بازدید 15105

ابهامی جدید در بازار خودروهای وارداتی؛ ثبت سفارش در زمان بسته بودن سایت!

بازار خودروهای وارداتی در سال جاری، یکی از پرنوسان ترین بازارهای کشور بوده است. در سال 96 در این بازار، رانت اطلاعاتی، باز و بسته شدن سایت ثبت سفارش، افزایش نجومی قیمت های خودروهای وارداتی و افزایش تعرفه های خودروهای وارداتی دیده شد. آخرین ابهام در این بازار به بخشنامه جدید گمرک برمی گردد که ممنوعیت تازه ای برای این بازار رقم زده است.
کد خبر: ۷۶۵۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰ 18 January 2018

ثبت سفارش در زمان بسته بودن سایت!بازار خودروهای وارداتی در سال جاری، یکی از پرنوسان ترین بازارهای کشور بوده است. در سال 96 در این بازار، رانت اطلاعاتی، باز و بسته شدن سایت ثبت سفارش، افزایش نجومی قیمت های خودروهای وارداتی و افزایش تعرفه های خودروهای وارداتی دیده شد. آخرین ابهام در این بازار به بخشنامه جدید گمرک برمی گردد که ممنوعیت تازه ای برای این بازار رقم زده است. 

به گزارش تابناک اقتصادی، داستان اصلی بازار خودروی وارداتی به اوایل تیرماه امسال بازمی گردد. زمانی که سایت ثبت سفارش به منظور ساماندهی واردات خودرو بسته شد، بازار خودروهای وارداتی تلاطم خود را آغاز نمود. قیمت خودروهای خارجی نجومی افزایش یافتند و تدبیر مسئولین جهت ساماندهی، به بی نظمی این بازار ختم شد. زمان که به جلوتر رفت مشخص شد که واردات خودرو چه به لحاظ ارزشی و چه به لحاظ تعداد افزایش یافته است. فشار رسانه ها به مسئولین جهت باز نمودن سایت ثبت سفارش آغاز شد و نهایتاً دولت تصمیم گرفت با افزایش تعرفه واردات خودرو، این سایت را در روزهای ابتدایی دی ماه باز کند.

به تازگی و در چند روز گذشته، داستان ابهام آمیز جدیدی برای خودروهای وارداتی آغاز شده است. ماجرا از این قرار است که گمرک بخشنامه جدیدی را در 26 دی ماه 96 صادر نموده است که در آن اعلام شده امکان ترخیص خودروهای سواری از محل ثبت سفارش های صادره و تمدید شده از 28 تیر ماه تا 9 دی ماه وجود ندارد!

در این بخشنامه که تصویر آن را در زیر مشاهده می کنید خطاب به ناظران و مدیران گمرکات اجرایی سراسر کشور آمده است:

پیرو بخشنامه 1124527/266/96 مورخه 13 دی ماه 1396 موضوع اصلاحات آیین نامه اجرایی ضوابط فنی واردات خودرو مصوبه شماره 125573/ت 54803 مورخ نهم دی ماه 1396 بدین وسیله بند 3 بخشنامه فوق الاشاره به شرح زیر اصلاح می گردد:

پیرو بخشنامه 965175/96/230 مورخ 8 آذر ماه 1396 امکان ترخیص خودروهای سواری از محل ثبت سفارش های صادره و تمدید شده از تاریخ 28 تیر ماه 96 لغایت 9 دی ماه 96 کماکان وجود نداشته و در صورت اظهار، ضمن خودداری از ترخیص، مراتب را به این مرکز اعلام نمایند.

ثبت سفارش در زمان بسته بودن سایت! 

نکته این ماجرا در این است که سایت ثبت سفارش در اوایل تیر ماه تا اوایل دی ماه سال جاری بسته بود و در این شش ماه دیگر امکان ثبت سفارش واردات خودرو نبوده، ولی این نامه اعلام کرده که امکان ترخیص خودروهای سواری از محل ثبت سفارش های صادره و تمدید شده از 28 تیر ماه تا 9 دی ماه وجود ندارد؛ این یعنی اینکه عده ای در زمان بسته بودن سایت هم احتمالاً توانسته اند ثبت سفارش را انجام دهند. سؤال مطرح که مسئولین باید پیرامون آن شفاف سازی نمایند، این است که این افراد دقیقاً چگونه توانسته اند در زمان ممنوعیت ثبت سفارش، این کار را انجام دهند؟ باید منتظر پاسخ مسئولین ذی ربط ماند و دید که آیا عده ای در زمان ممنوعیت ثبت سفارش خودرو از رانتی برخوردار بوده اند یا خیر؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۲۴
تابناک جان
باش تا جوابت را بدن!!!
دل خوشی داری ها!!! کدام رانت خوار و رانت پردازی تا بحال جوابگو بودن؟ مواظب باش جیبت را نزنند پاسخگویی پیشکش!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
نمی شود که به همه مجوز وارد کردن خود رو داد
سایت بسته بوده شاید کامپیوترهای داخلی باز بوده
در واردات خودرو چه کساني دست دارند رانت اطلاعاتي و انحصار در صنعت خودرو دست کيست هر روز مملکت و اقتصاد تحليل مي رود و وقتي ملت معترض مي شوند به بيگانگان ارتباط ميدهيد چپاول و غارت توسط عده اي خاص تا کي.
اقا همش رانت بوده و هست و بدبختانه مردم عادت کردن
اقای روحانی که دیگران را به عدم شفافیت متهم می کنی چرا خودتون شفافیت نداری
همین رانت خواری هاست که هم کشور رو به این روز نشانده هم دل مردم را به درد آورده بعد دنبال عوامل اغتشاش می گردیم.......
وای بر سرمایه دار غیر ملی ؟ که فقط بفکر منافع شخصی ،و باندی خود هستند، در جامعه ای که یازده میلیون حاشیه نشین دارد ،و چهل ،وپنج میلیون نفر مستحق یارانه ،آنوقت عده ای انحصار گر ، خون ملت مکیده اند مردم برای تامین حداقل معاش خود به خیابانها آمدند ،و از سر خشم ،و بی توجهی مسولین ،فریاد زدند ،وآشوبگر و اغتشاش گر شدند ،وسی ،چهل نفر کشته ،وصدها مجروح ،وهزارها دستگیر ،و زندانی مردم ایران قدرت خرید پراید ،همین لگنهای داخلی را ندارند ،و حامی سرمایه دار با ترفند ،اعطای وام خرید خودرو ،حامی آنها میشوند ؟ آیا اگر میزان دلارهای واردات خودروهای خارجی را در یک دورهٔ پنج ساله در صنعت کشاورزی ،و دامداری ،و صنایع کوچک ،ومتوسط بکار گرفته شود ،بخشی از فقر ،وبیکاری از میان نمیرود؟ اینک کشور ایران دارای لشکری چند ده میلیونی گرسنگان عقده ای اختلاف طبقاتی شده که به هیچ گروه ،و جناح ،وکشور بیگانه ای وابسته نیست ،،فقط وابستگی آنها به تامین معیشت ،ورفع عقدهٔ اختلاف طبقاتی میباشد ،، آهای مسولین نمیشود ،پنج ،شش میلیون نفر در کشور همه چیز داشته باشند ،وهفتاد ،وچند میلیون نفر در استرس معیشت زندگی ،وآیندهٔ‌فرزندان خود ساکت ، اینها هشدار است ،، هشدار ،،،،
احمدی نژاد بازار مسکن را نابود کرد و روحانی بازار خودرو را. اینها فکر می کردند هرچه مسکن گران شود خریدار دارد اما در عمل مشاهده شد که رکود اصلی کشور ناشی از این بی سیاستی در زمان دولت قبل بود. الان تیم پیرمردهای روحانی هم همان بلا را سر خودرو اورند و دیگر همه باید پراید و پژو 39 سال قبل را سوار شوند
مردم دیگه حالشون از همه چی بهم میخوره......
اين هم عينا داستان فاميل بازي استخداميه كه ديروز زده بودي، رانت رانت رانت
تابناک بازم میپرسین چرا جوونها میریزن تو خیابون؟ چرا جوونها صداشون درومده ؟ میخوام یه مطلبی رو بگم

جدیداً یک خودرویی تو بازار عرضه شد به نام فولکس پاسات قیمتش رو دیگه در آخرین مدلش 32000 دلار قیمت گذاشتن
passat volkswagen 2017 price این رو در گوگل بزنید قیمتش سریع میاد
اولاً که قیمت دلار تا سال 1390 ، 1000 تومن بود ، و با ملت کاری کردند که به یکباره قدرت خرید مردم رو 1/3 کردند ، این حالا به کنار ، اگر به قیمت اون موقع میخواستیم این رو در بازار جهانی بخریم 32 میلیون باید پول میدادیم و چون برای حمایت از خودروهای آشغال داخلی تعرفه رو دوبرابر کرده اند تقریباً میشه 70 میلیون تومن

امسال با قیمت دلار 4400 تومنی ، این خودرو رو باید حدوداً با قیمت کاذب 120 تا 130 میلیون تومنی خریداری کنیم .

حالا سوال اینجاست ، چرا قیمت این خودرو 275 میلیون تومنه رو چه حسابی؟ چرا ما باید خودرویی که باید 32 تا 33 میلیون تومن خرید میکردیم رو 275 میلیون تومن باید پول بهش بدیم؟ دقیقا بگید چه اتفاقی داره میافته ؟ مطمئن باشین مردم دیگه این اوضاع را قبول نخواهد کرد

به قول یک مطلبی در کشوری که بیشترین صدقه رو میدن چرا بیشترین تصادفات داره رخ میده؟ چرا بیشترین کشته ها رو داریم میدیم ؟
دزدی با کلاس ....رانت .... مافیای عزیز .....ژن خوب....بیچاره چکارکنن ها.....تو باشی چکار میکنی.
آقای روحانی اینکه بعد از انتخاب شدن ناگهان تعرفه رو چند برابر میکنی یعنی اینکه این نقشه از قبل تو سرت بود و قدرت اجرا کردنش رو نداشتی تا خر شما از پل رد بشه.این یعنی کلاه گذاشتن سر مردم که به حرفهای شما اطمینان کردن.شما باید برنامه هات رو از قبل اعلام میکردی تا بر اساس اون مرم رای بدن.به شما اطمینان میدم اصلاحطلب هایی که ما رو تشویق کردن به ردحانی رای بدیم چوب این کار رو در آینده میخورن شک نکنید.
اینجا ایران است، بهشت متخلفان بزرگ.
من کارگر یکیشون هستم خداشاهده برای پسر 5 ساله پرادو صفر خریدن ! خدا نگزره فقط میگم خدا نگزره .وضمنا ضمنا ضمنا فساد اخلاقی پول های باد اورده از اقیانوس های زمین بیشتر شده !
برادر من اينا خودري لوكس هستن واقايان اينجوري برامون تصميم گرفتن كه همون پرايد پژو ٤٠٥ پنج براي اين دو روز دنيامون كافيه انشالله اون دنيا بهترش بهت ميدن
این هم یک چیزی است شبیه ثبت نام پژو 2008 که فقط دلال ها توانستند ثبت نام کنند و برای مردم عادی سایت اختلال داشت .
واقعیت اینه که رانت این کشور رو فرا گرفته و همه مشکلات رو تقصیر امریکا و اسراییل و ...میندازن خدا اخر عاقبت مارو بخیر کنه
ما کلی وام گرفتیم که مشین بخریم یهو ۴۰ تومان گرون شد آهم دامنتون رو بگیره که خودتون هم نفهمید از کجا خوروید آمین
باسلام وقتی طبق مصوبه مجلس قانون شده از سال ۹۲ هر ساله ۵درصد تعرفع واردات خودرو کاهش یابد . چطوری دولت کاهش که نمیده چند برابرهم میکنه ..
بابا مردم رو لهههههههههههههههههههههههههههههههههه کردین
بازار صادرات, ارز و دریافت تسهیلات کم بهره رو ببین که به خیلی از ژن خوبا تعلق میگیره کشور شده مال یه عده خاص
ما لیاقتمون بهتر از این نیست
مال مردم خوران کم نیستند چرا ما نمی توانیم یک پراید بخریم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر