بازدید 3858
۲

تلفات ترکیه به 5 کشته افزایش یافت/ گلوله‌باران شدید عفرین ادامه دارد

عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه با نام «شاخه زیتون» و با هدف پاکسازی شبه‌نظامیان کُرد در شهر عفرین، با پیشروی نیروهای ترکیه و همپیمانان آنها به غرب این شهر، هشتمین روز خود را پشت سر گذاشت.
کد خبر: ۷۶۸۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۵ 28 January 2018

عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه با نام «شاخه زیتون» و با هدف پاکسازی شبه‌نظامیان کُرد در شهر عفرین، با پیشروی نیروهای ترکیه و همپیمانان آنها به غرب این شهر، هشتمین روز خود را پشت سر گذاشت.

به گزارش تابناک، بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی ستاد مشترک ارتش ترکیه در روز هشتم این عملیات، 53 عنصر مسلح کرُدی عضو نیروهای دموکراتیک سوریه (پ.ی.د) کشته شدند که درپی آن تعداد کل شبه‌نظامیان از پای‌درآمده از ابتدای عملیات به 447 نفر رسید.

حملات توپخانه‌ای و جنگنده‌های نیروی هوایی ترکیه نیز در روز شنبه به شدت قبل ادامه یافت. 22 جنگنده ترکیه‌ای مواضع یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) در عفرین را هدف قرار دادند که طی آن 42 موضع شامل سنگرها، پناهگاه‌ها و انبارهای مهمات نابود شدند.

با احتساب این آمار، از ابتدای عملیات تا کنون 340 هدف تعیین شده از شبه‌نظامیان کُرد در عفرین نابود شدند.

تلفات نظامیان ترکیه و همپیمانان آنها در ارتش آزاد در روز هشتم عملیات شاخه زیتون نیز ادامه داشت. با کشته شدن 2 نظامی ترکیه و زخمی شدن 11 تن دیگر، آمار تلفات این کشور از ابتدای عملیات به 5 کشته و بیش از 50 مجروح رسید.

«مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه نیز روز شنبه طی هشدار شدیدالحن به آمریکا، از واشنگتن خواست هرچه سریعتر نیروهای خود را از شهر منبج خارج کند زیرا هدف بعدی، پس از عفرین، این شهر خواهد بود.

صندوق حمایت از کودکان در سازمان ملل «یونیسف» روز شنبه اعلام کرد که در جریان حملات هوایی ترکیه به شهر عفرین، تا کنون 11 کودک سوری جان خود را از دست داده‌اند و تعداد زیادی نیز زخمی شدند.

همچنین در گفت‌وگوی تلفنی «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه با «هربرت مک‌مستر» مشاور امنیت ملی آمریکا، تایید شد که حمایت‌های تسلیحاتی واشنگتن از کُردهای سوریه، متوقف می‌شود.

تیم مذاکره کننده معارضان سوری نیز اعلام کرد که در اعتراض به تجاوز نظامی ترکیه به خاک سوریه، در کنگره مردمی سوریه در شهر «سوچی» شرکت نخواهد کرد.

شبکه المیادین بامداد یکشنبه گزارش داد که توپخانه‌های ترکیه به شدت در حال گلوله‌باران منطقه جندیرس در عفرین هستند. همچنین نظامیان ترکیه و عناصر ارتش آزاد در منطقه بلبل واقع در شمال عفرین، با شبه‌نظامیان کُرد به شدت درگیر شدند.

6400 نظامی ترکیه تا کنون در جریان این عملیات در خاک سوریه حضور داشته و با ورود به 70 روستا، شبه‌نظامیان کُرد را از بین بردند. این نیروها گستره عملیات خود را به شهر «اعزاز» در شرق عفرین و استان حلب افزایش دادند.

دولت ترکیه که از چندین ماه قبل تهدید به اجرای عملیات نظامی جدید در شمال سوریه علیه شبه‌نظامیان کُرد در این منطقه می‌کرد، بعد از اعلام تصمیم آمریکا برای ایجاد ارتش کُردی 30هزار نفری در سوریه، مجاب به آغاز آن شد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
انشاالله تروریست‌ها را نابود می کنند
کشورهایی منطقه نباید تقسیم شوند این نقشه جدید استکبار است
خیلی اژ خبرها درو؛ محضه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس