بازدید 5031

هیچکس از "شکیل آفریدی" خبری نمی‌گیرد

کد خبر: ۷۶۷۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳ 23 January 2018

پزشک پاکستانی که به سازمان سیا کمک کرده بود تا بتواند رهبر سابق القاعده را ردگیری کند و از پای دربیاورد، همچنان در زندان به سر می‌برد.

به گزارش ایسنا خبرگزاری آسوشیتدپرس، "شکیل آفریدی"، پزشک پاکستانی که در سال 2011 با به راه انداختن یک کمپین مقابله با هپاتیت در ابیت‌آباد این کشور به آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به سیا کمک کرد تا رد اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده را بگیرد، پس از کشته شدن این فرد و اتمام کار آمریکایی‌ها، به اتهام خیانت از سوی دولت پاکستان به زندان افتاد و از سال 2012 با وکلایش در ارتباط نیست و تنها همسر و فرزندانش با وی ملاقات می‌کنند.

این درحالی است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا قول داده تا آفریدی را آزاد کند اما هنوز هیچ اقدامی در این رابطه صورت نگرفته است.

مایکل کوگلمان، معاون مدیر برنامه آسیایی در مرکز وودرو ویلسون در واشنگتن گفت: پرونده آفریدی یک استعاره کامل برای روابط میان واشنگتن و اسلام آباد است. یک زاویه رو به رشد از بی‌اعتمادی و عدم ارتباط که اقدامات کلیدی علیه تروریسم را در معرض خطر جدی قرار می‌دهد.

محمدامیر رعنا، مدیر موسسه مستقل مطالعات صلح در اسلام آباد گفت: نبود اعتماد میان دو کشور یک داستان کهنه است که تا زمانی که پاکستان و آمریکا انتظاراتشان از یکدیگر را مورد بررسی قرار ندهند، هرگز درست نمی‌شود. شکیل آفریدی هم جزئی از این پازل است که باید به آن رسیدگی کرد.

قمر ندیم آفریدی، وکیل این پزشک پاکستان گفت: هیچکس درباره او صحبت نمی‌کند، همه می‌ترسند در این باره حرف بزنند و نامی از او ببرند. دلیلش هم مشخص نیست.

شکیل آفریدی برای جمع‌آوری نمونه‌های دی.ان.ای برای یافتن محل اختفای بن‌لادن، یک کمپین ساختگی واکسیناسیون به راه انداخت اما ارتباطی با عملیات ردگیری القاعده نداشت.

وکیل آفریدی ادامه داد: اگر موکلم به خیانت متهم شده باشد و این چیزی است که مقام‌های پاکستانی می‌گویند، پس باید حق استماع عمومی و ارائه تجدیدنظر داشته باشد و به این ترتیب جزئیات مربوط به حمله به محل اختفای بن‌لادن فاش می‌شود و این چیزی نیست که دولت مدنی و ارتش پاکستان بخواهد.

قمر ندیم آفریدی، وکیل این پزشک پاکستانی در ادامه صحبت‌هایش گفت: آفریدی مدت‌های زیادی از حضورش در زندان را تنهاست و از سایر زندانی‌هایی که اکثرا شبه‌نظامیان هستند و قول داده‌اند تا بخاطر نقشش در کشته شدن بن‌لادن، وی را بکشند، دور است. مقام‌های زندان با وی رفتار خوبی دارند و در سلامت کامل است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل