بازدید 3293

توزیع ۳۰۰ کانکس در مناطق زلزله‌زده کرمان

کد خبر: ۷۷۰۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴ 01 February 2018
مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان با تاکید بر این‌که هم اکنون بحران اولیه بعد از زلزله را پشت سر گذاشته‌ایم، اظهار کرد: برای واحدهایی که 100 درصد آسیب دیده است کانکس توزیع شده و پیش‌بینی شده تا سقف 1000 کانکس در مناطق زلزله‌زده توزیع شود و خانه‌هایی هم که نیاز به تعمیر دارد تعمیرات آنها انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، "محمد باژیان" درباره آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده استان کرمان گفت: از زمان اولیه زلزله کوهبنان و هجدک کرمان تمهیدات اولیه از سوی دولت و نهادهای مربوطه انجام شد.

وی با اشاره به برخی کمبودها در مناطق زلزله‌زده کوهبنان اظهار کرد: مشکل آواربرداری به دلیل نبود برخی مردم وجود دارد که به زودی مرتفع خواهد شد، ضمن آن‌که در بخش توزیع کانکس نیز تاکنون نزدیک به 300 کانکس در شهر و روستا توزیع شده و با تعدادی کمبود کانکس روبرو هستیم که به زودی این مهم نیز رفع خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان با تاکید بر این‌که هم اکنون بحران اولیه را پشت سر گذاشته‌ایم، اظهار کرد: برای واحدهایی که 100 درصد آسیب دیده کانکس توزیع شده و پیش‌بینی شده تا سقف 1000 کانکس در مناطق زلزله زده توزیع شود و خانه‌هایی هم که نیاز به تعمیر دارد تعمیرات آنها انجام خواهد شد.

باژیان در ادامه با اشاره به بازسازی واحدهای آسیب دیده و با بیان این‌که فوندانسیون بندی برخی واحدهای تخریب شده به دلیل سرمای هوا کمی زمانبر است که به تدریج برطرف خواهد شد، گفت: با بررسی‌های انجام شده در منطقه کوهبنان، این اطمینان به مردم داده شده که خانه‌هایی که بازسازی شده و کار استحکام منازلی که سال‌های قبل انجام شده تا درجه بالایی از زلزله مقاوم‌سازی شده است.

وی با بیان این‌که هم اکنون گروه‌های جهادی و هلال‌احمر در منطقه حضور دارند و به مردم کمک می‌کنند، اظهار کرد: با کمک بنیاد مسکن مقرر شده که به مستاجرینی که زمین دارند تسهیلات اعطا شود یا این‌که واحدهای مسکن مهر به مستاجرین داده شود تا مشکلات مسکن آنها نیز برطرف شود.

باژیان با بیان این‌که درباره ساخت و سازها روی گسل‌ها و حاشیه رودخانه نیز بررسی‌های لازم انجام شده است، افزود: در بین مردم زلزله‌زده وسایل گرمایشی توزیع شده و مشکل خاصی نیز وجود ندارد، ضمن آن‌که باید عنوان کرد امکان استفاده از برخی منازل در منطقه کوهبنان وجود دارد اما ترس بین مردم نیز هنوز وجود دارد که قرار است کانکس در روزهای آینده توزیع شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان با تاکید بر این‌که تلاش ما بر این است که هرچه سریع‌تر کار اسکان موقت و دائم انجام شود، گفت: خوشبختانه با همکاری بنیاد مسکن و دانشگاه علوم پزشکی و مدیریت استاندار، در منطقه مشکل خاصی نداریم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان