگرام تعریف و تمجید کنه یعنی یه جای کار میلَنگه!
تابناک و تعریف از تلگرام؟؟؟!!!
.
.
وجداناً چه کاسه ای زیرِ نیم کاسه تونه؟
قابل توجه عاشقان سینه چاک مسنجرهای میلی داخلی که بدون توجه به مسایل فنی و تخصصی ، مرتب دولت را به فیلتر کردن مسنجرهای خارجی و مردم را به استفاده از مسنجرهای داخلی تشویق می کنند

خود مسوولین هم خوب میدونن که اون چیزی که در این سالها با هزاران میلیارد تومان پول مردم ایجاد کردن و اسمشو گذاشتن اینترانت و اینترنت ، شبکه ی معلول و کم توانی است که حتی به اندازه ی شبکه ی داخلی یک دانشگاه معتبر اروپایی ظرفیت و پهنای باند نداره .. این شبکه اسباب بازی ای بیش نیست که شرکت معظم و مدعی زیرساخت اسمشو گذاشته اینترانت و به برکت انحصار ظالمانه ، با این اسباب بازی ، درآمدهای سوپر میلیاردی داره

خود مسوولین هم خوب میدونن که این شبکه ی معلول ، کشش هاست کردن یک مسنجر پرظرفیت مشابه تلگرام رو نداره نه از بعد توان ذخیره سازی و نه از بعد پهنای باند و نه از بعد پایداری

خود مسوولین هم خوب میدونن که دیگه حتی امکان فیلتر کردن تلگرام رو هم بدون یک جایگزین خارجی مشابه اون ندارن چون با فیلتر تلگرام ، به یکباره آی اس پی ها و اپراتورهای موبایل از حداقل ۳۰۰۰ میلیارد تومان درآمد در سال محروم میشن و سهامداران نورچشمی آنها زمین و زمان را بهم خواهند دوخت

اگه مسوولین به ساخته ی خودشون اطمینان داشتند ، لحظه ای غفلت نمیکردن و روی مسنجرهای ایرانی سرمایه گذاری صدها میلیاردی میکردن تا وقایعی مشابه وقایع اخیر بوجود نیاد ولی میبینیم در اوج فیلتر تلگرام ، جناب وزیر ارتباطات ، وعده ی پرداخت وام بانکی به مسنجرهای داخلی میدهند و اسم این کار را حمایت میگذارند در حالیکه خودشان هم خوب میدانند که وام گرفتن در این کشور چه مکافاتی دارد و هیچ کس حاضر نیست با وام های بانکی ۳۰ درصدی ، مسنجر رایگان در اختیار مردم قرار دهد و همین وعده و محدود کردن حمایت به وام بانکی نشان میدهد که جناب وزیر هم بخوبی میداند که شبکه زیرساخت ایران اصلا توان پذیرایی از سرویس پرظرفیتی مشابه تلگرام را ندارد

نتیجه این میشود که بخاطر انحصارطلبی یک عده و حمایت مسوولین از این انحصارطلبان ، شبکه داخلی معلول و کم توان شد و امروز در بحث آی تی هم باید مثل بسیاری از زمینه های دیگر ، یک مصرف کننده ی صرف باشیم در حالیکه در آی تی میتوانستیم یکی از قدرتهای منطقه باشیم و نیازهای خودمان را برآورده کنیم
برای اینکه یه مطلبی بنویسید چقدر هجو نوشته شده.جان خودش و ما رو بالا آورد..کشت ما رو تا یه چیزی نوشتی نویسنده محترم.حتما تازه کاری.....همش حاشیه و حرف های بی ربط نوشتی.لطفا مغز مطلب رو بنویس و تمام الکی وقت ما رو تلف نکن.
بازم خدا خیرشون بده که این امکانات رو در اختیار همه میزارند
تا همه با هم به راحتی بتوانند ارتباط داشته باشند
استفاده از امکانات داخلی یعنی پرداخت هزینه های چند برابر با هزاران قید و شرط .
با نصب این تلگرام جدید ایا می شه به دوستان خود که تلگرام دارند پیام فرستاد؟
استفاده از سروش یک محصول داخلی برای من که ملی گرا و عاشق ایران هستم با تمام مشکلاتش از هزار تا نرم افزارهای خارجی با همه کیفیتش شرف داره. فقط سروش نصب میکنم چون غیرت ایرانی دارم
با سلام لطفا در مورد تغییر زبان در تلگرام ایکس توضیح بفرمایید
این همه ازپرایدوخودروی داخلی حمایت کردیم آخرش چی شد.پرایدایرانیان روبدبخت کردپس نتیجه تلگرام روبچسبیم بهتره.تجربه خوبی ازمحصولات داخلی وجودنداره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
چرا همه رو با یک چوب میرونی پراید چه ربطی به سروش اداره.
خدایافریادرسی برسان .............ا
آقا اسم کمپانی های سازنده ایکس و معمولی فرق میکنه یکی میشه بگه چرا ؟
تلگرام x از عموزادگان تلگرام می باشند
تلگرام x از عموزادگان تلگرام می باشند
شبکه های اجتماعی دارای مزایای فراوان می باشند اما
ایا این امکانات در راستای خدمت به بشر ارائه میشود
چرا کشوری سرور ها و کارمند و هزینه را صرف خدمت به شهروندان کشور دیگر کند
چرا انها از گوشی های هوشمند و شبکه های اجتماعی از اطلاعات شخصی کاربران نسخه برداری میکنند
اطلاعات کاربران عادی چه ارزشی میتواند داشته باشد
ایا انها با این ابزار ها در صدد پیشبرد اهداف سیاسی خود هستند
ایا انها فرهنگ خود را به وسیله این ابزار ها در جهان گسترش میدهند در حالی که مردم کشور تولید کننده این ابزار علاقه خاصی به ان نشان نمیدهند
ایا اگر در گوگل سرچ شود اطلاعاتی که گوگل در امریکا به کاربران خود می دهد با اطلاعاتی به کاربران کشور های دیگر در مورد ان سرچ میدهد یکسان است
پس این تلگرام ایکس غیرقابل فیلتر نیست؟؟؟ نسخه غیر قابل فیلتر کی قراره رونمایی بشه؟؟؟
مساله سر پیام رسان نیست .مساله اعتماد مردم به دولته که نیست.
هرچی بود دوورف انقد پای اعتقاداتش موند و حاضر نشد امنیتو فدای پول کنه و حریم خصوصی براش مهم بود و باج نداد به کسی .فقط یه نگاه به عکس مدیران پیامرسانای داخلی و قیافشون بندازید فقط همین.بعد خداروشکر تو نت ضعف پیامرسانای داخلی مشخصه پرشده تو نت.ما برامون حریم شخصی مهمه نه با دستور این و اون راحت سرکنن تو زندگیمون
هرچی بود دوورف انقد پای اعتقاداتش موند و حاضر نشد امنیتو فدای پول کنه
تلگرام ایکس دیگه فولدر تلگرام نداره ک عکسایی رو ک باز میکنیم رو خودکار ذخیره کنه؟؟؟؟ برام مهمه لطفا جواب بدید
تلگرام باعث توسعه ایران شد،
واقعا ک دیشب انقدر گفتن نصب کنید فیلترنمیشه ایکس پس چرا شد؟
این درسته شاید مردم به سروش و.... اطمینان نداشته باشین ولی اینکه به تلگرام اعتماد داشته باشیم بد تر از اونه.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان