بازدید 2916

حذف رشته‌ها از فراخوان جذب به دلیل نداشتن مجوز

کد خبر: ۷۷۰۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹ 31 January 2018

رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت علوم با بیان اینکه تعدادی از رشته‌ها در هجدهمین فراخوان جذب هیات علمی وزارت علوم به دلیل نداشتن مجوز حذف شده‌اند، از تاخیر سه روزه در اعلام فراخوان برای بررسی اعتراض دانشگاه‌ها خبر داد.

 به گزارش آنا، دکتر محمدرضا رضوان‌طلب درباره حذف برخی از رشته‌ها از هجدهمین فراخوان جذب هیات علمی (بهمن‌‌ماه) وزارت علوم، گفت:‌ این اتفاق جدید نیست، در تمام فراخوان‌ها این موضوع وجود داشت، چراکه در تمام فراخوان‌ها نیاز دانشگاه‌ها بارگذاری می‌شود و قبل از این مرکز نظارت و ارزیابی وظیفه تطبیق نیاز دانشگاه‌ها با مجوزهای شورای گسترش و سهمیه‌ها را داشت. این نیاز از طریق این مرکز به مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم اعلام می‌شد و در فراخوان‌ها نیز بر همان اساس ظرفیت دانشگاه‌ها منتشر می‌شد.

وی افزود: اکنون این وظیفه بر عهده مرکز امور هیات علمی وزارت علوم گذاشته شده است و این مرکز به مرکز جذب هیات علمی نامه‌ای ارسال کرد که تعدادی از رشته‌ها مجوزهای لازم را ندارند. مرکز ما فقط تائید صلاحیت عمومی و علمی را برعهده دارد و به موضوع سهمیه و مجوزها وارد نمی‌شود.

رئیس مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم ادامه داد: پس از اعلام مرکز امور هیات علمی وزارت علوم، تعدادی از دانشگاه‌ها اعتراض کردند مبنی بر اینکه ما مجوزهای لازم را داریم به همین دلیل ما آغاز فراخوان جذب را سه روز به تاخیر انداختیم تا دانشگاه‌ها اسناد خود را به مرکز امور هیات علمی ارائه دهند. به اعتقاد ما ممکن است اطلاعات مرکز امور هیات علمی به‌روز نباشد و برخی از ظرفیت‌ها برگردد.

رضوان‌طلب همچنین درباره ظرفیت جذب هیات علمی دانشگاه‌ها گفت: وزارت علوم باید با هماهنگی سازمان امور استخدامی، برای جذب هیات علمی ردیف استخدامی در نظر بگیرد، با رایزنی‌ها و جلساتی که با این سازمان صورت گرفت ظرفیت جذب هر فراخوان برای دانشگاه‌های دولتی 800 نفر است.

وی همچنین درباره جذب هیات علمی در دانشگاه‌های غیردولتی ادامه داد: دانشگاه‌های غیردولتی برای جذب هیات علمی هیچ محدودیتی ندارند و حتی می‌توانند در رشته‌هایی که مجوز ندارند عضو هیات علمی بگیرند چراکه هزینه این اعضای هیات علمی با همان دانشگاه‌هاست و چیزی برعهده وزارت علوم نیست و اگر آن اعضای هیات علمی بدون دانشجو و کلاس بمانند مسئولیت آن با همان دانشگاه‌هاست.

رضوان‌طلب افزود: پیش از این آغاز فراخوان جذب بهمن، 14 بهمن اعلام شده بود ولی اکنون با تاخیر سه‌روزه به 17 بهمن موکول شده است و متقاضیان 15 روز فرصت خواهند داشت تا اطلاعات خود را بارگذاری کنند. سیستم ثبت‌نام در فراخوان طوری طراحی شده است که قطعی و کندی نداشته باشد اگر شاهد قطعی و کند در سامانه باشیم احتمالا مدت زمان بارگذاری را تمدید خواهیم کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار