بازدید 25968
حال و روز ناخوش آموزش عالی؛

به جای استاد و دانش، در برخی دانشگاه‌ها امپراتورها و روابط حاکم شده‌اند!

در این دانشکده به رغم وجود 86 عضو هیأت علمی، برخی از دروس مهم و اصلی دانشکده به شخصیت های سیاسی و اجرایی کشور واگذار می شود که این افراد نیز به دلیل مشغله های فراوان کاری حضور در دانشکده و تدریس را به روزهای تعطیل مثل روز جمعه موکول می کنند؛ وضعیتی که دانشجویان را اجبار به حضور در کلاس درس در روزهای تعطیل می کند و با وجود این، این مدرسان در بیشتر جلسات حاضر نمی شوند.
کد خبر: ۷۷۰۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳ 02 February 2018

به جای استاد و دانش، در برخی دانشگاه ها امپراطورها و روابط حاکم شده اند!چرا توسعه دانشگاه‌ها آن گونه که باید به توسعه علمی کشور منجر نشد؟ این پرسشی است که اگر در صدد پاسخگویی به آن باشیم، ناگزیر از بررسی شرایطی هستیم که در برخی دانشگاه ها و دانشکده ها حاکم شده و حکایت از حال و روز ناخوش آموزش عالی در کشورمان دارد. مراکزی که قرار بود در خدمت منافع ملی باشند، ولی برخی شان تا حد تبدیل شدن به ابزار خدمت به منافع شخصی برخی افراد تنزل یافته‌اند.

به گزارش «تابناک»، توسعه علم و دانش کشور تنها در شرایطی میسر می شود که در آن ساختارهای آموزشی استاندارد و سالم مستقر شود که بر اساس آن و در فرایندی عادلانه مسیر شکوفایی علمی طی شود؛ مسیری که جز با حرکت در مسیر صحیح طی نخواهد شد و اهداف عالی آن محقق نمی شود.

به رغم موضوع مهمی که به آن اشاره شد و همگان بر اهمیتش صحه می‌گذارند، حقیقت محیط های آموزشی کشور در بسیاری از موارد مسیری مجزا را نشان می‌دهد که در آن دانش و دانشگاه در کنار استاد و دانشجو به اسارت برخی امپراتوری ها و منفعت طلبی های شخصی در آمده اند. اشکالاتی بسیار بزرگ که اگر متولیان علم و دانش کشور همچون گذشته نسبت به آنها بی توجه باشند و روال موجود همچنان پابرجا بماند مشخص نیست چه آینده ای در انتظار علم و دانش کشور خواهد بود.

یکی از اصلی ترین مواردی که در مدیریت محیط های آموزشی باید به آن توجه داشت، تغییر دوره ای مجموعه مدیران است؛ اقدامی که از هرگونه رسوب گذاری و آغاز فساد احتمالی جلوگیری می کند و تغییرات دوره ای شرایط جدیدی را برای یک محیط آموزشی با تلاش برای بهتر شدن به ارمغان می آورد.

از دیگر نکات مهم نظارت مستمر و دقیق و فرایندهای علمی و کنش های میان استاد و دانشجو و مدیر و کارمند در یک محیط دانشگاهی است که اگر این موضوع نیز از بین برود و یا ضعیف باشد احتمال هر گونه فساد و تغییر در مسیر توسعه علم تقویت می شود.

برگزاری جلسات متعدد همفکری میان اساتید و دانشجویان و نیز بین مدیران محیط های آموزشی و اساتید از جمله موضوعات مهم دیگری‌ است که ضمن ایجاد همدلی بیشتر احتمال ایجاد اشکال در فرایند فعالیت های علمی را به حداقل می رساند. به رغم نکات مهمی که به آن اشاره شد، در ساختار علمی کنونی کشور اشکالاتی از این دست به وفور دیده می شود و بی توجهی نهادهای نظارتی به آنها احتمال خسارات سنگین به علم و دانش کشور را افزایش داده است.

از جمله محیط های دانشگاهی که اسیر بسیاری از مشکلات حاشیه ای است و تا حدود زیادی از مسیر استاندارد توسعه علمی فاصله گرفته است، می توان به دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد استان تهران اشاره کرد؛ دانشکده ای که البته به عنوان مثال مورد اشاره قرار می گیرد و باید پذیرفت که این ایرادات در بسیاری از محیط های آموزش عالی کشور نیز در حال رخ دادن است. محیطی که پیشتر در مطلبی (اینجا) برخی ایراد عجیب رایج در بستر آن را روایت کردیم اما اشکالات موجود در آن فراتر از آن است که بتوان در یک مطلب خلاصه اش کرد.

نخستین ایراد و سؤال بزرگی که در مورد دانشکده مذکور وجود دارد، عدم تغییر ریاست و مجموعه مدیران آن از دولت دهم (دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد) تا هم اکنون است که کار دولت یازدهم نیز به پایان رسیده و دولت دوازدهم نیز چند ماهی است که کار خود را آغاز کرده است! جالب تر از عدم تغییر مدیریت در عین تغییر دولت ها اینکه در این بازه زمانی شش ساله دانشگاه آزاد سه نوع مدیریت کاملاً متفاوت را تجربه کرده است و تطبیق سیاست های مدیریتی یک دانشکده با مدیران ثابت با سه نوع طیف فکری متفاوت (فرهاد دانشجو، حمید میرزاده و فرهاد رهبر) بسیار عجیب است.

در این دانشکده به رغم آنکه 86 عضو هیأت علمی فعال هستند و یکی از بزرگ ترین دانشکده های دانشگاه آزاد را شامل می شود، اکثر اساتید از مدیریت موجود ناراضی هستند و اعتقاد دارند بسیاری از دروس قانونی آنها توسط ریاست دانشکده به اساتید مدعو خارجی ارائه می شود؛ مدعووینی که اکثراً از مقامات سیاسی و لشکری هستند و به پاس ارائه درس، در زمینه های مختلف از مجموعه مدیران دانشکده حمایت می کنند.

آنچنان که گزارش های رسیده به «تابناک» نشان می دهد، در دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد استان تهران ارائه پایان نامه به دانشجویان و انتخاب داور برای داوری پایان نامه ها نیز روندی عادلانه ندارد و افرادی در دانشکده و غیر مستقیم دانشجویان را از اخذ پایان نامه با برخی اساتید می ترسانند و به اکثر اساتید نیز پایان نامه برای داوری ارائه نمی شود.

اساتید معترض این دانشکده در گزارشی محرمانه که در اختیار «تابناک» قرار گرفت، تأکید دارند به رغم وجود اساتید مستعد و توانمند در این دانشکده که ده ها کتاب تألیفی در رشته های مدیریتی دارند، ویترین ورودی دانشکده مزین به کتاب هایی است که توسط ریاست و مجموعه مدیران دانشکده از انگلیسی به شکلی کاملاً ضعیف به فارسی ترجمه شده است؛ کتاب هایی که دانشجویان دوره دکترای این دانشکده مجبورند آنها را برای آزمون جامع مورد مطالعه قرار دهند.

همانطور که آمد در این دانشکده به رغم وجود 86 عضو هیدت علمی، برخی از دروس مهم و اصلی دانشکده به شخصیت های سیاسی و اجرایی کشور واگذار می شود که این افراد نیز به دلیل مشغله های فراوان کاری حضور در دانشکده و تدریس را به روزهای تعطیل مثل روز جمعه موکول می کنند؛ وضعیتی که دانشجویان را اجبار به حضور در کلاس درس در روزهای تعطیل می کند و با این وجود این مدرسان در اکثر جلسات حاضر نمی شوند.

این موضوع به صورت مشخص در نیم سال اول سال تحصیلی 95- 94 رخ داده است و رئیس دفتر رئیس جمهور سابق کشور (محمود احمدی نژاد) در حالی که عضو هیأت علمی دانشگاه نبود، مدرس درس تئوریهای پیشرفته مدیریت شد و علی رغم اجبار دانشجویان برای حضور در کلاس درس آن هم در روز جمعه، ایشان در 7 جلسه از جلسات موظف برابر با تاریخ های 3 و 10 مهرماه، 15 و 22 آبان ماه، 13 و 20 و 27 آذرماه در کلاس درس حاضر نشد.

برخی اساتید دانشکده از این موضوع گلایه دارند که میان آنها با اساتید مدعو تبعیض فراوانی گذاشته می شود و با اینکه جلسات دفاع از پایان نامه هایی که راهنمایی آن به مقامات سپرده می شود در سالن دفاع برگزار می شود، جلسات دفاع پایان نامه هایی که اعضای هیأت علمی دانشکده راهنمای آن هستند به کلاس های درس منتقل می شود.

هرچند این دانشکده مدیریت 86 استاد دارد، مدیریت مجموعه تلاش می کند تا از دانشگاه های دیگر به دانشکده استاد دعوت کند و با اینکه اساتید دانشکده ظرفیت کلاسی شان پر نشده است، دروس بسیاری به اساتید میهمان واگذار می شود.

برخی اساتید دانشکده مدعی هستند مدیریت دانشکده در زمان برگزاری آزمون جامع دکترا میان دانشجویان عدالت را رعایت نمی کنند و بارها اتفاق افتاده است که سؤالات آزمون را پیش از برگزرای در اختیار برخی از دانشجویان که با آنها ارتباط بهتری دارند، قرار داده اند. (نام این دانشجویان نزد «تابناک» موجود است)

گفته می شود، در مجاورت این دانشکده دفتر خدمات رایانه ای وجود دارد که عمده فعالیتش در حوزه نگارش پروپوزال و پایان نامه است و به رغم اینکه مجموعه مدیریت دانشکده از این موضوع اطلاع دارند، اما اقدامی برای برخورد با آن نمی کنند!

در این دانشکده بر خلاف آیین نامه دانشگاه ها که انتخاب داور پایان نامه ها را بر عهده رؤسای گروه ها قرار داده است، انتخاب داور پایان نامه ها در حوزه اختیارات مدیریت قرار گرفته و اساتید گروه نقش چندانی در آن ندارند!

اساتید این دانشکده از اینکه در روز معلم سال جاری، ریاست دانشکده از یک استا مدعو غیر علمی به عنوان استاد نمونه و در حضور 86 عضو هیأت علمی دانشکده تقدیر کرد، گلایه مند هستند و این موضوع را نشانه ارتباطات خاص مدیران با افراد خارج از دانشکده توصیف می کنند.

در سال 1394 تعدادی از اساتید دانشکده با ارسال نامه ای به مقامات خارج از دانشکده مشکلات حاشیه ای دانشکده را به اطلاع رئیس وقت واحد استان تهران می رسانند؛ اما بنا به دلایل نامعلوم به این درخواست رسیدگی نمی شود.

اساتید دانشکده در گزارش خود به «تابناک» گلایه کرده اند، در حالی که در مدارس ابتدایی نیز آموزگاران هفتگی و یا ماهانه جلسات آموزشی دارند، پنج سال است در این دانشکده شورای اساتید گروه های آموزشی تشکیل نمی شود و آنها هیچ نقشی در مدیریت دانشکده ای که سال های سال در آن تدریس کرده اند، ندارند.

البته این همه ایرادات این محیط آموزش عالی نیست و موضوع ایجاد پرونده های سیاسی و اخلاقی برای اساتید و عدم رعایت اخلاقی در قبال برخی اساتید با سابقه دانشکده از جمله موارد تخلف دیگری است که از اشاره به آنها صرف نظر می شود.

گزارشی که در اختیار «تابناک» قرار گرفته و خبرنگار ما بسیاری از موارد آن را با راستی آزمایی به تأیید رساند، نشان می دهد در دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد استان تهران اشکالات اساسی فراوانی وجود دارد که این مجموعه را از عمل به رسالت های اصیل خود باز نگه داشته است.

بنابراین دو موضوع مهم مورد نظر و انتظار است به نوعی یک آزمون عملی برای ریاست جدید دانشگاه آزاد نیز تلقی خواهد شد.

همان طور که آمد در این دانشکده 86 عضو هیأت علمی حضور دارند که اکثراً نسبت به مدیریت فعلی بنا به دلایلی که آمد اعتراض دارند. بر این اساس حضور در بین اساتید این دانشکده، استعلام صادقانه و آزادانه نظر آنها و ترتیب اثر به آن نسبت به تغییر در مجموعه مدیریتی دانشکده به نظر لازم و ضروری است.

فارغ از مسائل مورد اشاره، نکته مهم تر اینکه این مسائل تنها مشکل یک دانشکده کشور نیست و نظارت های ضعیف در کنار روابط غیر علمی ریشه های علم را در بسیاری از محیط های دانشگاهی کشور تهدید می کند.

بنابراین باید توجه داشت این ایرادات جزئی اما ریشه ای است که ساختار کلان علم و دانش کشور را به مخاطره انداخته است و باید به صورت جدی با آن مقابله شود. البته اگر عزمی برای مقابله در میان مدیران کشور وجود داشته باشد!

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۱۱۴
تو این دانشگاه برخی اساتید مجبور می کنند مقاله خودتان را به اسم خودشان منتشر کنی (استاد نفر اول باشه) جای تاسف داره برای همچین کسانی
پاسخ ها
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
فکر می کنید در دانشگاه هایی مثل شریف و تهران و تربیت مدرس و ... اوضاع بهتر از دانشگاه آزاده؟
فقط کافیه یه سری به این دانشگاه ها بزنین و با دانشجوها صحبت کنین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
حالا فرقش چیه استاد اول باشه یا دانشجو در بین اسامی مقاله
در دانشگاه های ایران تنها چند چیز حاکم است، نخست مقاله که همه چیز، ارتقا شغلی، رفتن به پایه های بالاتر تحصیلی ، استخدام و بسیاری از چیزهای دیگر بدان وابسته است، ساخت و پاخت های آشکار و پنهان که از قضا افراد فرهیخته کمترین دخالت را در آنها دارند و بیشترین آسیب را از آن می بینند، و نگاه به شدت سیاسی به همه چیز، که هیچ جای برای توجه به توان علمی واقعی استادان باقی نگذاشته است. و از همه بدتر پارتی بازی افراد برای به مقام شامخ استادی رساندن کسان و دوستان و آشنایان خود، بدون هیچ توجهی به سابقه علمی ایشان. این دانشگاه ره به ترکستان می برد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
اساتید رشته اقتصاد دانشگاه الزهرا حتی تا کنون به خودشان زحمت چاپ مقاله انگلیسی ندادن چه برسه به ISI ، با همین مقالات فارسی خودشون رو بالا میکشن ، وقتی هم ازشون مقاله انگلیسی دانشجویی بخواد برای پایان نامه کار کنه، تفره می روند! آیا سیستم ارزیابی برای اینها وجود ندارد؟
بنده هم هیات علمی همان دانشگاه هستم، موردی که بیان گردیده است یکی از هزاران ایرادات دانشگاه مذکور میباشد، حیف از آن پسوندی که نام این دانشگاه دارد.
علوم و تحقیقات هم دست کمی از این موارد ندارد
پاسخ ها
صفا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
تابناک من خودم رتبه تک رقمی کنکور ارشد هستم بهترین شیوه این هست که امتحانات به شیوه پیام نور یعنی تستی و به صورت اینترنتی تصحیح بشه و کلاس ها هم مثل پیام نور باشه اگه دانشجو دید استاد درس خوب نمیده کلاس نرود و فقط امتحان سراسری شرکت کنه و نصف را با معدل برای مقاطع بالاتر پذیرش بشه و نصف دیگه هم با شرکت در کنکور و کسب رتبه پذیرش بشه و اصلا منابع و پذیرش دست اساتید دانشگاه ها نباشد بلکه در سطح کشوری باشه الان من دانشگاه تهران هستم نمره گرفتن و پذیرش بیشتر شده پارتی بازی و خودشیرنی و پاچ خواری
یک نگاهی هم به اوضاع زشت و دیکتاتور مابانه هیتهای ممیزه دانشگاه داشته باشید. واقعا شگفت انگیز است!
بد نیست نیم نگاهی هم به دانشگاه آزاد علوم تحقیقات می انداختید، از سخنگوی دلت که رسما عضو هیئت علمی است و در کلاسها حضور نمی یابد تا دیگر آقایان مسئول
در همان دانشکده فنی تهران مرکز نیز همینطور است ، درس مغناطیس که یکی از درسهای اصلی برق است را به یک استاد تازه کار که هنوز نیامده عضو هیت عملی شده ،دادند و استادی که نزدیک به 20 سال این درس را تدریس میکرد درسهای متفرقه و حتی آزمایشگاه دادند .
گویا این فرد داماد یکی از مدیرهای اصلی است
هرجا میری یه عده مافیا درست کردن
ماشااله چه دانشگاه گل و بلبلیه :))
انقلاب 40ساله شد
شعار پاچه خار باش تا کامروا باشی را عمل میکنند کجا اینجوری نیست
تابناک عزیز
بنده اقایانی را در یکی از بهترین دانشگاهای کشور دیده ام که با بادی گارد سر کلاس میروند و با ماشین سیاسی.بادی گارد دم در کلاس می ایستد.بعد یک سوال مطرح میشه که در همون دانشکده مورد نظر،خیلی ها هستند که میتونند همان دروس را ارایه بدن.ولی نمیدونم چه اصراری هست.یا اقایونی که از صاحبان نفوذ هیات علمی عدل بدل هستند،یه روز هیات علمی گروه معارف و یه روز دانشکده انرژی.
پاسخ ها
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
عدل بدل؟؟؟؟؟؟؟؟
تابناک جان کاش گزارشی هم از گروه روش ها و برنامه درسی دانشگله تهران تهیه ونی. جایی که استادش در بالاترین سطح دکتری داتشحویلن را تهدید می کند ننره ارزشیابی شما را می بینم و سوالاتش را در اختیار هوادارانش قبل امتحان قرار می دهد. فایل های صوتی این استاد در جلسات موجود است که به بیان خاطرات پرداخته و ان حاهایی نیز که از روی متن کتاب درس می گوید متن را نیز اشتباه می خواند‌ . این استاد بر اسای رابطه حذب شده و مسولان دانشکده نیز پاسخگو نیستند.
خود دانشگاه تهران اساتیدی که سواد ندارند و از روی رابطه به مناصبی رسیدند نه تنها دروس بلکه رساله های دکتری برای خود اختصاص میدهند یک روابط ناسالم فرا دانشگاهی طرح های تحقیقاتی میلیاردی را بجیب میزنند که نه وقتش دارند و نه توان علمیش را. در عین حال با شبکه روابط کثیف کتب و مقاله های به اصطلاح علمی به تعداد زیاد هر ساله چاپ می کنند که نه وقتش دارند نه علمش منتهی کارهای دانشجویی بی پایه را چاپ می کنند و این کار هر ساله بصورت مستمر انجام می گیرد تا پایه ممتاز (با مزایای سه برابری پایه عدی) بگیرند تا از توپره و اخور بخورند. متهی کسی حریفشان نمیشود. مراکز مرتبط ارزیابی هم به نظرات اساتید دلسوز نه اهمیت میدهند نه پشیزی ارزش قایلند احتمالا در این روند شریکند. این یعنی عفونت و نابودی جامعه و ایست کامل ان در اینده ای نزدیک. منتهی روسا و مسئولین دانشگاه متاسفانه یا خود این کاره اند یا از اینها حساب میبرند و....
چیزی به نام دانشگاه در ایران نداریم! بگویید مدرسه بزرگ و نه دانشگاه!
دانشگاه می خواهید؟ اکول پلی تکنیک پاریس، دانشگاه هامبورگ آلمان، سیدنی استرالیا، اوتریخت هلند، لومونوسف مسکو، مینسک بلاروس، شفچنکو کیف، دانشگاه ملی سنگاپور و و و!
حالا اینا در سطح جهانی دست چندم هستند! دیگه از آکسفورد و ام آی تی و انستیتو تکنولوژی کالیفرنیا و دانشگاه کمبرج و دانشگاه استانفورد و هاروارد چیزی نمی گم که اصلا در تصور ما نمیگنجد!
خودم با چند تا دست چندمی دشمن کار کردم و میدونم که چقدر بد بخت هستیم!
ای خدا چی میشد که ...
دانشگاه ازاد پیش از ان که محل تحصیل باشه نون دونی شده پول در اوردن برای بعضی ها برای مسابل شخصی و جناحی و مدرک های مختلف بی ارزش از سوی دیگر که جامعه را انباشته از این مدرکهای بی فایده کرده
شما هر زمان به یک قسمت این فیل فسیل شده! دست میزنید و تحلیل میکنید یا که کل اندام این فیل را دیده اید و دلبخواهی و گزینشی یکقسمت را انتخاب میکنید؟!؟کجای کشور غیر از این هست؟! مثلا به شرکت بزرگ صنعتی نفت یا خودروسازی بروید غیر از سفارشی ها کسی حق مشارکت در کار و خط و مشی شرکت ندارد فقط فک و فامیلیتی و باسیستم ارباب رعیتی کار پیش میره اگر برای توجیه یکی را راه بدن بد!!!!
وضعیت تدریس و تحصیل در بسیاری از دانشگاههای ما تاسف بار است. همچنانکه آموزش و پرورش، تولید داخلی، عدالت گستری، حفظ محیط زیست، مدیریت منابع آبی، پاکیزگی هوا، جذب سرمایه گذاری خارجی، مسکن، اشتغال و... ما نیز در وضعیت بدی است. و تمام اینها جداست از ایجاد شکاف شدید طبقاتی که خود به بروز انواع بی اخلاقی ها و جرمها منجر شده و میشود. و البته شکی نیست که سطح فرهنگ و اخلاق عمومی جامعه نیز در این چند سال، به شدت سیر نزولی داشته است. متاسفانه آن دسته از مسئولینی که تنها غنی سازی اورانیوم و تولید موشکهای دوربرد را شاخص پیشرفت میدانند، از این نکته غافلند که پیشرفتهای نظامی اگرچه برای ایجاد امنیت کشور لازم و قابل تحسین است، اما برای امنیت جامعه به هیچ وجه کافی نیست. خودمانیم، آیا به راستی کشور ما در مسیر پیشرفت و تعالی قرار دارد؟
رانت کجا نیست
بعد میگن چرا کره و مالزی و کشورهای دیگه پیشرفت میکنند ما درجا میزنیم
اگه این پول نفت و گاز هم نبود الان داشتیم علف و گوشت سگ و گربه میخوردبم
و ضع دانشگاه های دولتی در تهران همینطور هستش.بنده برای همه دانسگاه های دولتی تهران با بیش از 30 مقاله ISIتقاضا دادم حتی ما را مصاحبه هم نخواستند. من از حق خودم در آون دنیا نمی گذرم. وقتی رزومه افرادی که جذب شدند می بینی آدم خنده اش می گیره با چه معیاری جذب شدند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
با معیار رانت!
برای اینکه تبعیض رو متوجه بشین یه سری به دانشکده های اقماری دانشگاه محقق بزنین. ببینید که چطور باندهای پشت پرده اساتید این دانشکده هارو حتی از راهنمایی و مشاوره دانشجوها محروم می کنن.
پسر بنده هم دانشجوي مديريت كسب و كار واحد غرب مي باشد و قطعا اگه برا مشگل سربازي نبود درس را رها كرده بود چون با وجود علاقه اي كه به اين رشته دارد به خاطر تدريس ضعيف استادان وًتشكيل نشدن كلاس ها شاكي و ناراحت است همين ترم قبل يكي از معاونان وزير نيرو استاد ايشان بود كه تقريبا كلاسها بيشترش بدون استاد و با كنفرانس دانشجويان تشكيل شد و اخر ترم هم نمره ها الكي و به ناحق داده شد حتي مطالبي هم كه تدريس ميشه با سر فصل مصوب و رشته مديريت كسب و كار هماهنگ نيست و مديريت تدريس ميشه بدون در نظر گرفتن گرايش خاص ان و هيچ گوش شنوايي هم براي اعتراضات دانشجويان نيست
تشكر از تابناك به خاطر اين مطلب كه مطرح نمودندح
تا زمانیکه افرادی انتصابی در دانشگاهها مسئولیتهای مهم را به عهده دارند، وضع همین خواهد بود و پیشرفتی نخواهیم داشت. نمیدانم چرا ما از تجربه کشورهای پیشرفته استفاده نمیکنیم. کره جنوبی و ترکیه که قبل از انقلاب بمراتب از هر نظر از ایران در درجه پایینتری قرار داشتند با استفاده از تجربیات کشورهای غربی به پیشرفتهای زیادی دست یافتند ولی در ایران انتصاب افراد نالایق باعث پس رفت ماشده
طرف به زور علمی و کاربردی خونده الان مدرس تبن دانشگاهه.. یک مقاله پژوهشی در مجلات معتبر نداره شده استاد!! گرفتاری یکی دو تا نیست...
اقا بسیاری از صحبتها درست است ولی کسانی نیز هستند که به عنوان عضو حق التدریس می اینو و هنوز هیات علنی نیستند چون بعضی از این اساتید با رانت هیات علمی شده اند. ایکاش کسانی که داعیه دار هیات علمی هستند یک مناظره علمی با بعضی از جوانان حق التدریس داشته باشند
دانشگاههای کوچک‌وضع بسیار بدتری دارند. رئیس به راحتی دوستان رو استخدام میکنه، بدون صلاحیت علمی، منتقدان رو اخراج میکنه، با تراشیدن بهانه و خلاصه یک جمع اکثریت رست کزده تا بتدنه تا ابد اونجا رئیس باشه. وطازت علوم هم اصلا کاری به این دانشگاهها نداره
حتما مدیریت موفقی بوده اند که این همه هجمه به راه انداخته شده
علت اینه که یک سری اساتید پا به سن گذاشته و معمولا دچار آلزایمر دانشگاه را ارث پدری دانسته و گروه های مافیایی علمی-دانشی راه انداخته اند! در عوض، ده ها جوان تازه نفس فارغ التحصیل شده در مقطع دکتری منتظر جذب شدن به عنوان هیات علمی هستند! این اساتید که حقوق های چندین ملیونی می گیرند باید بازنشسته اجباری شوند تا جای آنها را جوان های نخبه بگیرند!
چرا انقد به این دانشکده گیر میدید؟ من خودم مدیریت این دانشکده رو میشناسم و ایشون خیلی انسان شریفی هستند . این جور تهمت ها به ایشون نمیچسبه . همه کارکنان این دانشکده اعتقاد به این موضوع دارند که از وقتی ایشون اومدن اوضاع دانشکده خیلی بهتر شده . حالا قضاوت با شما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
فامیلشی؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
ناشناس نکنه استاد اخراجی هستی .
تابناک، دانشگاه آزاد ستیز است. اگر از وضعیت نامناسب پایان نامه ها و وضعیت تدریس و تحصیل در دانشگاه دولتی و اینکه اساتید فرسوده دانشگاه دولتی جزوه های زمان ناصرادین شاه را تدریس می کنند، رسانه بی طرفی نیستی!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
بزرگترین خیانت به جامعه علمی و دانشگاه ایران توسط دانشگاه ازاد صورت گرفته است. امیدوارم یک روز از کل این دانشگاه ریشه کن بشود و ارزش علم دوباره به کشور باز گردانده شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۷
نه جانم حرفش درسته بعضی دانشگاه های دولتی هم شیوه درستی نداشته وضمنا اساتید کم سواد در آنجا هم هست .
تابناک ممنون از اطلاع‌رسانیتون برای مفاسد دانشگاه آزاد
اما در عجبم که تنها دانشکده‌ای که کارش را درس انجام می‌دهد چرا هدف قرار گرفته
رییس این دانشکده تنها جانباز، بسیجی اهل جبهه و جنگ و از قوی ترین و سالم‌ترین مدیران دانشگاه آزاد است.
ضمنا قرار است به جای ایشان که مدیر وقت تهران غرب بوده است منصوب شود.
چه خوب بود علت برکناری رییس قبلی هم مطرح می‌شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
همون دیگه مشکلش اینه که خیلی خودیه!!!!
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
. کاملا موافقم . بسیار عالی بود
واقعا از سایت شما تعجب می کنم...گزارش بدون اسم یکی از پیش پا افتاده ترین روشها برای تخریب روسا و مدیران موفق است که متاسفانه شما نیز دردام آن افتاده اید به شما پیشنهاد میکنم به یک تحقیق میدانی دست بزنید تا ببینید دانشجویان این دانشگاه چقدر از مدیریت آن راضی هستن..مدیریت ایشان نمونه یک مدیریت جهادی است...شمااگر به کامنت اول همین مطلب توجه کنید از اساتید دانشگاه انتقاد کرده...از کجا معلوم اساتیدی که این گزارش با نظر آنها تهیه شده یکی از همین اساتید موردانتقاد و متخلف دانشجویان نباشند...انتقاد خنده دار دیگه ترجمه ضعیف نسبت داده شده به رییس دانشگاه هست...خب چرا از نظر فنی و واژه به واژه ایراد نمی گیرند...؟معلومه چون سواد ندارند و برای تحریک شما و دانشجویان با نسبت دادن کلمه ضعیف میخواهند نظر خودشان را به کرسی بنشانند
تا هنگامی که عنوان تحصیلی بویژه دکتری آن قدر مهم ،حیثیتی و ... شده که دانشجو برایش مرگ و زندگی می شود که به این دوره راه یابد؛ برایش مرگ و زندگی می شود که این دوره را تمام کند؛ برایش مرگ و زندگی می شود که به هیات علمی راه یابد؛ بساط مربوط هم همین وضعیت می شود که نمونه ای از آن ذکر شد.
شما یه سر بزنید به علوم پزشکی ارومیه آشکارا تخلف میکنند به هیچکسم پاسخگو نیستند
دانشگاه آزاد 2 سالی است که سیاست عدم حضور دانشجو سر کلاس را پیشه کرده تا دانشجوها رو راضی به ثبت نام کنه. بابا این یه سیاست نانوشته است که کلاس تشکیل نمیشه تا دانشجوهای بیشتری جذب کنن.
باید این سیستم جمع بشه
حتما باید جمع بشه
سر دبیر محترم تابناک، در میان همه ی اقشار افرادی هستند که صادقانه کار نمی کنند و بی زحمت به مزد و مواجبی می رسند اما آیا مگر همه ی افراد یک صنف اینچنین اند؟ چرا اینها را استثناهای صاحب قدرت نمی دانید و همه را به یک چوب می رانید. این چه جویه که اخیرا برا ی اعضای هیات علمی درست شده است. آیا همه ی اعضای هیات علمی کشور از قدرت و امکانات سیاسیون برخوردارند؟ چرا اقشار مختلف را در مقابل هم قرار می دهید؟ اینجانب 25 سال است که در یک دانشگاه دولتی صادقانه مشغول کارم و ریالی مدیون کسی نیستم، نه دانشگاه و نه دانشجو. چگونه می خواهید فردای قیامت پاسخ توهینهایی که به امثال اینجانب در اثر قلم زنی های شما ایجاد می شود را بدهید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
دقیقا، بنده شرم می کنم دیگه در جامعه سر بلند کنم و بگم که عضو هیات علمی دانشگاه دولتی هستم، چوب اشتباهات دولت و مسئولین و مدیران را باید اعضای کوشای و علمی بدهند؟ از بس که ذهن جامعه را نسبت به دانشگاهیان بد کرده اند که همین چندتا ادم علمی هم چاره بجز مهاجرت گویا نخواهند داشت!
متاسفانه این روند در اکثر دانشگاههای دولتی هم دیده می شود. جای تعجب نیست که این افراد آزادانه هرکاری دوست دارند انجام میدهندد در نتیجه جایی برای برخورد هم نمی ماند.
آموزش عالي تمامي خصوصيت هاي يك سيستم ورشكسته را دارد. در طول تاريخ ايران سابقه نداشته اين همه آدم پر ادعا يكجا جمع بشن (نظام آموزش عالي)
باسلام
نویسنده گرامی مقاله مربوط به دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز
من یکی از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه هستم و با توجه به معدل بالایی که دارم جزو دانشجویان برتر هستم و تو این چند سالی که در این دانشگاه درس میخوانم از تمام مسائل و زیر و بم این دانشگاه اطلاع دارم، شما که اینقدر دلسوزانه به یک واحد دانشگاهی مربوط به یک رشته از صدتا واحد دانشگاهی دانشگاه آزاد میپردازید و اینقدر مطلع هستید باید بدانید که در این دانشگاه یک دسته استادانی هستند که جزو همون 86 نفر هیئت علمی دانشگاه هم هستند و سالها در این دانشگاه بوده اند و تدریس هم کرده اند و تعدادشان یکی و دوتا هم نیست و چند تن از اساتید با تجربه هستند که درحال حاضر پرونده های اخلاقی آنها در دادگستری درحال پیگیری میباشد، بله این اساتید همان اساتیدی هستند که از مدیریت شکار هستند و گله مند چون که مدیریت درمقابل آنها ایستاده و تمام تلاش خود را میکند که با این به اصطلاح اساتید عضو هیئت علمی برخورد کند چون که من که یک دانشجوی دختر این دانشگاه هستم واهمه دارم از کنار اتاق این اساتید حتی عبور کنم چون که بارها اخبار بی شرمانه ای از این اساتید نه تنها از منابع موثق بلکه از دوستان نزدیکم حتی شنیده ام که بخاط نمره چه پیشنهادات بی شرمانه ای که به دانشجویان زن و دختر این دانشگاه که نمی دهند و صد البته که مدیریت با تدبیر این دانشگاه مدتهاست که برای مقابله با آنها کمر همت بسته ولی صد افسوس که همین اساتید که گویا به شما هم گزارشات ضد و نقیض داده اند بدلیل داشتن روابط قوی همچنان پابرجا در این دانشگاه حضور دارند و مدیریت تنها کاری که توانسته ترتیب اثر دهد دادن تا کمتر دختران و زنان دانشجو در ارتباط با این افراد به ظاهر استاد هیئت علمی قرار بگیرند. من بعنوان دانشجوی فوق لیسانس این دانشگاه که بارها بی عدالتی در نمره دادن این اساتید به بعضی دانشجویان خانم بخاطر ظاهر نامناسب و رفتارهای خارج از عرف با این اساتید و بی اهمیتی به دانشجویان چادری و مقروض به حیا را شاهد بوده ام و خود قربانی آن بودم با شکایت به مدیریت از ایشان خواسته ام مقابل این اساتید بایستند و الحق والانصاف که مدیریت این دانشکده از هیچ کمک و ترتیب اثری فروگذار نبوده و بارها شاهد تلاشهای ایشان با این افراد سودجو بوده ایم ولی صد افسوس که افرادی که پشت این به ظاهر اساتید هستند و همچنین شمایی که از آنها حمایت میکینید و اینگونه مدیریت دلسوز این دانشگاه را نقد میکنید زحمات ریاست دانشگاه را نابود کرده و باعث و بانی ماندن این اساتید هواس ران در دانشگاه هستید.
ای کاش که حداقل تحقیقاتتان را واقعی از دانشجویان میکردید نه از همان اساتید ظاهر فریب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
راه مبارزه با فساد اخلاقی اساتید دانشگاه که محروم کردن انها از درس و پروژه و گرنت و .. نیست که وقتی بجای برخورد صحیح راهکار فرعی انتخاب بشه، همین میشه همه طرفها شاکی می شوند!
عدم رعایت عدالت، با دزدی هیچ تفاوتی نمی کند. در شان دانشگاه نیست که این مباحث در آن مطرح شود. باید قاطعانه و بدون اغماض عمل کنند.
اول باید اسم اون اشخاص سیاسی که بصورت مدعو بهشون کلاس داده میشه منتشر بشه تا ببینیم این گزارش واقعیه یا نه؟
بسیار عالی.
این قسمت، جان کلام بود:
"فارغ از مسائل مورد اشاره، نکته مهم تر اینکه این مسائل تنها مشکل یک دانشکده کشور نیست و نظارت های ضعیف در کنار روابط غیر علمی ریشه های علم را در بسیاری از محیط های دانشگاهی کشور تهدید می کند."
امیدواریم از سوی مسئولان توجه شود.
وضعیت بدتر از این حرفهاست
تابناک عزیز سلام
من عضو هیات علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه ... هستم. بر اساس قوانینی که از خیلی سال قبل وجود داشته اساتید بر اساس شاخص IF مجلات ISI ارتقا پیدا می کردند. مجلات ISI مجلات نمایه شونده در Web of Science هستند. حال اینکه وجود باندهای فساد هیات علمی در قدرت باعث شده سالها مجلات غیر ISI با نام ISI در دانشکده طبقه بندی و عده زیادی به همین طریق با انتشار در مجلات پایین رتبه امتیاز مجلات ISI دریافت کرده و نه تنها تا مراحل استاد تمامی ارتقا یابند بلکه جوایز ملی زیادی از این راه متقلبانه کسب کنند. اگر مبالغی که این اساتید فقط در همین دانشکده به عنوان حقوق جایزه مقاله و یا جوایز ملی و دانشگاهی و یا حتی گرنت پژوهشی کسب کرده اند محاسبه شود رقم های نجومی خواهد شد که هیچ کس نیز پاسخگوی این فساد نیست. برای مثال یکی از نامداران این عرصه از فساد علمی بالغ بر یکصد مقاله فقط در یک مجله با شاخص ساختگی ISI دارد. اگر فقط یک نفر و ان هم یک هفته ارزیابی کند عمق فساد علمی در این دانشکده برملا خواهد شد. اما ...
تمام کشور همین شده... و نه امیدی هست نه همتی نه راهی
بعید نیست این اتهامات توسط استاد اخراجی از دانشکده به دلیل مسائل اخلاقی ایجاد نشده باشد . مدیریت این دانشکده بر روی مسائل اخلاقی تاکید زیادی دارند و این احتمال می رود که افرادی که از این دانشکده به دلیل مسائل اخلاقی اخراج شده اند علیه مدیریت این دانشکده اقدام کرده باشند . پیشنهاد من این است که ارسال کننده خبر مورد بررسی قرار گیرد تا سایت تابناک به طور ناخواسته در اقدامی خلاف اخلاق قرار نگرفته باشد.
تازه بدتر اینا هم میشه فقط منتظر باشید.اساتید زیر خط فقر زندگی میکنند چه انتظاری از ایتا هست
چطور می شود برخی ها کلاس نرفته دکتر میشوند یا بیکارن یا مدرک را مبته بعضی استادها هم به رانت همدیگه احتیاج دارند عزیزان استاد هم استاد های قدیم . الان والله همه جا باندیست حقیقتا تلخ هست بنویس برای اصلاح
سایت تابناک عزیز شما که هر روز یک یا چند مطلب از این دست پخش میکنید، لطف کنید یک راه حل هم پیدا کنید!!! با حلوا گفتن دهن شیرینی نمیشه! مبارزه با این موارد باید از طرف خود مسئولین و مردم با هم شروع بشه!
با سلام
من دانشجوی ارشد ازادهستم .و به صورت مهمان اکنجا بودم بعضی استادانی که دعوت شده بودن از نظر علمی خیلی بالاتر از این هییت علمی هستن که واقعا معلومه چند ساله تو این دانشگاها نه درس میدن و نه با دانشجو درست رفتار میکنند .اتفاقا رییس دانشکده در اتاقش همیشه باز بود برای دانشجویان و خیلی ملاحظه دانشجو ها رو میکنن. من و چند دانشجو تاخیر داشتیم ۵ دقیقه تو امتحان خودم از از شهرستان رسیدم استاد اجازه نمیداد بشینم یر جلسه ولی ایشون اومد و ما رو راه داد
و در خصوص کتب اساتید
یه ویترین هستش که استید کتابشون اونجا معرفی میشه همه دانشگاه ها هم این ویترین دارن
در موردپایان نامه گرفتن . حتی دانشجویان کم سواد هم دلشون نمی خواد با اساتید که واقعا سطح علمی پایین دارن پایان نامه بردارن چون موقع دفاع حتی بلد نیستن از دانشحو حمابت کنن .
پاسخ ها
صفا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
اگه دکتری بخوای قبول شی بعد استاد خیلی بهت کمک میکنه و برای نمره گرفتن در درس های دیگه خیلی ها از روش پایان نامه گرفتن با استاد استفاده می کنند
تحصیلات تا دیپلم داذم از کاربران میخوام بگویند آن دانشگاهای که از خارج نام بردید آیا غیر از تحصیل از دروس در کتاب ایا از دانشجویان هم میخواهند که به آنچه میخوانید عمل کنید منظورم در مسایل معنوی و سیاسی و بینش و ادیان و حقوق بیشتر علوم نقلی و انسانی هست آبا اجباری به عمل هم دارد یعنی درسی را از انسانی در بحث حقوق میخواند ولی اجباری به اجرای آن در طول تحصیلات ندارد
بنده بعنوان استاد دانشگاه دولتی دقیقا همین موضوع وجود امپراطوری را قبلا به معاونت دانشگاه تذکر دادم. خودم که ضرر وجود این روابط را خوردم هیچ تا سطح وزارت هم کسی حداقل برای رفع آن برای آیندگان پاسخگو نیست. این مطلبی که انتشار دادید بیشتر مضحک است تا جهت اطلاع رسانی. همه میدانند این نوع فسادها را. حالا یا همراه فسادند یا ضد آن. همراه فساد که این مطالب بدردش نمیخورد و میداند کسی او را تعقیب نمیکند. ضد فساد هم همچون بنده کسی حرفش را رسیدگی نمیکند. پس بیان این مطالب چه خاصیتی دارد؟ عرض بنده این است که عمق این کجیها به حدی است که بیان این مطالب رهگشا نیست. رهگشا برخورد قاطع و بدون تعارف با این موارد است که هنوز ما سازوکاری برای آن نداریم یا نخواسته ایم که داشته باشیم. لطفا سانسور نکنید.
سايت محترم تابناك
انتشار دهنده اين خبر يكي از استادان اخراجي دانشكده با نام (م.ح) هست كه داراي سابقه فساد اخلاقي بوده كه پرونده ايشان در مراجع قضايي در حال پيگيري هست. مستندات در ارتباط با اين موضوع در اختيار اينجانب مي باشد.
مدرس دانشكده مديريت تهران مركزي
همواره مدیران موفق مورد هجمه های نامتعارف بوده اند . این هم از همان نوع است . به نظر می آید نوعی تخریب شخصیتی را شاهد هستیم . عده ای از اساتید دارای مشکلات اخلاقی که چندی پیش از دانشکده اخراج شده اند در صدد بر هم زدن امور مدیریت دانشکده هستند و این دسته از شایعات هم به نظر می آید در ادامه همان کار هاست . بهتر است سایت تابناک با بررسی بیشتری به انتشار اخبار بپردازد . با تشکر
كلا تاسيس دانشگاه آزاد خيانت بود به ايران . بجاي اون ما احتياج به نيرو متخصص مثل جوشكار حرفه اي يا نجار حرفه اي داريم . اشتغال زائي إز مقاله هاي كپي شده بدست نمي آد
سلام وروز بخير سري هم به دانشكده پرستاري واحد .... بزنيد واوضاع را ببينيد. سرپرست دانشكده رسما دانشكده راملك مطلق خود ميدانند وميفرمايند دردانشكده من هر چه من ميگويم بايد انجام شود.
آخر ما نفهمیدیم اینکه در یک جایگاه ثبات مدیریت داریم بد است یا خوب؟
اینکه که بین این هم مشکل در آموزش عالی نظرات شخصی چند نفر تیتر تابناک می شه جای تعجب دارد!!!!
از سایت تابناک توقع داریم به اصل حرفه ای گری ادامه داده و خبرهایی که بیشتر نشان از تسویه حساب های شخصی است در صفحه اصلی قرار ندهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
از ازادی بیان که نباید ترسید، اتفاقا با نشر این موضوعات، مراکز ذی صلاح حداقل برای پاسخگویی به اذهان عمومی هم که شده حداقل یک کمیته حقیقت یاب تشکیل می دهند و چنانچه حقی ضایع شده باشد ، نسبت به آن اقدامی شاید بکنند!
خودم از کارکنان 20ساله دانشگاه آزاد اسلامی که دانشجوی آن دانشکده نیز بوده ،هستم،که باابراز کمال تاسف درخصوص فرد یا افرادی که نسبت به درج مطالب مغرضانه وهدایت شده نسبت به تخریب مدیریت محترم آن دانشکده اقدام نموده اند ،اعلام می دارم ،مطالب درج شده درخصوص نحوه مدیریت دلسوز وبسیار آگاه وآشنا به علم و هنر مدیریت دانشکده فوق الذکر بسیار نسنجیده وناآگاهانه نسبت به 1_نحوه انتخاب اساتید داور وراهنما (که نوعی توهین به شعور دانشجویان ارشد ودکترا میباشد) ،2_ارائه کلاس به اساتید هیات علمی و مدعو درتمامی دانشگاهها ،3_درخواست واصرار دانشجویان به علت مشغله کاری وزندگی ،ارائه کلاس در روزهای تعطیل و...واینکه ایشان تاکنون با سه طیف فکری متفاوت توانسته اند کنار بیایند نشانه توان بالای مدیریتی ایشان می باشد.لازم به ذکراست درسطح تهران بالاخص میدان انقلاب واطراف تمامی دانشگاهها،مراکز مخصوص خدمات رایانه ای پروپوزال وپایان نامه نویسی وجود داردکه همه دانشجویان در بدو ورود به دانشگاه بطور خیلی عادی از وجود آنها با نرخهایشان مطلع می شوند واین مورد چه ارتباطی به روسای دانشکدها دارد؟.
نویسنده محترم مطلب دانشکده مدیریت تهران مرکز سایت تابناک
حضرت علی (ع) می فرماید آفت زندگی سو تدبیر است
واقعا با درج اینچنین مطلبی در فضای مجازی به دنبال اصلاح امور هستید. کمی در خلوت خود فکر کنید به نظرتان تهیه این گزارش و ارسال آن برای سایت تابناک مغرضانه نیست؟ من خودم دانشجوی کارشناسی ارشد آن دانشگاه بوده ام و مدیریت قبلی را نیز بخوبی می شناسم و علت درج این اطلاعات که در نهایت صیانت نفس تهیه شده را می دانم. به نظر شما رییس دانشگاهی که عمر خود را برای کسب علم و آموزش گذاشته و از کمترین امکانات اولیه زندگی برخوردار بوده و جانباز جنگ تحصیلی می باشند چه دلیلی دارد که به دنبال جذب سیاسیون جهت تدریس باشد ؟ یک فرد سیاسی بهتر از هر کسی می داند که حضور در دانشگاه موجبات تعویق امورلت جاریه را فراهم می نماید و ....
علت اصلی درج اطلاعات نادرست در سایت تابناک می تواند به دلیل مصوبه آذر ماه سالجاری مجلس و بخشنامه سازمان مرکزی دانشگاه آزاد مبنی بر خاتمه خدمت دارای سابقه بالای خدمتی هیات های علمی و نیمه وقت می باشد.
یکی از راههای پایین آوردن هزینه دانشگاه آزاد بکارگیری حق التدریسی است که حق الزحمه کمتری پرداخت می شود.
البته نتیجه این کار به درج چنین مطالبی در فضای مجازی می شود
دوستان محترم تابناک
سلام و تشکر از روشن کردن مردم
من دانشجوی دکترای مدیریت هستم و خداوند شاهد است که اینجا تنها به کسانی نمره می‌دهند که از مدیران بانک‌ها باشند.
استادهای ما آنقدر پیر هستند که وقتی به یک کلاس دیگه تکلیف می‌دهند، تکلیف آن کلاس را از ما می‌خواهند.
مدیر مسئول محترم تابناک با سلام
امانت داری و قبول مسئولیت در قبال درج مطالب اولی که در خصوص نه تنها یک مدیر توانمند بلکه یک انسان فرهیخته و دانشمند داشته اید بسیار بالا بوده ان شاءالله بتوانید در محضر الهی نیز نسبت به نشر مطالبی که حقیقت نداشته موفق بوده و جواب گو باشید. این مطالب را با توجه به شناختی از خصوصیات اخلاقی و علمی که نسبت به مدیریت دانشکده ی مدیریت تهران مرکز داشته ام عنوان نمودم. با تشکر
باسلام؛
لطفا به افراد دوشغله که با داشتن کار دولتی یا کارمندی، عضو هیئت علمی واحدهای دانشگاه آزاد هستند هم بپردازید.
این افراد باید دوشغله محسوب شوند ولی چون دانشگاه ازاد اسماً غیر انتفاعی و خصوصی است، عملاً دو شغل دارند.
با سلام
واقعا نسبت به مطالب ارائه شده در خصوص نحوه مدیریت محترم دانشکده مدیریت استان تهران متأسفم،مدیریت دانشکده ای با حدود11000 دانشجوی فعال و امکانات محدود نشان از مدیریتی قوی و حضوری فعال دارد.مطالب ضدونقیض و بی پایه و اساس مطرح شده نشانی جزعناد و دشمنی ندارد.
ادم تفاوت اموزش عالی رو تو کشورای دیگه با ایران میبینه،اینجا استاد حتی یک دقیقه هم غیبت نمیکنه برا کلاس،
دو روز در هفته هم باید حتما 3_4 ساعت هر بار تو دفترش باشه،ایمیل هم میزنی در کمتر از یک ساعت جواب میدن،من برای ی امضا تو ایران 3 هفته دنبال استاد باس میگشتم
دانشگاه علمی کاربردی مرکز جهاد کشاورزی .... هم فقط به روابط کلاس درس میده.مدرسان با 20 سال سابقه را رد می کنه افراد بی تجربه سفارشی را میاره
اگر الویت با حذف و یا اصلاح است، جناب تهرانچی رییس محترم دانشگاه تهران مرکز، لطفا این اصلاحات را از کسانی که دانشگاه آزاد را ملک شخصی خود می‌دانند شروع کنید.
فکر نمی‌کنید آغاز اصلاح باید از گروه‌های حقوق تهران جنوب و علوم سیاسی علوم و تحقبقات باشد.
اگر نگران پست خود نیستید لطفا از این دو خواهر محترم شروع کنید.
هرگاه قطاری به درستی روی ریل حرکت کرده، سنگ پران‌ها از راه رسیده‌اند.
هر شخصی با رییس این دانشکده آشنایی دارد می‌داند که جایگاه این مرد بزرگ در راس هرم کل دانشگاه آزاد است نه فقط یک دانشکده‌ی بحران زده‌ای که امروز توسط این فرد جز برترین‌ها و عزت دانشگاه آزاد است…
پاسخ ها
د
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
اُوه اُوه، اسمتم که حواست نبوده نوشتی!.. یه وقت به گوش رئیس دانشکده نرسه؟؟!!!
مسئولین محترم سایت تابناک
با سلام
در کشوری که به راحتی در گرفتاری مردم (زلزله)کانکس ۱/۵میلیون تومان تا ۷ میلیون تومان فروخته شود و یا با یک بارندگی (برف) مسافت تهران تا فرودگاه امام ۳۰۰۰۰۰هزار تومان و از کرج و اندیشه تا فرودگاه تا یک میلیون تومان از هموطنان گرفته می شود و از آن طرف خود را انسان خطاب کنیم،جای تعجب، برای پاپوش برای فردی مسئول،مدیر،متعهد و متخصص (بالاخص در ترجمه متون انگلیسی) ،نیست.
باسلام واحترام به خوانندگان محترم لازم میداندمواردی رابشرح ذیل اعلام نماید: 1-باتوجه به کثرت دانشجویان این دانشکده استفاده ازخدمات استادان مدعوکه غالبا ازاعضای هیات علمی سایر دانشکده ها یا دانشگاهها یا فارغ التحصیلان این دانشکده ویاازچهره های علمی وشاخص میباشندامری اجتناب ناپذیراست که البته تنظیم کلاس برای استادان مدعو پس ازتکمیل ساعات تدریس اعضای محترم هیلت علمی صورت میپذیرد ذکراین نکته لازم است که تمامی استادان توسط نظرسنجی که درپایان ترم ازدانشجویان محترم بعمل میایدموردارزیابی قرارمیگیرندکه مستندات ان دردانشگاه ثبت وضبط میباشدبطوریکه دربرخی موارددراحترام به نظردانشجویان وبرابربرسیهای بعمل امده .درترمهای اتی با برخی از استادان مدعو قطع همکاری شده است 2-علت اصلی تنظیم بخشی ازکلاسهای درسی درروزجمعه درپاسخ به درخواست جمع کثیری ازدانشجویان عزیزاست که بعلت اشتغال یا....متقاضی کلاس درروزهای جمعه هستند . نه تقاضای استادان مدعو ! 3-امارها ومستندات موجود دردانشگاه (که درصورت لزوم قابل ارایه نیز میباشد)بیانگردقیق این مهم میباشد که درواگذاری امرراهنمایی ومشاوره وداوری پایان نامه ها ورساله های دکتری. به استادان محترم هیات علمی واجد شرایط . تساوی درحدامکان رعایت شده است4_ تعیین غالب مدیران دانشکده ازجمله مدیران محترم گروههای اموزشی. امری انتصابی نبوده بلکه برابرقوانین ومقررات دانشگاه طی انتخاباتی ازاد وبر اساس نظر اعضای هیات علمی هرگروه باکسب حداکثر ارا انجام میشوند
بااحترام مجدد واحداموزش دانشکده مدیریت
بنده نه به عنوان کارمند ۲۲ساله دانشکده مدیریت،بلکه به عنوان یک انسان خود را مسئول می دانم در قبال تجربه ای که از بدوخدمت دراین دانشکده داشته و تغییرات محسوس درجهت بهبوداوضاع دانشکده که در زمان مدیریت محترم فعلی دانشکده نسبت به مدیران قبلی ورضایت کارکنان،دانشجویان و حتی اساتید را اعلام نمایم و به این مطلب ایمان آوردم که مدیران موفق مورد هجمه های نا متعارف قرار میگیرند. به شخصه از مدیریت محترم دانشکده بابت تمامی محبتها،دلسوزیها و زحماتی که در تمام امور دانشکده کشیده اند سپاسگزار بوده و از حضرت حق برایشان سلامتی و سعادتمندی خواهانم.
یک نگاهی به دانشگاه باهنر کرمان بیندازید .انجا دیکتاتورهها حکومت میکنن در بخش هییت امنائ ان ...........................................................بیچاره کردند هم دانشجویان را هم استادان را .....نه خورد خورند نه کس دهند .فقط بودجه ها را خرج خود یا برگرداندن به تهرا برای پاچه خواری میکنند
یه رییس دانشگاه هم که پیدا شد که هوای دانشجوهارو داره رو اذیت میکنن...بیشتر بچه ها از ایشون راضی هستن...جایگاه ایشون بالاتر از اینجاست..بابا اگر انتقادی دارین محترمانه بزنین...اصلا برید دانشگاه مستقیم با دانشجو ها صحبت کنید ببینید مشکلاتشون چیه ...با اساتید صحبت کنید نه با گزارشهایی از طرف آدمهای مجهول الهویه...بعدش میخوام ببینم کی جرئت کرده به ترجمه های دکتر صالح ایراد بگیره؟...یه چندتا اثر از خودش معرفی کنه ببینیم چند مرد حلاجه بابا ما خودمون اینکاره ایم...یه ویترین گذاشتن هرکی کتابی یا اثری داره معرفی کنه...خب کتاب رییس دانشگاه هم اونجا میزارن دیگه
با انتشار این مطلب به جا و سنجیده که حف دل چند هزار درد کشیده اون دانشکده هست
نظرم نسبت به سایت شما کاملا مثبت شد

خدا خیرتان بدهد که حداقل دردهایی که ما کشیدیم رو انتشار میدین
الآن بالاترین مدرک علمی-تحصیلی مال کسائی هست که از اینجور دانشگاهها ترک تحصیل کردن! چون خیلی راحت میتونستن با خریدن پایان نامه، یا باج مقاله و غیره، یا ارتباط با دفاتر و مراکز دانشگاه، مدرک کذائیشونو بدون دردسر زیاد بگیرن و به بیسوادی پنهان خودشون ببالن!!!!
اونجا اساتيد خيلي خوب هم داره ولي بايد بگم واقعا بعضي از اين اساتيد چه رفتاراي زشتي با دانشجو ها داشتن
حتما یکی از این استادا خلاف کارا دست به کار شدن یه ریس دانشکده خوب زیر سوال ببرن
نويسنده يا پول گرفته بابت درج اين مطلب يا اصلا در جريان وضعيت دانشكده ما نيست با اين اساتيد بي خود كه يه نفر جلوشون وايستاده
عجب دکان پرمعامله و فریبکاری است این دانشگاه ها.
دانشجوی دانشگاه آزاد هستم. برای ترم جدید 3 روزه انتخاب واحد کردیم ولی از شش درس ترم قبل تازه دیروز نمره یکی از درس ها اعلام شد!!
کلاً سیستم آموزش عالی ایران تعطیله.
فاصله بین حق و باطل چهار انگشت است .
انتشار مطالب خلاف واقع از سوی خبرگزاری که میشد به اخبارش اعتماد کرد با انتشار این مطلب نشان داد که باید برای گذران امور و پرداخت هزینه ها به هر روشی کسب درامد نمود. بیشتر مطالب اظهار شده واقعی نبوده و مشخص است از روی عناد و غرض ورزی است. من چندین سال است که در این دانشکده تحصیل می نمایم و تنها مدیری که اتاقش به روی همه باز است مدیریت این دانشکده است. اینکه مدیریت یک دانشکده بدنبال حفظ حرمت من دانشجو باشد و با استاد متخلف برخورد کند بدتر از این مسایل را نیز باید تحمل کند که مطمینا اجرش در درگاه خدا محفوظ است. تابناک عزیز اگه واقعا از سوی اساتید به شما مستنداتی رسیده بجای انتشار به مسولین دانشگاه اعلام می نمودین. البته که این ارسال نمی توانست درامدی برای شما داشته باشد.
دانشگاه یه عالمه
خروجیش؟
سلام به تابناک و همه خوانندگان
این مطالب توسط اساتیدی که چندین سال است ریاست دانشکده مدیریت دست ایشان را از حکومت کردن بر دانشجو قطع کرده و اجازه حکم فرمایی و سوء استفاده از دانشجو ها را به ایشان نمی دهد منتشر شده. اگر آن ها اجازه داشتند که سو استفاده کنند از دانشجو ها الان این مدیر فعلی از نظر ایشان هم بهترین مدیر بود.
کسانی که در عرصه اجرا تجربه دارند می دانند که تنها یک مدیر زمانی ماندگار است که عملکرد مناسبی داشته باشد . در غیر اینصورت با تغییر مدیران سطح بالا به سرعت تغییر می کند. عملکرد مدیر این دانشکده در قیاس با مدیران قبلی و حتی با سایر دانشکده های مدیریت که امکانات و تجهیزات بیشتری دارند قابل قیاس نیست.
محدودیت هاو امکاناتی هم اگر در دانشگاه وجود دارد به دلیل ضعف و محدودیت امکانات در اختیار مدیر است نه ضعف مدیریتی
از تابناک انتظار می رود با بررسی بیشتر مطالب را بیان کند و بازیچه دست عده ای سو استفاده گر قرار نگیرد.
بنده با سر کار آمدن آقای دکتر صالح در این دانشگاه ، مدیریت بدون میز زمان جنگ را به عینه لمس نمودم .
ایشان تمام امکانات سلطه گری مدیران و معاونین دانشکده و برخی هیئت علمی فرسوده علمی آن دانشکده را که انحصار تدریس برای خود ایجاد کرده و سوء استفاده های مالی و علمی از دانشجویان می نمودند گرفته و خدمت گرایی و توجه به دانشجو و خواسته های ایشان را حاکم نموده است . همین امر و قدرت طلبی این افراد است که این چنین نوشته هایی را خلق می کند. از تابناک انتظار است ابزار رسانه قدرت طلبی این افراد نشود
با سلام
من بعنوان يكي از اعضاء هيات علمي اين دانشكده با سابقه حدود٢٠سال تدريس شهادت مي دهم مطالب مطرح شده عاري از حقيقت مي باشدمديريت دانشكده و همكاران هيات علمي و كاركنان اداري در اين دانشكده أكثريت بسيار با انگيزه كار مي كنند وبخش زيادي از آن متاثر از روحيه وصرف انرژي زياد رييس دانشكده مي باشد هر وقت به دانشكده مراجعه مي كنيد ايشان در دانشكده حضور دارند و كاملا پاسخگويي مي باشند و اين فرهنگ را در دانشكده تزريق نموده اند
اينكه عدم تغيير مديريت در ٦سال گذشته را بعنوان إيراد بيان داشته اند باعث تعجب است وعملكرد غير جناحي و تعهد شغلي يك نياز و ضرورت مي باشد كه خوشبختانه در ايشان بخوبي و جود دارد
نوع تعامل و برخورد بسيار خوب ايشان با اعضا هيات علمي و كاركنان دانشكده و دانشجويان از ويژگيهاي بارز ايشان مي باشد
إيجاد پرونده سياسي و اخلاقي براي اساتيد نيز بسيار غير واقعي مي باشد اگر چه ممكن است عده بسيار بسيارقليل اساتيد مسايل اخلاقي و انساني را رعايت نكنند كه مي بايست طبق مقررات با آنها بر خورد شود
لطفا یک گزارش نیز از دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه آزاد کرج تهیه کنید که اساتید را مجبور می کنند نمرات قبولی به دانشجویان مردود بدهند. تشکر
با سلام
گزارش اعلام شده توسط هر شخص و یا اشخاصی که باشد بنظر میرسد ناشی از ناکامی ایشان در رسیدن به اهدافشان میباشد و همچنین مطرح کردن آن در رسانه هم بیانگر عدم دستیابی ایشان به خواسته هایشان میباشد.اما اینکه در آن دانشکده و یا سایر مراکز آموزشی مشکلات و محدودیتهایی وجود دارد امری انکار ناپذیر است ولی قاعدتا در کنار محدودیتها حتما محاسن و مزایایی هم داشته و دارد که بخشی از آن را در یاداشتهای اعلام شده میتوان مشاهده نمود فلذا بهتر بود ارایه کننده گزارش به بخشی از آنها هم اشاره میکرد .
متاسفانه بعد از گزارش اولیه شما که دفاع 11 و 10 پایان نامه توسط رییس دانشکده در دو روز را منتشر کردید رییس دانشکده با همکاری تعداد اندکی از کارکنان دفترش و تعداد اندکی دانشجویان تحت راهنماییش شروع به ارسال ایمیبل و تهیه طومار در جهت تایید عملکرد رییس دانشکده نموده تا منتقدان خودش را تخریب نماید .از اینرو گزارشات شما نشانگر انست که نقطه مفسده انگیزی را نشانه کرده اید که رییس دانشکده و دوستانش به اینهمه تلاش مذبوحانه وادار شده اند .
کار از پای بست درست نیست و باید اصلاح شود، دانشگاه پیام نور و آزاد و علمی کاربردی به معنای واقعی دانشگاه نیستند و باید فعالیتشان محدود شود، هیچ ملتی اینگونه تیشه به ریشه خود نمیزند که ما ایرانیا با این دانشگاهها زده ایم و اینکه جذب اصول علمی و تخصصی ندارد، و اصول و ضوابط جناحی و سیاسی حاکم است و اعمال سلیقه.
الان رئیس دانشگاه آزاد آقای رهبر کسی است که قبل از ریاست دانشگاه آزاد اصلا اعتقادی به این دانشگاه نداشت و حتی مکاتبات دانشگاه آزاد را جواب نمیداد، شده رئیس این مجموعه.......
در این وضعیت افراد دلسوز و متخصص هم دلسرد می شوند.....و این دلسردی به دانشگاههای دولتی هم رفته،
از طرف دیگر مگر فکر می کنید این دانشگاهها مثل دانشگاه آزاد حقوق و مزایای دست حسابی به هیئت علمی میدند؟ فقط استثمار بدون تضمین آینده شغلی و مزایای شغلی صفر.....، بسیاری هستند که اگر سوپر مارکت را ه می انداختند وضعشان بهتر بود......
واقعا توی این آشفته بازار یک نفر هم که داره به بچه های این مملکت خدمت می‌کنه، درگیر چه ماجراهاییش می‌کنند!!.
واقعا جای تاسفه که با این معدود افراد با انگیزه هم اینطوری برخورد بشه.
برخی که تازه به این دانشکده می‌آن تصور نمی‌کنند افرادی از این دست هنوز وجود داشته باشند.
ان‌شاالله رییس این دانشکده همیشه زنده و پایدار باشه.
من هم مثل بقیه دانشجوها همیشه برای سلامتیشون دعا می‌کنم
احسنتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت
خدا خیرتان دهد هر خطش واقعیت بود
مدیر نامبرده
نه توان مدیرتی دارند
نه توان علمی
و
نه توان تدریس
خدایا ما رو نجات بده
ممنون از تابناک
روزی که این آقا بره قطعا تو دانشکده جشن بزرگی بر پا خواهد شد
از طرف دانشجویان؛ اساتید و کارکنان
متاسفانه رییس دانشکده دست از این اقدامات زشت و سخیف خویش بر نمیدارد ! پس از انتشار تخلفاتش در تابناک ، چند نفر از کارکنان دفترش و رییس اموزش دانشکده و امور اداری دانشکده و چند دانشجوی نورچشمیش را تحریک کرده با ارسال ایمیل به تابناک و تهیه طومار از او حمایت کنند! بهتر بود از اتهامات دفاع کند که چرا در یک روز 11 پایان نامه و دو روز بعد 10 پایان نامه و چند تا در یکساعت داوری نموده، چگونه با دو دانشجوی خانم دکترایی که راهنماشون بوده ارتباط داشته و فقط به انها تدریس داده ، چرا برای جلوگیری از انتقادات اساتید از تشکیل جلسات گروههای آموزشی ممانعت بعمل آورده ، چرا به وزیر وکیل و مشاور و مدیرکل دولتی و خصوصی کلاس داده و در مقابل چه چیزی دریافت نموده ، و صدها تخلف دیگر! وگرنه کارمند و دانشجو تحریک کردن برای ارسال ایمیل جهت قدردانی و بزرگ کردنش فایده ای نداره!یه استاد اخلاقی که ظاهر فریبی میکنه چگونه در قامت رییس دانشکده اینهمه تخلف اخلاقی و سوئ استفاده ازبیت المال میکنه ! اینکه دانشجویان رو علیه اساتید منتقد تحریک میکنه که گزارش کذب بنویسند کجای قاموس بچه حزب الهی هاست ؟
اینکه عکس استاد منتقد با دخترش رو از فیس بوک به حراست بفرسته پرونده سازی کنه و پاپوش بسازه اخلاقی است ؟!!!!
اگر چه این تخلفاتی که مطرح شده در تابناک گوشه ای از خروارها افتضاحاتی است که اگر منتشر بشه رییس دانشکده مدیریت عیار اخلاقمدار بودنش مشخص میشه!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار