بازدید 20621

مگر کشور قانون ندارد؛ یعنی چه که «ابربدهکار» بانکی از کشور خارج شد؟

مراجع رسیدگی کننده به پرونده این ابربدهکار اگر به اندازه خود این فرد مقصر نباشند، حتما کمتر از او هم مقصر نیستند، چون در این رویداد، «ح.ز» همان طور که توانسته با سوء استفاده و بی قانونی بخشی از اموال بیت المال را در دست بگیرد، به همان شکل هم از کشور خارج شده است. الان علاوه بر اینکه در مورد اموال بیت المال نگرانی وجود دارد، درباره بی قانونی برخی افراد و دور زدن قوانین مصرح کشور هم توسط آنها نگرانی هایی در سطح جامعه ایجاد شده که مسئولان امر باید خیلی زود به آن ورود کرده و جلوی آن را بگیرند.
کد خبر: ۷۶۹۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶ 31 January 2018

«یکی از ابر بدهکاران بانکی از کشور خارج شد»؛ عنوان خبری است که امروز در رسانه های مختلف و شبکه های اجتماعی دست به دست می چرخد؛ موضوعی که وقتی متوجه می شویم، پرونده این «ابربدهکار» در مراجع قانونی در حال رسیدگی است، بیشتر شوکه کننده می شود! چرایی و چگونگی خروج چنین فردی از کشور یکی از سؤالاتی است که باید مراجع رسیدگی کننده خیلی زود به آن پاسخ بدهند.

به گزارش «تابناک»؛ درست یک سال قبل، یعنی در نهم بهمن ماه سال 1395، «ولی الله سیف» رئیس کل بانک مرکزی، در نامه ای به مدیران عامل بانک ها با اشاره به لایحه قانونی ممنوعیت خروج بدهکاران بانکی، خواستار استفاده از این لایحه به عنوان آخرین اقدام و نه به عنوان اهرم فشار در گام اول، علیه بدهکاران شده است. سیف در نامه شانزده بندی خویش به مواردی همچون لزوم امضای شخص مدیرعامل بانک در نامه درخواست ممنوع الخروجی، اطلاع کتبی به شخص ممنوع الخروج و ممنوع الخروج شدن بدهکاران بانکی حقیقی با بدهی 3 میلیارد ریال و مدیران اشخاص حقوقی با بدهی 5 میلیارد ریال اشاره کرده است.

جالب است بدانید، در حالی که پرونده «ح. ز» به اتهام خیانت در امانت و تحصیل مال از طریق نامشروع به میزان تقریبی 300 میلیارد تومان از منابع بانک ملت در حال رسیدگی است، نامبرده با ایجاد فشار و لابی‌گری درصدد آن است تا زمین‌های موقوفه خود را در ازای بدهی 300 میلیاردی خود به چندین برابر قیمت با بانک تهاتر کند. در حالی که کل ارزش زمین های مورد اشاره مطابق با ارزیابی کارشناسان رسمی دادگستری، بیش از 50 میلیارد تومان نیست و بدهی معوق و تقریبی 30 میلیارد تومانی یکی از املاک موصوف بابت اجاره بهای خود به یک نهاد غیردولتی ارزش املاک نامبرده را به حدود 20 میلیارد تومان و کمتر از 10 درصد بدهی 300 میلیاردی این ابر بدهکار بانکی رسانده است.



یعنی چه که «ابربدهکار» بانکی از کشور خارج شد؟

البته گفته شده، در حالی که مدیران بانکی به درخواست «ح.ز» تهاتر املاکش با کل بدهی 300 میلیارد تومانی وی پاسخ منفی داده اند و زمینه ای برای بی قانونی دیگری از سوی این فرد فراهم نشده، او بدون تودیع هرگونه وثیقه و با فشار و لابیگری، اقدام به خروج از کشور و سفر به امارات متحده عربی کرده است.

جالب است که گفته شده این ابربدهکار بانکی برای دومین بار است، با وجود باز بودن پرونده اش در مراجع رسیدگی کننده، اقدام به خروج از کشور کرده است. این ابر بدرهکار سیستم بانکی، با وجوه بیت‌المال اقدام به سرمایه‌گذاری در خارج از کشور (انگلیس، امریکا، فرانسه و امارات) به نام همسر و فرزندان خود کرده و هنوز وجوه بیت المال را پس نداده است.

در خبر موصوف آمده است: کلکسیونی از ماشین‌های میلیاردی، ویلای شخصی در امارات، موناکو فرانسه، لندن و امثال آن تنها بخشی از حیف و میل اموال بیت‌المال توسط نامبرده است. این ابربدهکار بانکی در حال حاضر در کشور امارات است و پیشتر در بازار خرید و فروش ارز فعال بوده و در برهه‌ای کار واردات پالت‌های ارزی را بر عهده داشته است.

کسانی که فعالیت اقتصادی در کشور انجام می دهند و حتی مردم عادی، به خوبی می دانند، در صورت وجود اندک بدهی و یا مالیات ـ آن هم در صورتی که پرونده ای در مراجع رسیدگی کننده و محاکم قضایی نباشد ـ فقط به صرف بدهی و مالیات، فرد به صورت سیستمی از خروج از کشور منع می شود و اولین کار هم تقریبا همین ایجاد محدودیت و منع از کشور به کشور دیگر است؛ حالا اینکه این فرد چطور از کشور خارج شده است، از پرسش های جدی است که مسئولان امر باید خیلی زود پاسخ قانع کننده و روشنی به آن بدهند.

چطور ممکن است فردی با وجود اثبات بدهی 300 میلیارد تومانی به بیت المال و بانک ها ـ که آن هم در اثر سوء استفاده حاصل شده است ـ می تواند به راحتی از کشور خارج شود و در جواب چگونگی خروج گفته شود با «فشار و لابیگری» از کشور خارج شده باشد؟! الان مهمترین پرسش این است: فشار بر چه کسی و چه نهادی و چگونه و لابیگری با چه فرد یا افرادی؟ مگر این ابربدهکار بانکی چه قدرت و اختیاراتی داشته که بتواند برای خروج از کشور قوانین را دور بزند و بر شخص و نهادهایی که مانع از خروج وی از کشور بوده اند، فشار وارد کند؟

اینکه گفته شده او توانسته با لابیگری از کشور خارج شود، یعنی چه؟ مگر کشور قانون ندارد؟ این پرسش جدی افکار عمومی است که مگر می شود، آیا هر کسی با وجود داشتن بدهی کلان به بانک ها می تواند با لابیگری از کشور خارج شود؟ پس تکلیف قوانین چه می شود؟ آیا مشخص شده این فرد دقیقا با چه کسی و یا چه افرادی لابی کرده و توانسته از کشور خارج بشود؟

به نظر، علاوه بر اینکه باید چنین افرادی به مردم و جامعه معرفی شوند، باید با کسانی که زمینه خروج چنین فردی را از کشور فراهم کرده و قانون را به هیچ انگاشته اند، برخورد جدی تری شود، چون اگر قرار بر این باشد که یکی بتواند مبلغ کلانی از اموال بانک ها و مردم را به نفع خود مصادره کرده و سپس با لابیگری از کشور خارج شود، دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود.

مراجع رسیدگی کننده به پرونده این ابربدهکار، اگر به اندازه خود این فرد مقصر نباشند، حتما کمتر از او هم مقصر نیستند، زیرا در این رویداد، «ح.ز» همان طور که توانسته با سوء استفاده و بی قانونی بخشی از اموال بیت المال را در دست بگیرد، به همان شکل هم از کشور خارج شده است. الان علاوه بر اینکه در مورد اموال بیت المال نگرانی وجود دارد، درباره بی قانونی برخی افراد و دور زدن قوانین مصرح کشور هم توسط آنها نگرانی هایی در سطح جامعه ایجاد شده که مسئولان امر باید خیلی زود به آن ورود کرده و جلوی آن را بگیرند.

«بدهکاران بانکی موضوع لایحه قانونی ممنوعیت خروج بدهکاران بانکی مصوب 1359» به صراحت تاکید دارد که بدهکاران بانکی نسبت به خروج از کشور ممنوع خواهند بود و از طرفی در نامه شانزده بندی سال گذشته رئیس کل بانک مرکزی بدهکاران حقیقی با 3 میلیارد ریال و بدهکاران حقوقی با 5 میلیارد ریال بدهی معوق بانکی از خروج از کشور منع می شوند؛ البته قید «به دستور و به امضای مدیرعامل بانک» هم در آن صراحت دارد؛ حالا باید دید کوتاهی درباره خروج از کشور ابربدهکار بانکی موصوف از سوی بانک صورت گرفته یا مسائل دیگری در آن دخیل بوده است؟

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۰۸
انتشار یافته: ۴۹
حالا با یه دست رفته یا دو دست؟!
وقتی دستش را قطع کردید انتظار دارید در ایران بماند؟! حالا میاد خارج و در ویلای فرانسه و امریکا و کانادا و تقاضای حقوق معلولیت به خاطر قطع دست هم می کند!!!!
همه چی داره جانداره
مردم در کرمانشاه در برف و سرما دارن جان می دهند فرزندانشان را از دست می دهند چرا کاری برای مردم نمی کنید چرا مردم این مناطق در مساجد اسکان داده نمی شوند
چطور جلوی بدهکاران بانکی گرفته نمی شود چرا در هنگام خروج از کشور دستگیر نمی شوند اونوقت دستفروش رو اونقدر کتک می زنند که خودسوزی می کند
اینقدر دستفروش رو کتک می زنند که جلوی بچه اش جان می دهد
خدا امام زمان رو برسون
ما رو مسخره کردید با این ح و ز و ب پ و .... اگر مطمینید که ایشون ابر بدهکار هست خوب اسم ببرید . از خوندن این مدل اخبار که معلوم نیست در مورد چه شخصی داره صحبت میشه بدم می یاد.
اسمشو بگید تا بفهمید کشور چقدر قانونمدار است . کمتر از دو ساعت به جرم تهمت و افترا تحت تعقیب قرار میگیرید
والا من یک میلیون بدهکار بودم کل حسابهام مسدود شد خونه ام محاصره شد حالا این ابر بدهکار به این راحتی از کشور خارج شده جای سوال داره .
باز دم این رسانه ها گرم که اینطور اطلاع رسانی میکنند وگرنه چه کسی میخواست با خبر بشه و بعدهم اگر با خبر شدی کی میتونست ثابت بکنه که همچین چیزی بوده .
یعنی چه ( ح.ز ) ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!
اعصاب و شعور مردم رو به بازی گرفتید شما....
تا چه حد هوای ابر دزدهای این مملکت دارید
واقعا براتون متاسفم
وقتی از حتی بردن اسمشون هراس دارید، چطور می خواهید جلو این دست ابر دزدها بایستید؟؟؟
حالا باید دید که کوتاهی درباره خروج از کشور ابربدهکار بانکی موصوف از سوی بانک صورت گرفته یا مسائل دیگری در آن دخیل بوده است؟

یعنی کشک !!!
بعد میگن مردم چرا اعتراض می کنن،؟ مردم بجای اعتراض اش پشت پا بپزند واسه اینها!
یعنی شما نمیدانید چگونه؟؟؟؟؟
انتشار این اخبار جز افسرده کردن مردم، نتیجه ی دیگه ای نداره.
یاد دست قطع شده اون سارق مشهد افتادم !!! برای از ما بهترونها قانون مثل مهریه هست که میگن کی داده کی گرفته!!!
گذشت دیگه اون زمون که همه میگفتن ابر مرد ، الان ابر بدهکار مد شده
وحشت برم داشته که اینهارا کی فراری میدهد.اینها از بدهکار مجرم ترند.باید وزارت اطلاعات به این موارد ورود کند.نقص کار کجاست لابی ها کی هستند باید معرفی شوند ولا خسته شدیم وافسرده شدیم.
(ح.ز)!!!احتمالا همون حاج زنبور عسل هستش،تا الان که نگریخته بود بخاطر قوانین مهاجرتی ترامپ بوده...خب مردم الان به نظر شما باید امیدی به عدالت داشته باشند؟؟؟؟؟؟
حالا این ابربدهکار بانکی چه کسی است؟لابد بخاطر آبرو وحیثیت وی شماهم نمی توانید مشخصات کامل آن را ذکر کنید.!!؟؟
قانون فقط برای اون گوسفند دزد بدبخته
چار افشا نمكنين اسم دزد را. نترسين مردم حامي افشا منندگان هستن
باید تمام کسانی که در جریان خروج این آقا همکاری کردند ملزم به پرداخت بدهی باشند .
ای امان از ساده دلی ما

نوش جونتون دزدای محترم
عجب تیتری!!! مگر کشور قانون ندارد!!!
دیگر سنگی نمانده که بخواهیم روی سنگ بگذاریم!!!
آش رو با جاش بردن
همش 300 ملیارد خورده.این که چیزی نیست.بنده خدا!!!
مگر کشور قانون ندارد؛ یعنی چه که «ابربدهکار» بانکی از کشور خارج شد؟تا اونجایی که ما داریم مشاهده می کنیم مثل اینکه کشور قانون ندارد و نکته بعدی هم اینکه این ابربدهکار ژن خوب اسم هم ندارد چون بنده خدا ژنش خیلی خوبه و آبروداره نباید اسم ایشان کسی بداند
و هنوز هم اسمش ح-ز است
خسته نباشید اونوقت برای 45 هزار یارانه حساب مورچه های شهر ما را هم میگردید که نکنه چند رغاز در آمدی داشته باشند
ای بابا.300میلیارد هم شد بدهی.برید سراغ گل درشتها که اتفاقا اینقدر خیالشون راحته که اصلا به فکر این قایم موشک بازیها نیستن.راست راست راه میرندو قوانین رو برای غارتهای جدید اصلاح می کنند.
تابي جون وقتي خودت جرات نداري اسمش و كامل بنويسي از مسئولين چطور انتظار داري جلوي خروج ایشان رو بگيرند؟ بريد خودتونو رنگ كنيد
جواب این سوالاتو همه می دونند. این خبر رو در کنار خبر قطع دست دزد در مشهد بزار همه چی دستگیرت میشه .
دنیا در مورد شما مسئولین چی فکر میکنند؟
چه قدر خنگی تابی ژنش برتر بود حتما باید بهت بگیم جن برتر بود ژنده برتر بود ای بابا زبانم گرفت از سوالات بیجای تو جند ....... اصلا ولش کن اه ه ه
هر دم از این باغ بری می رسد!
ای جانم!

دیگه داره کم کم عادی میشه!
شما جرات نداری اسمشو بنویسی بعد گیر میدی چرا جلوشو نگرفتن :|
بی کفایتی دارد بیداد میکند .
کجای کار تابناک - یک نفر از طریق سایت دیوار از من 200 هزار تومان کلاهبرداری کرد وقتی از طریق حساب بانکی به وسیله کدملی از سامانه بانک مرکزی استعلام گرفته شد مشخص شد طرف 49 فقره چکی برگشی با مبلع 11 میلیاردریال داره و ازادنه میچرخه .........
ح ز
دیگه کیه
اگه یه دله دزد بود خوب اسمش رو مینوشتید
مقام اجازه دهنده خودش باید بدهی این شخص را از جیبش بدهد. اگر یک بار با رییس بانک ها یا مقامات حراستی که به وظایف خودشون درست عمل نمیکنن اینجوری برخورد بشه دیگه نمیذارن حقوق بیت المال اینجوری به خطر بی افته.
خوش به حال کانادا. ایران به زودی به بزرگترین کشور صادر کننده سرمایه گذار به کانادا تبدیل میشه.
تیترتون خیلی قشنگه
مگر کشور قانون ندارد؟
خودتون چی فکر می کنید!
آقا دمتون گرم خیلی باحالید
ببین هیچکس جرات نداره نام او را ببره. ختی تابناک!
این ح ز چه نازنینی است که جرات افشای نامش را نداری؟!
اگر به این قضیه به طور جدی رسیدگی نشود بند را آب برده ودیگر نمی شود درمقابل نفوذ ولابی این مفتخوران ایستاد . به قول سعدی : سرچشمه شاید گرفتن به بیل چوپرشد نشاید گرفتن به پیل
بابا یارو 300 میلیارد تومان از پول مردم برداشته فرار کرده. بازم اسمش شد "ح.ز"

و.خ.ت.س.ت.ج.ا.ج.د.م.ک

"واقعا خاک تو سرت تابناک جان. اگه جرات داری منتشر کن"
ریگی به راحتی خارج از کشور شناسائی می شود ، رد گیری می شود ، با جنگنده نظامی از آسمان به زمین کشیده می شود و دستگیر می شود !!!!! ابر بدهکار رصد می شود تعقیب می شود منش اش اجازه ورود ماموران به اتاق را نمی دهد و .............
کار نشدنی نداریم ، فقط جلوی مرگ را نمی شود گرفت ، همه دیگه می دونن اگه بخواهند می گیرند ، معرفی می کنند ، و .......
من 200 هزار تومن قسطم عقب افتاده.

هر روز از بانک بهم زنگ میزنن.
اگر ابر بدهکار بود و فرار نمیکرد چه فرقی داشت؟
این که گذشت ولی از این بعد می تونه شروع گرفتن و بازداشت اینگونه افراد باشه ... یک روز هم نباید تاخیر بشه....
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل