بازدید 3058

آزمایش موشکی آمریکا در هاوایی شکست خورد

شماری از مقامات دولت آمریکا از شکست آزمایش موشکی این کشور در ایالت هاوایی خبر دادند.
کد خبر: ۷۷۰۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۴:۴۹ 01 February 2018

شماری از مقامات دولت آمریکا از شکست آزمایش موشکی این کشور در ایالت هاوایی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی اِن اِن، تعدادی از مقامات دولت آمریکا اعلام کردند که آزمایش موشک سامانه پدافند موشکی این کشور در روز چهارشنبه شکست خورد.

گفتنی است که در این آزمایش سامانه پدافند موشکی، یک موشک پرتاب شده از سطح زمین نتوانست هدفی متحرک را که از یک هواپیما در هاوایی پرتاب شده بود، رهگیری کند.

پنتاگون هنوز شکست این آزمایش سامانه پدافند موشک بالستیکی را تأیید نکرده است و مقامات دولت آمریکا به خبرگزاری سی اِن اِن گفتند که تصمیم برای سکوت اختیار کردن در این باره تا حدی به دلیل حساسیتهایی است که در مورد حضور کره شمالی در بازیهای المپیک سال جاری و تداوم تنشها با رهبر کره شمالی، «کیم جونگ اون»، وجود دارد.

مقامات وزارت دفاع آمریکا در تلاش هستند تا دلیلِ شکست این آزمایش موشکی را دریابند، اما تمام آنچه که پنتاگون بطور رسمی اعلام خواهد کرد این است که یک آزمایش موشکی انجام شد.

«مارک رایت» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در این باره گفت: «آژانس پدافند موشکی و دریانوردان نیروی دریایی آمریکا که گرداننده مجموعه آزمایشهای پدافند موشکی سپر ساحلی هستند، با استفاده از موشک استاندارد- میسایل (اِس اِم)- ۳ بلاک آی آی اِی (Standard-Missile (SM)-3 Block IIA) که صبح چهارشنبه از مرکز تسلیحات موشکی اقیانوس آرام در هاوایی پرتاب شد، یک آزمایش موشکی را اجرا کردند».

با وجود آنکه این موشک همچنان تحت توسعه و تکمیل است، یک پیشرفت کلیدی در توانمندیهای پدافندی آمریکا به شمار می رود و هدف نهایی آن، رهگیری موشکهای قاره پیمایی است که کره شمالی وعده پرتاب آنها را به سوی خاک آمریکا داده است.

در حال حاضر این موشک که عنصری کلیدی در پدافندهای موشکی آمریکا در منطقه اقیانوس آرام است، برای هدف قرار دادن موشکهای میان بُرد پرتاب شده از سوی دشمنان مورد استفاده قرار می گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار