بازدید 14667
رمضانعلی سبحانی فر در گفت وگو با تابناک؛

افزایش حقوق دستمزد حداقل باید 20 درصد باشد/با این افزایش ها راه به جایی نمی بریم

یکی از مهمترین جزئیاتِ بودجه ۹۷، نرخ افزایش حقوق کارمندان است. در لایحه بودجه ۹۷، در تنظیم بودجه جاری دولت، 10درصد افزایش برای حقوق مزدبگیران بخش دولتی در نظر گرفته شده که ۵ درصد از این 10 درصد را خود دولت می‌پردازد و برای آن منبع تأمین مالی در نظر می‌گیرد و ۵ درصد دیگر را سازمان‌ها و ارگان‌ها موظفند از محل صرفه‌جویی در بودجه‌های جاری تأمین کنند.
کد خبر: ۷۷۰۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۵ 02 February 2018

افزایش حقوق دستمزد حداقل باید 20 درصد باشد/با این افزایش ها راه به جایی نمی بریمیکی از مهمترین جزئیاتِ بودجه ۹۷، نرخ افزایش حقوق کارمندان است. در لایحه بودجه ۹۷ و در تنظیم بودجه جاری دولت، 10درصد افزایش برای حقوق مزدبگیران بخش دولتی در نظر گرفته شده که ۵ درصد آن را دولت می‌پردازد و برای آن منبع تأمین مالی در نظر می‌گیرد و سازمان‌ها و ارگان‌ها، موظفند ۵ درصد دیگر را از محل صرفه‌جویی در بودجه‌های جاری تأمین کنند.

به گزارش «تابناک»؛ هر ساله بخشی از بودجه جاری دولت برای پرداخت دستمزد کارکنان دولت هزینه می‌شود و بدیهی است، دولت همواره تلاش کند از میزان بودجه‌های جاری بکاهد، چون بودجه‌های جاری و از جمله دستمزدها، فقط هزینه هستند و بر خلاف بودجه‌های عمرانی، هیچ منافعی را در درازمدت و کوتاه‌مدت برآورده نمی‌کنند.

با این حال، هیچ جای دنیا رسم این نیست که دولت یک‌جانبه و بدون مشارکت تشکل‌ها و یا نمایندگان کارکنان دولت، برای آنها حقوق و مزایا تعیین کند؛ آن هم در شرایطی که افزایش 10 درصدی حقوق کارمندان، نمی‌تواند هزینه زندگی خانواده‌های آنها را تأمین کند.

از این روی، بسیاری از کارکنان دولت و کارگران از این تصمیم گیری نگران هستند. با این حال در روزهای گذشته، برخی از نماینده ها صحبت هایی در خصوص افزایش دستمزدها تا سقف 25 درصد کرده اند. با وجود این، در اوضاع کنونی، امکان افزایش این میزان دستمزد دور از ذهن به نظر می رسد، ولی نمایندگان از این میزان افزایش دفاع می کنند.

رمضانعلی سبحانی فر در گفت وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت معیشتی مردم بسیار خراب است و آنان واقعا مستأصل هستند و هیچ کس امیدی به آینده ندارد و همه به فکر این هستند که یک جوری امروز خود را تمام کنند.

وی گفت: هیچ کس نمی تواند برنامه ای برای آینده خود داشته باشد. هیچ پولی برای پس انداز نمی ماند و حتی بسیاری از کارکنان دولت و کارگران، حقوق ماهیانه شان کفاف هزینه های همان ماه را نمی دهد و در بیشتر مواقع از نیمه ماه به بعد را در تنگنا می گذرانند و مجبور به تحمل سختی زیادی می شوند. این روزها، بسیاری از مردم شرمنده زن و فرزند خود هستند. باید فکری به حال آنان شود و هر کس کاری از دستش برمی آید، انجام دهد. وضعیت معیشتی کارگران و کارکنان دولت با توجه به شرایط تورم کنونی، نگران کننده است و حداقل کاری که ما و دولت باید انجام دهیم، این است که میزان حقوق و دستمزدها را واقعی کند.

این نماینده مجلس افزود: افزایش 10 درصدی حقوق و دستمزد کارگران و کارمندان نمی تواند هزینه های این خانوارها را پوشش دهد و باید افزایش ها بیشتر از این میزان باشد. البته باید شاخص های تورم و سبدهای مورد نیاز و سبدهای ضروری همه مطالعه و برآورد قیمت شده و بنا بر این موارد درباره افزایش حقوق ها تصمیم گیری شود.

این نماینده مجلس گفت: باید از میانگین هزینه های ضروری و مواردی از هزینه هایی که در هر خانوار می شود، یک برآورد مناسبی شود و بر پایه میزان خط فقر موجود در جامعه، میزان افزایش دستمزدها معین شود. این گونه نیست که دولت از نیمه سال اعلام کند، تورم فلان میزان است، پس حقوق کارکنان را 10 درصد افزایش می دهیم و بعد از آن تا پایان سال تورم را دو رقمی کند. این اوج بی عدالتی است؛ البته دولت هم از نظر مالی در تنگناست، ولی به هر حال حقوق شهروندان هم باید رعایت شود.

این نماینده گفت: به نظر من، با توجه به شرایط موجود، افزایش حقوق کارمندان و کارگران دولت باید پیرامون 20 درصد افزایش را داشته باشد، در غیر این صورت امیدی به ایجاد عدالت نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۲۹
آیا آقای سبحانی که (خودش حقوق بگیر دولت است)تا کنون حقوق چند نفر کارگر را بصورت کار فرمای خصوصی شخصا تامین میکند؟بعد بفرمائید که کار آفرینی که با این مشکلات تولید میکند چگونه 20% افزایش تولید دهد تا حقوق کارگرخود را زیاد کند؟ من حاضر که ایشان با نود درصد همین حقوق کار ایجاد کند تا همین الآن 1000000کارگر را با هزار دعای خیر برایش سر کار بفرستم! ...پول که از کیسه دولت بود...
من هيات علمي هستم
حقوق ما كه قرار كمتر شه چون ماليات بيشتر بدون افزايش حقوق قرار است گرفته شود
باید به همان میزان افزایش حقوق نمایندگان ووزرا به حقوق کارمندان وکارگران وبازنشستگان اضافه شود ایران ثروتمند است.
دولت روحانی با کاهش دستمزدها تورم را پایین نگه داشت.
این روش در ترکیه کاملا موفق بوده است. کاهش دستمزد موجب کاهش تورم شده بود.
مشکل دولت آقای روحانی واردات بی رویه خارجی و عدم توجه به محصولات داخلی بوده است.
مشگل این برادر ما این است که با کلمه از کجا و از کدام منبع بیگانه است و در حقیقت چون جواب این سوال سخت است صورت مسیله را پاک می کنند و اگر این سوال نباشد چرا ۵۰ درصد نه چرا ۵۰۰ درصد نه؟اصلا چرا حقوق بالاتر از حقوق اروپا نباشد؟
وضع کارمندان دولت هم زیاد بد نیست.برادر من در عسلویه با ۴ سال سابقه و لیسانس برق از دانشگاه آزاد،برای پانزده روز کاری در ماه حدود ۵ میلیون پانصد هزار تومان دریافتی دارد.۲۵ درصد افزایش حقوق،دریا فتی یک شخص با این سابقه کار را حدود ۷ میلیون خورده ای می کند.مشکل در درصد افزایش حقوق نیست در بی عدالتی و تبیعیض فراوان است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
کارمندان شرکتای نفت و قاضی و هیئت علمی و شرکتهای اب و برق و گاز و مخابرات و بیمه و بانک خوبن. بقیه فیش ها رو خودم دیدم همه پایینن.
مهم حقوق مدیران هست نه ما
حد اقل حقوق باید حداقل 50 درصد افزایش پیدا کند و برای تامین بودجه مثل اروپا ار حقوق بالاها مثلا 5 میلیون به بالا 50 درصد مالیات بگیرید.
اگر دولت بخواهد عدالت اجراء شود باید از همین امسال به حد اقل حقوقها که 930000 تومان است هر ساله 30% اضافه کند تا کم کم به عدالت نزدیک شوین حد اقل تا 20 سال آینده و همه هم بگیرند !!که حقوق حد اقلی خواهد شد 1210000 تومان باضافه مزایا 220000 تومان مزایا میشود 1450000 حدود و همه حقوق بگیرها حدود 280000 تومان اضافه میشود حتی 10000000 تومانی اما در صد هرچه برود بالا حقوق مقدار دریافتی طرف کمتر میشود و به عدالت میرسند ر یک دوره 20 ساله
سلام. بنده عضو هیات علمی یکی از دانشگاه های مطرح ایران هستم. دو سال است که با هزار دعا و بدبختی استخدام شدم.(البته همین الان درک می کنم هزاران دانشجوی بیچاره ی دارای مدرک که دنبال کار می گردند نیز وجود دارند) الان 35 سال دارم، متاهل، دارای فرزند و مستاجر! دانشگاه ماهی 4 تومان میده که اجاره خونه و قسط و خرج های بچه رو که می پردازم تقربیا ماهی 700 هزار تومان برام میمونه که باید آبروداری کنم!!! بعد نماینده مجلس افاضه می کند که حقوق اعضای هیات علمی در سال آینده هیچگونه افزایشی نخواهد داشت. آخه یکی نیست بگه که یک عضو هیات علمی که تازه توی سن بالای 30 سال (البته در بهترین حالت) وارد بازار کار میشه و تازه باید هزینه هایی که یک عمر کرده رو جبران کنه و بدهکاریهایی که توی این سالهای تحصیل بار آورده رو بپردازه!! چطوره که نباید افزایش حقوق داشته باشه!! بعد همین نماینده ملت! برای خودشون افزایش 70 درصدی رو مطرح می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
کسایی که منفی دادند چشم دیدن این را ندارند. به جای اینکه خودشون تلاش کنند پیشرفت کنند میخوان بقیه را پایین بکشند
افزایش حقوق فقط وفقط باعث ورشکستگی بیشتر شرکتها وسازمانهای خصوصی خواهد شد
اگه کارمند دولت با حقوق 3 4 میلیون زندگی سختی داره ، پس منه کارگر با حداقل حقوق کارگری چه کنم . حداقل حقوق گذاشتن واسه کارگاه هایی که در آستانه ورشکستگی ان تا ورشکسته نشن ولی بعضی شرکت که شرایط خوبی دارن همان حقوق رو میدن نظرشونم اینه وقتی دولت واسه مردم دل نمی سوزونه چرا اینا دل بسوزنن حقوق زیر دستاشونو افزایش بدن
با سلام جناب سبحانی فر ازیکی ازاین نمایندها نشنیدم که مثل سالهای دور چرا کمکهای زیاد غیر نقدی به کارمندان وبازنشتگان صحبت کنند که هیچگونه تورمی هم نداردوهم کمک خیلی زیاد به انها میشود
انشاءالله حقوق کارگران بیش از ۲۵درصد افزایش یابد تا گوشه ای از مشکلات آنان برطرف گردد.
نمی دانم چرا موقع اضافه کردن حقوق بازنشستگان دولن محترم بفکر اتصاد مقاومتی می افتد
هر کسی از دیدگاه منافع خود به موضوع مینگرد ،و اظهار نظر میکند ؟ شاید صد مهندس اینگونه باشد ،اما هزارها مهندس با حقوق کارگری کار میکنند؟ تولید کنندهٔ داخلی به صد درصد هم قانع نمیباشد ،مگر فراموش کردید که همین دوسال قبل بود که مغازه داران خیابان جمهوری بر علیه دست فروشان قیام کردند ،برای اینکه ،مثلا پبراهنی که مغازه دار میفروخت چهل هزار تومان ،دست فروش همانرا میفروخت بیست هزار تومان ،ودلیلش هم این بود که مغازه دار مالیات ،وعوارض میدهد؟ در صورتیکه آن دست فروش هم سود سی ،چهل درصدی میبرد ؟‌آیا میدانید این همه قاچاق برای چه چیزی هست ؟ آیا میدانید این همه عوارض گمرکی برای چه وضع شده ،تا کی ،وتا کجا دولت باید بخش خصوصی ناکارآمد را به بهانهٔ حمایت از تولید داخلی در پناه خود بگیرد که یک عامل فساد کننده است ،و دیگر اینکه مگر نه اینکه امورات دولت ،وکشور و همهٔ نهادها بر دوشدکار مندان ،وکارگران است و بر پا دارندهٔ خکومت همین کارمندان دولت است پس کجایش هزینهٔ بیخود است ،در کشورهای پیشرفته که قانون حاکم است بخش زیادی از تصدیگری دولت را به بخش خصوصی واگذار میکنند ،اما در ایران ،همین بخش خصوصی با تبانی با مدیران ،حقوق کارگران را پایمال میکنند ،وامنیت شغلی را از بین میبرند ، و آزادگی و کرامت انسانها را به باد فنا میدهند ؟ چرا هردچیزی را جامع نمینگرید ، اگر نیمی از فسادها ،وحرص ،و ،ولع پولدار شدن کاسته شود دولت میتواند رفاه عموم مردم را تامین کند ؟ میلیونها ویلا در سطح کشور مربوط به چه کسانی میباشد؟‌صدها هزار خودرو گران قیمت و لاکچری مربوط به چه کسانی هست ؟ این کاری ساده است ،چرا دولت بهدعموم مردم یارانه بپردازد؟‌ تنها افراد ناتوان ذهنی ،وجسمی را باید تحت حمایت قرار داد ،مثلا روستاییان که محصول خود را آزاد میفروشند ،و بعضی محصول خاص را هم دولت با قیمت تضمینی میخرد ،با آنکه وراد کردن آن ارزانتر است ،اگر چه مردم تاوان همهٔ‌اینها را میپردازند ؟ در دیدگاه مسولین ،خرده ،دیدگاهدکمونیستی هنوز وجود دارد پس اینگونه است که بین دولت بصورت عام ،ومردم بصورت خاص فاصله ایجاد شده ،واعتماد ،وامید از بین رفته ؟ هزینهٔ دخالتهای ایران در خارج از کشور دارد شیرازهٔ کشور را از هم میپاشد ،اما نمیگذارند ،دولت مردان اجرایی ، تصمیم درستی اتخاذ کنند ، آنگاه متوجه میشوند که دیگر قابل بازدارندگی نیست ،وهمچون پلاسکو فرو میریزد ؟ راستی جناب سبحانی چرا یادی از پیشکسوتان نکردید؟ آنان که بار انقلاب ،و جنگ را تحمل کردند ،واکثریت قریب به اتفاق آنها آدمهای سالم ،ودست پاکی بودند ،وبا صداقت سی سال کار کردند ،و اکنون با وجود سالمندی شرمندهٔ خانواده هستند؟ ،،، این آفتابان لب بام در کجای اندیشهٔ شما قرار دارد ،آیا میخواهید آنها را یکجا با وارثینی که ممکن است بعد از مرگ او مستمری بگیر شود یکجا دفن کنید هم برای دولت ارزان تمام میشود ،و هم آنها از سختی ،وشرمندگی نحات پیدا میکنند ،، از مسولین محترم تابناک خواهش میکنم اگر ممکن است این منت را برای وقای سبحانی که نمایندهٔ مجلس هستند واکنون هم موقع تنظیم بودجه است ارسال فرمایند ،با سپاس از زحمتهای بیدریغ شما جهت آگاه نمودن جامعه ،موفق ،وموید باشید ،،،
این اوج بی عدالتی است
من آدم عبوسی هستم و نمیدانم چرا وقتی آقایان دم از عدالت می زنند نمی توانم خنده ام را قطع کنم
کارمندان وضع سختی دارند
بازنشستگان ( مخصوصا قبل از سال 86) که زیر 2 ملیون حقوق م گیرند چه وضعی دارند ایکاش مسولین فقط درک می کردند
نمیخواد حقوق رو افزایش بدین جلوی اختلاس رو بگیرید جلوی تورم رو بگیرید ارزش پول ملی رو بالا ببرید رقابت سالم رو جایگزین انحصار گنید تبعیض رو بردارید نجومی بگیران رو دریابید
هر سال صحبت از 20 درصد و 30 درصد است ولی آخر کار می شود 10 درصد نهایت 12 درصد!!!
افزایش یا عدم افزایش حقوق راه حل نیست. راه حل تامین سطح رفاه برای همه اقشار جامعه در یک سطح است. قرار نیست همه بتوانند ماشین 100 میلیونی بخرند ولی همه باید بتوانند سبد غذایی خانوار را تامین کنند.
شما كه مي دانيد امسال هم اتفاقي نخواهد افتاد چرا با اين جور خبرها داغ دل كارگران را زنده مي كنيد
تورم اگه مهار بشه افزایش حقوق خودبخود منتفی میشه.
در جواب اساتید وهئیت علمی ها باید گفت چرا حقوق بدو استخدام رو محاسبه میکنین. هئیت علمی با ده سال سابقه بالای ده میلیون حقوق میگیره به غیره از مزایای دیگه مثل حق التدریس ....هر دانشجویی ارشد ودکترای رو که فارق التحصیل میکنه چند ده میلیون پول میگیره تازه بااین حجم ارشد ودکترای که وارد دانشگاهها میشن به هر نفرشون در سال چند تا دانشجو میرسه حالا محاسبه کنید ماهی چقدر درامد دارن .اصلا کارگر وکارمند که حق حیات هم براش زیاد اینطور نیست.
10% افزایش از اون طرف 20% درصد کسورات برای بیمه و کوفت و زهر مار هستش پس همون افزایش ندن بهتره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا حقوق خودشون رو پائین نگه نمدارند
تا حالا که افزایش حقوق کارمندان بین 500هزار تا یک میلییون تومان بودحالا شد 20 درصد ای دولت با این کارها گور خودت را سریعا خواهی کند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل