بازدید 7273

کاوش سانچی با ربات زیردریایی

کد خبر: ۷۶۵۹۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۹ 20 January 2018

همزمان با برگزاری مراسم ختم تعدادی از شهدای سانچی، سخنگوی شرکت ملی نفتکش ایران اعلام کرد نتایج اولیه کاوش سانچی توسط ربات زیردریایی تا عصر شنبه (امروز) اعلام خواهد شد.

به گزارش جام‌جم، محسن بهرامی گفت: یک تیم همراه ربات زیردریایی برای اعلام چگونگی وضعیت نفتکش به محل حادثه اعزام شده است. این ربات‌ها قبل از تاریک شدن هوا در روز جمعه، تست‌ها را انجام می‌دهند و عملیات اصلی شنبه آغاز خواهد شد.

وی افزود: اطلاعات اولیه از امکان دسترسی به نفتکش در زیر دریا، وضعیت قرار گرفتن آن، بررسی وضعیت اجساد باقی‌مانده احتمالی (در صورت امکان)، میزان آسیب‌دیدگی سازه و ساختمان اصلی نفتکش و همچنین برآورد مقدار آلودگی ایجاد شده در محل سانحه تا عصر شنبه به دست ما می‌رسد. البته با توجه به وضعیت شدید حریق در ساعات پایانی سانچی، امکان از بین رفتن ساختمان نفتکش و مچاله شدن وضعیت بدنه آن وجود دارد.به گفته بهرامی با توجه به فرو رفتن نفتکش در عمق دریا، عملیات جابه‌جایی اجساد سخت خواهد بود و ربات زیردریایی نیز به‌ تنهایی امکان جابه‌جایی اجساد را ندارد و صرفا گزارش‌های مربوط به نفتکش را ارائه می‌کند.

بعد از ارائه گزارش و تشخیص وجود پیکر خدمه، باید شرایط برای خروج آنها از طریق کارشناسان بررسی شود. وزارت حمل و نقل چین اعلام کرده برای کاوش نفتکش، ربات زیردریایی یا احتمالا غواصانی به محل می‌فرستد. بزرگ‌ترین مشکل برای انجام این کار، حجم بالای میعانات گازی است که اطراف کشتی را در بر گرفته است.

روز گذشته مراسم ختم تعدادی از شهدای سانچی نیز برگزار شد. همچنین خانواده جان‌باخته‌ها با روشن کردن شمع در محل شرکت ملی نفتکش، یاد این عزیزان را زنده نگه داشتند.

نفتکش سانچی با 30 دریانورد ایرانی و دو بنگلادشی، شنبه 16 دی با یک فروند کشتی چینی برخورد کرد و آتش گرفت. در این حادثه همه سرنشینان جان خود را از دست دادند. تیم‌های امدادی موفق شدند پیکر سه نفر را پیدا کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان