بازدید 12731

به دام افتادن ۳۸ خلافکار حرفه‌ای در عملیات پلیس

کد خبر: ۷۶۶۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۷ 22 January 2018

پلیس های تخصصی خراسان رضوی که با شیوه های جدید انتظامی سعی دارند برای ریشه یابی جرایم خشن ومبارزه با عاملان اخلال در نظم و امنیت جامعه، عملیات گسترده والعادیات را در مناطق جرم خیز ادامه دهند این بار با تدابیری پلیسی، «پاتوق های سیاه» سارقان و مجرمان تحت تعقیب را هدف گرفتند و موفق شدند در یک عملیات هماهنگ 24 ساعته تعداد زیادی از باندهای سرقت، زورگیری، کیف قاپی و ... را در مشهد متلاشی کنند.

به گزارش روزنامه خراسان، فرمانده انتظامی خراسان رضوی روز گذشته با تشریح جزئیاتی از اجرای طرح والعادیات و در گفت وگویی اختصاصی به خراسان گفت: در پی راه اندازی 3 قرارگاه بزرگ مبارزه با جرایم خاصی در حاشیه شهر مشهد، طرح های ویژه ای برای برخورد گسترده با سارقان و زورگیران مورد تجزیه و تحلیل های کارشناسی قرار گرفت.

سردار قادر کریمی افزود: شناسایی پاتوق های مجرمان حرفه ای که در آن مکان ها نقشه های سرقت کشیده می شد یا معاملات اموال سرقتی و مواد مخدر صورت می گرفت و همچنین افراد خلافکار حرفه ای در آن ها به تشکیل باندهای خطرناک همراه با عضوگیری از جوانان آسیب پذیر می پرداختند، پس از تجزیه و تحلیل های کارشناسی در دستور کار قرار گرفت. مقام ارشد انتظامی استان خراسان رضوی اضافه کرد: بنابراین رصدهای اطلاعاتی پلیس از حدود یک ماه قبل در پوشش های مبدل و غیرمحسوس آغاز شد و نیروهای انتظامی به جمع آوری اطلاعات درباره پاتوق های اصلی مجرمان حرفه ای پرداختند.

سردار کریمی با اشاره به این که در عملیات اطلاعاتی، هدف شناسایی سارقان، زورگیران و مجرمان حرفه ای تحت تعقیب و مکان های اختفای آنان بود، ادامه داد: پس از آن که حدود 15 «پاتوق سیاه» در نقاط مختلف شهر مورد شناسایی قطعی قرار گرفت و عوامل اطلاعاتی در بین مجرمان خشن نفوذ کردند، جلسه تخصصی و کارشناسی چگونگی این عملیات گسترده با حضور فرماندهان پلیس های تخصصی و محوریت پلیس آگاهی خراسان رضوی برگزار و مقرر شد این عملیات به مدت 24 ساعت به صورت هماهنگ و در روز شنبه آغاز شود.

وی با تاکید بر این که نیروهای زبده ای از پلیس اطلاعات و امنیت، مواد مخدر، یگان امداد، فرماندهی مشهد، اطلاعات جنایی و پلیس آگاهی، در طرح والعادیات شرکت کردند، افزود: طی 24 ساعت عملیات هماهنگ در مناطق مختلف شهر که با هدایت مستقیم سرهنگ رزمخواه (رئیس پلیس آگاهی) و سرپرستی سرهنگ میرجلیلی (رئیس اداره مبارزه با سرقت آگاهی) آغاز شد 38 تن از خلافکاران حرفه ای در پاتوق های مذکور به دام افتادند و مقادیر زیادی اموال سرقتی کشف و ضبط شد. سردار قادر کریمی خاطرنشان کرد: در میان دستگیرشدگان که 4 زن نیز وجود دارد، چندین باند خطرناک سرقت متلاشی شد.

وی گفت: 2 تن از دستگیرشدگان که برادر هستند و سوابق متعدد کیفری نیز دارند درحالی به چنگ پلیس افتادند که سلاح جنگی در دست داشتند و گلوله آماده شلیک در لوله سلاح آنان وجود داشت. وی یادآور شد: این دو برادر از چند سال قبل کامیون های بزرگ را با بار آن سرقت می کردند و سپس کالاهای سرقتی را به قیمت های بسیار پایینی می فروختند.

سردار کریمی با اشاره به اعتراف متهمان به سرقت محموله های 15 کامیون در مشهد، تاکید کرد: آن ها محموله های کامیون مانند نوشابه، آرد، خرما، تخم مرغ، روغن موتور، لوازم الکتریکی و ... را با 10 درصد قیمت واقعی آن به مالخران واگذار می کردند که تحقیقات بیشتر در این باره همچنان ادامه دارد. وی با بیان این که متهمان دستگیر شده بین 20 تا 35 سال دارند و بیشتر آن ها به مواد مخدر صنعتی معتاد هستند، گفت: از «پاتوق های سیاه» تاکنون انواع اسپری، شوکر، سلاح سرد و ... کشف شده است.

رئیس پلیس خراسان رضوی اضافه کرد: اعضای یک باند دیگر در همان بازجویی های اولیه تاکنون به یکصد فقره سرقت داخل خودرو اعتراف کرده اند که با صدور دستورات ویژه قضایی، تلاش پلیس برای دستگیری مالخران و عوامل دیگر مرتبط با این باندها ادامه می‌یابد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل