بازدید 5254

تشکیل شورای سیاسی نخستین گام تحقق تفکر حزبی در جامعه

عضو کمیسیون شوراهای مجلس، تشکیل شورای سیاسی را نخستین گام تحقق تفکر حزبی در جامعه دانست.
کد خبر: ۷۶۶۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱ 22 January 2018

 

محمد محمودی شاه نشین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص تشکیل شورای گفتگوی سیاسی احزاب و وزارت کشور، گفت: ماهیت گفتگو به دلیل بیان نکته نظرات، دیدگاه‌ها و انتقادات خوب و موثر است به ویژه اگر این گفتمان مشمول دیدگاه‌ها و اندیشه‌های حزبی و سازمانی شود.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ثمره و خروجی گفتمان‌های سیاسی احزاب و وزارت کشور باید جنبه مشورتی برای همگان داشته باشد، لذا این خروجی نباید شکل قانون الزام‌آور برای مردم به خود گیرد.

وی افزود: تبعات آتی گفتگوهای سیاسی نباید به تنش، اختلاف نظر و اندیشه در خصوص عملکردهای اجرایی بینجامد، از سوی دیگر این گفتمان‌ها نباید سبب دخالت در قانونگذاری، تعیین تکلیف افراد و الزام دولت به اقدامات خاص شود.

محمودی شاه‌نشین معتقد است: در صورتی که این گفتمان‌ها سبب افزایش بیش از حد سطح توقع احزاب و جامعه شود، احتمال برداشت آنها از خروجی گفتمان به عنوان پایگاه قانونگذاری وجود دارد که برداشتی کاملا اشتباه و همراه با تبعات منفی برای کشور خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: احزاب طی گفتمان سیاسی می‌توانند اختلافات بین حزبی و سیاسی را به جای آنکه به سطح جامعه بکشانند نیز در قالب این گفتگوها حل و فصل کنند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظام و دولتمردان جمهوری اسلامی از مدتها پیش به دنبال تحقق تفکر حزبی در جامعه هستند، گفت: در این راستا تلاش شده تا رونق بازار حزبی و سازماندهی جامعه بر اساس احزاب شناخته شده را جهت دهند، بنابراین موافقت با تشکیل شورای گفتگوی سیاسی می‌تواند از گام‌های نخست این تغییر مسیر باشد.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ بهرام سرمست مدیرکل سیاسی وزارت کشور، گفت:‌ پیشنهاد تشکیل شورای گفت‌وگوی سیاسی احزاب و وزارت کشور مورد موافقت وزیر کشور قرار گرفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار