بازدید 7561

لینک‌های خطرناک در راه است

کد خبر: ۷۶۹۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰ 31 January 2018
«برایم لینک بفرست»! شما این عبارت را در هر جا و به هر زبان در سراسر جهان شنیده‌اید. همانطور که لینک، هسته اصلی اینترنت است، می‌تواند به عنوان بخشی از هسته فرهنگ جهانی نیز ‌باشد.

به گزارش ایسنا، لینک‌هایی که به صورت hyperlink در اینترنت نشان داده‌می‌شوند، بیشتر در معرض تهدید هستند. زیرا سازمان‌های جنایی و سازمان‌های دولتی مخفی خارجی، با حمله به سرورهای نام دامنه (DNS)، به ربودن ترافیک، تزریق نرم‌افزارهای جاسوسی به شبکه‌های شرکتی و افشای اطلاعات خصوصی مالی کاربران اقدام می‌کنند.

امروزه حملاتی که زیرساخت‌های اساسی اینترنت را هدف قرار می‌دهند در حال افزایش است و اکنون هر کسب و کار اینترنتی نیاز به اقدامات محافظتی دارد. این‌که چگونه ما عکس‌ها و فیلم‌ها را در اینترنت به اشتراک می‌گذاریم و صورتحساب‌هایمان را پرداخت می‌کنیم و یا اینکه چگونه روزانه میلیاردها دلار تجارت‌الکترونیکی انجام می‌دهیم؛ در حال حاضر اساسی‌ترین و بنیادی‌ترین فناوری به شمار می‌رود.

DNS هر لینک hyperlink شده‌ای، قدرتمند است. DNS به سرعت، متن آدرس‌سایت‌ها را به اعداد تبدیل کرده و می‌تواند به ریشه سرور و مکان دقیق هر صفحه وب، تصویر، ویدیو یا فایلی، بدون توجه به موقعیت مکانی آن اشاره داشته‌باشد.

خدمات DNS خوب، موجب سرعت بخشیدن وب سایت‌ها، توازن بارهای ترافیکی و محافظت در برابر طیف‌های گسترده‌ تهدیدات سایبری می‌شود. درمقابل، DNSهای بد باعث می‌شوند که سایت‌ها آهسته و ناپایدار باشند و مجرمان به کمک نرم‌افزارهای مخرب، آدرس لینک‌ها  را در یک صفحه وب به آسانی تغییر می‌دهند.

بر اساس اطلاعات سایت پلیس فتا، بزرگترین حمله DNS ثبت‌شده، در اکتبر سال 2016 صورت گرفت و سرورهای DNS Dyn، که توسط صدها سایت محبوب مانند توییتر، آمازون، پی‌پال استفاده می‌شدند، کاهش یافت. از این رو دیگر لازم نیست که یک کسب و کار آنلاین بزرگ، تحت تاثیر قرار گیرد، بلکه صدها شرکت کوچکتر آفلاین را هم از رده خارج خواهدکرد. پس مراقب باشید، زیرا بزرگتر و بدتر از آن در سال 2018 در راه است.

یک صفحه وب مدرن می‌تواند صدها لینک از کوکی‌ها، سرورهای تبلیغاتی، تجزیه و تحلیل، خدمات وب، تصاویر و سایت‌های میزبانی وب خارجی را داشته باشد. حملات DNS راه‌های جدیدی را برای کلاهبرداری آنلاین ارائه می‌دهد که تا به حال پیدا نشده‌است و این حملات با وجود میلیاردها اینترنت‌اشیاء و دستگاه‌های جدید، به طور مداوم در حال اضافه شدن است.                                                                                                           
در هر حال بدون DNS، اینترنت نیز از کار افتاده و Netflix هم جریان نخواهدیافت، فیس بوک باز نمی‌شود و تجارت الکترونیکی نیز متوقف خواهد شد و این امر یک مشکل بسیار جدی است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر