بازدید 5007

حرفهای جالب سرمربی پرتغالی درباره مردم تبریز

کد خبر: ۷۶۷۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹ 24 January 2018

سرمربی پرتغالی اسبق تیم فوتبال تراکتورسازی گفت:مردم و هواداران تبریزی آنقدر با من مهربان بودند که مرا فردی مثل خود می‌دیدند.

به گزارش تابناک ورزشی، آنتونیو اولیویرا طی گفت‌وگویی تازه در مورد دوران ورزشی خود به عنوان بازیکن و مربی صحبت کرد که خاطرات جالبی از تبریز در آن وجود دارد.

مربی ۷۱ ساله پرتغالی ابتدا در مورد حضورش در تیم معروف کشورش یعنی بنفیکا صحبت کرد. وی اظهار داشت:من به عنوان بازیکن و مربی کارم را در بنفیکا شروع کردم.در این تیم به تجربیات خوبی هم رسیدم و توانستم با نکات خوبی آشنا شوم.بعد در کشورهای دیگر نظیر فرانسه، امارات، چین، کویت و عربستان کار کردم. بعد هم به ایران و تیم تراکتورسازی آمدم. در ایران دوران خوبی را داشتم و در آنجا با مردمان مهربانی مواجه شدم.هواداران تیم تراکتورسازی فوق‌العاده هستند و حس بسیار زیادی نسبت به تیم مورد علاقه و محبوب‌شان دارند. ما در دو مرحله با آن تیم در مسیر قهرمانی قرارگرفتیم و به طور کلی من در آنجا، تجربه بسیار خوبی از بخشی از زندگی‌ام کسب کردم.همه می‌دانیم در نقاط مختلف جهان مردم با ادیان و مذاهب مختلف حضور دارند. اما از طریق فوتبال به هم نزدیک می‌شوند. و من از طریق ورزش و فوتبال توانستم دوستان خوبی در تبریز پپداکنم.واقعا در آن موقع دوره زیبایی را به چشم دیدم و فکر می‌کنم خارج از وطنم، ایام بسیار خوب و دلنشینی را تجربه کردم.من و همکارانم در آن موقع تجربه بسیار خوبی کسب کردیم.واقعا در زندگی بیاد ندارم که هواداران در ورزشگاه با صمیمیت نامم را ببرند و مرا فراتر از یک مربی برای خود تلقی کنند. آنها مرا یکی مثل خودشان می‌دانستند و حتی در روزهای هم که می‌باختیم، با مهربانی با من برخورد می‌کردند.می‌توان گفت آنها فوق‌العاده هستند.

او ادامه داد:به یاد می‌آورم آن روزی که برای اولین بار کارم را در تراکتورسازی آغاز کردم.در آنجا به بازیکنان گفتم چالش جدیدم شروع شده و تلاش می‌کنم تجربیاتم را به بهترین شکل به بازیکنان انتقال دهم.با بازیکنان حرف زدم و سعی کردم نقطه نظراتم را شرح دهم. فکر می‌کنم آنقدر حرف‌هایم واضح بودند که آنها پیام مرا متوجه شدند و درک کردند احساسم از فوتبال چیست.

در ادامه این مصاحبه وی از توانمندی بازیکنان ایران تعریف کرد و چهره‌های همچون علی دایی، علی کریمی و آندرانیک تیموریان بازیکنان بزرگی در تاریخ فوتبال کشورمان قلمدادکرد.او همچنین از مهدی کیانی به عنوان یکی از بازیکنان خوب تیم تبریزی یاد کرد.

در بخش دیگر این مصاحبه اولیویرا در مورد همکاری و رفاقت با کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی کشورمان و هموطنش نیز صحبت کرد.او اظهار داشت:همانگونه که گفتم در تیم‌های مختلفی کار کردم و چندین مرتبه هم مقابل کی‌روش در تیم‌های گوناگون قرارگرفتم اما همیشه با او رفاقت داشته‌ام.وقتی هم که او به عنوان مربی ایران انتخاب شد، خوشحال بودم. به نظرم او نمایش خوبی با تیم ایران داشته است.کارلوس توانست در تیم ایران سازماندهی ایجاد کند و آگاهی‌هایش را به این تیم انتقال دهد.تحت هدایت او تیم ایران ۲ بار به جام جهانی رسیده است.البته دست‌یابی به این ۲ حضور، کاری راحت نبوده و بابتش زحمات زیادی کشیده شده به خصوص که در مسابقات مقدماتی نتایج خوبی کسب شده است.

حرفهای جالب سرمربی پرتغالی درباره مردم تبریز

اولیویرا در آخرین بخش مصاحبه نیز نظرش را در مورد همگروهی ایران در جام جهانی روسیه با پرتغال، اسپانیا و مراکش بیان کرد.او اظهار داشت:برای اولین بار نیست که ایران در جام جهانی با پرتغال مواجه می‌شود. در جام جهانی آلمان نیز ایران برابر پرتغال قرارگرفت.فکر می‌کنم مردم خیلی در مورد قدرت‌های این گروه صحبت می‌کنند. آنها شاید اسپانیا و پرتغال را شانس اول صعود گروه بدانند. اما من فکر می‌کنم اگر ایران به خوبی آماده شود، بازی با آن برای اسپانیا و پرتغال راحت نخواهد بود.ضمن آنکه این رویارویی ها در مدت حدود ۱۰ روز انجام می‌شود و دراین میان هر تیمی که بهتر آماده شود، شانس دارد و همچنین بازی نخست می‌تواند تعیین کننده شود.بازی با مراکش می‌تواند سورپرایزی باشد و بعد از آن باید دید چه اتفاقی رخ خواهد داد. در جام جهانی گذشته دیدیم که ایران مقابل آرژانتین و مسی چه بازی خوبی کرد و مقابل نیجریه هم خوب بود.به هرحال من امیدوارم و اگر به انتخاب من باشد، دوست دارم پرتغال و ایران به دور دوم جام جهانی صعود کنند.هر چند که اسپانیا تیمی بسیار بسیار خوب است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها