بازدید 4548

اطلاعاتی که داوطلبان کنکور باید برای ثبت نام بدانند

کد خبر: ۷۶۷۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۶ 22 January 2018

باشگاه خبرنگاران نوشت: سریال بی پایان کنکور از سال ۱۳۴۸ برگزار شد و ۴۷ هزار ۷۰۳ نفر داوطلب در آن شرکت کردند و آزمون سال ۱۳۹۶، چهل و نهمین آزمون کنکور ایران بود هرچند گمانه زنی های بسیاری برای حذف دوره کنکور مطرح شده، اما هنوز هیچ یک از راه حل ها و انتقادات به نتیجه نرسیده است و سد کنکور برای دانش آموزان خودنمایی می کند.

امسال دفترچه آزمون سراسری برای شرکت در پنجاهمین دوره کنکور توزیع شده تا داوطلبان به طور رسمی برای شرکت در این دوره اعلام آمادگی کنند البته آگاهی از باید ها و نباید های شرکت در این آزمون برای داوطلبان ضروری است و با توجه به این ضرورت همه آنچه داوطلبان باید بدانند در این بسته خبری توضیح داده خواهد شد. شرایط عمومی داوطلبان برای شرکت در کنکور چیست؟
۱ -دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی و یا اخذ مدرک پیش دانشگاهی حداکثر تا تاریخ ۳۱/۶/۱۳۹۷ و یا دارا بودن دیپلم نظام قـدیم یـا مـدرک کاردانی (فوقدیپلم) برای کلیه داوطلبان الزامی است.
۲ -دارندگان دیپلم فنی و حرفه ای و کاردانش که فاقد مدارک پیش دانشگاهی و یا کاردانی هستند حق ثبت نام در آزمون سراسـری سـال ۱۳۹۷ را ندارند و در صورت ثبتنام در آزمون به عنوان متخلف شناخته شده و برابر ضوابط با آنان برخورد خواهد شد.
۳ -زمان شروع ثبتنام از روز یکشنبه ۰۱/۱۱/۱۳۹۶ لغایت روز یکشنبه ۰۸/۱۱/۱۳۹۶ است. ثبتنام منحصراً از طریق سایت اینترنتـی سـازمان سنجش آموزش کشورانجام می شود.
۴- نظر به اینکه سوابق تحصیلی دیپلم های شاخه نظری (نظام سالی واحدی) شامل رشته های ریاضی فیزیک، علوم تجربی، ادبیات و علـوم انسـانی و علوم و معارف اسلامی که از سال ۱۳۸۴ به بعد (سال ۱۳۸۴ لغایت سال ۱۳۹۶، (دیپلم خود را اخذ نموده اند در آزمون آنان اعمال خواهد شـد. مراحل ثبت نام را چگونه پشت سر بگذرانند؟ با توجه به اینکه ثبت نام در آزمون سراسری سال ۱۳۹۷ منحصراً به روش اینترنتی انجام می گیرد، لـذا کلیـه داوطلبـان لازم اسـت شـماره سریال ثبت نام (شماره ۱۲ رقمی مندرج در سریال اعتباری ثبتنام)، و همچنین شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام خود را برای انجـام امـوربعدی (مشاهده و کنترل اطلاعات ثبتنامی، مشاهده کارنامه مرحله اول، انتخاب رشته، مشاهده کارنامه نهایی و ...) آزمون به دقت نـزد خـود نگهداری کنند ضمناً داوطلبان لازم است پس از تکمیل فرم اینترنتی تقاضانامه ثبتنام، شماره پرونده و کد پیگیری خـود را نیـز یادداشـت کنند. ۱- شماره پرونده و کد پیگیری ثبتنام، پس از پایان مراحل مختلف ثبت نام توسط سیستم به داوطلبان ارائـه خواهـد شـد. بـه داوطلبـان
توصیه می شود از تقاضانامه ثبت نامی نهایی خود که بر روی آن شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام درج شده، پرینت تهیه کنند. ۲ -آن دسته از داوطلبانی که علاقهمند به شرکت در گزینش دانشگاه پیام نور و یا مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی نیز است، باید سریال اعتباری به مبلغ ۰۰۰/۱۱۰) یکصد و ده هزار ریال را تهیه و بند مربوط را علامتگذاری کنند. ۳ -چنانچه پس از پایان مراحل ثبت نام (دریافت شماره پرونده ۷ رقمی و کد پیگیری ۱۶ رقمی ثبت نام) و یـا اتمـام مهلـت ویـرایش اطلاعـات، متوجه شدید که اشکالی در اطلاعات ثبت نامی شما وجود دارد، مقتضی است از انجام ثبتنام مجدد یا مکاتبه با این سازمان جداً خودداری شود و با مراجعه به بخش ویرایش اطلاعات در سایت این سازمان در محدوده زمانی ثبتنام و ویرایش (۰۱/۱۱/۹۶ لغایـت ۰۸/۱۱/۹۶ (نسبت به تصحیح اطلاعات خود اقدام شود. شرایط اختصاصی برای داوطلبان ۱- داشتن دیپلم دوره چهارساله متوسطه نظام قدیم آموزش متوسطه و یا گواهینامه دوره پیش دانشگاهی که حـداکثر تـا تـاریخ ۳۱/۶/۱۳۹۷ اخذ شود یا داشتن مدرک کاردانی ۲- دارندگان مدرک کاردانی (فوق دیپلم) دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و دارندگان مدرک کاردانی پیوسته آموزشکده هـای فنـی و حرف های وزارت آموزش وپرورش و همچنین آن دسته از داوطلبان مذکور که حداکثر تا ۳۱/۶/۱۳۹۷ در مقطع کاردانی (فـوق دیـپلم) فارغ التحصیل می شوند، حق ثبت نام در آزمون سراسری را خواهند داشت. ۳- فارغ التحصیلان دوره کاردانی رشته های تحصیلی گروه آموزشی پزشکی به شرطی می توانند در آزمون سراسـری سـال ۱۳۹۷ شـرکت کنند کـه خـدمات قـانونی مقـرر را تـا تـاریخ ۳۱/۶/۱۳۹۷ یـا ۳۰/۱۱/۱۳۹۷ بـه پایـان برسـانند.
فارغ التحصیلان دوره کاردانی رشته های تحصیلی گروه های آموزشی غیر پزشکی حـداکثر تـا ۳۱/۶/۱۳۹۷ بـه شـرطی مـی تواننـد در آزمون سراسری سال ۱۳۹۷ شرکت کنند که تعهدات و خدمات قانونی را انجام داده باشند.
۵- دانشجویان ورودی قبل از سال ۱۳۹۶ دوره روزانه دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی (بجز دانشجویان مشمول تبصره های ۲ و ۳ بنـد الف) چنانچه واجد دیگر شرایط مندرج در این دفترچه (مخصوصاً مقـررات نظـاموظیفـه) باشـند و حـداکثر تـا تـاریخ ۲۰/۱۲/۹۶ از تحصیل انصراف قطعی حاصل نمایند، حق ثبتنام و شرکت در این آزمون را دارند.
۶- دانشجویان اخراجی آموزشی موضوع موارد مرتبط آیین نامه آموزشی همچنین دانشجویان دوره کارشناسی که مدرک معادل کاردانی (اعم از کاردانی عمومی و یا کاردانی) را اخذ نموده اند نیز مانند مقررات مربوط به دانشجویان انصرافی پس از تسویه حسـاب کامـل بـا مؤسسه ذیربط و همچنین اداره کل امور دانشجویان داخل و صندوق رفاه دانشـجویان وزارت ذیربـط و در صـورت نداشـتن مشـکل نظاموظیفه (برای برادران) حق ثبتنام داشته و محدودیتی در انتخاب رشته ندارند. بدیهی است این دسته از داوطلبان می تواننـد کلیـه تعهدات مربوط را پس از اتمام تحصیلات خود بهصورت یکجا به انجام برسانند.
۷- بر اساس مصوبه جلسه مورخ ۶/۱۲/۱۳۶۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی (سـتاد انقـلاب فرهنگـی وقـت)، متقاضـیانی کـه از سـال تحصـیلی ۶۴-۱۳۶۳ به بعد، دو نوبت در آزمون های ورودی (دوره های روزانه) رشته های تحصیلی متمرکز و یا نیمه متمرکز پذیرفته شـده باشـند، حـق ثبت نام در آزمون سراسری سال ۱۳۹۷ را نخواهند داشت.
۸- پذیرفته شدگان دوره روزانه آزمون سراسری سال ۱۳۹۶) اعم از رشته های متمرکز و یا نیمهمتمرکز)، در صورت ثبتنام و شرکت در آزمـون سراسری سال ۱۳۹۷، منحصراً مجاز به انتخاب رشته در دوره های غیر روزانه (نوبت دوم (شبانه)، دانشگاه آزاد اسـلامی، نیمـه حضـوری، پیـام نور، غیرانتفاعی، ظرفیت مازاد، پردیس خودگردان و مجازی) بوده و فقط در این دوره ها گزینش خواهند شد.
۹- دانش آموختگان مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته صرفاً قادر به تحصیل در پردیس های خودگردان و ظرفیت مازاد هستند.
۱۰- دانش آموختگان مقطع کاردانی رشته اپتیک که قبل از سال ۱۳۸۹ پذیرفته شده باشند، درصورت شرکت در گروه آزمایشـی علـوم تجربـی و احراز نمره علمی و شرایط لازم، می توانند در مقطع کارشناسی پیوسته رشته بینایی سنجی ادامه تحصیل دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل