بازدید 2089

دیدار جانسون و الجبیر در جده

وزیر امور خارجه عربستان در جده با همتای انگلیسی خود مذاکراتی پیرامون اوضاع و تحولات منطقه‌ و جهان داشت.
کد خبر: ۷۶۸۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰ 27 January 2018

وزیر امور خارجه عربستان در جده با همتای انگلیسی خود مذاکراتی پیرامون اوضاع و تحولات منطقه‌ و جهان داشت.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، عادل بن احمد الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان با بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس پیرامون روابط ویژه دو کشور "دوست" و آخرین تحولات منطقه و جهان مذاکره کرد.

همچنین قرار است که جانسون در جریان سفرش به عربستان با ملک سلمان، پادشاه و محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور به بحث درباره پرونده‌های مختلف در راس آن بحران قطر و کشورهای عرب حوزه خلیج‌فارس و پرونده یمن بنشیند.

پیشتر منابع دیپلماتیک در ریاض اعلام کرده بودند، وزیر امور خارجه انگلیس با همتای عربستانی خود پیرامون نتیجه تلاش‌های کویت برای حل بحران قطر و همچنین تلاش برای ممانعت از گسترش دامنه این بحران و ایجاد وحدت بین کشورهای عرب حوزه خلیج‌ فارس به منظور ثبات در منطقه، بحث و گفت‌وگو خواهد کرد.

به گفته این منابع که ترجیح دادند هویت‌شان فاش نشود، جانسون همچنین پیرامون مسائل امنیتی و روابط دو جانبه با تمرکز بر همکاری برای مقابله با تهدیدات مشترک گروه‌های تندرو و تروریست‌ها مذاکره خواهد کرد.

بوریس جانسون در یک سفر منطقه‌ای به عمان رفته و قرار است به امارات و ایران نیز سفر کند. این تور منطقه‌ای به منظور مذاکره با رهبران این کشورها پیرامون پرونده‌های مهم خواهد بود.

وی پیشتر گفته بود، عربستان سعودی حق دفاع از خود و تحقق یک راه حل در رابطه با بحران یمن را دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار