بازدید 4236

تعطیلی دولت آمریکا پایان یافت

کد خبر: ۷۶۷۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۱ 23 January 2018

با تصویب یک طرح بودجه موقت در مجلس نمایندگان آمریکا و امضای آن توسط رئیس جمهوری، تعطیلی دولت فدرال این کشور پس از نزدیک به سه روز پایان یافت.

به گزارش ایرنا به نقل از «هافینگتون پست» مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه با 266 رای موافق در برابر 150 رای مخالف، طرح تامین هزینه‌های دولت تا 8 فوریه (19 بهمن) را تصویب کرد.

این مجلس پیش از این هم طرح مشابهی را برای ادامه کار دولت تا 16 فوریه (27 بهمن) تصویب کرده بود که مورد موافقت سنا قرار نگرفت.

اعضای مجلس سنا هفته پیش نتوانستند برسر تصویب بودجه اضطراری که فرصت بیشتری برای تدوین لایحه اصلی بودجه فراهم می‌کند، به توافق برسند و این موضوع موجب تعطیلی دولت از روز شنبه شده بود.

سناتورها اما روز دوشنه به توافقی در این رابطه دست یافتند و طرح بودجه موقت را با 81 رای موافق در برابر 18 رای مخالف تصویب کردند.

یکی از موارد اختلافی که به مذاکرات در مورد لایحه بودجه راه یافته، سرنوشت آن دسته از پناهجویان غیرقانونی موسوم به «رویاپردازان» است که در زمان کودکی وارد خاک آمریکا شده اند.

دمکرات‌ها که در هر دو مجلس آمریکا در اقلیت قرار دارند، مخالف اخراج این پناهجوها هستند؛ اما «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و هم‌حزبی‌هایش موضع سرسختی در قبال آن ها دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار