بازدید 15719
احمد مازنی در گفت وگو با «تابناک»؛

عبور از اصلاحات یعنی تشویق به سقوط نظام!/برخی می خواهند بگویند جمهوری اسلامی اصلاح پذیر نیست

در يك نگاه اجمالي و با تكيه بر داده‌هاي موجود، مي‌توان ريشه وقايع دي‌ماه سال جاري را در دو مقوله «سياست» و «معيشت» جست. در اين اعتراضات، چندين شعار به گوش رسيد. گروهي دغدغه‌هاي اقتصادي‌ و معيشتي‌شان را مطرح كردند، گروهي اصلاح‌طلبان را خطاب قرار دادند، گروهي ديگر خواستار بركناري روحاني بودند و گروهي مجموعه حاكميت را زير سؤال بردند و دست آخر بعضي، از بازگشت سلطنت سخن گفتند.
کد خبر: ۷۶۷۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹ 27 January 2018

عبور از اصلاحات یعنی سقوط نظام!/برخی در حال القای اینکه جمهوری اسلامی اصلاح پذیر نیست، هستنددر يك نگاه اجمالي و با تكيه بر داده‌هاي موجود، مي‌توان ريشه وقايع دي‌ماه سال جاري را در دو مقوله «سياست» و «معيشت» جست. در اين اعتراضات، چندين شعار به گوش رسيد. گروهي دغدغه‌هاي اقتصادي‌ و معيشتي‌شان را مطرح كردند، گروهي اصلاح‌طلبان را خطاب قرار دادند، گروهي ديگر خواستار بركناري روحاني بودند و گروهي مجموعه حاكميت را زير سؤال بردند و دست آخر برخی، از بازگشت سلطنت سخن گفتند.

به گزارش «تابناک»؛ اما چیزی که امروز بیش از هر زمان دیگری، فضای مجازی را پر کرده، هشتگ هایی مانند «من براندازم» و نظیر این است و بسیاری از کاربران فضای مجازی، شعار عبور از اصلاحات و عبور از روحانی را سر می کنند.

بنا بر این گزارش، به نظر می رسد، پس از ناآرامی های ماه گذشته، بخشی از بدنه اصلاح طلب ها نسبت به سران آن کامل بی اعتماد شده اند و تنها راه اصلاح امور را در تغییر نظام می جویند. این در حالی است که بسیاری از تئوریسین های سیاسی، این نظر را به شدت نفی می کنند و اعتقاد دارند، اگر گشایشی باشد، تنها با اصلاح امور با حرکت های آرام و به دور از خشونت است.

احمد مازنی در گفت وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: پدیده ناآرامی های دی ماه 1396 باید مستقل کنکاش شود. در این پدیده که ما دیدیم و فعلا با منشأ آن کاری نداریم، آثار زیادی از خود بر جای گذاشته است؛ یکی از آثار آن این بود که جریان سلطنت طلب، منافقین و مخالفان روحانی دست در دست هم دادند تا در موج اعتراضات مردمی سوار شوند و این موج را به سمت تخریب جریان اصلاحی پیش ببرند.

این نماینده مجلس گفت: سال 86 مسعود رجوی گفته بود، فتنه خاتمی بیست سال سقوط جمهوری اسلامی را به تأخیر انداخت و اخیرا نامه نگاری هایی که برخی از عناصر ضد انقلاب کرده اند، حکایت از این دارد که فضای منطقی و آرام در کشور و اصلاحی که در حال حل مشکلات است، باعث ناراحتی آنها شده است.

وی افزود: این افراد بر این باورند، باید فروپاشی رخ دهد و به دنبال براندازی هستند و می خواهند تجربه تلخ کشورهایی که دچار فروپاشی شده اند، تکرار کنند. البته مردم این را می فهمند. راه حل مشکل مردم نه قهر است و نه خشونت، بلکه همه این را درک کرده اند که تنها راهکار حرکت اصلاحی و تدریجی و صبورانه است و این حرکت دو دشمن دارد؛ یک دشمن در داخل با ایجاد استبداد می خواهد جلوی اصلاحات را بگیرد و دشمن دیگر در خارج از کشور با شعار براندازی، قصد مقابله با مردم سالاری دینی را دارد.

مازنی در پاسخ به این که چرا مردم از اصلاح طلب ها ناراضی هستند، گفت: این گونه نیست. به نظر من این یک موج است که شبیه به دو لبه قیچی است؛ یک لبه آن استبداد داخلی و دیگری براندازان خارجی هستند که در یکجا به هم رسیده اند. ما نمی گوییم اینها با یکدیگر ارتباط دارند، ولی در جایی به هم رسیده اند. اینها می خواهند اعتراضات مردمی را به سمت براندازی هدایت کنند و با القای اینکه جمهوری اسلامی اصلاح پذیر نیست، تیشه به ریشه این نظام می زنند. هم اکنون حذف اصلاح طلبی به معنای تداوم جمهوری اسلامی بر اساس موازین اصولگرایی نخواهد بود و حذف اصلاحات یعنی سقوط جمهوری اسلامی؛ چه از نوع اصلاح طلبی و چه اصولگرایی.

وی خاطرنشان ساخت: چیزی که در ذهن مخالفان انداخته اند، این است که اصولگراها تاکنون موفق نبودند و رویه اصلاح طلبی در نهایت به استمرار رویه اصولگرایی منجر می شود. پس این هم در دراز مدت به نفع ما نیست و باید از هر دو اینها عبور کرد و عبور از این دو، یعنی عبور از جمهوری اسلامی.

این نماینده در ادامه یادآور شد: ادامه شعار نه اصلاح طلب، نه اصولگرا در ادامه به براندازی منجر می شود. این کاری است که آنها در حال پیش بردن هستند و باعث شده تا مسئولیت اصلاح طلب ها بیشتر شود. باید سران این جریان با بدنه اجتماعی خود ارتباط برقرار کنند و حقایق را به مردم بگویند و ارتباطات خود را بیشتر کنند.

اصلاح طلب ها باید نتیجه رفتارهای خشنی که موج سواران داخلی و خارجی از اعتراضات بحق مردم بهره می برند، به مردم توضیح دهند و مردم را آگاه کنند که این کار در نهایت به ضرر کشور خواهد بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۱
در انتظار بررسی: ۲۸
انتشار یافته: ۷۱
ما چقدر بدبخیم که یه سلفی بگیر شده مصلح ما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
آره شما خیلی بدبختی.
لطفا سلفی تان را بگیرید جمهوری اسلامی به اصلاحات مدنظر شما اصلاح پذیر نیست.!!!!!!!!!!!!!!
اصلاح مد نظر شما راه را برای براندازان باز میکند آقای مازنی.
هست مگه؟40 سال عمرم رفت به امید اصلاحات
حاجی وبرادر گرامی اصلاحات چی ها دارند مسالمت امیز تلاش میکنند که اولا جلو انحرافات تند را ب،یرند ،بعد اقدام به اصلاح امور کج کنند ولی اقایان راه هرگونه اصلاح را مسدود کرده اند راه چاره اگر عبور نیست پس چیه ؟اینطوری که نمیشود اوضاع مردم وکشور با ان همه درامد درست نشده کی قراره درست بشه ،صدسال دیگه هم همین خواهد بود اگر ملت ناچارا دس بکار نشوند فقر وبیکاری وفحشا واعتیاد وارتباط با جهان حل نخواهد شد وتولید راه نخواهد افتاد
امیدوارم دیگر در عکس گرفتن با موگرینی آبروریزی نکند
کسی سنش به چهل رسید و تغییر نکرد بدتر میشه بهتر نمیشه
روایت داریم
اگر مسئولین و مدیران هنوز فکر می کنند با گفتاری که عملی در پی ندارد می توانند همچنان دل های مردم را بدست آورند اشتباه می کنند. تا زمانی که فقر و بیکاری در جامعه هست، تا زمانی که نحوه استفاده از ثروت کشور برای عامه مردم مشخص نیست، تا زمانی که هر چند وقت یکبار شاهد اختلاس های چند هزار میلیاردی و اخیرا 9 میلیون میلیاردی هستیم (بابک زنجانی)، متاسفانه همیشه امکان بروز خطر برای کشور وجود دارد. مطمئنا دشمنان کشور هم امید به همین وضعیت دارند. در هر حال اقتصاد الان پاشنه اشیل کشور شده است.
حرکت اصلاح طلبی تدریجی باید یه جایی جواب بدهد الان بعد از چهل سال این وضعیت مملکت است همه لحاظ یک ورشکسته تمام عیار هستیم دیگه چه اصلاحاتی میتواند این وضعیت رو درست کند؟
بازی با کلمات نکن آقا
دیگه با این حرفها کسی رو نمیشه گول زد
آسمون ریسمون بافتی حاجی
اگه اصلاح پذیر بود که کار به اینجا نمی رسید
علت اصلی اتفاقات اخیر همچنان وجود دارد و مردم را عصبانی می کند اگر اقدام قابل قبولی نشود دوباره و چند باره اغتشاشات اتفاق خواهد افتاد هنوز یک ماه از آن حوادث نگذشته می گویند یک نفر دیگر در شرکت نفت ۱۰۰میلیارد تومان دزدید و فرار کرد حالا این نهادهای است که از آنها حساب کشی میکنند و این خبر است وای به آن نهاد هاییکه به کسی هم حساب پس نمی دهند
دراین سالها که بهبودی ندیدیم.
اصلاح پذیر هست؟
حوادث سالهای گذشته به خوبی نشان داده که اصلاحات کارساز نیست جناب مازنی
درحالی که کشوری نظیر عربستان شده در ظاهر و بسیار سطحی رو به اصلاحات گام برمیداره چطور میشه از اصلاحات ایران دفاع کرد وقتی هنوز دختران ما برای دیدن ورزشگاه باید ریش بذارند؟
آقای مازنی بیا یه سلفی هم با ما بگیر...
اصلاحات اسلامی و الهی رو که همیشه باید پیگیری کرد.مثلا الان بانکهامون به سبک غربی هستند و ربا در ایران بیداد میکنه کیه که دلش نخواد بانکها اصلاح بشن و مردم اون موقع نفس راحتی خواهند کشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
الان من موندم کسایی که به این پیام رای منفی دادن با کجاش مخالفن؟!!!
ناشناس
| Germany |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
چی در مورد بانکهای غربی میدونی نوشتی بانکهامون به سبک غربی هست !!!!!!
اصلاح پذیر نیست
دقیقا درست گفتند
این بنده خدا معنای اصلاحات را داند
بدیهی است که معنای اصولگرایی را هم نداند
یکی کمکش کنه
باسلام .از دوره خاتمی تا روحانی رای گیری شرکت کردم اما دقیقا چه چیزی را میخواهیم اصلاح کنیم . اقتصاد و فرهنگ و سیاست را اصلاح کنیم ؟ معیار غرب را اصلا قبول نداریم . دقیقا خودمان میخواهیم اجرا کنیم و الگو باشیم در صورتی هنوز تعریف جرم سیاسی نداریم . عضویت سپنتا را میشود اصلاح کرد؟ دست سارق بریده شد میشود اصلاح کرد ؟ هیچ چیز را نمیتوانیم اصلاح کنیم فقط وقت طلب کردن هست مثلا اقتصاد را خواستند اصلاح کنند که دست چه کسانی افتاد .حقوق شهروندی و آزادی بیان و حق اعتراض و اناقاد را میشود اصلاح کرد ؟ من نا امید از اصلاحات هستم از رای دادم پشیمانم .
تا دیروز اصلاحات و به اسم اپوزیسیون به خورد ما دادید
ما که از اصلاحات عبور کردیم
حذف اصلاح طلبی یعنی تک حزبی که این هم خطرناک هست . اصلاح طلبان را غالب مردم دوست دارند . همین افشا گریهای مالی و فسادها با داشتن احزاب محقق شده است اگر اصلاح طلبی نبود هرگز برملا نمیشد . حذف رقیب به هر قیمتی درست نیست باید صبر پیشه کنند تا دوره روحانی تمام شود و اگر رقیب اصلاح طلبان حرف برای گفتن دارند در انتخابات آینده مشارکت کنند ولی من نا امید از این هستم که رقیب اصلاحات در حوزه اقتصاد و سیاست و بین المل چیزی برای عرضه ندارند چون همین حرفهای هست که هر روز میشنویم . همه چیز را با اجبار و زور و تحمیل میخواهند حل کنند حتی اقتصاد را ببخشید مخالفان نظری دارند منتظر م بشنوم
شما آقای مازندی از یک طرف می گوئید اعتراضات به حق مردم و از طرف دیگر همین مردم رو به عوامل خارجی مرتبط می دهید!
آدمی که فقط حرف میزنه خسته نمیشه آقایان دم از اصلاحات میزنند اما اصلاحات پیش کش نخواستیم همان قانون اساسی را اجرا کنید آنوقت خواهید دید که از منظر قانون اکثریت مجرمند وباید محاکمه بشوند
چرا باید اصلاح بشه؟
خیلی هم خوبه.
عجب ادعایی!
حاج آقا بفرمایید چرا خودتان را فرشته نجات می بینید و دیگران را لولو خرخره؟
نگاهی به عملکرد دولت مورد حمایتتان کنید و با عملکرد سایر دولتهای قبل کنید بعد....
جناب آقای مازنی بعد از سالها؟
برخی عادت دارند چشم ها را ببندند و واقعیت ها را نبینند! احزاب آزمون خوبی پس نداده اند! مردم افراد مستقل، متخصص و متعهد میخواهند که به هیچ جناح و حزبی وابسته و وامدار نباشد و فقط عزت ایران و ایرانی را بخواهد.
قحط الرجال شده تابناک که اظهار نظر آدمهایی که هیچ تخصصی ندارند را منعکس میکنی
شما هم که مانن اصولی ها خودتان را عین نظام میدانید!
فضای منطقی و آرام در کشور و اصلاحی که در حال حل مشکلات است، باعث ناراحتی آنها شده است.
.
فقط این جمله:))
آقای مازنی در خواب هستی دیگر؟!
سران اصلاحات جملگی در حصر هستند، پس نتیجه می گیریم که اصلاحات به آن معنی واقعی در حد حرف هم قابل پیش بینی نیست.
آخه امثال مازنی نون اصلاحات را میخورند
انشاالله که مثل سوریه دچار جنگ داخلی نشویم اما اگر خدای ناکرده چنین سر نوشتی پیدا کردیم با همه بدی هایش حسن بزرگی که دارد ، انشاالله تمام زالو هایی که خون این ملت را میمکند و به غارت و چپاول منابع این ملت حریصانه مشغولند و به فلاکت و بدبختی ملت میخندند و خودروهای چند میلیاردی سوارند که به فرموده امام راحل همان مرفهین بی درد هستند را در میادین شهر ها خود و ایل و تبارشان را به سزای اعمال ننگینشان میرسانیم و بیت المال را بین فقرا و پابرهنگان که همان سربازان امام روح الله هستند تقسیم میکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
سوریه هراسی ترفتندی است برای ترساندن مردم
تو فقط به فكر سلفي گرفتن باش، اصلاحات باشه پيشكش
آن "برخی" درست میگویند.
ما که اصلاحات ندیدیم روز به روز اوضاع اقتصادی سیاسی اجتماعی فرهنگی و معیشتی این مردم بدتر شد و دارد میشود
با افزایش جمعیت تا ده سال آینده رشد اقتصادی امکانپذیر نیست چون با روند رشد فعلی جامعه که قبلا باید کارهای زیر بنایی قبل انجام نگرفته است . دیگر با مدیرتی انتصابی که ساعت ده صبح به اداره میرسد فایده ای ندارد . مدیریتی که بجای بجای مرخصی استحقاقی برایش حق ماموریت رد میکند مقرون بصرفه نیست . مالکیت صنایع باید مال خود مالک باشد . هیت مدیره ده نفره که در چندین صنعت دیگر عضویت دارند بی فایده هست .
شما اول ثابت کن که اصلاحات را اعتقاد داری یا نه . فقط یک ویترین برای پز دادن هست ببخشید . چرا غالب مردم به روحانی رای دادند . چرا به دیگران رای ندادند . بهر حال حرف مردم ملاک هست یا ... . آیا قبول دارند که اصلاحاتی نباز هست یا نه هر چه جلو تر میرویم تز این هست که اقتصادی خودی داشته باشیم همه چیز مربوط به خودمان باشد حتی اینترنت . آیا شدنی هست . اقتصاد بدون تبادل تجاری بدون دنیا امکان ندارد حتی در آمریکا هم کالا وارد میشود هم خارج میشود .
اصلاح پذیر هست!؟
اگرسری به شهرکهای صنعتی بزنید متوجه اوضاع می شوید اگر هم وقت ندارید لطفا به بازار سربزنید و نگاه کنید چند درصد اجناس چینی و بنجل است
به نظر من اشکال عمده از خود مردم هست که دارند همه چیز را زیر پا میذارند.
آقای مازنی اول از همه به جای همان حرفهای همیشگی که نه به درد دین و نه دنیای کسی میخوره توضیح بده در طول این بیست سال این به اصطلاح اصلاح طلبها چه قدم مثبتی برداشتن ؟دوم اینکه خیلی روشن و بدون پرحرفی های معمول توضیح بده اصلا شما چه مسایلی را می خواهید اصلاح کنید ؟سوم اینکه شماخود را متعلق به یک جبهه می دانید که نام آن اصلاح طلبی هست چند حزب قدرتمند این گروه و مانیفست آنها را برای ما نام ببرید؟فرض کنیم که شما واقعا اصلاح طلب هستید و مانیفست مشخص و قدرتمندی دارید اکنون به جای حرافیهای تو خالی چه برنامه ای برای این چانه زنی دارید ؟؟ آقای مازنی هم من هم شما و هم همه مردم می دانند که شما نه اکنون نه هیچ زمان دیگری برنامه ای برای تغییر نداشته اید و نخواهید داشت
ﺩﻭ ﺑﺎﺭ ﺑﻪ ﺧﺎﺗﻤﻲ ﺭاﻱ ﺩاﺩﻡ ﺭﻳﺸﻢ ﺭا ﮔﺮﻭ ﮔﺬاﺷﺘﻢ و ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﺧﻮﺩﻡ ﻛﻪ ﻋﺪﻩ اﻱ ﺩﻳﮕﺮ ﺭا ﻣﺘﻘﺎﻋﺪ ﻛﺮﺩﻡ ﻛﻪ ﺻﻨﺪﻭﻕ ﺭاﻱ ﺗﻨﻬﺎ ﺭاﻩ ﻫﺴﺖ. اﻻﻥ اﻣﺎ ﭘﺸﻴﻤﺎﻥ اﺯ ﻛﺮﺩﻩ ﺧﻮﺩ. ﺑﺎ ﺗﻌﺮﻳﻒ و ﺳﺮﻋﺘﻲ ﻛﻪ اﻳﻦ اﻗﺎﻳﺎﻥ اﺯ اﺻﻼﺣﺎﺕ ﺩاﺭﻧﺪ ﭼﻴﺰﻱ اﺯ ﻛﺸﻮﺭ ﻧﻤﻴﻤﺎﻧﺪ ﻛﻪ ﻛﺴﻲ ﺑﺨﻮاﻫﺪ اﻥ ﺭا اﺻﻼﺡ ﻛﻨﺪ. ﺣﺘﻲ ﺑﺎ ﺭاﻱ 24 ﻣﻴﻠﻴﻮﻧﻲ ﻫﻢ ﻫﻴﭻ کاری ﻧﻤﻲ ﺗﻮاﻧﻨﺪ ﺑﻜﻨﻨﺪ. ﺗﻨﻬﺎ ﺭاﻩ ﻧﺠﺎﺕ ﻛﺸﻮﺭ اﻳﺠﺎﺩ ﺗﻐﻴﻴﺮاﺕ ﺑﻨﻴﺎﺩﻱ و اﺳﺎﺳﻲ اﺳﺖ. ﻛﺎﺷﻜﻲ اﻳﻨﻜﺎﺭ ﺭا ﻫﻤﺎﻥ 20 ﺳﺎﻝ ﭘﻴﺶ اﻧﺠﺎﻡ ﻣﻴﺪاﺩﻳﻢ ﺗﺎ ﻛﺎﺭ ﺑﻪ اﻳﻨﺠﺎ ﻧﻜﺸﺪ. ﻛﻢ ﻧﻴﺴﺘﻨﺪ ﻛﺎﺭﺷﻨﺎﺳﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﻣﻌﺘﻘﺪﻧﺪ ﺩﻳﮕﺮ ﺩﻳﺮ ﺷﺪﻩ و ﺑﺤﺮاﻧﻬﺎﻳﻲ ﻣﺜﻞ اﺏ, ﻣﺤﻴﻄ ﺯﻳﺴﺖ, ﺑﻴﻜﺎﺭﻱ, ﻭﺭﺷﻜﺴﺘﮕﻲ ﺻﻨﺪﻭﻗﻬﺎﻱ ﺑﻴﻤﻪ و ﺑﺎﺯﻧﺸﺴﺘﮕﻲ و ﻏﻴﺮﻩ ﺩﻳﮕﺮ ﻗﺎﺑﻞ ﻋﻼﺝ ﻧﻴﺴﺖ!!
اصلاحات کجا بود. ما اصلا چپی نداریم.
واقعا اقاي روحاني 5 ساله فقط حرف هاي شيك داده تحويل كه در عمل كليد ايشون هيچ قفلي رو باز نكرده است
حرکت اصلاحی و تدریجی و صبورانه!!!!!!
مدعیان اصلاح دنبال استحاله اند
آقای مازنی با سلفی گرفتن با موگرینی هدف و جهت اصلاحات را مشخص کرد.
چرا همیشه از واژه نظام استفاده می شه ؟؟؟؟ جز اینه که نظام با مردم فرق داره؟؟؟!!!!
به عمل کار براید به سخنرانی نیست.
چرا هیچگونه عمل مثبتی در رفع مشکلات انجام نمیدهید.
کسانی می توانند مصلح باشند که اول خود صالح باشند
اصلاحات و اصول گرا و اینها مزخرفات
به امید اصلاحات به خاتمی رای دادم و متاسفانه شناسنامه خودم را لکه دار کردم
اقای مازنی کشور ژاپن به مدت 20سال بعد از جنگ شد ژاپن که جهانی شد زمان جنگ تا حرف می زدیم می گفتند استغفار کن وخفه شو جنگه . الان 32 سال از جنگ می گذرد رییس جمهوری را اصولگرا و اصلاح طلب هر 8 سال عادلانه بهمدیگر پاس می دهند .
تصور مردم در حال گرایش به سمت نمادین احساس کردن اصلاحات است! اصطلاحی که به یکی از دو گروه قدرت انحصاری کشور داده شده و بعنوان سوپاپ اطمینان فشار اجتماعی بر حاکمیت عمل کرده است. امروز مردم متوجه شده اند که با وجود هشت سال رای اکثریت به خاتمی هیچ نوع اصلاحاتی صورت نگرفته است و رای ۲۴میلیونی اخیر اصلاحات یا بهتر بگویم بد در برابر بدتر!
کدام نماینده از بی عدالتی استعفا داده کدام دوات کدام مدیر .پس نتیجه میگیریم همه سر یک سفره اند ونوبتی جک تغیییرات تعریف میکنند ودر این جک مردم همان یارو هستند
(گروهي دغدغه‌هاي اقتصادي‌ و معيشتي‌شان را مطرح كردند، گروهي اصلاح‌طلبان را خطاب قرار دادند، گروهي ديگر خواستار بركناري روحاني بودند و گروهي مجموعه حاكميت را زير سؤال بردند و دست آخر برخی، از بازگشت سلطنت سخن گفتند.) به طور اجمالی نتیجه میگیریم که تمام مردم ناراضی هستند
ضمن تشکر از تحلیل شما . چاره کار برای درمان مشکلات کشور بازگشت به تفکر انقلابی گری است . باید کشور را کسانی اداره کنند که متدین ؛ جهادی ؛ علمی و ثابت قدم باشند . و پاک دستی سرلوحه کارشان باشد . سپردن کشور به جوانانی با این شاخصه ها چاره کاراست .
اصلاح طلب و اصولگرای حقیقی احمدی نژاد ه که کمر به نابودیش بستن چون بقای خودشون رو در فنای او می بینند
اصلاحات رو امثال شماها دارید نابود میکنن
بهتر است به فکر سبیل باشید
حتی لاک پشت هم در مدت یک ساعت چند سانتیمتر حرکت می کند ولی این اصلاحات از سال 76 تا الآن یک سانتیمتر هم جلو نرفته. این را نمی گویند حرکت آرام و صبورانه. این را می گویند شکست اصلاح طلبان در مقابله انعطاف ناپذیری اصول گرایان. اما اصلاح طلبان باید بدانند که شاید ایشان بتوانند مقابل اصولگریان کرنش کنند ولی طافت مردم تمام شده است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر