بازدید 2960
۱

آملی لاریجانی: نظام قضایی رو به تکامل است

کد خبر: ۷۶۹۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴ 31 January 2018
رییس قوه قضاییه گفت: امروز ما با مجموعه‌ای به‌نام قوه قضاییه مواجه هستیم که به لحاظ قوانینی که در حال اجراست نسبت به قبل پیشرفته‌تر بوده و قابل مقایسه نیست و در عین حال کاستی‌هایی مثل اطاله دارسی داریم که امیدواریم برطرف شود.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و تبریک فرا رسیدن دهه فجر گفت: ما می‌دانیم انقلاب به رهبری امام راحل تحول عظیمی در بعد نظری و عملی در جامعه اسلامی و خصوصا در کشور ما به وجود آورد.

رییس قوه قضاییه بیان کرد: در بعد نظری انقلاب ما یک انقلاب فکری عظیم در بنیان نهادن یک نظام سیاسی لیبرالی و مردم‌سالاری دینی در دنیا بود و تحلیل اینکه چگونه این نظام فلسفی رقیب لیبرال دموکراسی غربی شد، نیاز به فرصت کافی دارد. این نظام ارزش‌هایی را بنیان نهاده است که واقعا نظام‌های فلسفی غرب در بُعد سیاسی نمی‌توانستند اینطور نظامی را که در آن هم مردم سالاری و هم ارزش‌های الهی و دینی و اخلاقی دارد، بنیان بگذارند و بُعد نظری نظام نیازمند تبیین و تحقیق بسیار است و حملات کشور‌های سلطه علیه جمهوری اسلامی در شرایط امروز ناشی از همین بُعد نظری است.

وی ادامه داد: در بعد عملی امام راحل خودباوری و استقلال و آزادی را به مردم بازگرداند و اینکه امروز همه مردم در صحنه اند و به میدان می‌آیند و گاهی جلوتر از مسئولان در صحنه هستند، ناشی از وجود امام راحل است. احیای ارزش‌های اسلامی کار امام بود و توجه به محرومین تاکید امام بود.

آملی لاریجانی بیان کرد: مسئولان نهاد‌های نظام جمهوری اسلامی چقدر توانسته اند با اهداف قرابت داشته باشند که این موضوع تابع این است که این شاخص‌ها را چقدر رعایت کرده باشند.

وی گفت: افزود: جمهوری اسلامی در مسیر کلی این ارزش‌ها حرکت کرده و هم قوه قضاییه و هم قوای دیگر تلاش کردند، ولی تا اهداف بلند فاصله دارند و ما مسول هستیم برای نگهداری ارزش‌ها تلاش کنیم.

رییس قوه قضاییه گفت: امروز ما با مجموعه‌ای بنام قوه قضاییه مواجه هستیم که به لحاظ قوانینی که دارد اجرا می‌شود نسبت به قبل پیشرفته‌تر است و قابل مقایسه نیست و در عین حال کاستی‌هایی مثل اطاله دارسی داریم که امیدواریم برطرف شود.

وی گفت: نظام قضایی رو به تکامل بوده و گرچه با افت و خیز‌هایی مواجه بوده، ولی مسیرش مسیر تکامل بوده و امیدواریم بتوانند اهداف بلندی که امام ترسیم کرده را به فعلیت برسانند.

وی در پایان از همراهی و همکاری سید حسن خمینی تشکر کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۱
نمونه بارز این تکامل را در خودکشی با کبسه زباله در زندان ها میبینیم.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان