بازدید 7771

تاثیر مصرف آنتی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هیستامین در درمان اگزما

کد خبر: ۷۷۰۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳ 31 January 2018

متخصص پوست گفت: گاهی از دو کلمه درماتیت (ضایعات پوستی) و اگزما به جای همدیگر استفاده می‌شود، معمولاً در مواردی که التهاب علت خارجی داشته باشد، از کلمه ضایعات و در مواردی که عامل خارجی موجود نباشد، از کلمه اگزما استفاده می‌شود.

به گزارش فارس، صفیه چعباوی‌زاده متخصص پوست به بیماری اگزمای پوستی اشاره کرد و گفت:‌ این بیماری انواع مختلفی دارد. گاهی به اشتباه از دو کلمه ضایعات و اگزما به جای همدیگر استفاده می‌شود؛ ولی معمولاً در مواردی که التهاب علت خارجی داشته باشد، از عبارت ضایعات پوستی و در مواردی که عامل خارجی وجود نداشته باشد، از کلمه اگزما استفاده می‌شود.

چعباوی‌زاده بر اثر شدت و دوره بیماری ضایعات التهابی اگزمایی را به سه گروه تقسیم کرد و گفت: التهاب اگزمای حاد نوعی از بیماری است که با ضایعات پوسته‌دار قرمز همراه با خراش، نمای سلفی‌شکل پوست، خارش خفیف تا متوسط و بدون دانه‌های آبدار مشخص می‌شود. بیماری‌های درماتیت آتوپیک، درماتیت کهنه بچه، اگزمای دور دهان و ... با این نوع التهاب ظاهر می‌شود.

وی در ادامه التهاب اگزمای حاد را از دیگر عوامل ایجاد ضایعات التهابی پوست دانست و اظهار داشت:‌ این نوع التهاب با ضایعات قرمز روشن و متورم و همراه با دانه‌های آبدار و با خارش شدید بروز می‌کند. خاراندن این ضایعات باعث خارش، ترشح سرم از دانه‌ها، تشکیل دلمه و افزایش احتمال عفونت ثانویه می‌شود.

این متخصص پوست گفت: التهاب اگزمای مزمن جزو سومین ضایعات التهابی اگزمایی به شمار می‌رود. این حالت با افزایش ضخامت پوست، تشدید خطوط پوست پوستی، خراش و ترک‌های پوستی و خارش متوسط تا شدید مشخص می‌شود. بیماری‌هایی مانند پای خشک و ترک‌دار و اگزمای نوک انگشتان تایپیست‌ها از این دسته به شمار می‌رود.

وی در پایان گفت: در درمان اگزمای پوستی تماس نداشتن پوست با ماده حساسیت‌زای محرک، دوری از گرما و تعریق زیاد، مصرف آنتی‌هیستامین‌ها و کورتیکواستروئید‌ها، استفاده از لباس‌های نخی و نخاراندن سطح مبتلا به بیماری نقش اساسی دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان