بازدید 2261

شمار گروه‌های ضد اسلامی در آمریکا ۳ برابر شده است

کارشناسان اعلام کردند، از زمانی که دونالد ترامپ برای ورود به کاخ سفید کمپین خود را آغاز کرد، شمار گروه‌های ضد اسلامی سه برابر شد. جرایم مرتبط با تنفر و آزار و اذیت هم افزایش یافت.
کد خبر: ۷۶۷۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲ 24 January 2018

کارشناسان اعلام کردند، از زمانی که دونالد ترامپ برای ورود به کاخ سفید کمپین خود را آغاز کرد، شمار گروه‌های ضد اسلامی سه برابر شد. جرایم مرتبط با تنفر و آزار و اذیت هم افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، در پشت پرده کمپین انتخاباتی آمریکا که دونالد ترامپ غالبا مسلمانان را هدف انتقادات خود قرار می‌داد و متعهد شد تا ورود آنها را منع کند، هم شمار گروه‌های ضد مسلمانان و هم شمار جرایم مرتبط با تنفر علیه مسلمانان افزایش یافت.

 یک وکیل متخصص در گروه "حامیان مسلمانان" می‌گوید، این تحولات شامل آزار و اذیت کودکان مسلمان در مدارس، آزار زنان محجبه مسلمان و تخریب مساجد می‌شود. او در سالروز صدور دستور اجرایی ترامپ برای منع ورود مسافرانی از هفت کشور عمدتا مسلمان به خاک آمریکا، گفت: اینگونه احساس می‌شود که هیچ بعدی از جامعه از افزایش احساسات ضد مسلمانان در امان نمانده باشد.   

هدی بییریچ که بر گروه‌های تنفرگرا در "مرکز قانونی مقابله با فقر جنوبی" مستقر در آلاباما نظارت می‌کند، گفت برهه حساسی برای افرادی است که چنین گروه‌هایی را ردگیری می‌کنند. او گفت شمار سازمان‌های ضد مسلمان بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ سه برابر افزایش یافته و به بیش از ۱۰۰ مورد رسیده است. او پیش‌بینی کرد ماه آتی با انتشار آمارهای سال ۲۰۱۷ باز هم شاهد افزایش باشیم.

بییریچ تاکید کرد: منبع اصلی تشدید این مساله در چند سال گذشته کمپین ترامپ و اکنون هم دولت او و همچنین سیاستمداران ضد مسلمان در سطح دولتی است. در طول سال گذشته گروه‌های تنفرگرا افراطی‌تر شدند و قابلیت‌های خودشان را افزایش دادند؛ هم در سطح خیابانی و هم در سطح قانونگذاری. گروه‌هایی مانند "قانون برای آمریکا" که از نظر این مرکز یک گروه ضد اسلامی و حامی تنفر است، غالبا از سوی نئو نازی‌ها، برترطلبان سفیدپوست و میلیشاهای مسلح حمایت می‌شود.

این ناظر در "مرکز قانونی مقابله با فقر جنوبی" گفت: در بسیاری موارد اعتراضات به رهبری اعضای این گروه‌ها صورت می‌گیرد. برای ما این بیانگر همگرایی ترسناک افراطگرایی حول محور تنفر ضد مسلمانان و تعصب است.

هدی بییریچ مدعی شد گروه‌های ضد مسلمانان هرگز به این سطح از دسترسی به کاخ سفید نرسیده بودند. او گفت بریجیت گابریل که در سال ۲۰۰۷ گروه قانون برای آمریکا را پایه‌گذاری کرد، به کاخ سفید رفته است و متحدان نزدیکی در آنجا دارد. او گفت، سایر گروه‌ها هم به افراد داخل دولت آمریکا دسترسی دارند. این ناظر تاکید کرد: این گروه‌های تنفرگرا همچنین در سطح کنگره دسترسی دارند.

سال گذشته بنیانگذار یک گروه سرشناس مسلمان گفت، مسلمانان در آمریکا بیشتر از دوره پس از حملات ۱۱ سپتامبر در معرض تعصب و اسلام‌هراسی ناشی از رفتار و اقدامات ترامپ قرار دارند. ابراهیم هوپر با اشاره به حجم بازداشت‌ها گفت، بسیاری از مسلمانان نگران نمایش عمومی علامت‌های مختص دین خود هستند. به عنوان نمونه، شماری از زنان مسلمانان تصمیم گرفتند که بدون روبنده در انظار عمومی ظاهر شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی