بازدید 5485
گزارش بازی نیمه نهایی جام حذفی فوتبال ایران

صعود استقلال به فینال در خانه برزیلی ها با نقشه آلمانی

کد خبر: ۷۶۹۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰ 30 January 2018

استقلال مقابل چشمان خیل تماشاگران زردپوش، با هدایت وینفرد شفر آلمانی در خانه آبادانی ها پیروز شد تا در دیداری که هر دو تیم موقعیت های زیادی داشتند نفت را شکست دهد و راهی فینال جام حذفی شود. آبی پوشان حالا در انتظار برنده دیدار استقلال خوزستان و خونه به خونه بابل هستند.

به گزارش تابناک ورزشی، لوسیانو پریرا در دقیقه 61 تک گل تیم صنعت نفت را به ثمر رساند. پژمان منتظری در دقیقه 8 روی اشتباه خروج و دفع توپ سوشا مکانی، گل اول استقلال را به ثمر رساند و گل دوم را هم داریوش شجاعیان در دقیقه 44 روی خروج اشتباه گلر پرمدعای صنعت نفت وارد دروازه میزبان کرد.

 ترکیب نفت آبادان: سوشا مکانی، مرتضی اسدی، علی عبدالله‌زاده، سعید لطفی، مسعود ابراهیم‌زاده، آگوستو سزار، مگنو باتیستا، کرار جاسم، محمد شادکام (میلاد جهانی - 82)، حسین ساکی (زبیر نیک نفس - 59) و‌ ‌لوسیانو پریرا.

ترکیب استقلال:سیدمهدی رحمتی، مجید حسینی، پژمان منتظری، وریا غفوری، میلاد زکی‌پور، روزبه چشمی، امید ابراهیمی، سرور جپارف (فرشید باقری - 61)، داریوش شجاعیان (خسرو حیدری - 90)، بهنام برزای (امید نورافکن - 82) و علی قربانی.

استقلال خیلی زود در ابتدای بازی به گل رسید تا با خیالی آسوده بازی را ادامه دهد. شاگردان شفر بعد از گل زود هنگام منتظری کمتر به حریف خود اجازه دادند به دروازه رحمتی نزدیک شوند و در اکثر دقایق استقلال و نفت آبادان در میانه میدان در حال رد و بدل کردن توپ بودند. استقلالی ها در دقایق پایانی با تیزهوشی داریوش شجاعیان به گل رسیدند تا نیمه اول رویایی برای این تیم تمام شود.

صعود استقلال به فینال در خانه برزیلی ها با نقشه آلمانی

شرح گل

استقلال یک - نفت آبادان صفر(دقیقه 8: پژمان منتظری): مدافع استقلال در محوطه جریمه در یک رفت و برگشت صاحب توپ شد و توانست دروازه نفت آبادان را باز کند.

استقلال دو - نفت آبادان صفر( دقیقه 44 داریوش شجاعیان): سانتر بازیکنان استقلال در نیمه دوم به داریوش شجاعیان رسید و این بازیکن با یک ضربه زیبا و با دقت دروازه سوشا مکانی را باز کرد.

استقلال دو - نفت آبادان یک( دقیقه 61 لوسیانو پریرا): سانتر خوب بازیکنان نفت آبادان به پریرا رسید و ضربه این بازیکن تبدیل به گل شد.

دقایق کلیدی

دقیقه 6: شوت سرور جپاروف را مکانی با شیرجه ای عالی راهی کرنر شد.

دقیقه 10: لوسیانو پریرا مقابل دروازه استقلال صاحب موقعیت خوبی شد تا کار را به تساوی بکشد، اما منتظری با تکلی از گل خودش و دروازه تیمش دفاع کرد و توپ را از روی خط دروازه به کرنر فرستاد.

دقیقه 25: تلاش بازیکنان صنعت نفت برای به ثمر رساندن گل نتیجه داد، اما گل آنها در موقعیت آفساید به ثمر رسید تا توسط داور مردود اعلام شود.

دقیقه 36: پریرا با حرکتی انفرادی موقعیت خطرناکی روی دروازه استقلال ایجاد کرد، اما این توپ هم راهی به دروازه سیدمهدی رحمتی نداشت.

دقیقه 40: موقعیت مناسبی پشت محوطه جریمه استقلال برای صنعت نفتی‌ها ایجاد شد که کرار جاسم نتوانست این ضربه ایستگاهی را در چارچوب دروازه بزند و توپ او به بیرون رفت.

دقیقه 44: داریوش شجاعیان روی اشتباه مدافعان صنعت نفت توانست در موقعیت خوبی قرار بگیرد و با ضربه‌ای آرام توپ را از سوشا مکانی که در خروج دچار اشتباه شد، عبور داد تا گل دوم استقلال به ثمر برسد.

دقیقه 59: سعید لطفی در داخل محوطه جریمه استقلال موقعیتی مناسب برای گلزنی داشت که توپ او راهی اوت شد.

دقیقه 61: فشار صنعت نفت برای جبران نتیجه بالاخره با یک ارسال خطرناک روی دروازه استقلال و ضربه سر پریرا نتیجه داد تا دروازه استقلال باز شود.

دقیقه 68: لوسیانو پریرا از صنعت نفت و مجید حسینی و داریوش شجاعیان از استقلال با کارت زرد داور جریمه شدند.

دقیقه 73: ارسال خطرناک کرار روی دروازه استقلال با ضربه سر پریرا همراه شد که آبی‌پوشان از روی خط دروازه توپ را برگشت دادند. هرچند بازیکنان صنعت نفت معتقد بودند توپ از خط دروازه عبور کرده است.

دقیقه 79: بهنام برزای با شوتی به سمت دروازه صنعت نفت قصد داشت شانس خود را برای گلزنی امتحان کند که توپ او راهی اوت شد.

دقیقه 87: پریرا در موقعیت خوبی برای گلزنی قرار داشت که با خطای بازیکنان استقلال متوقف شد و ضربه ایستگاهی به وجود آمده از این خطا را نیز خودش به بیرون زد.

صعود استقلال به فینال در خانه برزیلی ها با نقشه آلمانی

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر