بازدید 22307
ابهامات فراوان پیرامون پرونده تقلب فرماندار در آزمون پایان ترم دانشگاه؛

استعفای فرماندار کافی نیست؛ این مورد استثنایی نیازمند شرح و بسط است!

ماجرا درباره سندی است که چند روز پیش در فضای مجازی منتشر شد و حکایت از کشف یک تقلب بزرگ در یکی از آزمون‌های پایان ترم در یکی از واحد‌های دانشگاه‌های آزاد در استان خوزستان داشت؛ سندی که بر بالای آن، نام فرد متقلب و شماره دانشجویی «ارسلان شهنی»، سرپرست فرمانداری دزفول به چشم می‌خورد و امضای جمعی از مسئولان دانشکده پایین آن نقش بسته بود.
کد خبر: ۷۶۶۲۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۵ 20 January 2018
به رغم آنکه فرماندار استعفا داده و استعفایش مورد قبول واقع شده، هنوز ابهامات فراوانی در این خصوص وجود دارد؛ ابهاماتی که کمترین فایده رفعشان، جلوگیری از انتشار شایعاتی است که رو به ازدیادند.

به گزارش «تابناک»؛ در روز‌هایی که گرد و غبار در خوزستان به شدت افزایش یافته و مدارس و ادارات بسیاری از شهر‌های این استان از جمله دزفول را به تعطیلی کشانده، یکی از فرمانداری‌های ویژه این استان به دلیل یک رسوایی از سمت خود کنار رفته و جای خالی‌اش را ابهامات فراوان گرفته است.

صحبت درباره فرمانداری ویژه دزفول است که تازه مدت کوتاهی بود سرپرستی یافته بود؛ سرپرستی که در پنجمین روز ماه جاری معرفی شد؛ اما ماه به پایان نرسیده، از سمتش کنار رفت؛ کناره‌گیری از نوع استعفا و به دلیلی بی ربط با مسئولیت‌های فرماندار، ولی بسیار مهم و به نوعی غیرقابل اغماض. اتفاقی که مردم علت رقم خوردنش را «کشف تقلب» ذکر می‌کنند، ولی استانداری مدعی است، برای «احترام به نظر مردم» رخ داده است!

ماجرا درباره سندی است که چند روز پیش در فضای مجازی منتشر شد و حکایت از کشف یک تقلب بزرگ در یکی از آزمون‌های پایان ترم در یکی از واحد‌های دانشگاه‌های آزاد در استان خوزستان داشت؛ سندی که بر بالای آن، نام فرد متقلب و شماره دانشجویی «ارسلان شهنی»، سرپرست فرمانداری دزفول به چشم می‌خورد و امضای جمعی از مسئولان دانشکده پایین آن نقش بسته بود.

 

سندی مربوط به یکی از آزمون‌های پایان ترم پاییزه رشته مهندسی عمران در مقطع کارشناسی که در توضیحات آن، این گونه آمده است: «فردی با هویت نامعلوم به جای آقای ارسلان شهنی در جلسه امتحان درس آمار و احتمالات مهندسی حاضر شده و با توجه به معلوم شدن این موضوع و حضور سرپرست سالن برای بررسی، فرد به سرعت محل را ترک کرده و متواری می‌شود.»

توضیحاتی که بسیاری از کاربران فضای مجازی در تکمیل آن، مدعی شده‌اند فرد دستگیر شده با کارت دانشجوی شهنی در نشست حضور داشته و به دلیل عدم تطابق چهره‌اش با کارت دانشجویی، بازخواست و این ماجرا برملا شده است. توضیحاتی که فرماندار به شدت آن را تکذیب کرده و مدعی می‌شود، برایش پاپوش دوخته‌اند و ماجرا را پیگیری قضایی خواهد کرد.

شهنی در ادامه گفت‌وگو با یک سایت محلی می‌افزاید: «کارشناسی و کارشناسی ارشد بنده در رشته مدیریت بوده و دانشجوی دکترای مدیریت با شماره دانشجویی ۹۴۰۴۵۲۱۳۲ هستم که تمام واحد‌های دکترا را پاس کرده‌ام و منتظر شرکت در امتحان جامع هستم. به دلیل علاقه‌مندی به حوزه اجرایی و رشته عمران، بعد از پایان واحد‌های درسی در مقطع دکترا، رشته عمران را بدون کنکور ثبت نام کردم، اما به علت گرفتاری شغلی، نامه‌ای به دانشکده مربوطه نوشته و تقاضای مرخصی کردم، ولی به دلیل گرفتاری پیگیر نشدم و فقط در تعدادی از امتحانات شرکت کردم.»

استعفای فرماندار کافی نیست؛ این مورد استثنایی نیازمند شرح و بسط است!

او در ادامه می‌گوید: «اگر کسی به جای بنده در امتحان شرکت کرده، باید از ورود ایشان و نیز خروج ایشان ممانعت می‌شد و قطعا این که فردی به جای من موفق به حضور در جلسه امتحان و سپس فرار از محل امتحان شده، پیگیری قضایی خواهم کرد... پیشتر نیز در مسائلی دیگر برای بنده حواشی ایجاد کرده و تهمت‌های فراوانی زده بودند که از طریق قانونی پیگیری کردم... .»

بدین ترتیب مشخص می‌شود که آقای فرماندار همزمان در دو مقطع تحصیلی در دو دانشگاه مشغول به تحصیل است؛ یکی در مقطع دکترا و دیگری در مقطع کارشناسی. تحصیل همزمان در دو رشته در دو مقطع که فرماندار می‌کوشد در سخنانش از منطبق بودنش با قانون دفاع کند و نگذارد به رقم خوردن حاشیه‌ای جدید برایش منجر شود، اما سرانجام اتفاقی رخ می‌دهد که همه چیز را تغییر می‌دهد.


از انتشار گفت‌وگوی فرماندار و تکذیب تمام قد هرگونه تقلب در آزمون ساعاتی نگذشته، خبر می‌رسد که شهنی از سمت خود استعفا و استاندار خوزستان نیز با این استعفا موافقت کرده است تا یکی از کوتاه‌ترین دوران حضور یک فرد در رأس یک فرمانداری به ثبت برسد و شهنی، گزینه ورود به کتاب رکورد‌های گینس در این مسأله شود.

با این توضیح که برخی رسانه‌ها به نقل از استاندار در این خصوص خبر می‌دهند: «جزئیات تخلف امتحانى را هنوز مورد بررسى قرار ندادیم که روشن شود وی فرد دیگرى را به جاى خود به جلسه امتحان فرستاده یا شخص دیگرى این اقدام را انجام داده است [اما]سرپرست فرماندارى دزفول بعد از انتشار خبر تخلف امتحانى به منظور احترام به افکار عمومى از سمت خود استعفا کرده است.»

توضیحاتی که نه تنها برای افکار عمومی قانع کننده نیست، که به نوعی ثابت می‌کند، تقلب رخ داده با اطلاع فرماندار رخ داده است و چه بسا ابعاد ماجرا فراتر از این‌ها باشد؛ گمانه زنی‌هایی که به شدت در حال تکثیر هستند و به رونق شایعات فراوان در این خصوص منجر شده‌اند، اما ظاهرا نتوانسته‌اند مسئولان را به شفاف سازی در این خصوص وادار کنند. مسئولانی که مدعی هستند در اتفاقی نادر، یک مدیر به احترام افکار عمومی در یک ماجرا استعفا داده، ولی در خصوص چرایی رقم خوردن این تصمیم استثنایی توضیحی نمی‌دهند!

در پایان گفتنی ‌است، تلاش‌های پی در پی «تابناک» برای ارتباط با فرماندار مستعفی و نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی برای شنیدن توضیحات ایشان و آگاهی از زمان معرفی فرماندار یا سرپرست بعدی فرمانداری دزفول بی نتیجه ماند. این در حالی است که «تابناک» آمادگی دارد، توضیحات مسئولان، به ویژه فرماندار مستعفی را برای روشن شدن ابعاد ماجرا دریافت و منتشر نماید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۸۵
من رفتم مدرسه جای دوستم امتحان بدم و مچم رو گرفتن حراست اموزش و پرورش من رو به دادگستری معرفی کرد و نزدیک بود 2 سال حبس بهم بخوره با خواهش و توانا با 200 هزار جریمه سر و ته قضیه هم اومد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
خواهش و توانا؟؟!!
اون جکی بوده که فکر کرده تو سواد داری و میتونی امتحان بدی
اولا درود بر دانشگاه فری یا همون آزاد وطنی! که دارد همچنان می تازد!
دوما من نفهمیدم مدرک عمران در کنار این همه کمالات دیگر ایشان به درد چی میخورد
سوما من مجرد تو دکترام موندم نمیدانم این نوابغ چجوری همزمان دو رشته میخونند، زن و بچه دارد و مسولیت بالای کاری هم دارند. ظاهرا بنده خنگم
چهارم اینکه ایشان بالاخره معلوم نکردند بالاخره رسما واحد گرفتن یا مرخصی گرفتن. اگر واحد گرفتن بایستی در تمام واحدها حضور داشته باشن و نگرفتنم که هیچچی. خلاصه ظاهرا حتی شرایط آموزشی را هم نمیدونن
خیلی وقت هست مردم میدونند این همه دکتر و مهندس در بین مسئولان پیدا شده با تخلف و تقلب هست!دانشگاه در بست در اختیار بعضی هاست!حالا این ارسلان خان بد شانس بوده!!وگرنه تا حالا هزاران نفر بدون درس دکتر شدند!
چقدر زشت. هرچند دیگه هیچ چیز معتبری وجود نداره.
خیلی از مسئولین همین هستند حالا این بنده خدا شانس باهاش یار نبود
والا ماست مالی هم حدی داره اخه یکی نیست بگه چرا یکی بخاد خودش رو به خطر بندازه و جای ایشون بره تو امتحان
مردم میفهمند
لطفا یه موضوع دیگه را هم پیگیری کنید. الان دورشته همزمان به هیچ وجهی نمیتوان خواند بخصوص اگر هردو تحصیلات تکمیلی. این آقا کلا تقلب باز خوبی بوده و قبل از اینها بدلیل خواندن همزمان دورشته در مقطع دکترا (طبق گفته های خودش) باید از هر دو رشته اخراج شود.
مملکت پر است از جوانان نخبه و لایق و باسواد،که با شرف تمام مدارک بالایدانشگاهی هم دارند،اما اکثر مسئولین در جایگاههای ناحق نشسته اند.بدا بحال مردم بیچاره
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
ژن خوب ندارند
حالا ایشان چه شخصیت ملی و بین المللی هستند که کسی بخواهد برایشان پاپوش درست کند؟!
ظاهرا این امر نشان می دهد که خیلی از مسئولین با این روش لیسانس ، فوق لیسانس ، و دکتری گرفته اند و حقوق های نجومی را به راحتی دریافت می کنند . نوش جانشان ... اونوقت فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر از جمله صنعتی شریف و .... بیکار هستند
مورد استثنایی؟!!؟؟
تقریبا نصف اعضای شورای شهر ما سیکل داشتند که الان همشون شدند مهندس!!!
یعنی انقدر قحط الرجال داریم که یه کارشناسی عمران دانشگاه ازاد که اون رو هم هنوز مدرکم نگرفته وتو امتحاناتشم یکی دیگه رو جاش میفرسته رو باید فرماندار دزفول کرد؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
ژن خوب
خوب چطور در بدو ورود متوجه نشدن این آقا،ارسلان شهنی نیست کارت همه رو خو چک می کنند؟؟قضیه مشکوکه
یعنی چه؟ باورکردنی نیست. ما که مطمئنیم همه مدارک بزرگان ما که در عین حال 40-30 زیر بار بودن مسئولیت های سمت و نمایندگی و سرداری و وزارت و مدیرکلی موفق به کسب رتبه های عالیه آکادمیک نیز شده اند.
چرا در کشور اسلامی کسی که متقلب است فرماندار یک شهر می شود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
واقعا چرا؟؟ حالا خوبه در "کشور اسلامی" فقط همین یک مورد بوده!
تابناک من هم دانشجوی دکتری هستم و برای کارشناسی بدون آزمون اقدام کردم که گفتن خلاف قانون هستش لطفا اینرو هم پیگیری کن
همه درحال تقلب هستند ما شا الله
این بنده خدا ساده گی کرده ولی من در دانشگاه آزاد به چشم خودم در سال 88 معاون استانداری را دیدیم (الان شده استاندار)برای اخذ مدرک ارشد موقع امتحان در دفتر رییس دانشگاه می نشست و با میوه و شیرینی پذیرایی می شد و در این بین سوالات امتحانی و پاسخش هم بهش می دادند و همان جا برگه امتحانی را پر می کرد و می رفت ، اینگونه است اخذ مدرک مسئولین ، و ایشان الان می خواهد در سطح کلان برای استان تصمیم گیری کند با کدام سواد الله اعلم.
هیچ کس بیکار نیست به جای دیگری برود امتحان بدهد. چه فایده ای برایش دارد؟ خوب معلوم است آقای فرماندار خواسته است که طرف برود امتحان بدهد.
کاش فردی که وی را به فرمانداری انتخاب کرده و روند منصوب شدن این فرد برای مردم تشریح شود تا ریشه های اصلی شناخته و ریشه کن شود و اگر هم بیگناه است مسسبان تهمت را معرفی کنند.
باید ادامه تحصیل برای کارکنان دولت ممنوع شود .
کارکنانی که ضمن خدمت مدرک می گیرند تماما بدون استثنا به اندازه مدرک خود سواد واقعی ندارند.
خیلیها از این کارا می کنن باسه این بدبخت رو شده. ولش کنین بره.
اغلب مدیران و مسئولان با توجه به نفوذ و تسلطی که بر مسئولان دانشگاهها دارن به همین شیوه ها دارن مدرک میگیرن، این از استثناها هس که خواستن برای پاپوش بسازن و مچشو گرفتن
به فرضمتقلب و دروغگو باشه در این صورت شده عین بقیه اتفاقی نیفتاده
با سلام از این دست کارها الحمدالله در این دولت زیاد است از اختلاس و جعل مدرک گوشه وکنایی زدن مسئولان به مردم وجواب دادن وزیرراه ووزیر بهداشت ووزیر کشاورزی درجواب کشاورز بدبخت که گفت برو سبوس بخور اینها مردم را به هیچ حساب کردن آن از رئیس جمهور که همیشه با گوشه وکنایه صحبت میکند خدا آخرت وعاقبت مردم را بخیر کند با این مسئولان آمار که فقط آمار میدهند
پاسخ ها
محمد مشهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
تقلب و اختلاس و جعل مدرک خلافه و بایستی باهاش برخورزد مناسب بشه ولی شما هم خلاف نگو، زیرا رکرد این خلاف کارها در دستان پرتوان مردان دولت قبل و به دست افرادی چون کردان صاحب عنوان جهانی "کردانیسم" است و بس!
این اقایون با مدارک قلابی این وضع کشور رو درست کردن.
برای شما بسیار متاسفم تابناک جان ،که شما هم نون به نرخ روز خور شده اید ،چرا به شایعات دامن میزنید. در کدام مرجع قانونی این تخلف ثابت شده.؟ چرا با ابروی مردم بازی میکنید .من خودم ساکن اهواز هستم از همان اوایل انتصاب ایشان در فضای مجازی یک عده ناسیونالیست بر علیه ایشان شروع به تخریب کردند .متاسفانه شما هم به همان باند وابسته هستید .آیا دانشگاه آزاد خیلی قانون مند است ،؟ خروجی این دانشگاه چیست ،مگر نه اینکه برخی مسئولین ثبت نام میکنند و فقط در جلسه امتحان شرکت میکنند .و با سفارش نمره میگیرند.و بعد از اتمام زمان دانشجویی موفق به اخذ مدرک میشوند.!!اطمینان دارم که این موضوع را با اهداف شخصی انتشار دادید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
اتفاقا نون به نرخ روز شمایی که با کنار رفتن اینطور آدما منافع حقیرانت به خطر افتاده. خوشت بیاد یا نیاد این اتفاق افتاده وگرنه صد سال اون آدم از همچین پستی استعفا نمیداد.اگر سواد خوندن
داشته باشی میتونی صورتجلسه تقلب رو با امضای مسولین دانشگاه تو متن بخونی.ظاهرا از قانونمند نبودن دانشگاه و روش های نوین مدرک گرفتن هم اطلاعات خوبی داری.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
واویلا !! یعنی چی؟ چون دانشگاه آزاد قانونمند نیست و مسئولان سفارشی نمره میگیرن، باید تقلب این آقا رو نادیده گرفت؟ به جای اینکه وضع نابسامان دانشگاه و اخذ مدرکهای قارچی مسئولین رو درست کنیم باید این یکی رو بیخیال بشیم؟
حالا این بنده خدا بدبخت لو رفته !!!
با سلام شما نویسنده گرامی و پیش از آن خود را توصیه میکنم به دقت بیشتر در گفتار و نوشتن تا مبادا مصداق آیه شریفه "لا تقف ما لیس لک به علم" شویم چه آنکه تقلب از همگان ناپسند است و از مسئولان ناپسند تر لیک حکم به محکومیت انسانی مسلمان بی تحقیق و بررسی و صرفا از روی یک نامه به گمانم امری ناصواب است اما صرف تلاش جناب فرماندار در برداشتن دو هندوانه همزمان تحصیل در مقطع دکتری و کارشناسی عمران در دوشهر متفاوت! را نیز صحیح و عملی نمیدانم
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
عملی است . بدان
عجب!سمت داشته باشی هر کاری میتوانی بکنی
ماشاله به برکت دانشگاه ازاد همه دکتر شدن... داشته مهندس هم میشده که دیگه نشد....
متاسفم توی کشوری زندگی میکنم که مسولیتش خوقانون شکنندوپاسخگوی هیچکس هم نیستند.آنوقت عده ای تمام مشکلات داخلی رابه گردن دشمنان می اندازند و قدمی برای اثلاح داخل برنمیدارند.کاش در جزیره ای دورافتاده بدنیا می آمدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
کاش یزد میشد لوس آنجلس و دهات ما میشد توابع لوس آنجلس
یه سوال. مگه طبق قانون دانشگاه سه جلسه غیبت برابر با حذف دانشجو از امتحان نیست؟ حتما جون آقا از نژاد و ژن بهتری بودن غیبت هاشون رو فاکتور گرفتن
دست پیش گرفته پس نیوفته. این موضوع خیلی در دانشگاه آزاد مرسوم است شما هم یکیش. تکذیب و انکار نداره.
شما از کجا می دانید استثناییه ؟ البته موارد خاص زیاده که در هیچ جای دنیا وجود ندارد
مگه تحصیل همزمان دردورشته ودودانشگاه مجزا خلاف نیست؟؟؟!!!!!
با مدیریت جدید دانشگاه ازاد انشالله دیگه با پست میفرستن درخونتون و در اینده نیاز به تقلب نخواهد بود
من در تعجبم چرا مملکت با وجود نابغه هایی که در حالی که مسئولیت اجرایی سنگین دارند در مقاطع تحصیلی مختلف نیز شرکت میکنند و با موفقیت هم فارغ التحصیل میشوند. چرا مملکت از پس این مشکلات بر نمایند. جالب است اغلب هم مدع هستند به عشق کسب دانش در س میخوانند نه برای مدرک!!!!
این همونی نیست که وزیر بهداشت بهش گفت ....
جای تاسف دارد. من نگران این مملکتم با این مدل مسئولان.
ارسلان شهنی سابقه تقلب در امتحانات را هم در سال86 در دانشگاه پیام نور مسجدسلیمان در دوره کارشناسی داشته که به جرم تقلب یک ترم محکوم به انفصال شدند ولی دو سال بعد با رفتن به اهواز و گرفتن پست مسولیت فضای سبز و زیباسازی کلان شهر اهواز صاحب ثروت فراوانی شد و سپس با همین ثروت و قدرت چانه زنی سیاسی شهردار منطقه هفت شدن و با استخدام های فامیلی موجب اعتراض رسانه های زیادی در سطح اهواز شد ولی متاسفانه هیچگاه به تخلفات وی رسیدگی نشد و پس از آن هم راه را برای پست های زیادی برای خود باگرفتن مدرک دکتری که ان شا الله با تقلب نگرفته باشه هموارکرده و امسال هم به عنوان دبیر کارگزاران سازندگی استان خوزستان انتخاب گردیدند و اخیرا هم به عنوان سرپرست فرمانداری ویژه دزفول معرفی گردیدند البته بدون حضور فرماندار سابق دزفول و استاندار و نماینده دزفول که ایشان موافق نبودند.

البته ارسلان شهنی اگر کمی قانع بودند به همان مدرک دکتری مدیریت و قید مدرک مهندسی را دراین شرایط میزدند و کسی را جای خود سرجلسه نمی فرستادند که حالا همه چیز خراب بشه تا پست استاندار هم تا چند سال دیگه پیش میرفتند چون ایشان این همه مراحل را طی فقط ده سال خدمت دولتی طی کردند( البته
اگر شهرداری را نهاد دولتی حساب کنیم که اساسا یه نهاد غیردولتی محسوب میشه) خدا میدونه تا بیست سال خدمت باقی مانده شاید به وزارت و ریاست جمهوری هم با این سرعت میرسیدند .طمع و تقلب چیز خیلی بدیه !!!
باید دید این آقای شهنی چرا و به چه دلایلی و با چه لابی به این پست منصوب گردیده.
ما با این نوابغ چه کنیم مسوول سیاسی همزمان تحصیل در دورشته وفقر وفاقه برای مردمی که مسوول چنینی دارند!!؟
مسئولینی که هر شلوغی میشه و هر اتفاقی میفته میگن باید به قانون عمل کرد!!!! بیان اینجا هم به قانون عمل کنند!!! اون دانشگاه دوبین نداره که ببینند طرف کی بوده؟؟؟ دستگیرش کنند؟؟ بازچویی فنیش کنند؟؟؟
مدرک گرایی برای نشان دادن خود فقط والا کسی بخواهد چیزی یاد بگیره باید تمام هم وغمش تحصیل باشد
والله منم دکتری میخونم شهید بهشتی، پدرمون دراومده به هیچکدوم از کارهامون هم که بتونم پول در بیارم نمیرسم، تازه مجردم، نوشتن و چاپ یدونه مقاله خودش یکسال زمان میبره، این برادر بزرگوار هم متاهله، هم فرمانداره، هم دوتا رشته میخونه و... قطعا باید نابغه باشه
نكته جالب اينه كه امضا تمام افراد تأييد كننده مشابه است!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
دمت گرم
الان که تو جامعه ماشالله همه مهندسن.
اساتیدش دارند دزدی علمی میکنند و داده سازی اونوقت میخواهید دانشجپش تقلب نکنه
ایکاش ابن مورد فتح الباب بشود برای برملا کردن افراد یا مسولان که الکی مدرک گرفته اند.آیا می شود!!!!
ببین ترخدا چه اوضاعی
خدایی بنده هم دانشجوی دکتری دانشگاه ازاد هستم و حداکثر کاری که در طول هفته میرسم انجام بدم تدریس هستش اونم همش 8 واحد درسی... فقط موندم ملت چطور هم کار می کنند هم دکتری میگیرند هم زن میگیرند و .... شما برای رساله دکتری هم که باید حداقل 2 مقاله در مجلات معتبر چاپ کنی که واقعا زمان بر هست.
به نام خدا
یک ضرب المثل در غرب کشور ذر این خصوص گفتنی است: اگر بزرگان آب بر زمین بریزند، کوچکترها آن را با پا پخش میکنند.
بنده قریب سی سال از عمر خود را بعنوان دانشجو تا استاد در محیط دانشگاه سپری کرده ام، در رشته ی خود سه بار رتبه ی اول تا سوم کنکور را کسب نموده و به بیان ساده تر با علم و دانش خود را ثابت نمودم. به مدت سه سال (1379 تا 1381) در دانشگاه آزاد واحدها تویسرکان و همدان هم سابقه تدریس دارم. متاسفانه جو وحشتناکی دال بر خریدنی بودن نمره و استاد در آن زمان بر دانشگاه آزاد سایه افکند و به مرور تمام ارکان دانشگاهی کشور را در بر گرفت. بنده شخصا" هدف وحشتناک ترین شکل این جریان قرار گرفتم. پس از اثبات تقلب دانشجوی پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، پدر آین خانم دانشجو که از مدیران مرکز بهداشت استان بود با بنده تماس گرفت و مجوز کلینیک ترک اعتیاد را بعنوان رشوه در قبال نادیده گرفتن تقلب دخترش را مطرح کرد!
اندکی تامل و تفکر نشان میدهد که فساد به جزء جدایی ناپذیری از جامعه ی ما تبدیل شده است، به گونه ای که پدر دارد آن را به دختری که قرار است طبیب جانها و ذوانهای آینده باشد آموزش میدهد.
پرداختن به آین موضوع سرآغاز درمان تمام نابسامانی های ایران امروز ماست.
واقعیت امر این است . همین حالا (قسم می خورم ) دوستی دارم که به جای پدرش در امتحان بزرگسالان دبیرستان امتحان می دهد و می گوید چند نفر دیگر هم هستند که این کار را می کنند می گوید عکس کارت حضور در جلسه را نیز خود مسئول آموزشگاه پدرش عوض می کند تامراقبین سر جلسه به آن شک نکنند
با سلام
خواهش میکنم یکی بیاد هر روز صبح بره جای من در اداره کار کنه .قول میدم ازش شکایت نکنم!!!
متاًسفانه تقلب در بین مسؤولین بیداد می کنه من کسی رو میشناسم که برادرش بجای خودش رفت سر جلسه کنکور بعدش داندانپزشکی هم قبول شد و در دوره قالیباف شهردار یکی از مناطق تهران بود و عجیبتر اینکه از خانواده شهدا و جانبازان هم بود.
متاسفانه وقتی خیلی از مسوولین از همین دست مدارک گرفتن همت و جدیتی در برخورد با این چیزها رو ندارن.
هر کی میخواد درس بخونه اون وقت باید اینکار رو بکنه که هم وقت داره هم ذهنش بهتر کار میکنه بخصوصص برای ائنهایی که خیلی کار دارن. طرف مدیر تمام وقت هست! زن و بچه هم داره حالا دانشجوی تمام وقت دانشگاه هم هست هم کلاس باید بره هم امتحان هم پروژه و هم پایان نامه... خدا به خیر بگذرونه از این نوع دانشهای کسب شده!!!!!!!!!!!!!!
قطع دست برازنده چنين دروغگوي متقلبي است
دانشگاه موصوف دوربین داره ...نداره!!!دوربینهای ورودی چی...بالاخره پیدا میشه....اصلا" موبایل این اقا رو چک کنند پیدا میشه...
ظاهرا موردی است که "از پرده برون افتاده" وایشان بدشانس بودن وگرنه مورد منحصر به فردی به نظر نمی رسد!
ضمنا دانشگاه آزاد هم مقصر است چون نبایست اجازه خروج متقلب را می داد و خدم و حشم موجود دستگیرش می کردند. علاوه بر آن همین صورتجلسه هم ساختگی به نظر می رسد: از پنج فرد مذکور یکی امضا نکرده، سه تا امضای دیگر هم یکسان به نظر میرسد.
حلاف اندر خلاف!
ایشون در زمانی که مسئول روابط عمومی شهرداری هم بودند کانون تبلیغات صبا گرافیک رو مجوز گرفتن که تمام سندهای این چند سال شهرداری ها با این کانون سندسازی نجومی می شه. ولی چه فایده که کسی نیست که بررسی کنه و افشا کنه
سلام
باز هم خدا بیامرزد پدر ایشون را که استعفا دادن تو شهرکرد مدیر کل شهرداری ها یه نفر را فرستاد دانشگاه بجاش آزمون داد آب هم از آب تکون نخورد. ( دانشگاه پیام نور شلمزار)
روحانی با این فرماندارات .مچکریم
در کنار همه حرفایی که زده شده و درست هم هست و اصل کار غلطه، یه نگاهی به امضاهای توی برگه بندازید. انگار همه امضاها مال یه نفره!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
حتی نوشته نامها هم با یک خط است!
اگرچه معتقدم اکثریت مدیران ما مدارک آبکی برای عقب نماندن از تقسیم پست ها گرفته اند و بی سوادن ولی این مورد را کمی مشکوکم چون به نظر میرسه صورت جلسه و امضاها کار یک نفر است . خدایا اگه تقلب کرده رسوا و اگر براش پاپوش ساختن ابروشو حفظ کن و مسببین را بی ابرو کن.
خداخيرتان بده اين آقا قرباني شده دانشگاه آزاد شده بود كار خانه توليد مدرك . اينقدر آدم بي سواد با پرداخت پول تحت عنوان شهريه شده اند دكتر ومهندس كه خدا عاقبت به خير كند .چون بنگاه اقتصادي بود هر چه هم دلسوزان تعليم و تربيت فرياد مي زدند كسي پيگيري نمي كرد.
كاش با مديريت جديد تمام رويه هاي قبلي ملغا و از نوع شرايط تحصيل در آن نوشته مي شد
واقعا اینا نابغه هستن، هم فرماندار باشی هم تو دو رشته دانشگاهی درس بخونی! این همه وقت اضافی
سلام. فارغ التحصیل تربیت مدرسم با رتبه هفت کشوری و نفر اول فارغی. الان دارم نظر میدم بیکار مطلق با 32 سال سن.
حالا ببین مشتی از خروار رو شده بخوان تو خود از وضع بقیه مسئولین واویلا بر مملکت و مسئولین بی مسئولیت...
دقیقا نفر اول و دوم متنی که نوشته مورد تایید است مو به مو مثل هم هست و خود امضا هم همین طور. مراقب و سایرین که در جلسه هستند حتما سواد دارند که خودشون نظر خودشون را بنویسند . تخلف در سخن مسئول و دانشگاه هر دو محرز هستش
مگه چطور مدارک لیسانس و فوق را می گیرند ما که برای دفاع از پایان نامه مون تو دانشگاه دولتی این همه وقت می گذاریم ولی بزرگواران به راحتی ارشد و دکترا از دانشگاه آزاد می گیرند و عنوان دکتر را هم دارند . جاهای مختلف مدیر و وکیل و... هستند ولی درسخوان های واقعی هیچ کاره اند
سالها مراکز مدیریت دولتی وابسته به سازمان امور اداری و استخدامی کیلویی به مدیران دولتی لیسانس و فوق لیسانس می دادند با چه زدوبند هایی همین شد که حالا میبینیم یک مشت بیسواد شده اند مدیران کشور توقع دارید مشکلات حل شود بسیاری از دانشگاههای غیر دولتی با مدیران محلی زدوبند میکردند ودر مقابل بعضی خدمات مدرکهای اینچنینی می دادند
من خودم زمان دانشجویی ارشد عمران، مسئولی رو دیدم که با وجود تقتیش بدنی برای عدم همراه بودن موبایل و یادداشت و ...، ایشون علاوه بر موبایل برگه ی حاوی جوابهای سوالات رو همراه خودش می اورد و حتی با وجود سه مراقب در بک کلاس 10 متری راحت تقلب می کرد و اساتید دروس هم بهش احترام می گذاشتند و بهش میگفتند راحت باش. بعد این آقای معلوم الحال با تخلفات اشکار در دوران تصدی در روابط عمومی شهرداری اهواز و شهردار منطقه هشت اهواز که با وجود مفتوح بودن پرونده ابشون در بازرسی استان و دادگستری توسط دوست استاندارش میشه فرماندار و همچین گافی میده. از طرف دیگه خودش هم اصل ماجرای تخلف رو قبول داره ولی برای اینکه دوباره موقعیت تصدیگری داشته باشه میگه یک رهگذر به جای من رفته امتحان داده خخخخ
مایه تاسف است که کسی در ادارات به وظیفه خود عمل نمی کند و همه بدنبال تکمیل مقطع تحصیلی بالاتر خود هستند . این موضوع غیر از این نیست که فرد بدرستی به وظایف خود عمل نمی کند که زمان اضافی برای ادامه تحصیل دارد .
اين اقا چوب كارهاي بدش رو داره ميخوره
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان