بازدید 4118

کاهش قیمت نفت با افزایش موجودی نفت خام و بنزین در آمریکا

روز چهارشنبه قیمت نفت کاهش یافت. این در حالی است که در اواخر روز سه شنبه قیمت نفت نسبت به اوایل این روز افزایش یافته بود و به بشکه ای ۶۹.۹۶ دلار رسید. دلیل کاهش قیمت نفت در روز جاری احتمال افزایش تولید نفت خام توسط آمریکا و همچنین افزایش موجودی بنزین این کشور عنوان شده است. این در حالی است که موجودی نفت خام آمریکا هنوز در نزدیکی بالاترین سطح خود از سه سال پیش تا کنون قرار دارد.
کد خبر: ۷۶۷۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۸ 24 January 2018

کاهش قیمت نفت با افزایش موجودی نفت خام و بنزین در آمریکاروز چهارشنبه قیمت نفت کاهش یافت. این در حالی است که در اواخر روز سه شنبه قیمت نفت نسبت به اوایل این روز افزایش یافته بود و به بشکه ای ۶۹.۹۶ دلار رسید. دلیل کاهش قیمت نفت در روز جاری احتمال افزایش تولید نفت خام توسط آمریکا و همچنین افزایش موجودی بنزین این کشور عنوان شده است. این در حالی است که موجودی نفت خام آمریکا هنوز در نزدیکی بالاترین سطح خود از سه سال پیش تا کنون قرار دارد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت بین الملل، نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز سه شنبه ۲۴ سنت کاهش یافت واین نفت در بازار بشکه ای ۶۹.۷۲ دلار معامله شد، این در حالی است که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت بدون تغییر نسبت به اواخر روز سه شنبه بشکه ای ۶۴.۴۷ دلار صورت گرفت. لازم به ذکر است که در روز ۱۵ ژانویه ی ماه جاری قیمت نفت برنت با رسیدن به ۷۰.۳۷ دلار در هر بشکه رکوردی جدید را از ماه دسامبر سال ۲۰۱۴ تا کنون به نام خود ثبت کرد. همچنین، در روز ۱۶ ژانویه ی سال ۲۰۱۸ نفت وست تگزاس اینترمدیت با قیمت ۶۴.۸۹ دلار در هر بشکه معامله شد. رسیدن قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت به این سطح از اواخر سال ۲۰۱۴ تا کنون سابقه نداشته است.

بنابر اطلاعات غیر رسمی منتشر شده توسط موسسه نفت آمریکا، علیرغم آنکه انتظار می رفت موجودی نفت خام آمریکا ۱.۶ میلیون بشکه کاهش داشته باشد، در هفته ی گذشته موجودی نفت این کشور افزایش داشته و به مجموع ۴.۸ میلیون بشکه در روز رسیده است. همچنین، در هفته ی گذشته موجودی بنزین این کشور افزایش داشته است. قرار است که اطلاعات رسمی میزان تولید و موجودی نفت خام آمریکا امشب توسط موسسه اطلاعات انرژی این کشور منتشر شود.

افزون بر این، گفته می شود که برخی نشانه ها در بازار نفت مانع از آن می شود که قیمت این محصول بیش از میزان فعلی کاهش یابد. در هفته ی گذشته، معامله کنندگان بازار نفت از اواسط هفته ی گذشته مایل به خرید این محصول با قیمت ۷۰، ۶۹، و ۶۸ دلار در هر بشکه بوده اند. همچنین، گفته می شود که از دلایل بالا ماندن قیمت نفت، ''موضع معاملاتی بلند مدت'' در بازار معاملات آتی بوده است که از ماه های گذشته اتخاذ شده است.

همچنین، باید خاطر نشان گردد که از دلایل تمایل زیاد بازار نفت به بالا نگه داشتن قیمت این محصول کاهش میزان موجودی نفت در دنیا، افزایش رشد اقتصادی در دنیا و ادامه ی قرارداد کاهش تولید نفت توسط اوپک و همپیمانان آن از جمله روسیه عنوان شده است. در این رابطه، سازمان کشور های صادر کننده نفت و ۱۱ کشور دیگر از جمله روسیه در اواخر سال ۲۰۱۶ توافق کرده بودند تا برای ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا و در پی آن افزایش قیمت نفت، تولید خود را از اول سال ۲۰۱۷ در مجموع روزانه ۱.۸ میلیون بشکه کاهش دهند. در تاریخ ۲۵ می سال ۲۰۱۷، تولید کنندگان تصمیم گرفتند که قرارداد کاهش تولید نفت را که در ابتدا ۶ ماهه بود، برای ۹ ماه دیگر تمدید کنند، و تا ماه مارس ۲۰۱۸ به کاهش تولید ادامه دهند. علاوه بر این، در روز ۳۰ ام نوامبر سال ۲۰۱۷ اعضای اوپک به همراه کشورهای غیر عضو به رهبری روسیه توافق کردند که تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی قرارداد مزبور را تمدید کرده و تولید نفت را کاهش دهند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار