بازدید 3503

سفر ترامپ به داووس روی هواست!

کد خبر: ۷۶۶۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰ 21 January 2018

 

دونالد ترامپ قصد داشت اولین رئیس‌جمهوری آمریکا باشد که پس از حدود دو دهه در نشست اقتصاد جهانی داووس حضور می‌یابد اما تعطیل شدن دولت آمریکا احتمالا طرح‌های او را برهم بزند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سی ان بی سی،‌ میک مولوانی، رئیس بودجه کاخ سفید گفت: طرح‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا برای سفر به داووس در اواخر هفته هنوز نهایی نشده است و کنگره تقلا می‌کند تا توافقی برای تامین هزینه‌های دولت فدرال منعقد کند. او به خبرنگاران گفت: ما در حال برنامه‌ریزی روزانه هستیم و داووس را فعلا از برنامه رئیس‌جمهور ترامپ و کابینه او برداشتیم.

دولت آمریکا از ۱۹ ژانویه ۲۰۱۸ تعطیل شد زیرا مذاکره‌کنندگان کنگره از تصویب بودجه ناکام ماندند. پیش از آن هم ترامپ سفر به فلوریدا را کنسل کرد. او قرار بود در مراسمی در کلوب خصوصی خودش در مارالاگو اولین سال حضورش در کاخ سفید را جشن بگیرد. بلیط‌های این جشن از ۱۰۰ هزار دلار برای هر زوج فروخته می‌شد و قرار است از عواید این جشن برای کمپین انتخاباتی دوباره ترامپ و کمیته ملی جمهوری‌خواهان استفاده شود. طبق گزارش سی‌ان‌ان، کارکنان ترامپ شنبه مشغول نصب تلویزیون‌هایی در این کلوب خصوصی بودند تا ترامپ برای میهمانان سخنرانی ماهواره‌ای داشته باشد.

شنبه هم هیچ تحولی در زمینه تصویب بودجه موقت رخ نداد و دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان هر کدام حرف خودشان را می‌زدند و دیگری را مقصر نشان می‌دادند. رئیس‌جمهوری آمریکا قرار بود چهارشنبه در راس هیاتی متشکل از ده‌ها عضو کابینه از جمله وزیر خزانه‌داری و مشاوران ارشد کاخ سفید عازم سوئیس شود.

در سال ۲۰۰۰ بیل کلینتون اولین و تا الان، آخرین رئیس‌جمهوری وقت آمریکا بود که در نشست داووس شخصا حاضر شد. این در حالی است که جورج بوش و باراک اوباما، روسای جمهوری پیشین آمریکا هیچ کدام به نشست داووس نرفته بودند و رونالد ریگان هم از طریق لینک ارتباط ویدویی در داووس سخنرانی داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار