بازدید 3313

علاقه‌مندی بلاروس به افزایش خرید نفت از ایران

وزیر نفت از علاقه‎مندی بلاروس به افزایش خرید نفت از ایران خبر داد و گفت: این کشور پیش از این ۲ محموله نفت خام از ایران خریداری کرده بود.
کد خبر: ۷۶۷۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸ 23 January 2018

وزیر نفت از علاقه‎مندی بلاروس به افزایش خرید نفت از ایران خبر داد و گفت: این کشور پیش از این ۲ محموله نفت خام از ایران خریداری کرده بود.

به گزارش مهر به نقل از وزارت نفت،  بیژن زنگنه امروز پس از دیدار با ویتالی ووک، وزیر صنایع بلاروس، درباره این‌که بلاروس تاکنون چه مقدار نفت از ایران خریداری کرده، اظهار کرد: این کشور نزدیک ۲ میلیون بشکه نفت در ۲ محموله از ایران دریافت کرده است.

وی افزود: بلاروس خواهان خرید نفت بیشتری از ایران است که مذاکرات بیشتر در این زمینه با امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران انجام می‌شود.

وزیر نفت با بیان این‌که ایران علاقه‌مند گسترش روابط در بخش انرژی با بلاروس است، افزود: ایران و بلاروس در این دیدار مذاکره‌ای برای همکاری در بخش پایین دستی صنعت نفت نداشتند.

زنگنه ابراز امیدواری کرد سفر هیئت بلاروس که به منظور تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی میان ایران و بلاروس انجام شده است، موفق باشد.

وزیر صنایع بلاروس نیز به نخستین دیدار با وزیر نفت در سال گذشته میلادی اشاره کرد و افزود: در این فاصله مذاکرات سازنده‌ای برای تشکیل یک کارگروه مشترک انجام شد.

وی با بیان این‌که در فاصله یک سال گذشته بلاروس ۲ محموله نفت خام از ایران خریداری کرد، گفت: مراودات تجاری ایران و بلاروس در سال ۲۰۱۷ بسیار موفق بود.

بلاروس کشوری دور از دریا در اروپا و به مرکزیت مینسک است که با کشورهای روسیه، اوکراین، لهستان، لیتوانی و لتونی مرز مشترک دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی