بازدید 2786

آدم‌کشی‌بر‌سرکبوتربازی

کد خبر: ۷۷۰۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰ 01 February 2018

سیدخلیل سجادپور- با دستگیری دو تن از عاملان نزاع مرگبار در یک کارگاه تانکرسازی مشهد، مشخص شد که کبوتربازی انگیزه اصلی این درگیری خونین بود.

به گزارش خراسان، ساعت 10 بامداد چهاردهم دی سه جوان که در یک کارگاه تانکرسازی مشغول کار بودند پس از گفت و گویی کوتاه با یکدیگر به طرف کارگاه تانکرسازی دیگری در همسایگی خود حرکت کردند. آن ها از مدت ها قبل با مالک کارگاه که فردی به نام «م-س» بود اختلاف داشتند. سه جوان مذکور که سرکردگی آن ها را «م-خ» به عهده داشت، می رفتند تا با مالک کارگاه دیگر که بارها به کبوتربازی آن ها اعتراض کرده بود، صحبت کنند.

«م-س» از «کبوترپرانی» افرادی که در کارگاه تانکرسازی فعالیت می کردند بسیار ناراحت بود چرا که آن ها با سنگ پرانی مزاحمت هایی را برای کارگران او ایجاد می کردند. به همین دلیل «م-س» بارها به همسایه خود تذکر داده و حتی با آن ها به مشاجره پرداخته بود.

گزارش خراسان حاکی است: اما این بار گویی کار از مشاجره گذشته بود چرا که «م-خ» چاقویی را پنهان کرده بود تا در صورت درگیری از آن استفاده کند. وقتی سه جوان مذکور با مالک کارگاه تانکرسازی روبه رو شدند تا با گفت و گو به این درگیری ها خاتمه دهند ناگهان کار به نزاع کشید و در این میان سلاح های سرد مانند چاقو و نانچکو در هوا درخشید.

هنگام این درگیری خونین، تیغه چاقو بر شکم «م-س» جا خوش کرد و بدین ترتیب او خون آلود روی زمین افتاد. سه جوان هم با دیدن این وضعیت از محل گریختند اما آن‌ها بعدازظهر همان روز دوباره پس از مصرف مشروبات الکلی در حالی به کارگاه تانکرسازی هجوم بردند که «م-س» به بیمارستان انتقال یافته بود. آن ها به تخریب و آتش زدن کارگاه اقدام کردند و قصد فرار از محل را داشتند که ماموران گشت انتظامی از راه رسیدند و موفق شدند یکی از مهاجمان را که «خ-ش» نام دارد در محل وقوع حادثه دستگیر کنند.

بنابر گزارش اختصاصی خراسان، با طرح شکایت از سوی خانواده «م-س» که در مرکز درمانی بستری شده بود این پرونده با دستور قاضی سیدهادی شریعت یار (معاون دادستان مشهد) این پرونده در شعبه 604 و توسط بازپرس شادنژاد مورد رسیدگی قرار گرفت. در حالی که بررسی های مقدماتی مقام قضایی درباره این نزاع خونین ادامه داشت، پنج روز بعد خبر تلخی در بی سیم های پلیس پیچید.

«م-س» مرد 40 ساله ای که در مرکز درمانی بستری بود به دلیل شدت عوارض ناشی از اصابت چاقو جان خود را از دست داد و بدین ترتیب این پرونده مرگبار، رنگ جنایی به خود گرفت و وارد مرحله جدیدی شد.

گزارش خراسان حاکی است با گزارش ماجرای مرگ مرد 40 ساله به دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، بازپرس پرونده دستورات ویژه ای را برای دستگیری «غ-ط» و «م-خ» (متهمان فراری) صادر کرد این گونه بود که پرونده نزاع مرگبار برای بهره گیری از تجربیات و تخصص پلیسی به اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی ارسال شد و به دستور سرهنگ کارآگاه «حمید رزمخواه» (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) گروه زبده ای از کارآگاهان به سرپرستی سرهنگ مهدی سلطانیان (رئیس دایره قتل) تحقیقات گسترده ای را برای دستگیری متهمان فراری آغاز کردند.

بنابر گزارش خراسان، درحالی که کارآگاهان با راهنمایی های قضایی بازپرس شادنژاد و استفاده از امکانات تخصصی به سرنخ هایی از محل اختفای متهمان فراری رسیده بودند، یکی از آشنایان متهمان حاضر به همکاری با پلیس شد و بدین ترتیب روز گذشته، کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی در یک عملیات هماهنگ موفق شدند دو متهم فراری را در بولوار توس دستگیر کنند.

«م-خ» که متهم اصلی این پرونده جنایی است در بازجویی های مقدماتی گفت: وقتی درگیری شروع شد «م-س» با نانچکو ضربه ای به سرم زد که من هم عصبانی شدم و چاقو را به شکم اش فرو کردم!

وی اضافه کرد: مقتول 40 ساله از کبوتربازی در کارگاه ما ناراحت بود و مدام اعتراض می کرد به همین علت ما قصد داشتیم با او صحبت کنیم که کارمان به نزاع کشید.

گزارش خراسان حاکی است؛ تحقیقات بیشتر درباره ادعاهای متهمان و کشف زوایای پنهان این پرونده جنایی با صدور دستوراتی از سوی بازپرس شعبه 604 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد همچنان ادامه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل