بازدید 22424

طرح جدید ترافیک در تهران تصویب شد

در سال ۱۳۹۷ علاوه بر روزهای جمعه و تعطیل، در روزهای پنجشنبه هم طرح ترافیک اجرا نخواهد شد و زمان اجرای طرح در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۶:۳۰ الی ۱۹ خواهد بود. همچنین برای رفاه حال ساکنان داخل محدوده طرح، این شهروندان مجاز خواهند بود صبح‌ها تا قبل از ساعت ۸:۳۰ صبح از محدوده خارج شوند و بعدازظهرها بعد از ساعت ۱۷ به منازل خود بازگردند.
کد خبر: ۷۶۵۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸ 18 January 2018

شورای حمل و نقل و ترافیک تهران، طرح جدید ترافیک را تصویب کرد. طرح ترافیک شورای حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، طرح جدید ترافیک برای سال ۱۳۹۷ را تصویب کرد. شورای اسلامی شهر تهران نسبت به نحوه اجرای این طرح و نرخ عوارض تصمیم خواهد گرفت.

به گزارش «تابناک»؛ به دنبال برخی سؤالات و ابهامات به وجود آمده درباره طرح ترافیک سال ۱۳۹۷ به اطلاع عموم شهروندان می‌رساند که شورای حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با بررسی همه جوانب طرح به اتفاق آرا، طرح جدید ترافیک برای سال ۱۳۹۷ را تصویب کرده و بدین ترتیب، گام مهمی در مسیر تصویب این طرح در مراجع قانونی برداشته شده است.

همزمان شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش نیز با بررسی لایحه پیشنهادی ـ که یک فوریت آن روز یکشنبه ۲۴ دی‌ماه ۱۳۹۶ در صحن شورای شهر به تصویب رسید ـ نسبت به تعیین نحوه اجرا و نرخ عوارض تصمیم خواهد گرفت.

بر اساس طرح تصویب‌شده، با هدف کاهش ترافیک در محدوده طرح ترافیک، تغییرات مهمی در نحوه صدور مجوزها و جنبه‌های اجرایی طرح ایجاد شده است.

در سال ۱۳۹۷ صدور مجوز برای خودرو تنها به معنای اجازه ورود بوده و عوارض قابل پرداخت برای همه خودروها بر اساس زمان تردد و میزان آلایندگی خواهد بود که جزییات آن در لایحه پیشنهادی به شورای شهر مشخص شده و هم‌اکنون در حال طی فرآیند تصویب است.

در سال ۱۳۹۷ با هدف کاهش ترافیک در محدوده طرح، سقف تعداد مجوزهای قابل صدور از ۱۲۹ هزار و ۳۵۰ فقره تعیین‌شده برای سال ۱۳۹۶ به میزان ۲۶ هزار و ۳۵۰ عدد کاهش خواهد یافت و بدین ترتیب در هر روز حداکثر ۱۰۳ هزار خودرو اجازه خواهند یافت در محدوده طرح ترافیک وارد شوند.

از این رقم، سقف تعداد مجوز قابل اعطا به اشخاص حقیقی و حقوقی که شغل آنان به نحوی است که لازم است در تمام روزهای سال اجازه تردد در محدوده را داشته باشند، با کاهش حدود ۴۰ درصدی به ۶۳ هزار خودرو کاهش یافته و تعداد مجوزهای روزانه قابل صدور برای عموم مردم با افزایش صددرصدی به ۴۰ هزار عدد افزایش خواهد یافت.

در سال ۱۳۹۷ علاوه بر روزهای جمعه و تعطیل، در روزهای پنجشنبه هم طرح ترافیک اجرا نخواهد شد و زمان اجرای طرح در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۹ خواهد بود. همچنین برای رفاه حال ساکنان داخل محدوده طرح، این شهروندان مجاز خواهند بود صبح‌ها تا قبل از ساعت ۸:۳۰ صبح از محدوده خارج شوند و بعدازظهرها بعد از ساعت ۱۷ به منازل خود بازگردند.

سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، با صدور اطلاعیه‌ای ضمن تقدیر از همکاری وزارت کشور، استانداری و پلیس راهور در مسیر اصلاح و تصویب این طرح، کماکان از عموم کارشناسان، متخصصان و اصحاب رسانه‌ها می‌خواهد که با نقدها و نظرات خود، شهرداری را در رفع اشکالات اجرایی و بهبود زمینه‌ها برای اجرای هرچه بهتر این طرح یاری کنند. پس از تصویب نحوه اجرا و نرخ عوارض توسط شورای اسلامی شهر تهران، جزییات کامل موضوع به استحضار عموم مردم تهران خواهد رسید.

منبع: ایسنا

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۲۵
مبارکه
عالیه
ویژه خواری هم قطع میشه
زوج و فرد چی ؟؟؟؟
یک نکته مثبت دارد و آن آزاد شدن پنج شنبه ها است. حد اقل مردم بتونن یک روز بروند کارشان را انجام دهند. در مورد افزایش 100 در صدی فروش روزانه به مردم عادی هم خوبه ولی اگر منجر به فساد نشود. بهتر است فقط اینتر نتی باشد تا فساد در فروش روزانه برای عده ای خاص نشود که در این صورت از قبل هم بدتر میشود ویژه خواران بیشتر میشوند.
کلا طرح بهتری است تا قبلی. تکلیف زوج و فرد هم آیا همینطور است یا آنهم تغییر کرده است بخصوص روزهای آزاد بودن؟
راه حل اساسی افزایش وسایل حمل و نقل عمومی با کیفیت و آلایندگی کم هست . نحوه دور زدن این طرح هم که قبلا هم اجرا می شد هجوم خودروهای پلاک ویژه معلولین که مجاز برای تردد در هر نقطه از شهر هستند برای مسافر کشی خواهد بود .
جان مادرتون این زوج و فرد رو بردارید یا اینکه وارد طرحش نکنید بذارید این وضعش بمونه حداقل ما بتونیم گاهی ماشین در بیاریم

شمارو بخدا از بس اینجا و هر کجا بوده التماس کردیم خسته شدیم
اگر پنج شنبه را آزاد کنید در حق پلاک های فرد اجحاف میشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
یعنی چی این حرف... اتفاقا هیچ اجحافی نمیشه حداقل این هست که ملت میتونن برای خرید یا کارهای واجب یا کلا کارهاشون وارد طرح بشن

بنظرم همین اوضاع قبلی هم میبود و فقط پنجشنبه این حالت میشد هم بهتر بود
تصويب طرحهاي بيهوده و ادامه طرحهاي از پيش شكست خورده با خودروهاي غيراستاندارد توليد داخل و بنجولهاي وارداتي از كشور برادر ولي كافر بنام چين !
کوچه های حد فاصل طرح زوج ،وفرد ،اکنون صبحها ،جای ورود ،وخروج منازل مردم را بسته اند ،باید بصورتی بر نامه ریزی شود که صبحها از ساعت شش صبح ،ورود خودروهای غیر مجاز ممنوع شود ،وخودروهایی که در داخل کوچه ها پارک میشوند ،بگونه ای ممنوع شود ،آنها که با خودرو صبحها وارد طرح زوج ،وفرد میشوند ،وماشین خود را درکوچه های بین طرح پارک میکنند ،ومیروند ،بمدت پانزده ،شانزده ساعت ،که مزاحم مردم این کوچه ،ومحله ها میشوند ،بگونه ای جلو گیری شود ؟ مخصوصا ،وچهدهای بین خیابان توحید ،تا کارگر ،که واقعا ،عذابی شده برای ساکنین ؟،،،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
واقعا ممنون اصلا از بس که فکر و ذکرمون پیش این طرحاشون بود که پول بگیرن و اینها این مورد یادم رفته بود

واقعا که ممنون گفتین

ولی کی هست که گوش بده ما به هرکجا شده رفتیم اصالا اهمیت نمیدن فقط فکر پول گرفتن هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
میخوایی کوچه رو هم بنام ساکنین قباله 6 دانگ بزنن؟!! مومن اینجا تهرانه، اگه نمیتونی و حوصله شلوغی و نبود جای پارک نداری شهرستانها با آغوش باز می پذیرنت...بفرمایید
اين عوارض ديگر چه موضوعي است عوارض سالانه که پرداخت مي کنيم اگر عوارض روزانه هم بگيريد قيام عمومي در راه است ديگه به بيگانگان ارتباطي ندارد شده مثل دوران ساسانيان و سامانيان همه اش ماليات را زياد مي کنند به انحاء و ترفندهاي مختلف.
خوبه که بفکر ساکنین داخل طرح بودید.ممنون.
مردم ساکن در مناطق شامل طرح چه گناهی کردند که از تردد محروم هستند؟
پلاک های فرد چه گناهی کردند که یک روز کمتر از حق تردد برخوردارند؟
این طرح شامل خودروهای دولتی هم میشه؟
به هردری میزنندکه جیب ملت روخالی کنند
این طرح از سوی بسیاری از کارشناسان خبره ترافیک و افراد باتجربه حوزه حمل ونقل رد شده و بی شک محکوم به شکست و شهردار تهران ، معاون حمل ونقل و ترافیک و شورای شهر مسئول هستند ، باید در تهران منتظرافزایش ترافیک و آلودگی هوا بود حمل و نقل در تهران جای آزمون و خطا نیست و نمیشه با یه طرح همه بیان داخل خیابانها ظرفیت محدوده و الان هم نمیشه تردد کرد حتی تو محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد ، درضمن تعداد موتورها هم افزایش پیدا می کنه و دیگه جایی برای خودروها نیست ، بابا دو دو تا چها رتاس و خیلی ساده تهران ظرفیت 4 میلیون خودرو و 3 میلیون موتور نیست راه حل فقط و فقط گسترش مترو ، اتوبوس و مینی بوس و ون هست اونهم هیبریدی و برقی نه ایران خودرو و سایپا .
راستی مردم منطقه روز های پنجشنبه جمعه حق استراحت دارند!!!!!!به اندازه کافی اینجا مغازه رستوران شرکت خصوصی زدید ....پدر مردم درامده ..........ما حق نفس کشیدن داریم!!!!!!!!!!درامد چقدر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
واقعا عادلانه است. هوش مسئولین ما در دنیا مثال زدنی است.
کسانی که پلاک زوج دارند، هفته‌ای 2 روز گرفتار طرح هستند در حالی که دارندگان پلاک فرد هفته‌ای 2 روز اجازه استفاده از وسیله نقلیه خود را دارند.
خیلی شیک و عادلانه هر دو هفته‌ای دو روز ولی این کجا و آن کجا
؛)
پارسال رفتم خونه اجاره کنم با همسر محترم یک سال دیگه رو به اجاره نشینی سپری کنیم، صاحبخانه خودش رو شاغل و فروشنده ی طرح ترافیک معرفی کرد و اذعان کرد که پنج واحد آپارتمان دیگه تو محله های مختلف داره. گرچه تو منزل ایشون ساکن نشدیم اما شغل کاذب ایشون با درآمد واقعی که از این شغل کاذب داشتن و مقایسه ی اون با حقوق خودم با مدارج عالی دانشگاهی برام خیلی جالب بود. چرا اینجوریه؟
خدايي هيچ جاي دنيا تا اين حد هرج و مرج وجود نداره
در هفته گذشته
شهرداري هي تاييد كرد
پليس لغو كرد و تكذيب كرد
نهايتا امروز تابي جان داري تيتر ميزني كه شوراي حمل و نقل تصويب كرد


چرا بايد پليس تكذيب ميكرد؟؟؟؟
چي شد كه يهو تصويب كرد؟؟؟


اونوقت انتظار هست مردم به اين حكمراني اعتماد كنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟...................................
ساكنان طره هر روز ميتونن بيان بيرون يا فقط روزايي كه پلاكشون مشخص كرده
درآمد می خواهید،چرا سد راه می کنید؟ثروت نهفته در پارکینگ حاشیه خیابان های فرعی وحمل ونقل عمومی درخیابان های اصلی(شریانی)است.طرح های مبتنی برمحدودیت ترددبا شکست همراه است،زیرامردم خودرو را گران می خرند و خودرا ملزم به استفاده از آن می دانند!واستفاده از حمل ونقل عمومی سخت و یه جورایی کسرشآن است!به جای مدیریت تردد برای مدیریت توقف باید فکری کرد، زیرا عمده مشکل ترافیک و آلودگی هوا از خودروهای تک سرنشین است که 85% زمان فعال روز را با اشغال حاشیه خیابان های اصلی در حال توقف (پارکینگ)بسرمی برند،پس راه حل:
1.خط کشی زرد ناپیوسته لاین راست همه خیابان های اصلی به علامت مسیر حمل و نقل عمومی با جلوگیری از پارکینگ – نه عبوریا مکث – خودروها.
2.خط کشی پارکینگ در فرعی با تعیین پارک بها.
اونایی که ساکن داخل طرح هستن باید امکانانت بهتری بدید بهشون، هشت و نیم صبح به چه دردی میخوره، به خدا ظلمه که من فقط برای خروج از طرح فقط امسال تا الان ششصد هزارتومن خلافی دارم، حد اقل خروج از طرح رو آزاد بزارید برای ساکنین
بازم خوش به حال پول دارا ميشه تردد براشون راحت شد
بزركترين اجحاف در حق ماشين هاي فرد از قبل هم بيشتر ميشود كاملا ناعادلانه است حتما فكري بكنيد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل