بازدید 3858
اقتصاد در گذر زمان

از ورود میلسپو رئیس کل دارایی ایران به تهران تا تعطیلی شعبات بانک های آمریکایی در ایران

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی دهمین روز بهمن ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.  
کد خبر: ۷۶۹۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰ 30 January 2018

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی دهمین روز بهمن ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

 

10 بهمن 1321، دكتر «آرتور ميلسپو» رئيس كل دارايي ايران وارد تهران شد و در هتل دربند اقامت كرد.

10 بهمن 1326، روزنامه «ارس» چاپ تهران نوشت آمريكا تنها به شرط انحلال حزب توده و سازمان‌‌هاي كارگري چپ با اعطاي وام 250 ميليون دلاري تقاضا شده از سوي دولت قوام موافقت خواهد كرد.

10 بهمن 1334، دو ميليون دلار وام از سوي بانك صادرات و واردات آمريكا در اختيار دولت ايران قرار گرفت.

10 بهمن 1357، در این روز در حوزه اقتصاد، خبر مهم به اعلامیه جامعه اصناف و بازرگانان و پیشه وران مربوط می ‌شود که «ضمن اعلام پشتیبانی و همدردی نسبت به تحصن جامعه روحانیون مبارز و متعهد در مسجد دانشگاه تهران و به دنبال جلوگیری از ورود زعیم عالیقدر آیت الله العظمی امام خمینی بار دیگر اعمال دولت غیرقانونی را شدیدا محکوم می ‌کنند.» استعلام بازاریان از آیت الله بروجردی درباره دولت از دیگر مطالبی است که گرچه ربطی به حوزه اقتصاد ندارد، اما نشان از حساسیت بازاریان به عنوان یکی از اصناف مهم در مسائل سیاسی آن زمان دارد.

10 بهمن 1358، بانك مركزي ايران 15 شعبه نمايندگي بانكهاي آمريكائي در ايران را تعطيل كرد و به كار آنان خاتمه داد.

 

منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها