بازدید 5221

آصفی:اینفانتینو به تاج گفت حق با ایران است نه عربستان

کد خبر: ۷۶۹۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۷ 30 January 2018

مشاور ارشد بین الملل فدراسیون فوتبال گفت: رای غیرعادلانه AFC را نپذیرفتیم و بر این باوریم چنین رویکردی خلاف اخلاق و منشور کنفدراسیون فوتبال آسیا است.

به گزارش تابناک ورزشی و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، حمید رضا آصفی درباره موضوع رویارویی تیم‌های ایرانی و عربستانی در لیگ قهرمانان آسیا گفت: آنچه در این باره ابتدا در کنفدراسیون فوتبال آسیا اتفاق افتاد رای به نفع فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران بود که رویارویی با تیم‌های عربستانی در زمین ایران و عربستان و به صورت رفت و برگشت برگزار شود. با این وجود متاسفانه در ادامه با فشار عربستانی‌ها رای تغییر کرد و حکمی به ناحق اعلام شد. علت اعلام دیرهنگام رای ریشه در همین موضوع دارد.

وی ادامه داد: کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا بارها اعلام کرده‌اند که موضوعات سیاسی نباید با ورزش یکی شود و علت اینکه این بحث راه افتاد را به دلیل موضوع حمله به سفارت دانستند. در واقع این موضوع مستمسک امنیتی برای عربستانی‌ها شد.مشاور ارشد بین الملل فدراسیون خاطرنشان کرد: فدراسیون در این مدت هرگز تلاش‌هایش را متوقف نکرد و از دو سال پیش در این باره به جد پیگیر موضوع بود. این در حالی است که برخی فکر می‌کنند موضوع ایران و قطر مشابه هم بود که اصلا اینچنین نیست. برای قطر رای به برگزاری بازی در زمین بی طرف داده نشده بود که بخواهند در ادامه آن را عوض کنند.

آصفی تصریح کرد: اماراتی‌ها و عربستانی‌ها با پیگیری‌های فراوان دنبال این بودند که قطر را به ایران وصل کنند و این کشور هم محروم شود اما چون درباره قطر بهانه‌ای نداشتند این موضوع محقق نشد. لذا اساسا مقایسه ایران و قطر موضوعیت ندارد. به هر حال ما این رای غیرعادلانه را نپذیرفتیم و بر این باوریم چنین رویکردی خلاف اخلاق و منشور کنفدراسیون فوتبال آسیا است. با این وجود عربستانی‌ها با فشار اسپانسرها و اهرم‌های دیگر رای را تغییر دادند. اینفانتینو هم اخیرا در هلند به آقای تاج، رئیس فدراسیون ایران گفته که فدراسیون فوتبال ایران را در این موضوع محق می داند. در هر حال این تصمیم نابخردانه است و فدراسیون فوتبال هم تلاش خود را برای تغییر آن در آینده به کار خواهد بست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر