بازدید 2266

احساسات ضد یهودی در انگلیس رایج‌تر شده است

خیریه‌ای که توصیه امنیتی را برای جوامع یهودی انگلیس فراهم می‌کند امروز (پنج شنبه) اعلام کرد: احساسات ضد یهودی به طور کلی در این کشور به امری رایج تر تبدیل شده است.
کد خبر: ۷۷۰۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷ 01 February 2018

خیریه‌ای که توصیه امنیتی را برای جوامع یهودی انگلیس فراهم می‌کند امروز (پنج شنبه) اعلام کرد: احساسات ضد یهودی به طور کلی در این کشور به امری رایج تر تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، خیریه «اعتماد امنیتی جامعه» گفت: تبلیغات و گزارش‌های پیرامون یهودستیزی در حزب اپوزیسیون کارگر را می‌توان تا حدودی دلیل تعداد بی‌سابقه رویدادهای ضد یهودی سال گذشته در انگلیس دانست. به هر حال انگلیس شاهد افزایش احساسات ضد یهودی است. 

دیوید دلو، مدیر اجرایی خیریه «اعتماد امنیتی جامعه» که به حفاظت از ۲۷۰ هزار یهودی ساکن انگلیس کمک می‌کند، گفت: نفرت و انزجار رو به افزایش است و یهودیان نیز از این مساله رنج می‌برند.

وی افزود: مشخص است فاکتورهایی که منجر به تعداد بالای رویدادهای ضد یهودی در سال ۲۰۱۶ شده در سال ۲۰۱۷ نیز ادامه داشته است. در سال ۲۰۱۷ میلادی ۱۳۸۲ رویداد ضد یهودی رخ داده که نسبت به سال گذشته سه درصد افزایش داشته است؛ این در حالی است که  از سال ۱۹۸۴ که این خیریه برنامه نظارتی خود را آغاز کرده، سال ۲۰۱۶ میلیادی از بیشترین تعداد رویدادهای ضد یهودی برخوردار بود.

تعداد حملات خشونت آمیز ضد یهودی با افزایش ۳۴ درصدی به ۱۴۵ مورد رسیده، اما اکثر رویدادها مربوط به توهین‌های زبانی به یهودیان در ملاء عام است که از طریق لباس‌های مذهبی، یونیفرم مدرسه و یا زیورآلات شان شناسایی شده‌اند.

خیریه‌ اعتماد امنیتی جامعه گفت: به لطف واکنش بهتر شرکت‌های اینترنتی برای مقابله با سخنان نفرت آمیز و همچنین اقدامات پلیس برای مقابله با مهاجمان تعداد این رویدادها در رسانه‌های اجتماعی کاهش یافته است.

این خیریه افزود: اگرچه قربانیان نسبت به لزوم گزارش دادن این رویدادها آگاه‌تر شده‌اند، اما هنوز بسیاری از رویدادهای ضد یهودی گزارش نشده و در حقیقت تعداد این رویداد ها بسیار بیشتر از آمارهای به دست آمده است.

رویداد ها و درگیری هایی که اسرائیل در آن شرکت داشته مقصر افزایش های پیشین در رویدادهای ضد یهودی بود، اما خیریه اعتماد امنیتی جامعه اعلام کرد: هیچ گونه توضیحی برای افزایش این رویداد ها در دو سال گذشته وجود ندارد و به طور کلی احساسات ضد یهودی رایج تر شدند.

این خیریه افزود: افزایش در جرائمی مربوط به نفرت و انزجار به دنبال رفراندوم سال ۲۰۱۶ میلادی برای خروج از اتحادیه اروپا و اختلافات پیرامون حزب کارگر به مهاجمان جرات بیشتری داده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار