بازدید 3496

تاکید وزیر نفت عربستان بر تداوم همکاری اوپک و غیراوپک

وزیر انرژی عربستان سعودی از کشورهای تولیدکننده نفت جهان خواست تا همکاری خود را فراتر از ۲۰۱۸ ادامه دهند، اما گفت که این به معنای یک فرم جدید توافق است نه ادامه دادن توافق فعلی.
کد خبر: ۷۶۶۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۹ 21 January 2018

وزیر انرژی عربستان سعودی از کشورهای تولیدکننده نفت جهان خواست تا همکاری خود را فراتر از ۲۰۱۸ ادامه دهند، اما گفت که این به معنای یک فرم جدید توافق است نه ادامه دادن توافق فعلی.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، روز یکشنبه وزیر انرژی عربستان سعودی از کشورهای تولیدکننده نفت جهان خواست تا همکاری خود را فراتر از ۲۰۱۸ ادامه دهند، اما گفت که این به معنای یک فرم جدید توافق است نه ادامه دادن توافق کاهش تولید فعلی که باعث افزایش قیمت‌ها در ماه‌های اخیر شده است.

این اولین بار است که عربستان سعودی به طور رسمی از احتمال فرمی جدید از همکاری بین تولیدکنندگان نفت، پس از ۲۰۱۸، سخن می‌گوید. توافق فعلی در مورد کاهش تولیدات که در ژانویه گذشته آغاز شده است، در دسامبر امسال به پایان خواهد رسید.

خالد الفالح که قبل از آغاز اجلاس کمیته نظارت وزیران اوپک بر پیاده‌سازی توافق که قرار است بعدتر، امروز در عمان برگزار شود، با خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: ادامه دادن همکاری‌ها دنیا را متقاعد خواهد کرد که هماهنگی بین تولیدکنندگان نفتی قرار است همچنان باقی بماند.

فالح گفت: ما نباید تلاش‌های خود را به ۲۰۱۸ محدود کنیم. ما نیازمند بحث در مورد چهارچوب همکاری بلندمدت‌تری هستیم. من در مورد ادامه دادن همکاری‌ای صحبت می‌کنم که آن را با هم آغاز کردیم که این اعلام همکاری فراتر از ۲۰۱۸ است.

فالح گفت: این لزوما به معنای آن نیست که مانند آن‌چه در ۲۰۱۶ امضا کردیم، به تعداد بشکه‌های کاهش یافته فعلی پایبند بمانیم یا سطح هدف تولید را کشور به کشور تعیین کنیم، بلکه به معنای این است به سهام‌داران، سرمایه‌گذاران، مصرف‌کنندگان و جامعه بین‌الملل اطمینان دهیم که این توافق برای ماندن آمده است و ما قرار است با هم همکاری داشته باشیم.

فالح ادامه داد: اقتصاد جهانی در طول کاهش تولیدات، که بیشترین سختی آن به دوش عربستان سعودی با بیشترین میزان کاهش تولید بود، تقویت شده است و ذخایر انبارهای نفت در جهان کاهش یافته است. در نتیجه بازارهای نفت در سال ۲۰۱۸ به توازن باز می‌گردد.

اما او گفت که تولیدکنندگان هنوز برای بازگرداندن سلامت کامل به بازار، کارهای سخت زیادی در پیش دارند و احتمال این که تا اواسط امسال به توازن برسیم وجود ندارد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان