بازدید 2773
۱
ابوالغیط:

بهار عربی باعث ویرانی و تهدیدهای بی‌سابقه علیه اعراب شد

دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد، بهار عربی که در سال ۲۰۱۱ رخ داد در حقیقت تلاشی برای تغییر اوضاع بود، اما این تلاش باعث ویرانی و تهدیدهای بی‌سابقه علیه امت عربی شد.
کد خبر: ۷۶۹۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷ 29 January 2018

دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد، بهار عربی که در سال ۲۰۱۱ رخ داد در حقیقت تلاشی برای تغییر اوضاع بود، اما این تلاش باعث ویرانی و تهدیدهای بی‌سابقه علیه امت عربی شد.

به گزارش تابناک، به نقل از سایت النشره، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب اظهار کرد، این ویرانی و تهدیدات به دنبال دخالت‌های خارجی و اشتباهات داخلی ایجاد شد که چندین دهه در جوامع عربی روی هم انباشته شده بود.

وی همچنین در بیانیه‌ای با ذکر این مساله که او به شدت نسبت به تاریخ عربی منتقد است، گفت: ما در لیبی شاهد یک تراژدی بودیم و این بدان معنا نیست که ما می‌توانیم از حکومت لیبی قبل از سال ۲۰۱۱ دفاع کنیم.

ابوالغیط با اشاره به اینکه تغییرات برنامه‌ریزی شده برای ایجاد تغییر و تحولات در جوامع عربی لازم بود، گفت: لیبی در حال تقسیم و تجزیه است.

وی همچنین اشاره کرد، مواضع غربی میزان حمایت قدرت‌های غرب از حکومت اسلام‌گراها در کشورهایی مانند مصر یا در گروه‌هایی که قدرت را در لیبی به دست گرفته‌اند و حتی گروه‌های اسلام‌گرایی که وارد عرصه کشمکش‌ها در سوریه شده‌اند،‌ نشان داد. آنچه برملا شده این است که قدرت‌های غربی از ترکیه به عنوان نوک پیکان حمایت می‌کنند تا سازمان‌ها و دولت‌ها را به شکلی که تاثیرات اخوانی‌ها را در جوامع در نظر می‌گیرد، احیا کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نوبختانه یا شوربختانه، ما محکوم به زندگی دراین جمعِ اضداد هستیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار