بازدید 12845

بحران بیخ گوش تهران نتوانست وزیر را از جایش تکان دهد!

وزیری که پیشتر هم در زمان بروز برخی بحران‌ها در حوزه مسئولیتش ثابت کرده درک درستی از دنیای افراد آسیب دیده ندارد و قصدی هم برای رفع این مشکل ندارد. درست مثل این روز‌ها که صدای اعتراضات در فرودگاه امام خمینی (ره) به مدد شبکه‌های اجتماعی و حضور مسافران پرشمار خارجی، به آن سوی مرز‌های کشورمان هم رسیده است، اما...
کد خبر: ۷۷۰۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۴ 01 February 2018
بحران در آب‌های شرق چین باشد یا در منطقه مرزی استان کرمانشاه، وزرای مختلف برای بازدید شال و کلاه می‌کنند و رنج سفر را به جان می‌خرند، اما اگر در تهران و بیخ گوششان رخ دهد، خیر!

به گزارش «تابناک»، این اشکال بزرگی است که در روز‌های اخیر بار دیگر آشکار شده و خودنمایی می‌کند. با بحرانی که در بزرگترین فرودگاه بین‌المللی کشورمان بروز کرده و اگرچه به آبروی کشورمان گره خورده، اما هنوز جدی گرفته نشده است. بحران در فرودگاهی که «مدرن ترین» فرودگاه کشور نامیده می‌شود، اما بارش برف آن را از کار انداخته است.

درباره فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) سخن می‌گوییم که با استاندارد‌های روز جهان بسیار همخوانی دارد تا جایی که می‌تواند پذیرای هواپیما‌های غول پیکری همچون ایرباس ۳۸۰ نیز باشد، اما اگر برف ببارد، تا چند روز از دایره خدمت خارج خواهد شد و برف روبی در آن در قامت یک بحران تمام عیار جلوه خواهد کرد!

درست مثل روز‌های اخیر که بسیاری در مسیر رسیدن به فرودگاه گیرافتادند و مجبور شدند شب را در اتومبیل‌های روشن، درست وسط آزادراه، به صبح برسانند و زمانی که به فرودگاه رسیدند، دریافتند که رنج بیهوده برده‌اند وسعی بی فایده کرده‌اند! درست مثل دیگر مسافرانی که با مشقت‌های دیگر از مسیر‌های دیگر روانه فرودگاه شدند و تازه دریافتند که به ابتدای مشکلی جدید رسیده‌اند.

مشکلی از جنس بحران، آن هم از نوع بسیار بزرگش، تا جایی که هنوز رفع نشده و باقی ست. سه روز از پایان بارندگی‌ها گذشته، اما کماکان تقریبا همه پرواز‌ها در فرودگاه بزرگ مجاور تهران با تاخیر‌های طولانی مدت انجام می‌شوند، به ویژه اگر پرواز‌های ایرانی باشند. پرواز‌هایی که شماری شان در زمان براش برف و پس از آن لغو شدند و می‌شد دلیلش را فهمید، اما وضعیت امروزشان را نه!
 

بحرانی تمام عیار که برخی تصاویر منتشر شده پیرامونش به شدت دردناک است؛ مثل تصاویری که از تلاش برخی کارگران برای برف روبی با بیل و پارو منتشر شد یا تصاویر مسافران خسته و کلافه‌ای که برای برف روبی اعلام آمادگی کرده‌اند، بلکه گره از کار هم‌نوعانشان بگشایند و امکان انجام پرواز‌های خودشان را هم فراهم آورند.

وضعیت نابسامانی که حتی امکان خروج مسافران از فرودگاه و بازگشت به خانه و زندگی هایشان را هم نمی‌داد چراکه خبری از تاکسی و وسایل حمل و نقل عمومی برای جابجایی مردم نبود. اشکالی که ظاهرا ارتباطی با مسئولان فرودگاه، یا مسئولان مافوق ایشان ندارد که اگر داشت، می‌شد با اجراه چند دستگاه اتوبوس و استمداد از امثال شهرداری، برای رفع و رجوعش تدبیر کرد.

تدابیری از جنس احترام به مردم و درک شرایط و مشکلاتشان. از جنسی که ظاهرا نایاب شده که اگر موجود بود، می‌شد با مسافران به دام افتاده در فرودگاه با صداقت سخن گفت: نه اینکه اصطلاحا سنگ قلابشان کرد و پرسش هایشان در خصوص انجام پرواز را با جواب‌های غیردقی و آکنده با دروغ پاسخ گفت. پاسخ‌هایی دروغین که تاخیر در پرواز را دو ساعت اعلام می‌کند و دو ساعت بعد، با عددی دیگر آن را تمدید می‌کند و... .

همه این‌ها در حالی است که می‌دانیم چه در حوزه راه و چه در بخش فرودگاهی، متولی حل و فصل این مشکلات یکی است و نمی‌توان توجیه‌هایی مانند اختلاف بین نهاد‌ها و مشخص نبودن دایره مسئولیت و امثال این‌ها را سپر ساخت و پشتش پنهان شد؛ حوزه مسئولیت وزارت راه و شهرسازی که متولی آن حتی زحمت بازدید از فرودگاه و شنیدن مشکلات مسافران در راه مانده و سرگردان را هم به خود نداد.

وزیری که پیشتر هم در زمان بروز برخی بحران‌ها در حوزه مسئولیتش ثابت کرده درک درستی از دنیای افراد آسیب دیده ندارد و قصدی هم برای رفع این مشکل ندارد. درست مثل این روز‌ها که صدای اعتراضات در فرودگاه امام خمینی (ره) به مدد شبکه‌های اجتماعی و حضور مسافران پرشمار خارجی، به آن سوی مرز‌های کشورمان هم رسیده است، اما نتوانسته دکتر آخوندی را مجاب کند از دفتر کارش در تهران خارج شده و زحمت طی کردن ۲۵ کیلومتر تا بزرگترین فرودگاه کشورمان را به جان بخرد!
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۶۳
تابناک عزیز
فرض کنید که تکان هم بده،اقایون رو از یه پست مدیریتی برمیدارن و میگذارند در یه پست دیگر.همان قانون بقای مدیر در کشور رو عرض میکنم و همان اش و همان کاسه
اخوندی بیخیاله قرار نیست با وجود هر مشکلی کنار گذاشته بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
وقتی پشت کسی گرم است این است به نحوه صحبت کردن ایشان توجه کنید که چقدر کوچه بازاری است
وقتی فقط به یه طرح پوپولیستی و رای بیار به اسم طرح تحول جیب پزشکان اینقدر بها داده شود و یک درصد مالیات بر ارزش افزوده و ده درصد هدفمندی یارانه ها را به طرح پزشکان که به نوعی زیر میزی رو به رومیزی قانونی تبدیل کرد و همه رو از رشته های مهندسی فراری داد بها داده شود همین نتیجه اش است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
در اینجا فقط پزشکان اخمیت دارند و مهندسان بی فایده و بیکار چون پزشک ها در دستانشان جون آدم هاست و مهندسان ماکزیموم یک شبکه و چندین حساب و کتاب و کامپیوتر ، مهندسی را میشه با تعویض مدیر مهندسی کرد ولی دکتر را نمیشه جابجا کرد مخصوصا در شرایط خاص و اینطور است وضعیت نخبه های مهندسی در ایران و فرقشان با دکتر های با حقوق چند میلیون در روز
این وزیر راه و شهرسازی چرا عوض نمیشه چرا فرد لایقی وجود نداره بذارن جای ایشان. واقعا ریاست جمهوری بایستی اقدامی بکنه
برکناری ویا استیضاح این وزیر حاشیه دار در اسرع وقت جهت جلوگیری از وارد امدن لطمات گوناگون دیگر واجب است
روزهای عادی هم کم از بحران نداره وضعیت سرویس های بهداشتی.صفهای طویل مهر خروج و ورود به کشور کثیفی همه درو دیوار و سقفها. اون وضعیت تاکسی ها . وقتی از یک کشور خارجی وارد اینجا میشیم واقعا منزجر کننده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Korea, Republic of |
۰۴:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
کاش میشد این نظر رو چند بار لایک کرد
گیردادین به این وزیر هاااااااا
اگر میخواید گشور درست بشه هر کسی که در این سال هامسئولیت داشته باید بازنشسته بشند و دیگران که تا حالا نخودی محسوب میشدند بیان سرکار!!
ایشون باید همون موقع که قطارا خوردن به هم و ایشون افاضات کردند که قطارا بیمه بودن استیضاح و بر کنار میشد. حیف از جون مردم و ما
بابا چرا درک نمیکنید..شما بهش ایراد میگیرید.واقعا چه توقعی دارین .کار بدی کرده که کمبود مدیر داریم با اینهمه کار اومده وزیر هم شده.تازه وزیرای دیگه مگه چه گلی به سر این مردم زدن که ایشون نزده.اینقدر ازیتشون نکنید.
ایشان به جز ارایه تئوری و ابراز نگرانی کاری بلد نیستند
به جز فرودگاه ها
کل راههای منتهی به تهران به جز جاده لواسان مسدود و برفروبی انجام نشد !
قطارها در برف گیر کردند و سوزن یخ زده و سوزن بان حقوق نگرفته ولی وزیر و مشاورین حقوق میلیونی خود را سر وقت دریافت می کنند و تشریفات در بالاترین سطح در ستاد وزارت راه برای ایشان انجام میشود
ایمنی جاد ه ها افزایش نداشته است
هیچ اقدامی بابت اسکان زلزله زدگان انجام نشده و مسکن مهر فر ریخته و وزارتخانه هیچ کاری برای جبران خسارت انجام نمی دهد
علیرغم امضا برجام به جز سه فروند جت و چند فروند ملخی برای هما هواپیمایی برای سایر شرکتهای تامین نشده و حتی خرید هواپیماهای دست دوم سخت تر شده
واقعا وزیر و وزارتخانه چه می کند ؟!!
تابناک عزیز تو خودت سهمی کوچک در ایجاد گونه مشکلات پیدا نکن. تا امثال این خبر نباید درج عنوان تحصیلی مسوول محترم نامبرده را فراموش کند شما هم سهمی در به وجود آمدن این گونه مشکلات دارید. از وقتی رسم شده مسوول بایستی یک عنوان( مهندس، دکتر و ...) را قبل از نام داشته باشد مشکلات افزونتر شده است.
باید اون نماینده های مجلس رو محاکمه کرد که دوباره به این وزیر رای اعتماد دادن
بخاطر اینکه وزن ایشان زیاد است.
آقای اخوندی به کی وابسته است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
سلام به بالا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
سلام ایشان باجناق آقایان ناطق نوری و شهیدی هستند ولی نمی دانم به کی وابسته هستند ! ایشان از انقلابیون بنام و فعال بودند که برای مستظعفین می خواستند اعدالتو برابری بیاورند
والسلام
متاسفانه ناکارآمدی وزیر راه بارها برای همه مشخص شده؛ مانند حوادث دردناک برخورد قطارها، وضعیت نابسامان و غیر استاندارد جاده ها و تصادفات مکرر اتوبوسها و نیز تاخیرهای فراوان شرکتهای هواپیمایی و اخیرا ناکارآمدی فرودگاهها در برابر بارش برف و سر درگمی مسافرین.
بنظر می رسد نمایندگان نیز در این مورد اهمال کرده و تاکنون نتوانسته اند این وزیر را با استیضاح ب هچالش بکشانند. البته وزیر باید از مسولیتی که توان آنرا ندارد؛ استعفا دهد.
نامبرده گرامی اصلاً دغدغه ای برای عزت مردمان بسیار نجیب کشورمان داشته است!! ایشان اصلاً در باغ نیستند!! ان شاءا...
وقتی در دوره اول در آتش سوزی قطار گفتند خدا را شکر مسافران بیمه بودند چه توقعی دارین
مگر كسي كه وزير مي شود بايد از اتاق كارش !!! بيرون بيايد ؟ نمي ترسيد فوراً كسي ديگر صندلي وي را تصاحب كند ؟ لطفاً اين پيشنهاد ها را به وزاري دولت برجامي و "ما بايد ..." و مذاكرات برد برد - تعامل با دشمن و . . . نكنيد . بگذاريد مشغول سرگرميهاي داخل اتاق باشند . خوابشان را پريشان نكنيد .
استیضاح
اصلا این وزیر و امثالش برای کار نیامدند
استیضاح فقط
مشکل این کشور نه وزیر نه رییس جمهور، نه مدیر میانی است . مشکل اینه که مجبوریم تا از بین انتخابهای ممکن و البته ناکارآمد مسولیت را به یک نفر بسپاریم. که اگر اینگونه نبود ملت با جان و دل مسولیت انتخاب اشتباه خود را میپذیرفتند و گلایه نداشتند.
ما فارغ التحصيل معمارى دانشگاه علمى كاربردى مسكن وشهر سازى بيكاريم درصورتى كه نه پول داريم براى خودم كار كنيم هرجا مى رويم سابقه كار مى خواهند سن مان هم دارد بالاى سى سال مى رود ازهمه جا نااميد شديم اقاى وزير با توجه به اينكه ساختمان ها نظارتى درست حسابى نمى شوند شما براى ما چه كرده ايد؟ اصلا براى چه اين دانشگاه دانشجو مى پذيرند اين همه شما درمسكن وراه اهن وفرودگاه ها وبنادر نيرو نياز داريد ما چرابيكار بايد باشيم وارزوى زن وبچه به دلمان باشد
. اگر کسی انصاف و صداقت نداشته باشد، حتما مدیریت هم بلد نیست. اما چه می شود کرد که آنچه برای مسولین فعلا مهم ترین چیز است حفظ باند و گروه و دسته خودشان است
آخوندي بايد استيضاح بشه، هيچ كار مفيدي براي كشور نكرده
اف بر مدیریت اشرافی
خود کرده رو تدبیر نیست چهار سال مدیریت روحانی رو ندیدید دوباره بهش رای دادین حق داشتین ..یه جورایی مجلس قبلی اخوندی رو استیضاح کرد تعداد آرای موافق موندنش درپست وزارت خانه بیشتر از آرای رای اعتماد اولی بود حالا نماینده منتخب ملت رییس جمهور منتخب ملت بانظرات این دو نهاد چه کنیم هیچ نمیتوانیم
آقای رئیس جمهور که گفته اید بایست صدای مردم رو شنید لطفا از وزیر مربوط بخواهید چرا صدای مردم رو نشنیده از خودتون شروع کنید. مخاطب صحبتهای شما چه کسانی هستند؟!!
حداقل سزای این وزیر استعفا و منع 10 ساله از سمت های دولتی است
تابناک عزیر، این وزیر مانند بقیه وزرا اهل شواف نیست، به جاده ها سرک میکشید اما بدون حضور دوربین حتما باید کلی عکس میگرفت تا ثابت شه در حال کاره، کدوم مسئول کشورهای اروپایی رو دیدی با حضور دوربین کار کنه، این چه بدعتی که ما داریم
مردم خوب ایران خوشی و آرامش و امنیتی که انصافا دولت ۱۱ و ۱۲ برای شما فراهم کرده دل تان را زده وچون هر روز دل مشغولی و جار و جنجال سیاسی ای که دولت ۹و۱۰ درست می کرده ندارید ، ناشکری می کنید و هی نق می زنید خوب از خدا برف خواستید ، خدا دعای شما را اجابت کرده ، خوب برف این گرفتاری ها را هم دارد ، اگر هواپیما رعایت ایمنی را نکند و حرکت کند ، و اتفاقی بیفتد شما جواب گو هستید یا باز هم آن وزیر بیچاره باید جواب بدهد ، چقدر بی انصاف و پر توقع شدید ، احترام شما را نگه می دارند و چیزی نمیکن ، شما را بخدا کمی همکاری کنید ،این روز ها مد شده نق زدن ، کمی هم خوبیها و این همه خدمت را ببینید،
برف آبشدنی است ولی وزارت ماندنی است !؟
ازتون خواهش میکنم کاری بهش نداشته باشین
جابجا میشه
.
قانون اول نیونتون میگه :مدیران از بین نمی روند فقط از پستی به پست دیگر منتقل میشوند.
تا زمانی که مجلسیامون فقط حرف میزنن و در آخر به وزرای ناکارامد رای میدن هیچ اتفاقی نمیوفته
اصلاح شرایط کشور جز تغییر ریاست جمهوری راهی ندارد،
ناکارامدترین وزیری.
این مشکلات در مقابل عظمت این انقلاب اصلا ارزش پرداختن و توجه را ندارد. باید که جشنهای دهه فحر را با شکوه تمام برگزار کنیم.
چرا فرافکنی؟یعنی مردم دراین معضل بی تقصیر بودند؟بعنوان مثال؛احمال کاری شرکتهای هوایی و کارکنان فرودگاه و یا عدم استفاده مردم از لاستیک زمستانی که باعث راه بندان شد؛چه ربطی به وزیر داره؟
خود خدا یه کاری کنه مردم راحت بشن
البته ايشان ديروز اول وقت در مراسم 12 بهمن فرودگاه مهرآباد در رديف اول حاضر بودند.بهر حال هر فردي استعداد خاص خودش رو داره .
در ضمن امثال این آقا احمدی نژاد رو میخوان که گوششون رو بپیچه بندازه بیرون.
تابناک سانسور نکن حرفمو
جای نگرانی نیست.بیمه هستند!
آقا تو رو خدا اینقدر ناشکر نباشین، خداوند ایشون رو برای ما فرستاده تا آقا و سرور ما باشه، وزیر ما باشه، دستور بده ، ایراد بگیره. بعدم کدوم یکی از وزرا از ایشون بهتره که اینقدر غر میزنیم. نمونه اش همین وزارت کشور که یه فرماندارش سر امتحان دانشگاه تقلب میکنه و دیگری به خبرنگار بیچاره میگه ازم عکس بگیری از گوردت میگیرم میندازم بیرون، استاندار محترم هم که تا دیروز ورزشی بود یه شبه میشه استاندار.
پس مشکل آقای آخوندی تنها نیست، مشکل احمدی نژاده، ما میتونیم همه تقصیرها رو گردن ایشون بندازیم.
وزرای ناکارامد مثل ایشان در کابینه زیاد است
حادثه سانجی قطار تبریز مشهد بارندگی های اخیرو وضع راهها فرودگاههای کشور

مطمعنا اگر مجلس چیزی نمی گوید و ایشان دوباره رای اورد دلیلی داشته و ایشان به جایی وصل است
شما نگاه کنید به نخوه صحبتهای وزیر گه هزار بار در مصاحبه اخیرش گفت من.من اینگارو کردم من مسافرتم رو کنسل کردم من..
خداوند بزرگ را سپاس گذارم فقط يك بار برق امد
اگر هر روز باشه چه اتفاق مي افتد
بعد ميگويند باران برف نمي ايد
اخه چرا بياد بگي بلا امد
وقتي تو حاضر نيستي خدا هم حاضر نيست
اين هم باريد تا ملت از تشنگي نميرند
خدا را شكر كه امد اين برف پر بركت

من بابت اين سپاس گذارم
بگذار ببارد و الا تابستان سازمان اب
پدرمان را در مي أورد
شما چه توقعاتی دارید
وقتی آقای وزیر می داند در هر شرایطی در حوزه کاریش هیچ مقام بالایی کاری باهاش نداره و تاییدش میکنند چرا اترس از برکناری داشته باشن
آقای وزیر آنقدر پول دارندکه فکر میکند تمام کارها را با پول جبران کند مثل دیه مسافران قطار وغیره....
زمانی که شنیدم آقای رئیس جمهور مجددا این فرد ناکارامد را به مجلس معرفی کردند و مجلس مجددا به ایشان رای اعتماد دادند واقعا ار هردو ناامید شدم واین موضوع نشان میدهد که یا در کشور واقعا قحط رجال است و یا رئیس حمهور و نمایندگان مجلس سابقه کاری ایشان را بررسی نکردند و یا اینکه موضوع لابی گری و هم حزبی بودن ار همه چیز مهم تر است.
ایمنی جاده های ورودی وخروجی شهر تهران کلا 3 نفر نیرو دارد امسال با هیچ پیمانکاری قرارداد ندارد در ضمن برای ورودی به سالن ورودی و خروجی فرودگاه امام خمینی دوتا کارگر روز مزد بگیرید تا برفها را پارو کنند رییس شهر فرودگاهی فقط 10 روز سابقه کار دارد و اصلا حضور ندارد چه رسد به وزیر محترم
آخه اين وزير وظيفه نشناس وبى ادب را نمايندگان بدتر از خودش راى به ادامه خرابکاريش دا.ده ا ند به چه کسى شکايت شود
اونقدر از طرز بیان این وزیر و حق به جانب گرفتنهاش متنفرم که نگو
وقتی توی تلویزیون ظاهر میشه بی اختیار در حالیکه ناسزا میگم کانال رو عوض میکنم و تا ساعت ها عصبانی هستم .
واقعا جاى تاسف دارد كه نه فقط جناب وزير بلكه هيچكدام از معاونانشان نيز براى پيگيرى مشكلات مردم در برف مانده وَيَا سرگردان در فرودگاه حرمتى نكردند ! مگر عصر حجر است كه چند نَفَر كارگر با بيل و پارو برف فرودگاه را بروند، اينجانب نيز حدود ١٥ ساعت يكروز و ٥ ساعت هم روز دوم در فرودگاه بودم و بعضا شاهد مسخره كردن چندين مسافر خارجى بودم كه فرودگاه تهران را با كشورهاى عقب مانده مقايسه ميكردند، همچنين هنگامى كه با يكى از افسران گذرنامه درد دل ميكردم از ايشان پرسيدم ايا مسئولى از فرودگاه بازديد داشته؟ ايشان گفت خير ،براى چه بايد بيايند؟ بيايند كه فحش بخورند ؟ ما كه نه فرودگاه داريم نه هواپيما و أصلا موضوع ربطى به ما ندارد بايد متلك ها و فحشها را بخوريم ! ان از هواپيما خريدشان و اين از مديريت فرودگاهها !!!!
یه سری بزنید به سیره امام (ره) که تمام مسئولین رو از قشر ضعیف و متوسط جامعه انتخاب میکردن یا توصیه می کردن ، تا درد مردم را درک کند وقتی یه نفر در حد آخوندی با سرمایه افسانه ای بشه وزیر دلش برای من و شما نمیسوزه و جون آدمها در حد مبلغ بیمه بودنشون ارزش داره .
هزار بارم اگه ایشون استیضاح بشه بازم رای میاره .(روحانی خسته شدیم خواهشا برو )
ایشان وزیر برند آقای روحانی است بی حالی و‌ رخوت وزیر راه ناشی از همین صفت در رییس جمهور است کلا همه همینطورند ولی باید گفت خلایق هر چه لایق هم تهران لایق نجفی و شورای شهر فعلی است و هم کشور لایق دولت پیر فرتوت و‌خسته آقای روحانی تازه فردا برای ورود به تهران برای غیر تهرانی ها و‌ورود به خیابان برای تهرانی ها ساعتی هزینه داره توی خانه بمانی زیانش کمتر است وزیر راه از حالا برای سال ۹۷ تمرین می کند هزینه پای دولت نوشته نشود .
انگار دركشور قحط الرجال هست كه ادم بيكفايتي مثل وزير راه چندين سال پست مهم و حساس رو دراختيار دارند و عليرغم اعتراضات به عملكردشون درحوزه هاي مختلف همچنان در پست وزارت ماندند
تا زمانی که انتخابات دو مرحله ای است و مردم فقط حق دارند در مرحله دوم بین بدو بدتر و یا بین بدتر و بدترین ها انتخاب کنند کابینه و وزیرانش هم از این بهتر نمی شوند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل