بازدید 4175

قیمت طلا کاهش یافت

قیمت طلا برای دومین روز متوالی با تقویت ارزش دلار و افزایش ارزش اوراق قرضه آمریکا 4.07 دلار کاهش یافت و هر اونس 1336.26 دلار فروخته شد.
کد خبر: ۷۶۹۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱ 30 January 2018

قیمت طلا برای دومین روز متوالی با تقویت ارزش دلار و افزایش ارزش اوراق قرضه آمریکا 4.07 دلار کاهش یافت و هر اونس 1336.26 دلار فروخته شد.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، قیمت طلا برای دومین روز متوالی با تقویت ارزش دلار و افزایش ارزش اوراق قرضه آمریکا کاهش یافت اما تاجران در انتظار نشست سیاست‌گذاری فدرال رزرو برای دریافت هرگونه سرنخی در مورد افزایش نرخ بهره در سال جاری هستند.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 4.07 دلار کاهش 1336.26 دلار فروخته شد. این فلز گران‌بها، روز گذشته نیز به 1334.20 دلار در هر اونس کاهش یافته بود.

طلا در ماه جاری تاکنون 2.5 درصد افزایش ارزش داشته که این افزایش بیشتر به علت تضعیف دلار بوده است.

دلار، ششمین هفته متوالی کاهشی خود را هفته گذشته ثبت کرد و کمترین رقم در 3 سال گذشته را روز جمعه رقم زد و اکنون در آستانه ثبت بیشترین کاهش ماهانه از مارس 2016 قرار دارد.

بسیار انتظار می‌رود که بانک مرکزی امریکا نرخ بهره را در نشست دو روزه خود تغییر ندهد. با این حال، سرمایه گذاران بر براوردهای این بانک در مورد اقتصاد و تورم برا یافتن چشم‌انداز سیاست‌های پولیش تمرکز خواهند کرد.

قیمت طلا از آخرین نشست فدرال رزرو در دسامبر تاکنون بیش از 8 درصد افزایش ارزش داشته است.

پس از اظهارات مقامات بانک مرکزی اروپا مبنی اینکه انتظار می رود بانک‌های مرکزی در سطح جهان محرک ها اقتصادی را با بهبود چشم‌انداز اقتصادی کاهش دهند، ارزش اوراق قرضه وزارت خزانه‌داری آمریکا به بالاترین رقم در 3 سال گذشته رسید.

شاخص دلار که ارزش این ارز را در برابر سبدی از ارزهای بین‌المللی می‌سنجد، 0.2 درصد افزایش یافت و به 89.471 واحد رسید.

ذخایر طلای گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان در روز جمعه با 0.17 درصد کاهش به 846.67 تن رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل