بازدید 3280

احتمال تمدید قرارداد کاهش تولید نفت اوپک تا سال ۲۰۱۹

به گفته ی خالد الفلیح وزیر نفت عربستان نهاد، نهاد اوپک و کشورهای همپیمان آن در خصوص کلیت ادامه ی همکاری ها در مورد میزان تولید نفت پس از پایان قرارداد کاهش تولید اوپک در پایان سال ۲۰۱۸ تفاهم دارند.
کد خبر: ۷۶۶۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵ 21 January 2018

احتمال تمدید قرارداد کاهش تولید نفت اوپک تا سال ۲۰۱۹سیدمحمدعلی علوی- به گفته ی خالد الفلیح وزیر نفت عربستان نهاد، نهاد اوپک و کشورهای همپیمان آن در خصوص کلیت ادامه ی همکاری ها در مورد میزان تولید نفت پس از پایان قرارداد کاهش تولید اوپک در پایان سال ۲۰۱۸ تفاهم دارند.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، خالد الفلیح وزیر نفت عربستان سعودی در جریان کنفرانس خبری ای که امروز پس از نشست مشترک وزیران نفت کشورهای عربستان، روسیه و کویت برگزار شد اذعان کرده است که در صورت افزایش میزان موجودی نفت جهانی در سال ۲۰۱۸، نهاد اوپک و کشورهای همپیمان آن ممکن است قرارداد کاهش تولید نفت را تا سال ۲۰۱۹ تمدید کنند. این در حالی است که هنوز در خصوص کیفیت دقیق چگونگی ادامه ی همکاری ها در سال ۲۰۱۹ تصمیم گیری نشده است. انتظار می رود که اوپک و همپیمانان آن در نشستی که در ماه ژوئن سال جاری میلادی خواهند داشت در مورد ادامه ی همکاری ها تصمیم گیری کنند.

 احتمال تمدید قرارداد کاهش تولید نفت اوپک تا سال ۲۰۱۹

الفلیح افزوده است که ممکن است ادامه ی کاهش تولید نفت توسط اوپک و اعضای همپیمان آن نیازمند قراردادی جدید و متفاوت از قرارداد فعلی اوپک باشد که به موجب آن قیمت نفت در ماه های اخیر افزایش یافته است. در این رابطه باید اشاره گردد که سازمان کشور های صادر کننده نفت و ۱۱ کشور دیگر از جمله روسیه در اواخر سال ۲۰۱۶ توافق کرده بودند تا برای ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا و در پی آن افزایش قیمت نفت، تولید خود را از اول سال ۲۰۱۷ در مجموع روزانه ۱.۸ میلیون بشکه کاهش دهند. در تاریخ ۲۵ می سال ۲۰۱۷، تولید کنندگان تصمیم گرفتند که قرارداد کاهش تولید نفت را که در ابتدا ۶ ماهه بود، برای ۹ ماه دیگر تمدید کنند، و تا ماه مارس ۲۰۱۸ به کاهش تولید ادامه دهند. علاوه بر این، در روز ۳۰ ام نوامبر سال ۲۰۱۷ اعضای اوپک به همراه کشورهای غیر عضو به رهبری روسیه توافق کردند که تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی قرارداد مزبور را تمدید کرده و تولید نفت را کاهش دهند.

به گفته ی وزیر نفت عربستان، با کاهش میزان موجودی نفت در دنیا در نتیجه ی قرارداد کاهش تولید نفت اوپک اقتصاد جهانی تقویت شده و این موجب می شود که در سال ۲۰۱۸ بازار نفت دوباره به حالت تعادل دست یابد. از سویی دیگر، گفته می شود که رسیدن قیمت نفت به بیش از ۷۰ دلار در هر بشکه (بالاترین سطح قیمت نفت از سه سال پیش تا کنون) باعث خواهد شد که آمریکا تولید نفت شل را افزایش دهد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر