بازدید 38629
هزار و صد و پنجمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

ماجرای حضور مسلحانه رئیس یک صندوق در بانک مرکزی/درخواست از رئیس دولت اصلاحات برای تذکر به دولت/دلار را رها کرده‌اند تا به ۵ هزار تومان برسد!/گفت وگوی روحانی، زیباکلام را عصبانی کرد

رصد‌خانه «تابناک»، خبرهایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیترهایی مانند: نظر یامین پور درباره مصاحبه رشیدپور با رییس جمهور/توهین یک خانم به مردان در جلسه شورای شهر تهران!/ارتش تا سال 97 از فعالیت‌های اقتصادی خارج می‌شود/بهزادنبوی: زندان که بودم ضدانقلاب شدم، ضدهمه انقلاب ها!/کنایه‌ های تند مصباح‌ یزدی به روحانی و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۶۷۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰ 23 January 2018

علیرضا پارسا- تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

مسئولان اقتصادی نرخ دلار را رها کرده‌اند؛ می‌خواهند دلار به 5 هزار تومان برسد

خجسته خاطرنشان کرد: قیمت دلار را رها کرده اند تا به 5 هزارتومان برسانند و بعد نرخ ارز را تک نرخ کنند؟ من معتقدم که رها کردن نرخ ارز یعنی هماهنگی با بازار و خود این آقایان یعنی مسئولین اقتصادی کشور این افزایش نرخ ارز را مدیریت می کنند و اگر غیر از این است جلوی آن را بگیرند. وی یادآور شد: مسئولین اقتصادی کشور به ویژه بانک مرکزی را مقصر می دانم. وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی مسئولیت دارند؛ اما چرا کنترل نمی کنند؟ سیاست مسئولین اقتصادی کشور این است که نرخ دلار را رها کنند تا تدریجا به 5 هزار تومان برسد و سپس دلار را تک نرخی کنند. این فشار سنگینی برای مردم است و استخوان‌های مردم زیر بار فشار اقتصادی در حال خرد شدن است. این عضو کمیسیون شوراها، اظهار داشت: استنباط من این است که مسئولین اقتصادی و نه بازار قصد دارند تا دلار را به 5 هزار تومان برسانند. خجسته در خصوص اقدام مجلس برای جلوگیری از افزایش نرخ دلار، گفت: من تذکر دادم و از کمیسیون اقتصادی هم خواستم که ورود جدی داشته باشد. همچنین از رئیس مجلس هم خواستم که صحبت ها را جمع و عملی کار کنیم. در خصوص مبارزه با فساد و در مقابل افزایش قیمت ارز بایستیم. /اعتمادآنلاین

امام جمعه تبریز همچنان ‌آذربایجانی‌ها را غافلگیر می‌کند

حجت‌الاسلام ‌آل‌هاشم دستور داد تا نرده‌هایی که بین مردم و مسئولان فاصله ایجاد می‌کرد برداشته شود. با دستور مستقیم حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم نرده‌هایی که صف مسئولان را از مردم در نماز جمعه جدا می‌کرد برداشته شد تا دیگر هیچ دیواری بین خدمتگزاران نظام و ملت قرار نگیرد. اقدامات نماینده ولی فقیه در استان زبانزد خاص و عام می‌باشد و در طول مدت کوهی میزان محبوبیت وی در بین مردم آذربایجان‌شرقی به‌ صورت چشمگیری افزایش یافته است. حجت‌الاسلام آل‌هاشم پیشتر نیز با تماس‌های غافلگیرانه خود و حضور در مترو، اتوبوس و تردد با تاکسی در داخل شهر خبرساز شده بود. /الف

درخواست از رئیس دولت اصلاحات برای تذکر به دولت

نماینده مردم تهران با بیان اینکه در این دیدار مطرح شد که هرچند اصلاح‌طلبان هم اکنون در مصدر امور نیستند اما به لحاظ پشتیبانی‌ که آقای خاتمی هم در دوره اول و هم در دوره دوم از روحانی داشت الان انتظار از آقای خاتمی این است که به نوعی ابراز موضع کنند و نقدهایی که به آقای روحانی وجود دارد را بیان کنند و به نوعی به دولت تذکر دهند، گفت: آقای خاتمی هم تاکید داشتند که باید بین اصلاحات و اصلاح‌طلبی تمایز قائل شد. اشخاصی ممکن است در نام، اصلاح‌طلب باشند اما منش و روش اصلاح‌طلبی نداشته باشند. بنابراین باید توجه کنیم که اصلاح‌طلبی یک مفهوم ریشه‌دار تاریخی است که پیشینه آن به دوره مشروطه برمی‌گردد و در انقلاب اسلامی هم ظهور خاصی پیدا کرد. این مفهوم باید از افرادی که به نام اصلاح‌طلب و منتسب به این جریان وارد می‌شوند، اما رفتار اصلاح‌طلبانه ندارند تفکیک شود. محمود صادقی یادآور شد: یکی از دوستان یادآور شد که ایران در موقعیت ژئوپولوتیک ویژه‌ای قرار دارد و این شرایط اقتضا می‌کند که حاکمیت در ایران یک رویکرد تعامل‌گرایانه داشته باشد. اگر ما با این موقعیت ژئوپولوتیک در انزوا فرو برویم به معنای محروم کردن ملت از منافع حاصل از این موقعیت است. یکی دیگر از دوستان هم گفت که ما محدودیت‌های اصلاح‌طلبان به ویژه آقای خاتمی را به عنوان نماد اصلاح‌طلبی درک می‌کنیم و با لحاظ این محدودیت‌ها چطور می‌توانیم نقش بایسته خود را در این زمان ایفا کنیم. /ایلنا

تأمین اجتماعی در حال ورشکستگی است

علی‌اصغر بادبان گفت: همین الان تأمین اجتماعی ده هزار میلیارد تومان به بانک رفاه با نرخ ۱۴ درصد بدهکار است. این پول را گرفته که مستمری‌ها را بدهد. مسأله اینجاست که با ده هزار میلیارد تومان هم مشکل پرداخت‌های تأمین اجتماعی حل نمی‌شود. باید هر ماه همین مقدار وام بگیرد تا بتواند مستمری‌های ماهانه را بپردازد. پس قاعدتا به جایی خواهد رسید که توان بازپرداخت همین وام‌ها را هم نداشته باشد. تأمین اجتماعی بدون تعارف در حال ورشکستگی است. هرکس بگوید اوضاع غیر از این است، لاپوشانی می‌کند، می‌خواهد روی مشکلات، روکش و سرپوش بگذارد؛ می‌خواهد مردم نبینند و نفهمند که چه خبر است. اگر خدای ناکرده تأمین اجتماعی ورشکست شود، هیچ کس از پس این قصه برنخواهد آمد. هیچ کس نخواهد توانست این معضل را حل کند؛ چون چهار میلیون تن را در هر ضریبی که مایلید ضرب کنید، آن وقت درمی‌یابید که با ورشکستگیِ سازمان، چه تعداد آدم، گرسنه خواهند ماند. دولت هم به طریق اولی از پسِ پرداخت مستمری اینها برنخواهد آمد. آقای رئیس جمهور از اول هم وعده داده بود که باید تأمین اجتماعی را در شرایط بسیار اضطراری ببینیم و برای حل مشکلاتش، راهکارهایی درخور بیندیشیم. /ایلنا

نظر یامین پور درباره مصاحبه رشیدپور با رئیس جمهور

وحید یامین پور در خصوص گفت وگوی تلویزیونی رئیس جمهور در توئیتر خود نوشت: حتی اگر گفت وگوی امشب بر اساس سناریو اجرا شده باشد، باز هم برای تلویزیون و فرهنگ سیاسی ما اتفاقی رو به جلو بود. رسانه نباید به روابط عمومی دولت فروکاسته شود. از رشیدپور بابت چند وجب جلو بردن آیین گفت وگو با رئیس جمهور متشکرم.

گفت وگوی روحانی، زیباکلام را عصبانی کرد

صادق زیباکلام در واکنش به گفت وگوی تلویزیونی دیشب روحانی با مردم در توئیت نوشت: ای کاش آقای روحانی متوجه میشدندکه هربارکه با مردم صحبت می کنند، بخش دیگری از۲۴میلیون رأیشان را از دست می دهند. ای کاش ایشان می توانستند متوجه شوند که وقتی به جای پرداختن به مشکلات و مسائل جدی و واقعی جامعه به سؤال و جواب های تصنعی، پوک و سطحی می پردازند، در حقیقت به شعور مردم توهین می کنند.

ادعای عجیب حسام الدین آشنا درباره رئیس یکی از صندوق ها

حسام‌الدین آشنا در رشته توئیت‌هایی درباره مؤسسات مالی و اعتباری غیر مجاز نوشت: جز روحانی کسی جربزه و جسارت جمع کردن این بساط کثیف را نداشت.

متن این توییت‌ها به شرح زیر است؛

پشت هر کدام از این مؤسسات و صندوق ها چنان محکم بوده که تا کارشان به رسوایی نکشید امکان برخورد با آنها وجود نداشته است؛ وقتی هم که کارشان خراب شد دولت را مجبور کردند از جیب ملت بدهی ها را بپردازد. رئیس یکی از این صندوق ها چه بسا با اسلحه می رفت داخل بانک مرکزی و تهدید می کرد.

جز روحانی کسی جربزه و جسارت جمع کردن این بساط کثیف را نداشت. او هزینه مبارزه بی امان با نزول‌خواران تسبیح به دست و پینه بر پیشانی را می‌دهد. آنها مطمئن بودند به خاطر به گروگان گرفتن میلیون‌ها سپرده‌گذار خرد، می‌توانند بساط باج‌گیری خود را حفظ کنند.

این یکی از مین‌گذاری‌های اصلی در راه استفاده از منابع مردمی برای توسعه ملی بود. روحانی گفت مرگ یک بار شیون هم یک بار. باید کار را تمام می‌کرد حتی به بهای این که از خیلی‌ها سفارش و توصیه تهدید بشنود. امیدوارم روزی مانند شرکت‌های مضاربه ای و هرمی از این مؤسسات نیز رازگشایی شود.

توهین یک خانم به مردان در جلسه شورای شهر تهران!

شهربانو امانی ضمن انتقاد به شرایط اقتصادی جامعه گفت: مردان حتی عرضه اداره خانه‌های خود را هم ندارند. امانی بیان کرد: در گذشته بیان می‌شد که زنها را چه به درس خواندن؟ و چرا درس می‌خوانند و بهتر است بروند شوهر کنند، حالا نیز به نحوه دیگری این زنان را می‌خواهند مهجور کنند و می‌گویند ورزش را چه می‌خواهند و زن را چه به ورزش. عضو شورای شهر تهران ادامه داد: اتفاق دیگری که صورت گرفت برخورد با متین معززی دختر دوچرخه‌سوار بود که در این زمینه نیز سؤالات بسیاری مطرح است. وی با اشاره به شرایط اقتصادی جامعه گفت: با این شرایط بد اقتصادی که آستر جیب همه درآمده، آستر جیب مردان که وضعیت بدتری دارند و مردان حتی عرضه اداره خانه‌های خود را هم ندارند پس بهتر است قدری به زنان جامعه اهمیت بیشتری داده شود. /ایسنا

فیلم خودکشی سینا قنبری را به نمایندگان نشان دهند

مهدی شیخ، نماینده تهران در رابطه با تعامل مجلس با قوه قضاییه پس از اعتراضات اخیر گفت: ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های همه افراد فعال در دستگاه‌های امنیتی و قضایی که هم و غم خود را برای جمع شدن آشوب‌های اخیر کشور با کمترین هزینه صرف کردند باید بگویم که این دوستان کماکان در این راستا باید تلاش‌های خود را ادامه دهند و نسبت به شایعات و مسائلی که وجود دارد پاسخگو باشند تا انشاءالله افکار عمومی روشن شوند. به هر حال در هفته‌های گذشته شبهات زیادی بین مردم و مخصوصا در شبکه‌های اجتماعی راجع به نوع برخورد با معترضین دست به دست شد که به نظر لازم و ضروری است که در این رابطه شفاف‌سازی‌هایی صورت بگیرد تا اعتماد مردم نسبت به دستگاه‌های مختلف نظام سلب نشود. نمایندگان مجلس هم در رابطه با دستگیری‌های اخیر به موضوع ورود پیدا کردند و تلاش‌ها و تعاملاتی با دستگاه امنیتی و قضایی صورت گرفته که این مسائل به بهترین شکل حل و فصل شود.

وی در رابطه با بازدید نمایندگان از زندان اوین افزود: از قرار معلوم با بازدید اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از زندان اوین موافقت شده و همکاران ما در این کمیسیون پیگیر این موضوع هستند. البته برخی نماینده‌ها به صورت انفرادی و برخی به فراکسیونی این درخواست را به قوه قضاییه مطرح کردند که فعلا بی‌پاسخ مانده است. البته ما نمایندگان هم نمی‌خواهیم هر روز عده‌ای از همکاران به زندان اوین سر بزنند و بازدیدی داشته باشند ولی صلاح را در این می‌دانیم که تعدادی از نماینده‌ها بازدیدی از زندان اوین داشته باشند و در این راستا گزارشی را به دیگر نمایندگان و افکار عمومی ارائه کنند. شیخ در ادامه راجع به اینکه بازبینی فیلم خودکشی سینا قنبری را حق نمایندگان می‌داند یا خیر، گفت: قطعا ما نمایندگان انتظار داریم که اگر فیلمی از خودکشی سینا قنبری در زندان وجود دارد به ما هم نشان دهند تا شبهه‌ای که مخصوصا در بین مردم به وجود آمده رفع شود. با تعاملی که بین قوه قضاییه و کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس وجود دارد انشاءالله به زودی شفاف‌سازی‌هایی در این گونه موارد انجام خواهد شد. /رویداد 24

ارتش تا سال 97 از فعالیت‌های اقتصادی خارج می‌شود

امیرسرتیپ پوردستان گفت: فعالیت ارتش آنچنان گسترده نیست، اما در تلاشیم همان فعالیت محدود اقتصادی را نیز تا سال 97 بکلی تعطیل کنیم.

باید عرض کنم آن چیزی که به عنوان وظیفه نیروهای مسلح تعریف شده، دفاع از حدود و ثغور مرزهای کشور و دفاع از انقلاب است. در سال های گذشته نیز نیروهای مسلح، متناسب با نیازهای کشور و دولت در برخی امور اقتصادی ورود کردند که کمک دولت باشند. امروز با توجه به صلاحدید فرمانده معظم کل قوا و ظرفیت هایی که در دولت وجود دارد، قرار بر این شده که نیروهای مسلح از تمامی فعالیت هایی که بخش خصوصی، دولتی و به طور کلی بخش غیرنظامی، می‌توانند انجام دهند خارج شوند و فقط بنابر تشخیص دولت، نیروهای نظامی می توانند در پروژه هایی که از عهده پیمانکاران عادی خارج است، ورود کنند. ارتش عمدتا پروژه هایی را می پذیرد که به مانند پیمانکاران عادی وارد مناقصه شده و قطعا اجازه می دهد تشریفات اداری طی شود. البته باید عرض کنم که ارتش پروژه های خاص و زیادی را هم در اختیار ندارد. البته همانطور که عرض کردم فعالیت ارتش آنچنان گسترده نیست، اما در تلاشیم همان فعالیت محدود اقتصادی را نیز تا سال 97 به کلی تعطیل کنیم و فقط به موارد عمران و نوسازی مد نظر دولت، آن هم در مناطق محروم ادامه بدهیم. /روزنامه همبستگی

بهزادنبوی: زندان که بودم ضدانقلاب شدم، ضدهمه انقلاب ها!

روزنامه وقایع اتفاقیه با بهزاد نبوی مصاحبه ای انجام داده است.

من در زندان، ضد انقلاب ،یعنی ضد همه انقلاب‌ها شدم! از انقلاب فرانسه تا بهار عربی. از نگاه من انقلاب‌ها مشکلات اساسی دارند. مهم‌ترین مشکل آنها این است که با تفکر انقلابی، ساختار موجود کشور را نابود می‌کنند و به‌دلیل بی‌تجربگی در ایجاد ساختار جدید دچار مشکلات اساسی می‌شوند. خود ما هم در ابتدای انقلاب تجربه نداشتیم و طبعا در اداره کشور دچار مشکلات اساسی بودیم. اجرایی‌ترین فرد در میان ما مرحوم مهدی بازرگان بود که تصور می‌کنم مهم‌ترین سمت اجرایی‌اش ریاست سازمان آب تهران در زمان مرحوم محمد مصدق بود. به این نتیجه رسیدم که در عصر حاضر برای ما و همه ملت‌ها و کشورها، تنها راه، اصلاحات است. گفتمان اصلاح‌طلبی تعطیل‌بردار نیست. در هیچ کجای دنیا، امروز دیگر انقلاب مقبولیتی ندارد.

*سه راه برای تغییر وضع موجود به وضع مطلوب متصور است: انقلاب، دخالت خارجی و اصلاحات. دو مورد اول را هم خودمان و هم سایر کشورهای دنیا تجربه کرده‌ایم. در سراسر جهان جز داعش به انقلاب فکر نمی‌کند، حتی القاعده هم دیگر کمتر به اقدامات انقلابی دست می‌زند. این نظر من پیرمرد نیست که رمق انقلاب ندارم و ممکن است محافظه‌کار شده باشم، بلکه حتی جوانان هم دیگر اعتقاد و انگیزه انقلاب را مثل دوره جوانی ما ندارند. دخالت خارجی هم دیگر یک راه‌حل شکست‌خورده است که مثال بارز آن را در افغانستان، عراق، یمن و سوریه می‌بینیم. دخالت آمریکا در عراق و افغانستان را دیدیم چه نتیجه‌ای در پی داشت؟ حالا این کشورها چه دارند؟ یمن و سوریه هم در آتش جنگ داخلی می‌سوزند؛ بنابراین، دو راه مذکور را امروز همه مردود می‌دانند و دنبال آن نیستند. تنها راهی که می‌ماند همین اصلاحات است که از دوم خرداد ۷۶ در کشور ما مطرح شد.

سخنان عجیب استاندار کرمان در مورد شهردار و شورا

هفته نامه‌ی محلی «طلوع بم» با انتشار فایلی صوتی، از سخنان عجیب استاندار کرمان در مورد شهردار، رئیس شورای شهر و شورای شهر کرمان خبر داد. استاندار کرمان که در جلسه‌ی ستاد ساماندهی امور جوانان استانداری سخن می‌گفت در بخشی از سخنان خود اشاره‌هایی به شورای شهر، رئیس شورای شهر کرمان و شهردار کرمان داشت:... چرا شما همین طور رای الکی می‌دهید؟ رأی گیری خیلی مهم است. ما رای دادیم به اعضای شورا ما رأی دادیم به نمایندگان مجلس و رأی دادیم به دولت. حالا اشتباه رأی دادیم. مثلا به شورایی رأی دادیم شهردار خوبی انتخاب نکرده. دولت چه گناهی دارد؟ ما چه گناهی داریم؟ ما طبق قانون شوراها که مردم انتخاب می‌کنند شورا باید شهر را اداره کنند و بعد باید شما از شورا مطالبه کنید از شهردار مطالبه کنید. دولت هم از شما حمایت می‌کند. فرماندار هم از شما حمایت می‌کند.

حالا یک شورایی رفته پروژه‌های قانونی را اجرا کرده، شورای بعدی باید تمام قوانین را … این اخلاق است؟ همین شماها بودید که به شورای چهارم رأی دادید. حالا شورای پنجم باید بگوید شورای چهارم اشتباه کرد؛ یعنی مردم اشتباه کردند؟ نمی‌شود که! خودمان را ضایع می‌کنیم. خودمان را زیر سؤال می‌بریم؛ بنابراین ما این آمادگی را داریم که شما را در این حوزه‌ها هل بدهیم و جلو ببریم. شما به نمایندگی از دولت مطالبه کنید. چه اشکالی دارد؟ به نمایندگی از ما از شهرداری مطالبه کنید. از بهزیستی که مسئول بهزیست جامعه ما هست مطالبه کنید. ما اگر به این سمت برویم، آن وقت است که جوان احساس هویت پیدا می‌کند و احساس می‌کند که در سرنوشت خود دارد مشارکت می‌کند. دفعه بعد نمی‌رود آدم ۷۰ ساله برای شورای شهر انتخاب کند. آدم جوان انتخاب می‌کند. آدم ۷۰ ساله فکر می‌کند پل می‌خواهد چه کار کند؟ زیرگذر می‌خواهد چکار کند؟ پیاده‌راه می‌خواهد چکار کند؟ هتل ۵ ستاره بالای بام کرمان می‌خواهد چکار کند؟ خب نمی‌فهمد، درکش را ندارد. اگر شما به رایی که می‌دهید ارزش قائل می‌شدید فکر می‌کردید به کی رای می‌دهید امروز وضعیت ما بهتر از گذشته بود. /انصاف نیوز

روایتی از زندگی سخت مردم زلزله زده کرمانشاه در صحن مجلس

عبدالرضا مصري نماينده مردم كرمانشاه در تذكر شفاهي خود به موضوع مردم زلزله زده حوزه انتخابيه‌اش پرداخت و گفت: خدمت به زلزله زده ها دارد با تبعيض تلخ مي‌شود، ‌30 تا 40 درصد مردم 2 ماه است كه زير چادر هستند. ما مصوب كرديم كه دولت وظيفه دارد 100 هزار كانكس بسازد اما الان به يك نفر مي گويند تو مستأجري به يكي هم مي گويند تو قدت كوتاه و ديگر قدش بلند است. به اين زلزله زده ها يك كانكس دهند كه حداقل با خانواده در كانكس زندگي كنند. چادرها همه پاره شده اند پريشب 35 چادر را باد برده است. خواهران عزيز مجلس دو ماه است كه خواهران عزيز ما با دو برابر لباس با مقنعه و چادر شب ها زير چادرها ميخوابند. خب زلزله آمده است،‌دست خود اين ها كه نبوده است. آيا شما قبول مي‌كنيد وسط بلوار كه از دو طرفش كاميون رد مي‌شود، ساكن شويد؟اگر براي دوش گرفتن در كانكس يك هفته در نوبت باشيد آنوقت مي فهميد كه آن مادر چه مي كشد. وصل كردن كانكس دستشويي و حمام كه نبايد اين همه وقت مي‌برد. /خانه ملت

ردپای یک "۲۱ هزار میلیارد" در بازار ارز!

هرچند حداقل در شرایط فعلی دیگر هیچ مؤسسه بزرگ غیرمجازی فعالیت نمی‌کند، ولی آثار وجود آنها سال‌ها می‌تواند بازار پول را تحت تأثیر قرار دهد. در همین جریان معاون نظارت بانک مرکزی به صراحت از روانه شدن بخشی از ۲۱ هزار میلیارد تومان پول اختصاص یافته به مؤسسات اعتباری به سمت بازار ارز و اثرگذاری بر نوسانات اخیر اشاره داشته است. نوسان و آشفتگی قیمت دلار در هفته‌های اخیر و به ویژه روزهای گذشته، نرخ‌های بی‌نظیری را در حافظه بازار و مخاطبان ارزی ثبت کرد. تحلیل‌های متفاوتی از سوی کارشناسان و البته مقامات مسئول برای افزایش قیمت دلار که از مهرماه شدت گرفت و در دی ماه روند آن تندتر شد، مطرح بوده است و در اهم آن افزایش تقاضای فصلی در آستانه تغییر سال میلادی قرار دارد که در این بازه زمانی افزایش سفرهای خارجی، زمان تسویه بخشی از بدهی‌ها، کاهش عرضه توسط پتروشیمی‌ها جزئی از دلایلی که هر سال در فاصله آبان تا دی ماه موجب نوسان ارزی می‌شود، ولی برای امسال این روند ادامه دار شد و در دی ماه نرخ‌ها به گونه‌ای رشد کرد که ۴۵۰۰، ۴۶۰۰ و ۴۷۰۰ تومان در فاصله‌ای چند روزه برای بازار ثبت شد. /ایسنا

سود دلالان از فروش هر کیلو میوه چقدر است؟

سید وحیدرضا ابطحی مدیرعامل اتحادیه باغداران گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، از قیمتی که مصرف کننده برای هر کیلوگرم میوه پرداخت می‌کند نهایتا ۲۵ تا ۳۰ درصد سهم باغداران و تولیدکنندگان است و بقیه آن به جیب دلالان و واسطه‌ها می‌رود یا این‌که هزینه رسیدن این محصول از مبدأ تولید تا بازار مانند سورتینگ، حمل و نقل و ... است. اگر به عنوان مثال پرتقال کیلویی ۳۰۰۰ تا حدود ۶۰۰۰ تومان به دست مصرف کنندگان می‌رسد، سهم باغداران از آن کمتر از ۱۰۰۰ تومان و حتی در برخی موارد حدود ۸۰۰ تومان است. /ایرنا

کنایه‌ های تند مصباح‌ یزدی به روحانی

آیت الله مصباح در جمع فرماندهان مراکز بصیرت افزایی حوزه نمایندگی ولی فقیه به سخنرانی پرداخت وی گفت: سالهای اخیر با گسترش فضای مجازی، زمینه ورود شبهات به ذهن بچه ها و جوانان و مردم به شدت فراهم شده است ؛ ابتدای خلقت حضرت آدم تا کنون، چنین فساد فکری وجود نداشته است؛ حتی بچه های کوچک در معرض این شبهات قرار گرفته اند. از سوی دیگر، سخنان برخی مسئولین نیز این معنا را می رساند که آن ها نیز به مبانی این انقلاب، باور ندارند. سالهای اخیر با گسترش فضای مجازی، زمینه ورود شبهات به ذهن بچه ها و جوانان و مردم به شدت فراهم شده است ؛ ابتدای خلقت حضرت آدم تا کنون، چنین فساد فکری وجود نداشته است؛ حتی بچه های کوچک در معرض این شبهات قرار گرفته اند. از سوی دیگر، سخنان برخی مسئولین نیز این معنا را می رساند که آن ها نیز به مبانی این انقلاب، باور ندارند. / انتخاب

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۷۱
من از گرانی و نداشتن زرق و برق رنج می برم اما امید دارم درست باشه. بیشتر از همه چیزی که منو رنج میده اینه که مسولین خیلی جدی کار نمی کنند. بی لیاقتی ها بی مدیریتی ها و. از پشت پرده هایی که بیت المال رو به تاراج می برن و افشاء نمی کنند
از خودخواهی از کبر غرورها که نمی ذاره حاضر بشن بیان بین مردم و حرف منتقد رو گوش کنند.
از سانسور صدا و سیما که باعث شده دیگه بهش اعتماد نکنم.
واقعیتش خسته شدم از...
آقای نبوی ای کاش سالها قبل به این نتیجه رسیده بودید نه حالا
کاری کردیم توش موندیم و باید بکشیم .
اصلاح طلبان قصد دارند کشور را به عقد آمریکا درآورند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
بهتره تا اینکه توبغل روسیه وچین بی خدا بیفتیم
ناشناس
| Germany |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
جمع کن بابا ...خسته نشدی!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
مملکت خیلی وقته توشرایط بده با این مسئولین متفکر؟!؟!؟ دیگه عقد میخواد چکار؟؟؟؟
روحانی از سر همه مردم و کسانی که به او را ی دادند زیادی هم هست،الکی شلوغش نکنید،که مثلا الان پشیمانید،بالاخص هنرمندان،،نخبگان،ورزشکاران،اصلاح طلب ها و ...
تامین اجتماعی درحال ورشکستگی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
اولا چنین سازمانی با این عظمت امکان نداره ورشکست بشه و اینو انداختن تو دهن مردم تا چند سال دیگه درش رو تخته کنند و میلیاردها میلیارد ثروت این سازمان را بالا بکشند و 50 میلیون ایرانی را بدبخت و فقیر و کارتن خواب کنند.ثانیا اگر برفرض محال چنین چیزی هم باشه مقصر اول و آخر آن دولت و کسانی است که بساط استخدام رسمی در این مملکت را برچیدند و دیگر استخدام جدیدی نیست که به این سازمان پول واریز کند.همه هم می دانیم شرکتها و کارخانجات خصوصی هم که بیمه می کنند یک شرکت دو روز بیمه واریز میکنه و یکی ده روز تا فقط بگه بیمه کرده ام و برخیها هم اصلا کارکنانشان را بیمه نمی کنند و یا چند ماه یکبار بیمه واریز می کنند
تو این کشور یه رسانه بی طرف از کجا پیدا کنیم اخبار مملکتمونو پی گیری کنیم؟؟؟
م . صندوق تامین اجتماعی را غارت کرد هرجا بوی پول می داد اینها پیدا کردند و بذل و بخشش نمودند
سخنان آقا نبوی را اکثر مردم قبول دارند.اما برخی نمیپذیرد! ما مردم با پوست و گوشت خود رنج انقلاب را لمس کرده و در صدد انقلاب دیگر نیستیم.اما وقتی همه مناظ ظرف در حال جوش را ببندید ناچار ظرف خواهد ترکید!
خدایا با مسئولان ما درایت،انصاف عنایت کن
همچنین به تابناک احساس وظیفه مطبوعاتی تا این نوشته را چاپ کند!
ببینید بکجا کشیده شدیم و از اهداف انقلاب دورشدیم که وقتی نماینده ولی فقیه در بین مردم حضور و تردد داره و دستور برداشتن میله صف نماز جماعت را میده ، برا همه تعجب برانگیز و جالبه.
کلا فقط حرف و حرف و حرف و عمل هیچ. عادت داریم به این حرافی ها از امید وار کننده تا ناامید کننده. نه با امید وار کننده اش امید وار میشویم نه با نام امید کننده اش از زندگی سیر.
میبینم و میشونیم و به حافظه تاریخیمان می‌سپاریم و منتظریم.
مسولين خدمتگزار مردم نيستند
بله دیگر کم کم وضعیت مردان بهتر هم خواهد شد تا جایی که می گویند مردان دیگر عرضه هیچ کاری را ندارند باید بروند بمیرند. خود کرده را تدبیر تیست. از ماست که برماست.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
آخر عاقبت برابری این میشه . الان خانمها صاحب اختیار خانه و پول و وقت و ... آقایان هستند و آنچان با مهره محکم کاری شده که جرات اعتراض نداریم. هر آن اراده کنند میریم زندان بابت مهریه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
خانم امانی به زودی شما هم مثل خانم حقیقت جو کشف حجاب میکنی و با گرین کارتت رهسپار امریکا
چه اوضاعییی؟ خیلی نگران کنندس همه ارگانها که دارن ورشکست میشن.من خیلی حس ناامیدی دارم.روز به روز بدتر داره میشه.
جناب آقای نبوی یک سال، دو سال ،ده سال بی تجربه. آخر سالها بی تجربگی؟. مشکل بی تجربگی نیست. مشکل بی کفایتی است. مگر در دیگر کشورها چند سال تجربه می آموزند؟ چرا از تجربه دیگر کشورها استفاده نکردید؟
سازمان تامین اجتماعی تا همین جند سال پیش ثروتمندترین تشکیلات غیر دولتی بود حالا در حال ورشکستگی است چرا؟ ای مسولین بی کفایت که در تاراج دادن اندوخته گارگران هم دریغ نکردید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
این هم نتیجه هارت و پورت!؟!؟
چرا اسم اون كسي كه با سلاح رفته بانك مركزي براي باج گرفتن افشا نمكنن اگر وابسته به جایی هم هست افشا كنيد تا ديگر اين افراد بترسن زور بگن
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
چراباهاش برخوردقانونی نشده؟
ناشناس
| Armenia |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
ایشان لطف کند روشن حرف بزند اد .اقا تو معرفی ش کن تا مردم حسابشو کف دستش بذارند
کاربران محترم منتقد روحانی ؟ روحانی سوالات را به اندازه سواد سیاسی ملت جواب دادند یعنی آنقدر که من و شما میفهمیم . یعنی ایشان نه اصولگرا هست نه اصلاح طلب و این گناه بزرگی هست . شما تمام رده مدیران و طرز فکر اقتصادی و سیاسی را ببینید . تنها شعار اصلاحی ایشان همان دو روز بعد از انتخابات بود که آنهم هم مهار شد . ای کاش جوانان را احساساتی با شعاری که تحقق یافتنی نیست تحریک نمیکرد . کسی حاضر هست جواب پدر و مادر جوانان کشور را که زحمات زیادی برای بزرگ کردن و تحصیلاتشان دادند بدهد ؟
به عمل کار براید به سخن دانی نیست ترس بردار مرگه از ترس هیچ کاری نمی کنن که اشتباه نکننن
اقاي مصباح توجه كنيد كه در دين محمدي هيچ موردي نيست كه با شبهه بتوان به ان ضرر زد ، چيزي كه در دنياي مجازي به ظن شما شبهه افرين شده موارد سستي است . از طرف ديگر شما كه علامه هستيد چرا به فعاليت در دنياي مجازي براي دادن پاسخ به اين شبهات نيستيد ؟ ايا خود را مكلف بدين موضوع نميدانيد؟ اگر ميدانيد چرا در صفحه اختصاصي خودتان همچون عبدالعلي بازرگان ، دكتر سروش و ... در صدد پاسخگويي نيستيد؟
فقط خود خدا مگرکمک مون بکنه.آیامیدانیددلار۵۰۰۰تومان یعنی چه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
همچین میگی دلار 5000 تومان یعنی چه که انگار الآن دلار 7 تومنه. دلار 5000 هزار تومان یعنی فقط حدود چهارصد تومان از الآن بیشتر. خیلی هم طبیعی است و حتما تا عید همین خواهد شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
یعنی کمتر از 200 دلار حقوق کارگر در ماه - یعنی کمکی که برخی دولت ها به کاتن خوابها در کشورشان می دهند
با این تفاوت که کارتن خواب یک نفر است و من یک خانواده
در این آشفته بازار ،گرانی ،کمر خمیدهٔ بازنشستگان دارد خورد میشود ،آیا مسولی میتواند یکی، دو، ماه ،با حقوق بازنشستهٔ قبل از سال ۹۵ امورات خود ،وخانواده را بگذراند؟ ،پس انسانیت کجارفت ؟، این سالمندان پیشکسوت که همهٔ بار انقلاب ،و جنگ ،وبازسازی ،و دوران اصلاحات بی حاصل ،و تحریمهای ظالمانه را بدوش کشیدند ،وبا پاکی ،وصداقت خدمت نمودند ،چرا فراموش شده اند؟ چه کسی مسول است ،وچه کسی به فریاد این موی سپیدان کشور رسیدگی میکند؟ ویا یک مسول ،خدا شناس .وخدا ترس ،در حکومت جمهوری اسلامی یافت نمیشود که به داد این ،عزیزان برسد؟ ،،،، آیا نمایندگان مجلس از وضعیت زندگی این عزتمندان بی خبر است؟ چرا آنان بعنوان نمایندهٔ‌مردم اقدامی برای کمک به این آیینه. عبرت کارمندان کنونی نمیکنند ،؟ آیا خدا از میان مسولین ایران ،عبور کرده؟ و‌مردم را به حال خود رها نموده؟ یقین بدانید که اینها جز عزت ،واحترام ،چیزی نمیخواهند ،فقط میخواهند شرمندهٔ خانواده نباشند همهٔ‌ اینها دارای نوه ،و عروس ،وداماد هستند ،از خشم خدا به ترسید ،نگذارید این چند صباح عمر را با شرمندگی سرکنند ،خداقل حقوق اینها را به خط فقر ،سه،و نیم میلیون تومانی که خود مرکز پژوهشهای مجلس اعلام نموده برسانید ؟‌باز میگویم از خشم خدا به ترسید؟،،،،،
بيچاره مردم انگارصاحبي نداردخدايا به اين ملت رحم كن
آیا مش بهزاد خان بنظرتان نمیاد اصلاح طلبان آخرت حزب توده را پی تا کنند ؟. هن
راه رضای خدا مسئولین حداقل یک خبر خوب به ملت برای ادامه زندگی بدهند. هر روز خبر یک اختلاس نجومی و بعد خبر ورشکستگی تامین اجتماعی و قطع شدن آب باریکه میلیون ها نفر که این هم اثر یکی دیگر از شاهکار های پدیده و نابغه همه اعصار هست
با سلام خروج نیروهای محترم نظامی و دفاعی از اقتصاد امر مبارکی هست . اول افزایش رقابت دوم بالا رفتن کیفیت کار سوم در شرایط سخت تهدید و جنگ و تحریم امکان هم هدایت تولید و کار عمرانی وجود ندارد و چهارم وزارت دفاع سبکتر شده و بیشتر انشالاه نیرو و وقت صرف تقویت بنیه دفاعی خواهد شد .
شهریاران بود خاک مهربانان این دیار
مهربانی کی سرآمد شهریاران را چه شد؟
، محمود من کجایی ، محمود چه بی وفایی ؟؟؟؟ مردم ز عشق محمود .......
مرتضوی
یک قلم آتش زدن به اموال بازنشستگان دو میلیارد یورو اضافه در چک نوشتی بعد که لو رفت فرمود آخر شب بود خسته بودم سهو قلم شد
الآنم دادگاه از جرایم مالی ابریه اش کرد و دودش در چشم چهار ملیون خانواده میرود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
معذرت
اشتاها منفی دادم
چیزی که همیشه باعث ناراحتی من میشد دیدن میله های فاصله گزار در نمازهای جمعه هست که مردم عادی و معتقد را که واقعا برای آوازخواندن آمده اند از خواص آمده اند جدا میکند میخواهم بدانم اگر پیغمبر خدا ویا معصومین این نمازها را ببینند چه میکنند
مگر برای تیم ورزشی مثل فوتبال و والیبال و....مربی خارجی نمی اورند خوب برای مسئولیتهای اقتصادی و حتی سیاسی هم مربی یا لااقل کمک مربی خارجی بیاورند
آقای مصباح حداقل بتواند جواب شبهات نوجوانان را بدهد ، جواب شبهات بزرگسالان و جوانان هم پیشکش
گذر رمان نشان داد که دیگر امیدی هم به دولت تدبیر وامید نیست .کارنامه ی این چندساله ی دولت روحانی نشان داد که نه تنها وضعیت معیشت مردم بدتر شد بلکه وضعیت مردم حقیقتا بدتر از دوران تحریمات شدید و پیش از برجام شد . شکست در سیاست خارجی شکست در سیاست داخلی ، شکست در متوقف کردن اختلاصهای بزرگ مالی واقتصادی(نفتی) شکست در جلب رضایت مردم ، شکست در اقتصاد ، شکست در حقوق شهروندی و............
مخارج وهزینه های زندگی > درامد زندگی نتیجه بدهی در زندگی
همه و همه از دستاوردهای دولت است . کاش مسولین ناکارامد درک میکردن که نبودن اشتغال ،پول و غذا سر سفره ی خانواده چه دردی داره کاش میفهمیدن پدر بزرگی که نوه هاش میرن تو آغوش و رو کولش وازش پول میخواند ونداشته باشه چه دردی داره کاش میفهمیدن اگر شب مهمون بیاد و پول خرید میوه نداشته باشی چه دردی داره . براستی که داریم با این اوضاع به سمت نا امیدی وبه کام مرگ میریم
وقتی این حرفا رو میزنیم میگن طرف مزدور عربستان واسراءیل هست . نه مسول محترم من هم ایرانی ام و ایران اباد را دوس دارم که از بی کفایتی های شما به سخن آمده ام
مشکلات در کشور ما داخلی هست و هرگز خارجی نیست

همین پیکان رو ۱۵ سال ادامه می دادیم از رنو ساندرو بهتر بود.

۱۰۰ هزار بار مردم ما گفتند خودرو ساز فرانسوی رو نیار
از اقتصاد از برجام از ورزش از اصلاحات از اصول از موشکی از هسته ای از امنیت از همه چی خسته شدیم چرا کاری کردید که حوونای مملکت آرزوشون مرگ باشه؟؟؟؟؟
من فکر می کنم تفکر خرج اضافه بابت آخرت مردم می کنه بجای چسبیدن به دنیای مردم. بیایید تصور کنید این هم بودجه مرتبط با آخرت رو حذف کنیم و بچسبیم به آبادانی اقتصادی کشور. باور کنین آخرت خودش درست خواهد شد. اما با این روش هر روز و هر چه بیشتر دنیا و آخرت مردم نابود خواهد شد.
تنها راهی که می‌ماند همین اصلاحات است که از دوم خرداد ۷۶ در کشور ما مطرح شد..]چند سال
تكزاس هم كسي نمتونه با سلاح بره بانك مركزي چي شده ايران
تامین اجتماعی شرکتهای زیادی در بورس دارد که بسیار پر ارزشند چرا آنها را نمی فروشد؟؟؟؟؟؟؟ بازم با حرف میخواهند سر مردمی که دوتا چهارتا بلد نیستند کلاه بگذارند !!!!!!!!!!!
از تابناک و سایر خوانندگان تقاضا داریم دلباختگان نظام و انقلاب رو (که شما اصلا فرض کنید همون 16 میلیون) در نظر بگیرید. جالبه 5 یا 6 هزار نفری اغتشاش کننده جز آمار هستن ولی ماها نیستیم. من فکر کنم این نتیجه سکوت و تقوای ماست و جوسازی رسانه های بیگانه. به هر حال ما هستیم و بسیار هم در ادامه راه امام و شهدا مصر هستیم. تا پای جان انشاالله
اقای استاندار کرمان ، بهتراست کمی ادب داشته باشی . مرد70ساله خیلی بهتر می فهمد . درکش هم نسبت به نیازهای جامعه خیلی ازشما بیشترهست . نشنیده ای که گفته اند ادب مرد به ازدولت اوست ؟
دلار 5000هزارتوماني يعني فاجعه بيائيداي مسئولين به فكر مردم مظلوم ايران همگام باشيد...همينا...بس
اون 11هزار میلیاردی که از جیب مردم به جیب سپرده گذاران صندوق ها ریختید ، الان به سوی بازار ارز روانه شده وضرر دوگانه ای به مردم می زند ، این تیپ سپرده گذار ، یک عده سوداگر هستند .
بازنشسته ها اکثریت قبل از تسری وشیوع دزدی ورشوه با عزت وپاکدستی خدمت میکردند برای همین در حال حاضر بااین گرانی ساختگی در عسرت وگرسنگی زندگی میکنند اینک چون وضع اسفناک بازنشسته ها را می بینند از اول خدمت شروع به غارت ودزدی واختلاس میکنند که به درد بی درمان بازنشستگان قبلی دوچار نشوندپس کشور رو به اضمحلال خواهد رفت نه اسایش
دیره آقای نبوی
سازمان تامین اجتماعی حیات خلوت است روحانی تنها کاری که می کند در حال برچیدن این حیات خلوت هاست. تکلیف پرداخت وجوه سپرده گذاران موسسات غیر مجاز از محل وجوه بانک مرکزی باعث بهم ریختن بازار و تورم می شود . منابع بانک ها را صرف مصارف نهادهای خاص می کنند اینها هزینه دارد. باید فرهنگ مبارزه با فساد را نهادینه کرد باید همه مسئولیت اجتماعی خودمان را بپذیریم در هر پست و مقامی و در هر جایگاهی . مردم باید ناظران اصلی و واقعی باشند نه برای حق واقعی شان حاضر به پرداخت رشوه شوند و حاضر به پارتی بازی تا فساد گسترش یابد. آنچه مهم است اینکه مردم باید بخواهند ولی متاسفانه مردم خواستار تغییر وضع موجود که همان مبارزه با فساد ، پارتی بازی و رشوه است ، نیستند.
ناکارامدی بزرگتر از از این که پول بیت المال را بدهند به صندوق های ورشکسته و این و آن در دنیا وجود ندارد که آقای سیف و روحانی و نوبخت انجامش دادند.
بهزاد نبوی دیر این حقیقت را فهمیدی وقتی زندانیت کردند بهت بی احترامی بالاچاقی کردند تازه فهمیدی ولی اون موقع که وزیر بودی اینو نمی فهمیدی ....
اون افزایش قیمت دلار توسط پتروشیمی هارو دقت کنین
لابی پتروشیمی ها یکی از ریشه های بدبختی ماستت
جناب آقای نبوی برادر کهنه کار
پیر شدی! مثل من! گاهی عکسهاتو میبینم تازه میفهمم خودم چقدر پیر شدم...
برادرم از شما تعجب می کنم! انقلاب یک تصمیم نیست که شما صبح از خواب بلند بشی و او اتخاذ کنی
هر موقع شرایط محیط غیرقابل تحمل شد و صبر مردم لبریز دیگر چاره ای جز انقلاب نمی ماند... مگر یادت نیست بر خلاف تبلیغات سطحی مجازی در دهه پنجاه فقط پنجاه خانواده بودن که در ایران غرق در اسکناس بودن و برای بقیه فقط رنج و زحمت روزانه بود و لاغیر... فقری که در لابلای دود و دم میخانه های شبانه و با اولین استکان مشروب ارزان قیمت و بی کیفیت فراموش می شد و فقیر مست از عرق سگی خیال می کرد هیچ مشکلی ندارد درحالیکه همان لحظه کودکانش در خانه گرسنه بودند...مگر یادت نیست که زدن سیلی در گوش هرکس جلو چسم زن و بچه اش از سوی افسر راهنمایی یک پدیده بسیار معمول بود!! مگر یادت نیست فحش ناموس به زیردستان در ادارات عمومی بود... مگر یادت نیست کارگر عادی را در تامین اجتماعی نمیپذیرفتن... ما انقلاب کردیم چون جانمان به لب رسیده بود اما شما و دوستان شما در چپ و راست آن زمان هم مثل این زمان فکر می کردید همه چیز را میدانید و چیزی موهوم بنام تعهد را پیش کشیدید که هیچ و دقیقا هیچ ابزاری برای سنجش آن وجود نداشته و ندارد سند آن هم اینهمه اختلاس از سوی نزولخواران! دلسوزانی همچون من را کنار نهادید و خود همه کارهای مملکت را دست گرفتید کارهایی که سررشته ای از آن نداشتید... یک روز سفارت بازی درآوردید روز دیگر کراوات بریدبد... و گزارش آن را طوری تنظیم میکردید که نتیجه دلخواه خودتان را بگیرید من و امثال من هم که اعتراض می کردیم پاسخ می دادید برای مصلحت اسلام است! اصلا چه می کردید؟!
اسلام یعنی حق. نمادحق هم علی ابن ابی طالب. علی شهره به آن است که هیچ حقی را پای دیو مصلحت قربانی نکرد...
برادر جان کسی از شکم سیری انقلاب نمی کند... اصلا کسی انقلاب نمی کند! انقلاب خودش اتفاق می افتد
مسئولین بجای خدمتگزار بودن خدمتگذار هستن
دولت به جای محاکمه صاحبان موسسات و همچنین دستگاههای نظارتی و بانک مرکزی، از جیب مردم پول کلاهبرداران را داد!
"با تماس‌های غافلگیرانه خود و حضور در مترو، اتوبوس و تردد با تاکسی در داخل شهر خبرساز شده بود"

احسنت به این مرد خدا. مسئولین لطفا از ایشان یاد بگیرند.
وقتی برخی خانم ها به هر نحو میرن سرکار به هر قیمت میخوان پول دربیارن ولو باعشوه گری و حراج زنانگی شون دیگه جای عرضه نشون دادن برای مردان نمیمونه ولی رسوایی این وضع موقع نتیجه گرفتن درمیاد که هرچی ماستمالی کنن بالاخره لو میره کی مقصر اصلیه بخصوص در رواج بوروکراسی و کاغذبازی
باید بجز زنان سرپرست خانوار همه رو بریزن بیرون تا کلی از مشکلات خانوادگی هم حل بشه
خانم امانی از این به بعد باید برای امراتمان از شما اجازه بگیریم
سلام با توجه به تمام مسائل و مشکلات وحشتناک اقتصادی و اجتماعی و بحران هویت و فساد مدیریت موجود که داریم میبینیم و حس می کنیم ...همش به خریدهای نظامی گسترده کشورهای عربی ثروتمند همسایه خرده می گیریم که نیروی انسانی لازم و کارآمد ندارند این تسلیحات به چه دردشون می خوره. حالا خودمون داریم راه آنها را می ریم. تنها تفاوت ما با آنها اینه که مردمشون در رفاه 100 درصدی هستند اما مردم ما حتی شکمشون را نمی تونند سیر کنند. با یکی از همکلاسان عربستانی در یکی از دانشگاههای خارج از کشور صحبت می کردم گفت می خواهم کارم را عوض کنم بهش گفتم زندگیت را دچار بحران نکن اول خوب بگرد کار خوبی پیدا کن بعد جابجا بشو. جوابی داد که تا مغز استخوانم را سوزوند گفت ما برای کار زندگی نمیکنیم دولتمون وظیفه داره که ما را تامین کنه خدا میلیارد بشکه نفت زیرمون خوابیده برای چی. ما کار میکنیم که هم برای کشورمون ارزش افزوده بوجود بیاوریم هم سرگرم باشیم. سالی هم 4 بار سفر خارج از کشور به بهترین نقاط دنیا بدون هیچ گونه نگرانی می رویم. تابناک خواهش میکنم این موضوع را جدی بگیرید وضع مملکت اصلاً خوب نیست ورشکستگی عنقریب بسیاری از شرکتها و سازمانهای پر جمعیت خطر عظیمیست که کیان مملکتمون را دچار تزلزل می کنه. اگر امروز دست روی دست بگذاریم فردا دیر است و جز حسرت نتیجه ای برایمان در بر ندارد همانند آقای بهزاد نبوی چریک پیر که بعد از 40 سال اعتراف کرد که انقلاب اشتباه بوده و باید اصلاحات را دنبال می کردند. الآن هم دیر نیست کشور ما کلی جوان فعال داره مثل اوایل پیشرفت ژاپن. خود من بعنوان یک دانشجوی دکترای مدیریت اگر چه که شاغلم اما حاضرم هر جا که مملکتم نیاز داشته باشتم پتانسیلم را در اختیار این آب و خاک بگذارم و کمکم به اصلاح حتی ذره ای کوچک از وضعیت مدیریت کشور را بعهده بگیرم. سالها همین ژنهای خوب و دارندگان سوابق جبهه و سیاسی مدیریت مملکت را بعهده گرفتند و وضعیتمون اینطور شده. حالا یکم فرصت بدن نسل دیگری هم مسئولیت بعهده بگیره و خرابکاریهای آنها را جبران کنه. یاعلی لطفاً انتشار بدهید از سر دلسوزی نوشتم.
با سلام و درود فراوان به امیر پوردستان که با موضع گیری سریح اعلام فرومودند تا سال 1397 ارتش از همه فعالیت های اقتصادی و پروژهای خارج میشود و کارها را به مردم و دولت واگذار می کند امیدوار سایر نیرو های مسلح زمان خروج از فعالیت های اقتصادی اعلام بفرمایند تا بخشی از بیکاری رفع شود و از اقای محمد اسماعیل کوثری می خواهیم کارهای عام المنفعه را نیز به مردم واگذار فرمایند
مردم باید بدانند چه بخواهند و چه نخواهند شرایط اقتصاد کشور بگونه ایست که باید قیمت دلار افزایش یابد کنترل قیمت دلار عاقلانه و علمی نیست ممکن است تا مدتی دولت دلار به بازار تزریق کند ولی نهایتا در مقابل نقدینگی عظیمی که وجود دارد کم خواهد آورد بپذیریم اقتصاد کشور مشکل اساسی دارد پذیرش مشکل نیمی از راه حل است
آقا اگر شما آشنایی، راز این موسسات را بگو.
بگو پشت شان به چه کسانی گرم است.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار